Jumaat, Julai 12, 2013

ALVIN DAN VIVIAN MENGUCAPKAN SELAMAT BERBUKA PUASA DENGAN SUP HERBA RUSUK BABI


Pasangan Alvin dan Vivian dikenali, infamous,  kerana bertindak berani memaparkan aksi seks di internet.  Barangkali kerana tidak begitu ramai berminat menonton  aksi ghairah mereka,  keduanya mencari ide lain  untuk mencetuskan  provokasi sebagai attention seekers.

Gambar di atas dipaparkan di facebook Alvin and Vivian, klik di sini.

Perhatikan tulisan di atas ...

'Selamat berbuka puasa (dengan bak kut teh ... wangi, enak, menyelerakan)'

Klik di sini untuk mengetahui apa itu bak kut teh.

Lebih  babi daripada babi,  poster sama dicetakkan logo halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM.

Dua budak CINA menghina jutaan UMAT ISLAM di Malaysia, itu fakta. Mustahil jika mereka tidak mengetahui gambar dipaparkan di media sosial itu  akan mengguriskan hati orang Islam di negara ini. Namun tetap mereka muatnaik untuk dipamerkan. Apakah tujuan sebenar tindakan Alvin dan Vivian?

Adakah siapa peduli? 

Meletakkan logo JAKIM seolah-olah, menghalalkan bak kut teh.


Sila ke sini untuk berbuka puasa, menikmati makanan HALAL dan ENAK.



41 ulasan:

  1. Mereka ini memang semakin melampau. Pihak berkuasa jgn pandang ringan, umat islam jgn pandang mudah issue ini.. Orang politik jgn kerana lena tido santal sampai lupa tanggungjawab kamu.

    Print out catatan ini Mari kita ramai-ramai buat laporan polis pada petang ini ditempat masing2. jalankan tanggungjawab anda sebagai umat islam.

    BalasPadam
  2. Bendera boleh dibeli dan disalahgunakan, manusia berfikiran dan berilmu sekaligus berpeluang untuk membuat keputusan, setuju atau tidak untuk berganbar.

    Kalau pada pandangan Carlos Santiago, manusia dan bendera SAMA, saya akan letakkan gambar.

    Boleh diterima ke penjelasan itu?

    :)

    BalasPadam
  3. Carlos ni buta kot..dah tentu2 dia bergambar sengih2 dengan NURUL IZZAH ANUAR JUBURI..sudah tentulah dalam hati ada "PAS,PKR & DAP"..bingai!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Diaorang tu GILA GLAMOURlah.
      Celebrities, models, politicians semua dia nak. Cuma masa sesi tangkap gambar dengan Nurul Izzah dia orang dpt tangkap dekatx2 aje.
      Pergi situ hanya utk bergambar, bukannya untuk dengar ceramah, bagi sokongan atau nak congratulate. Dia cuma diri depan Nurul Izzah & tunjuk camera.. so Nurul Izzah yang peramah pun ingat OK lah..layan lah dia.

      They even said their objective on Radio:
      Want to be international worldwide "prawn"stars like Plyboy wth their own Brand in Mass Media.

      I saw those 2 kids before at 1U. Memang kurang ajar.
      Kat escalator, walkway, depan kedai & manax2, tibax2 dia orang stop pose ambil gambar & video. Never ask for permission, simply take the shop's deco & products ambil posing gambar. Then just put back selamba aje. The shop assistant & visitors around were annoyed.
      Funny part, got exhibitions at 1U & they ask some ppl. to help snap pics. of them but the public buat don't know & don't care. Obviously many people recognized them, if they didn't hv an attitude problem & were courteous, generally people would help snap pics.

      Padam
  4. Inilah natijah jika umat Islam tidak bersatu, dalam keadaan kita majoritipun mereka berani mempersendakan kita dalam negara sendiri, bayangkan jika kita sememangnya minoriti....

    BalasPadam
    Balasan
    1. skrg org melayu sendri yang takde otak tu dok backup spesis2 tak tau malu mcm dua ekor babi nie..sbb tulah

      Padam
    2. X bersatu? tolong bg penjelasan ttg kenyataan itu blh x?

      Padam
  5. jangan buat laporan polis beramai ramai tp RAMAI RAMAI BUAT LAPORAN POLIS.

    saya dah adukan pada JAKIM agar membuat laporan polis pada penggunaan logo mereka oleh sibiadap ini.

    http://www.islam.gov.my/hantar/maklumbalas

    sila hantar aduan anda juga..

