tag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post1041383970245683532..comments2023-11-08T14:36:12.162+08:00Comments on BERSAMA MAZIDUL: STAF TM MELUAHKAN RASAAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comBlogger40125tag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-36342319233496772612013-10-03T01:25:52.081+08:002013-10-03T01:25:52.081+08:00Banyak ag internet provider kt luar tu...pilih je....Banyak ag internet provider kt luar tu...pilih je..celcom ada,maxis ada...tepuk dada tanya provider...ke guane cik mazidul kite?Jojohttps://www.blogger.com/profile/08038653653869689165noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-15291382438923124152013-08-29T20:24:05.406+08:002013-08-29T20:24:05.406+08:00Seperkara lagi, kalau hanya berani bersuara tanpa ...Seperkara lagi, kalau hanya berani bersuara tanpa identiti, itu ertinya tidak bertelur.<br /><br />Faham?<br /><br />Cakap berdegar-degar tetapi TAKUT dan menyembunyian diri. Poraaahhhhh!<br /><br />Jangan macam-macamlah. Di atas komen awak yang terakhir.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-87176628900719516512013-08-29T20:21:30.210+08:002013-08-29T20:21:30.210+08:00Ray Carl, berapa banyak negara di dunia telah awak...Ray Carl, berapa banyak negara di dunia telah awak lawati?<br /><br />Saya sebagai rakyat Malaysia, bekerja dan mempunyai dan tidak memerlukan khidmat FREE.<br /><br />Hakikat, servis TM berbayar tetapi sampai sekarang kelemahan tidak mahu diperbaiki.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-7051626006355758172013-08-29T20:10:30.011+08:002013-08-29T20:10:30.011+08:00Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08410079999605244799noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-60346176772932844532013-08-29T19:01:43.665+08:002013-08-29T19:01:43.665+08:00Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08410079999605244799noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-88758688907187887312013-08-28T17:34:17.485+08:002013-08-28T17:34:17.485+08:00masaalah kitaorang pengguna takde pilihan...
kalau...masaalah kitaorang pengguna takde pilihan...<br />kalau ade mmg kitaorang bleh pilih<br />semua yg ada dipegang TM..<br />ade satu citer dah alang2 menulis<br />wayer kabel depan rumah aku dah 3 kali putus...<br />kene potong memula kabel talipon aku tak kene<br />kali kedua kabel aku plak kene<br />dan kali ketiga kabel lain plak terkene<br />yg prob nye memula ada la dalam 5 hari<br />dapat perbaiki tapi yg terakhir sekali tu<br />dlm 2 minggu baru dapat pulih<br />aku tanya la kontraktor tu napa lame baru buat<br />jawapan senang klau bro nak laju<br />tepon jer diorang dan service kitaorang cas kat bro....huhuhu<br />soal free tu pada aku takde bende kat dunia <br />ni free walaupun ngan adik beradik sekalipun...<br />tapi pengguna tiada pilihan....klau taknak...<br />tak berstrymixla aku anak beranak...nmrazizhttps://www.blogger.com/profile/07269718372798784242noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-3138582953145347922013-08-28T14:23:03.426+08:002013-08-28T14:23:03.426+08:00line tenet kene potong sbb xbyr..tp bil tetap jala...line tenet kene potong sbb xbyr..tp bil tetap jalan sbb xtutup akaun.lain kali cari punca dulu baru heboh kt cn..dah tahu tertunggak xmampu nk teruskan tutup ke akauan.otak kosong sembang serupa seribu ilmu.