tag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post2476121262736602387..comments2023-11-08T14:36:12.162+08:00Comments on BERSAMA MAZIDUL: Jangan Minum Pepsi Di KFCAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comBlogger72125tag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-20786877150343404562013-10-12T15:21:26.837+08:002013-10-12T15:21:26.837+08:00Sabar2.. HeheSabar2.. Hehecdhttps://www.blogger.com/profile/15773422808474865692noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-31691539452705316802013-07-20T11:38:38.460+08:002013-07-20T11:38:38.460+08:00sahlah kfc ada masalah menguruskan queue... aku yg...sahlah kfc ada masalah menguruskan queue... aku yg umur dah pertengahan pun dia org boleh buat tak nampak apatah lagi budak budak... pekerja kfc panggil org lain, aku sabar, then dia panggil lagi org di belakang aku, aku pun bertanya "eh? tak nampak ke saya ke di sini?" dia masih lagi terus bertanya org yg beratur di belakang saya, org belakang pandang saya dgn muka tanda soal, aku pandang kaunter balik dgn muka tanda soal juga.... DIA TAK HERAN... then aku pandang org kaunter sebelah dgn muka tanda seruan, baru dia ajak saya ke kaunter dia... org yg taknak layan aku tu mati mati taknak layan aku apatah lagi nak berminta maaf. Sampai sekarang aku tak paham... mungkin sebab aku ni cina kot. KFC Melaka memang ada masalah... aku sarakan kalau pekerja takde akal atau lojik yg tinggi dlm menguruskan queue, baik lukis garisan atau letak tali utk membantu pekerja andaAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/13090703095710833613noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-74483565161839454582013-06-11T23:20:59.571+08:002013-06-11T23:20:59.571+08:00setuju, terbaik !setuju, terbaik !Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02252494727145504052noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-88186711349642146972013-04-26T07:57:37.457+08:002013-04-26T07:57:37.457+08:00Hmm..xleh nak kata apa...tesco cheng memang mcm tu...Hmm..xleh nak kata apa...tesco cheng memang mcm tu.....tp makanan dia better dr kfc alor gajah sbb fresh....difahamkan kfc alor gajah tidak membuat coselow baru apabila pg...diorg padam tarikh n masa...n tukar baru.....(pekerja kfc cerita)...so memang kalau makan di kfc berlainan ada yg tak fresh....haritu makan breakfast set..makan 2 org dua dua cirit birit...ok...TEsco Cheng staff dia memang pemalas bhgian depan.....tekan loceng berkali2 staf service tidak akan datang ambil makanan untuk dihantar ke meja...akhirnya supervisor melayu lelaki yang agak kurus hantar sendiri..dulu nampak dia kat kfc Masjid Tanah...ada seorang jer staff lelaki chinese or chinese look yang sgt rajin.....anTi...jEbat...dErhaka..https://www.blogger.com/profile/13900923787170889837noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-83496323672888800812012-03-15T15:01:53.401+08:002012-03-15T15:01:53.401+08:00Salam,saya bekas pekerja 7eleven dan juga Ayamas a...Salam,saya bekas pekerja 7eleven dan juga Ayamas anak syarikat KFC. Untuk cawangan saya bekerja, kami di ajar dgn berbudi bahasa dan kami diberi kursus yang sewajarnya. Saya juga berhadapan dengan berbagai perangai pelanggan terutama dari kalangan yang berbangsa Cina. Bukan tujuan racist, cuma luahan pendapat sahaja. Pelanggan terlalu cerewet sampai mintak yang bukan bukan. Siap ada yang bawak mangkuk sendiri suruh letak ayam dalam tu. dunia dunia. Kadang kadang saya pun terbiadab dengan pelanggan. Minta maaf kepada semua pelnaggan Ayamas. :)kefiehttps://www.blogger.com/profile/18443648342616195997noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-10215786775814397172011-12-17T02:21:56.291+08:002011-12-17T02:21:56.291+08:00saya bukan nak kata salah sape2 tapi kerja berdepa...saya bukan nak kata salah sape2 tapi