    BalasPadam
  6. Apakah kerajaan sekarang terlalu DAYUS atau bersetuju dgn tindakan IMIGRAN ini dalam menhina kerajaan BN???Kalau penguatkuasa dalam kerajaan tidak dapat bertindak secepat mungkin.....jangan salahkan masyarakat/individu yang akan tampil menghentikan provokasi ini secara HUKUM RIMBA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kerajaan berada di Persimpangan.
      Kalau dibuat tindakan berbagai pihak terutamanya daripada PEMBANGKANG akan tampil membela - kerana apa ??? kerana kepentingan Politik ...
      YANG DAYUS adalah melayu bukannya mana mana kerajaan...
      sebab Kerajaan sekarang MELAYU
      PEMBANGKANG sekarang juga ramai MELAYU ...
      MELAYU MELAYU MELAYU MELAYU

      Padam
  7. Kalau tiada tindakan ...maksud nya kerajaan MALAYSIA mengalu-alukan perbuatan seperti ini atau menerima pakai...mungkin kerajaan berangapan ini adalah satu trend rakyat malaysia dalam konteks kebebasan bersuara...TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA..kerana membiarkan perkara ini berlarutann..

    BalasPadam
  8. apa beza vivian letak gambar sup babi timbul kontroversi compare dengan mazidul yg letak gambar izzah dengan die yg juga nak cetus kontroversi

    same!!

    BalasPadam
  9. Mohd Faridzul, bukankah gambar Vivian dan Nurul itu telah lama disiarkan di Google?

    ... atau awak tidak pernah melihat gambar itu? Simpati.

    Lagi satu, Nurul TIDAK sama dengan sup babi UNLESS awak menyamakan keduanya.

    BalasPadam
  10. dapatkan komen ketua porno MCA Soi Lek........

    BalasPadam
  11. Isunya berkaitan dua ekor yg boleh disamakan dengan babi. Kalaulah babi itu hidup...inilah kata kata babi tersebut.
    "Babi sungguh babi babi ini....adakah patut menipu orang Islam degan cara ini...huhhh".....Makanya..bukan isu politik...tapi mempermainkan hak org Islam.

    BalasPadam
  12. sangat melampau dah ni..pihak yang berkaitan sudah2la backing diorang ni,cukuplah dah ada namawee , perempuan yang hina Agong tempoh hari dan mereka ni..tak payah nak jaga hati sangat kaum diorang ni.Tapi, what to do..hanya mampu istighfar je lah

    BalasPadam
  13. Tak perlu layan orang bodoh macam dua babi bandar tu! Kalau dilayan, lagi dia orang akan besar kepala. Diamkan sahaja dan dalam diam kita buat lapuran kepada Jakim dan Polis. Pasti setiap penyakit ada obatnya. Allah turunkan Setan Gondol macam dua ekor babi itu, pasti ada hikmahnya. Sekurang kurangnya orang orang Melayu sedar mereka beragama Islam. Kalau kita tersinggung, bermakna Iman kita masih teguh.

    BalasPadam
  14. x selera tengok muka 2 mangkuk ni... dah la x hensem and x cun.... sepet jek... eiii full package dengan kebodohan dua2 sekali.... eiiii tu la makan daging yg byk cacing pita gini la otak dia dua org berkarat....

    BalasPadam
  15. Tolong lah pihak2 yg berwajib pantau 2 ekor sepet ni, jgn simpan telur kat rumah @ tas tgn bini...

    BalasPadam
  16. 1. Their sex pics and video sangat meloyakan and diorang syok sendiri je rasa mcm sexy..padahal their physical is close to babi juga kalo dilihat balik..(menahan muntah)
    2. Mmg lah kurang ajar diorang punya recent post on selamat berbuka. Dah memang kafir laknatullah. Senjata kita di bulan mulia ni doa. Kalau seringkali kita bersolat hajat, panjangkan lah doa kita moga Allah turunkan pengajaran yang maha azab kepada these 2 jokers..

    BalasPadam
  17. tak perlulah pihak berwajib...andai dia disini sudah dipastikan berkata ampun dia atau tak berkata katta lagi

    BalasPadam
  18. benda macam ni sepatutnya kita jangan layan, jangan dijadikan berita sensasi. 2 orang tak bertanggungjawab, nak berlawak tak bertempat. cari publisiti murah. sepatutnya kita hiraukan je.

    BalasPadam
  19. Xpayah mempolitikkan benda ni..cam jahil bunyi,buat fitnah..
    seandainy saya sendiri pun terserempak dengan mana2 politikus@selebriti pastu saya tangkap gambar dengan diorang.hen upload gambar dengan tujuan provokasi dan niat nak tengok orang bertelagah.apa kata anda?jgn la dok buat penilaian sendiri..