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/08233010442038213435noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-84912732740422888232013-08-28T11:49:18.011+08:002013-08-28T11:49:18.011+08:00setuju jgksetuju jgkorg johorhttps://www.blogger.com/profile/13739035204044977036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-79809898280767672132013-08-27T22:58:55.978+08:002013-08-27T22:58:55.978+08:00sdp mulut je ckp tanpa plnggan xde sesuap nasi..ni...sdp mulut je ckp tanpa plnggan xde sesuap nasi..ni ke kritik???. xde intenet dh tentu ko kena sewa kedai utk bniaga. nk wat iklan kat luar pn xmpu. mcmane nk beli beras bg anak bini makan kalo xmpu nk byr iklan selain kt intnet, nk byr sewa kdai utk bniaga? kalo xd intnet agaknye sewa kdai pn ko xnk byr sbb nk free.. buat intnet sndri la woi.. sume nk free je.. ko mampu ke adakan intnet sndri kalo xde supplier? kritik, kutuk, hina beza tu.. sblum taip pk dlu.. kalo xmpu xpyh langgan. dh ttunggak xmpu nk byr pastu salahkn tm. ape pnye bgsa la ko ni. ade ke tm paksa ko langgan? trg2 sndri biol. ko ingt cable2 yg ke umah ko tu, ko ke yg buat, ko ke yg beli? equipment utk supply intnet utk umah ko tu ko ke yg beli? gaji ko 10tahun blm tntu ko bleh beli la. dorg ni xpuas ht sbb xdpt free. aPePun sume nk free.. nk free je. ingt g umah ko repair gune kuda ke? kuda pn minum air la. pelik2 korg ni.. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10524712039427172970noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-1514973821072132702013-08-27T18:32:38.016+08:002013-08-27T18:32:38.016+08:00Taukeh restoran mamak bayar, BUKAN TM bagi perkhid...Taukeh restoran mamak bayar, BUKAN TM bagi perkhidmatan percuma. Kalau TM membekalkan servis mengakses internet percuma di premis makanan di Malaysia, itu soal lain.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-31577629797497817052013-08-27T17:26:10.539+08:002013-08-27T17:26:10.539+08:00betul betul dan betulbetul betul dan betulAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/01909986820401720872noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-72624047126787663332013-08-27T14:06:32.838+08:002013-08-27T14:06:32.838+08:00
TM adalah sebuah Telco dan tugas terbesar TM iala...<br />TM adalah sebuah Telco dan tugas terbesar TM ialah memberi perkhidmatan telco kepada kepada Maxis, Celcom, JARING, Digi dan lain2. Semua syarikat2 ini masih bergantung pada TM dari segi infra talian telefon dan kabel dasar laut. TM tidak sepatutnya diberi kebenaran untuk memberi servis internet kerana ia mudah memanipulasi harga dan akibatnya syarikat2 seperti yg disebut di atas terjejas. Lihat sendiri JARING yg merupakan syarikat pertama yang memberi perkhidmatan internet di Malaysia yang hampir seratus peratus bergantung kepada TM akhirnya tenggelam setelah TM diberi lesen memberi perkhidmatan internet. JARING gagal menarik pelanggan dan kehilangan pelanggan kerana manipulasi harga dari TM. Kedatangan TM ke arena internet telah meneggelamkan daya saing syarikat lain dalam menyediakan perkhidmatan internet yang bermutu dan murah kerana TM memonopoli semua prasarana. Akhirnya TM sendiri tidak mampu menangani masalah pelanggan internet mereka sendiri yang semakin berlambak. Tak payahlah berbangga dengan jumlah pengguna internetnya yang berjumlah hampir dua juta jika perkhidmatan masih seperti zaman purba.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09209116095136307927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-12820137480311787742013-08-27T11:56:02.203+08:002013-08-27T11:56:02.203+08:00kalau kau faham, kau perbaiki la perkhidmatan kora...kalau kau faham, kau perbaiki la perkhidmatan korang, dan kalau kau dan orang2 kau saja yang faham kau bagitau lah kat bos besar korang, faham sgt2 pun tak guna kalau tak ambik tindakan dari kritikan pelanggan. beritau bos korang dia faham tak masalah pelangan.Shakir Mantrahttps://www.blogger.com/profile/03368406952145064680noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-13774926581779227902013-08-27T11:48:21.726+08:002013-08-27T11:48:21.726+08:00Mat Kampung,..aku bersetuju lagi dgn hang..mmg bet...Mat Kampung,..aku bersetuju lagi dgn hang..mmg betul TM majoriti ramai kakitangan dari ahli2 keluarga terdekat, paling busuk pun, saudara