kerja berdepan ngn pelanggan ni memang sakit. pelanggan ni tau nak hak die tp tak pikir pn org yg kerja tu. cthnyer, nak tukar ayam...kalau dari dada kpd paha? if makan kat situ memang tah leh tukar. sebab ayam tu dah kene kuah pota dan coleslaw. kalau dh kene, ayam tu ke tog sampah. sbb tu cashier buat muka bila ayam kene tukar. lain kali kene bgtau awal2...memang bayar tapi bayar tu seketul ayam.ayam yg dlm tong sampah tu? tak byr la pulak? sy sbg csc paling menyampah dan sakit hati dengan customer yg suka amik sos byk2 pastu membazir. amik 5 cup tp guna 2 cup...tlg la, customer always right la sgt....right pekejadah nyer! <br />manager kdg2 suka2 marah2 ni biasanyer die dtg dari bawah bukannya dengan kelulusan. jadi suasana bercakap dengan staff tu lain la.mmg kfc ad buat latihan dan kelas utk staff tp mslhnyer staff selalu tukar. dan kdg2 staff ni jd camni sbb customer tu sendri.byk ragam....so, nk dpt layan baik, buat la baik dulu....ok!Tepoh Dockhttps://www.blogger.com/profile/08595351807934202417noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-69064642765042391772011-08-10T14:09:12.265+08:002011-08-10T14:09:12.265+08:00masa utk meng typing
1)era sekarang, salah satu t...masa utk meng typing<br /><br />1)era sekarang, salah satu trick ibu bapa mencari kesalahan org, atau cara melepaskan tekanan kerja atau rumah tangga, dgn menghantar anak sebagai umpan, pergi ke kaunter mana-mana, utk buat x tahu, dan di lihat dari jauh oleh ibu bapa utk memulakan maki, selepas itu lega,<br />2)masyarakat malaysia,didik oleh business pemikiran barat, bukan business cara islam, customer always right, "kelakar betul" jika di brain wash macam ini, maknanya kamu boleh dibeli dengan wang, tiada maruah,org bukan islam pun tahu, atau org berniaga pun tahu,<br />3)banyak mana duit kau org ada, sampai bila duit itu ada, besar sangat ke gaji dan jawatan kau org dan keturunan kau org, nak suruh org jilat kau org punya tahi, tahi mak bapak kau org pun kau org x nak terjilat, kiamat.<br />(jilat-layanan). kalau x faham itu tanda nya x biasa jumpa dgn org ramai, sebab hidup didunia ne bukan indah(mencabar), ada sex, itu utk golongan yang x berpendidikan agama islam dan iman lemah, <br />4) kalau kau org baca comment lain lain tadi, aku setuju, berapa besar gaji mereka casher ke atau duduk depan kaunter tu, siap pernah kerja bidang ne pasti akan sokong, satu hari anak kau org juga kerja macam ne nanti, atau pun anda semua, 90 dlm perkerjaan business. tak boleh lari.<br />5) mejority, yang comment dari golongan belum ada pegalaman berkerja yg lama terutama dlm bidang perniagaan, buat main lepas typing. budak mentah.<br />6) semua tempat perkerjaan sama je, tapi dalam bentuk yg lain, motif sama. kalau org yg berkerja lama dia tahu, perniagaan mendewasakan kita,ikut cara hidup nabi, org bukan islam ikut, kita xikut, sebok nak kerja office lah, atau makan gaji la, he! xkut jual brg, atau jumpa org,atau cari org,cuma tahu nak maki je..., (maki-bahasakasar).kauorangmukaxtahumaluhttps://www.blogger.com/profile/02834534963605376416noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-63446956347446880122011-08-10T13:11:03.027+08:002011-08-10T13:11:03.027+08:00xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxkauorangmukaxtahumaluhttps://www.blogger.com/profile/02834534963605376416noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-21317717935702770412011-06-20T01:49:30.795+08:002011-06-20T01:49:30.795+08:00Pengalaman aku kerja kfc, sesetengah customer ne e...Pengalaman aku kerja kfc, sesetengah customer ne entah apa2....setakat nak straw ngan cili sos pun suruh kita ambik..bukannya takde tangan,lain la kalau ade anak.yang kita ni kerja dah nak patah pinggang...bayar dalam 10 ringgit sorang jer,tapi nak layanan macam kat