    BalasPadam
  20. alahai bodoh korang ni nmpak sgt gmbr tu Photoshop.. tengokla izzah pun muka dia mcm x perasan yg pmpuan tu ada kat sbelah dia.. kalau x msti la dua2 pndag kamera yg sma.lgpun alvin dgn vivian ni sokong umno lah.. selidik dlu mklumat.. bila kta sewenang2 nya fitnah org len.. Allah akan tnya stiap apa yg kta buat di dunia.. tkutlah pada Allah sbb kta smua sma2 mnju ke akhirat yg abadi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandai plak berkata Allah akan tanya..yg awak kata benda tu photoshop ada bukti ke dan kalau betul gambar tu photoshop kita lihat adakah si Izzah ni akan saman...sebab bab menyaman ni memang kegemaran dia sama mcm bapak dia

      Padam
  21. alvin n vivian sokong umno? pandai betul Latifah Ishak buat penyelidikan...:)

    BalasPadam
  22. apa le korang ni,orang cerita pasal vivian dan alvin,korang pulak cerita pasal nurul izah le,politik le ! tak paham ke ? lagi satu klu meluat tengok video seks tu,sapa suruh tengok ? awak pun tak betul dah,yg kat atas tu ! !







    BalasPadam
  23. hukum gantung aje 2 orang ni,jangan banyak cerita. . nyakitkan ati je ! !

    BalasPadam
  24. biar Allah yg beri balasan. kita sbgai manusia, tak yah mencaci dia, lagi dibulan ramadan ni. baik tadah tangan mohon doa, supaya Allah bagi balasan kat mereka A&V. kita umat islam jangan lah bergaduh disebabkan 2 orang kafir ni. maaf

    BalasPadam
  25. Pada pendapat saya lah kan..

    Peranan jabatan agama, sangat lah salah satu cara efektik untuk mentarbiahkan mereka berdua ini atau "SLOW TALK". Mereka tidak tahu dan tidak faham akan kemurniaan agama islam itu sendiri. Hidayah itu, Allah yang tentukan. Mana lah tahu, mereka masuk islam sudahnya. Akan tetapi, bila di denda atau diambil tindakan, saya rasa memang semakin membenci mereka pada agama Islam sudahnya. Kemudian, war2kan ke media massa cara agama islam yang sebenarnya menangani isu2 seperti ini. Insya Allah, agama islam akan dipandang tinggi oleh masyarakat bukan islam.

    Sebelum saya memeluk Islam, saya pun adalah diantara yang kiranya sangat tidak molek sbb menghina juga agama islam. bila azan berkumandang, macam2 caci hamun sbb kebisingan. Cuma tidak berani lah dicetuskan secara terbuka, seperti Alvin & Vivian ni.

    Alhamdulillah, skrg saya telah berhijrah kepada agama Islam. Siapa sangka, dahulunya sy sangat membenci islam...Tidak semena-mena, kini saya telah pun bergelar umat islam.

    selamat berpuasa. semoga ibadah kita, akan berlipat kali ganda pada bulan yang mulia ini.

    BalasPadam
  26. Masalah nya semua penganut bukan islam di malaysia ni tahu akan makanan babi itu sensitif buat org islam, tipu la kalo tak tahu bukan budak kecil2 lagi.. so kenapa perlu tepek gambar "selamat berbuka puasa" tapi ada makanan sup babi siap berlogo halal lagi?? so apa motif nya? Jadi rasakan lah tindakkan undang2 itu seadilnya.. bak kata pepatah "abang buat abang tanggung, berani buat berani tanggung" takde kena mengena dgn politik pun cite ni.

    BalasPadam
  27. saya setuju dengan Jom Niaga Foot Detox Patch. Pada saya gambar mereka tu adalah sekadar jenaka bagi mendapatkan perhatian. Itu juga menunjukkan kebodohan mereka. Mereka tak faham islam. Nabi juga tak pernah membalas balik kejahatan yang dilakukan oleh orang kafir kepadanya malahan membalasnya dengan kebaikan pula. Hukuman yang berat mungkin akan menambah rasa benci mereka pada islam itu sendiri. (sekadar pendapat)

    BalasPadam
  28. ni yg aku geram ni,sapa cakap nabi tak penah membalas balik ? ? tu yg yang nabi berperang tu apa ? sb dah tersepit le dek kaum quraisy tu ! klu org tak kacau nabi takkan arahkan sahabat bunuh orang,contoh,klu najispun dah dibaling dlm masjid,mana boleh sabar ! ! Perlu diingat nabi berperang bukan nak meluaskan kuasa,tapi ditindas ! !

    BalasPadam
  29. dia bergambar ngan org yg dia minat je .. kan

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.