belah mak punya sepupu. kerana kekangan tidak mengambil kakitangan bukan kroni lah salah satu penyebab TM service teruk...setuju sgt kt hang..Shakir Mantrahttps://www.blogger.com/profile/03368406952145064680noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-28600233108691491842013-08-27T11:43:09.330+08:002013-08-27T11:43:09.330+08:00aku pelik dan heran, kenapa si en azree ni beriya2...aku pelik dan heran, kenapa si en azree ni beriya2 back up TM padahal dia Tech jer,..bos2 yg besar2 pangkat datuk tu, senyap la plak..seolah2 mcm tak nampak apa yg berlaku..hallo datuk2..tak kan kt rumah datuk pun unifi slow kot nak baca blog mazidul ni...hehehehe..Shakir Mantrahttps://www.blogger.com/profile/03368406952145064680noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-15293943852370849422013-08-27T11:37:54.829+08:002013-08-27T11:37:54.829+08:00hahahaha ini mmg betul dan benar, aku rasa termasu...hahahaha ini mmg betul dan benar, aku rasa termasuk en azree tu pun tau akan hal ni, jadi tak perlu la en azree berbohong pada sendiri semata2 nak jaga kepentingan orang lain, aku setju sgt cakap encik iqhwan, pekerja nak kerja mcm robot, tp bila kita aju kan pendapat untuk baik pulih mutu perkhdimatan, kata nya cost..cost..cost.., ...kita kena cut cost, itu kata mereka, dah tu kalau cut cost cam ner nak baik pulih mutu service?..aku rasa kalimutthu a/l maniam lagi bagus kot.. Shakir Mantrahttps://www.blogger.com/profile/03368406952145064680noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-27375478744469010492013-08-27T11:30:38.841+08:002013-08-27T11:30:38.841+08:00Setuju Bro, sampai bila bangsa melayu kita tak maj...Setuju Bro, sampai bila bangsa melayu kita tak maju jika tidak terima kritikan, kiritikan bukan bererti menghina bukan mencela, kalau ada yg mencela tu anggap la sebagai bonus kedua. pelanggan kritik kerana mereka mahu service anda diperbaiki dan elok. sebab tu la bangsa kita tak maju, sikit2 tegur, terus nak meradang dan ajak bertumbuk, dalam dunia bisness mmg semua ni ada, kelemahan dan kekurangan pasti ada, jadi terima kritikan dan perbaiki mutu perkhidmatan, kalau kamu tgk bangsa lain, mereka dikritik, dalam masa yg sama dia tidak membantah malah memperbaiki system mereka, sebab tu bangsa2 mereka boleh berjaya hanya dari bercucuk tanam dan akhirnya boleh beli bangunan 3,4 bijik sendiri. jadi kepada bangsa2 ku terumata nya ahli perniagaan melayu dan bumiputera, nak maju harus terima kelamahan dan perbaik mutu perkhidmatan.Shakir Mantrahttps://www.blogger.com/profile/03368406952145064680noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-54997743535488359912013-08-27T11:22:24.710+08:002013-08-27T11:22:24.710+08:00Nak tambah lagi FYI laa... TM baru je invest dalam...Nak tambah lagi FYI laa... TM baru je invest dalam submarine cable yg baru untuk menampung traffic internet kosnya dlm USD20mill... total kos nak setup submarine cable baru USD300mill nie baru short distance... belum long distance lagi... tu baru invest kat submarine cable... belum lagi infra dlm negara...<br /><br />Apa pun jangan lah nak dibanggakan dengan access internet dinegara jiran kita tu... Cuba kome pegi kesana... agak2 boleh dapat free access internet kat kedai mamak tak... hehehehehehe... kat Malaysia nie jer yg ada banyak free internet access... Bertuahkan kita sebagai rakyat Malaysia... Itu pun masih ramai yang tak tahu bersyukur,AisNyhttps://www.blogger.com/profile/06720624431269471092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-47418917735860782852013-08-27T10:46:09.752+08:002013-08-27T10:46:09.752+08:00SMTI