hotel...PencintaDiahttps://www.blogger.com/profile/17543871914939556690noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-84311104777690723342011-06-17T17:16:23.063+08:002011-06-17T17:16:23.063+08:00bagi pendapat saya, sebagai org yang berkerjaya da...bagi pendapat saya, sebagai org yang berkerjaya dan berpendidikan tinggi, kita tak perlu nak tinggi suara apabila nak komplen. cuba kita cakap elok2,bknnye crew kat situ tak paham bahasa bila ditegur pun.kadang2 crew kt situ mmg tak perasan kanak2 nak amik order.apa salahnye ibu bapa temankan pergi order kalo anak2 diorg tu bawah umur 12 tahun. saya juga berpengalaman bekerja di McD secara sambilan selama 4 thn dimana waktu itu dalam pengajian lg. saya juga penah disembur oleh seorg bapa yg kononnye saya layan anak dia teruk. anak dia membeli satu set bege fillet tetapi sudah dibagi tahu yang fries tgh masak dan akan dihantar bila dah siap masak. tapi budak tu tak bagi tau bapanye..last2 saya balik yg kena sembur. setelah abis disembur, saya cakap la yg fries tu tgh di masak siap tunjuk kt fryers skali.last skali baru la pelanggan tu paham dan termalu sendiri..kita kena ingat, kalo kita nk di layan elok, kita kena mula kan bercakap secara elok dgn orang lain dulu.<br />Sekian.Ex-Crewhttps://www.blogger.com/profile/10613395341874522486noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-67998413895191264862011-05-22T00:18:24.996+08:002011-05-22T00:18:24.996+08:00smtismtipandahttps://www.blogger.com/profile/14693941278037508634noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-62636413148084544262011-05-12T14:16:41.813+08:002011-05-12T14:16:41.813+08:00mmg kurang ajr...biasenya pekerja kaunter mcm tu m...mmg kurang ajr...biasenya pekerja kaunter mcm tu mmg sombong & berlagak...tak kiralah di mana2 akan jumpa org2 mcm tu..sy sendiri dah byk experience mcm tu..syabas to ur wife!!nur a'inihttps://www.blogger.com/profile/02508624629550821163noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-1895138805806348832011-04-22T20:18:20.492+08:002011-04-22T20:18:20.492+08:00Kalau la aku di kedudukan jururawat tu, penampar F...Kalau la aku di kedudukan jururawat tu, penampar FREE si ibu budak tu dapat bawa balik dari KFC.. buat kenang kenangan.. Bia dia ingat, kalau nak aja anak beradap, ibubapa kene beradap dulu... nanti kalau si anak tanya, "ibu kenapa abg tu tampar ibu" boleh la si ibu jawab "sebab ibu kurang adap tak di" baru la si anak akan cakap "kalau mcm tu, saya kene sentiasa beradap la, kalau tak nanti dapat penampar FREE"... Moral Of The Story, Kebodohan orang kita cepat je nampak, tapi kebodohan sendiri berpuluh-puluh kali ganda tak nampak. Saya tak sokong mana2 sbb tak tahu THE REAL STORY.. tapi jangan angkuh boleh tak? jijik sangat! yuck!Faisal Anawaihttps://www.blogger.com/profile/15551569259010478982noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-50389242767238315772011-04-14T14:31:59.753+08:002011-04-14T14:31:59.753+08:00Salam.. Erghhhhh bile terbace hal KFC Endah Parade...Salam.. Erghhhhh bile terbace hal KFC Endah Parade, kembang tekak tibe-tibe. Saya & bestfriend boleh dikatakan sering ke Endah Parade ber-karaoke. Tapi memang setiap kali kami nak makan, teringin sangat nk makan KFC kat situ but the moment kaki ni melangkah masuk je, terhidu bau KFC yg busuk hancing tak tau la nak digambarkan camne bau die tapi memang busuk! Sudahnye, kami gi makan kt mcD. Saya rasa pekerja KFC tu mungkin tak jaga kebersihan la.. Mungkin mop yang sama dipakai berulang-ulang airnya tanpa ditukar huhuuuu. Bile bace hal diorang tak bersihkan air yang tumpah di meja dengan segera, rasenye betul kot telahan saya mengenai status kebersihan KFC tu.