take complaint as a giftSMTI<br /><br />take complaint as a giftOnnahttps://www.blogger.com/profile/06543772917618967853noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-26630338924250178492013-08-27T10:05:07.026+08:002013-08-27T10:05:07.026+08:00kagum dgn dahlia...respek anda,:)kagum dgn dahlia...respek anda,:)norasiahnasirhttps://www.blogger.com/profile/04817984110726721423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-59950639782172024352013-08-27T09:56:19.602+08:002013-08-27T09:56:19.602+08:00setujusetujunorasiahnasirhttps://www.blogger.com/profile/04817984110726721423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-10796200953068113912013-08-27T07:57:48.108+08:002013-08-27T07:57:48.108+08:00Sekadar menambah... dan membetulkan fakta... TM ti...Sekadar menambah... dan membetulkan fakta... TM tidak lagi memonopoli industri telekomunikasi negara... termasuk dalam menyediakan LAND LINE atau pun kabel dasar laut... Untuk pengetahuan anda, untuk menyediakan segala infra LAND LINE atau pun kabel dasar laut memerlukan pelaburan yang sangat tinggi... sebab itu kebanyakkan syarikat penyedia rangkaian telekomunikasi tidak mampu melaksanakan pelaburan ini dalam jangka masa yang singkat. Tambahan pula kebanyakkan TELCO lebih berorientasikan kepada keuntungan semata2. Dan atas sebab ini kebanyakkan TELCO lebih menumpukan pelaburan strategik tidak seperti TM yang lebih mengutamakan keperluan orang ramai. Tapi saya akui, masih banyak perkara boleh dilakukan oleh pihak TM dalam menambah baikkan perkhidmatan mereka.<br /><br />Apa pun, anda semua boleh lihat. Hanya TM sahaja yang menyediakan perkhidmatan telekomunikasi disegala ceruk rantau, kampung2, atas bukit, gunung, pulau2 terpencil. Sedangkan Telco sibuk menyediakan infra mereka sendiri di kawasan yang lebih menguntungkan mereka seperti di Lembah Klang.AisNyhttps://www.blogger.com/profile/06720624431269471092noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-65635281195303743822013-08-27T02:01:39.064+08:002013-08-27T02:01:39.064+08:00smti...sekadar memetik kata2 seorang chef (maaf ta...smti...sekadar memetik kata2 seorang chef (maaf tak ingat nama dia)...<br />"COMPLAIN IS A BLESS"<br />ambil komplen atau teguran sebagai satu berkat atau rahmat..baik ditegur supaya kita tau apa silap kita jadi kita boleh betulkan...bayangkan kalau takda orang tegur, sampai bila2 pun kita tak perbaiki servis atau barang yg kita jual pada pelanggan...selama2 jadi syok sendiri..tak gitu bro?... :)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04492095783879981715noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-25870231965815468792013-08-26T23:08:39.843+08:002013-08-26T23:08:39.843+08:00Wartawan pun kerja siang dan malam. Tapi apa yang ...Wartawan pun kerja siang dan malam. Tapi apa yang membezakannya? Pembaca/penonton boleh pilih. Tak suka tak payah beli suratkhabar metro, beli utusan. Tak suka utusan, beli kosmo. Tak suka kosmo, beli harakah, tak suka harakah, beli jek mangga, dapat tengok artis tepi kolam. Mungkin dia tak faham, kita adalah pengguna langsung iaitu membayar khidmat yang disediakan. Maka apabila perkhidmatan disediakan, pelanggan mengharapkan apa yang dibayar. Nampak tak hakikat dibayar tu? Kalau kita tak suka, apa pilihan kita? Kita telan sahaja. Itukah mesej yang cuba disampaikan? Kefahaman mengenai penyedia perkhidmatan ni banyak syarikat di malaysia tak faham atau buat buat tak faham. Service provider. You provide. Mengenai wartawan tokok tambah ni, ada tak statistik saman terhadap media yang dikatakan menokok tambah? Yelah kot yang kata tu pensyarah statistik mestilah pandai statistik, takkan cakap jek. My 2 cents. Hazreyhttps://www.blogger.com/profile/05569970075421705100noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-7898680544490564582013-08-26T21:33:03.001+08:002013-08-26T21:33:03.001+08:00Huh. Sabar azree J. Kite2 je yg faham knn. Hehe. Huh. Sabar azree J. Kite2 je yg faham knn. Hehe. n u t 'shttps://www.blogger.com/profile/12801716845532352783noreply@blogger.com