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/06913287306471239698noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-87968352657198236832011-04-12T16:34:28.898+08:002011-04-12T16:34:28.898+08:00aku dah tak makan KFC, kena hari tu bila nak makan...aku dah tak makan KFC, kena hari tu bila nak makan ayam.. tercium bau busuk.. sah ayam lama atau ayam tidak disembelih dengan betu/ ( non musli kerat leher )..<br />WAS WAS ah... product of yahudiMRVXhttps://www.blogger.com/profile/03850788848816692266noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-50790458550043737992011-04-11T04:07:19.114+08:002011-04-11T04:07:19.114+08:00memang kita akan naik darah kalau berlaku mcm tu.....memang kita akan naik darah kalau berlaku mcm tu..lebih2 lagi buat kerja sambil lewa..mungkinkah gaji mereka tidak padan dengan apa yang mereka kena buat...tepuk dada tanya hati...Idahhttps://www.blogger.com/profile/16096368656484664586noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-21085040059594048382011-04-04T12:57:12.153+08:002011-04-04T12:57:12.153+08:00agak lame jadi SR, tapi hari nih nak mengomel sket...agak lame jadi SR, tapi hari nih nak mengomel sket...<br /><br />berkenaan service caw. makanan segera nih, saya belum pernah kene, tapi klau kedai makan dan restoren mmg acap kali terkena. nasib baik caw. makanan segera di tmpt saya staff mereka peramah dan melayan sumer orang, walau budak sekalipun.<br /><br />lagi satu, saya akan galakkan anak beli dan bayar sendiri barang mereka. saya hanya akan memerhati mereka dari jauh. ini bukan untuk suke2, untuk mengajar mereka berdikari. kene ajar mereka cara nak tarik perhatian org di kaunter, ajar mereka sekali brape baki duit yg akan di terima.namn78https://www.blogger.com/profile/10795121018514829665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-87167384670240074422011-04-04T09:04:36.406+08:002011-04-04T09:04:36.406+08:00yup KFC & pizza sekarang tersangat teruk servi...yup KFC & pizza sekarang tersangat teruk services nye... ade seklai tu...hari ahad, kfc kat s.alam..dah tau hari ahad sure ramai pengunjung, dia leh buka 1 kaunter jek..... geram sungguh bertaur punya la panjjang...<br /><br />kali ke 2 pizza kat perak... memnag saja tempah kemarahan la... nak cite pun panjang... byk sungguh isu but salah 1 isu dia... order pizza kids sepatut dapat hadiah, sampai habis mkanan x dpt hadiah... bila dia tanya pada staf pizza hut dia dia leh jwp "LA INGATKAN TAK NAK HADIAH TU" waaaaaaa mana tak menyirap darahku..... dah sepatut dapat hadiah...bagi je la... wapun hadiah colouring book but kami dah bayar... bagi je la... apa lagi siap la... balik umah sy email kat hq dengan isu2 yg terjadi ada 3 isu tak silap saya... kelam kabug manager pizza tu call saya minta maaf... walaupun pizza hut tu di kws kg, sepatut pihak pengurusan menghantar staff yg berkualiti la, ingat org kg nie apa...Nur' Shudhttps://www.blogger.com/profile/16962902736124518508noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-56719191648403231322011-04-03T21:01:59.859+08:002011-04-03T21:01:59.859+08:00Assalam,
Nak joined. Anak pempuan saya pun perna...Assalam,<br /><br />Nak joined. Anak pempuan saya pun pernah kerja KFC selama 3-4 bulan sementara menunggu keputusan SPM. 1 Jam @ RM3.50 aje. Lepas 3 bulan baru dpt 1 jam RM4.00 kalu saya tak silap. Kerja bagai nak rak. Shift pagi hingga petang. shift petang sampai jam 1 - 2pagi kena tolak tong sampah besar gadang . Tetiba esok kena shift pagi plak tu. Walau asrama ada disediakan KFC Jln Tuanku Abdul Rahman, tapi teruk. Banyak tikus dan pepijat. Tilam kotor. Pandai2lah urus dan selamatkan diri sendiri. Sorry to say, drp penceritaan anak saya Manager nya suka maki hamun semua staf2 yg didapati tidak memuaskan. Memang culture KFC branch kat PERTAMA Complek KL, semua mulut sadis. Kakitangan tak cukup so terpaksa kerja macam hamba. Ramai staf sementara ni budak2 SPM sambilan, sabor ajerlah sebab nak pengalaman. Tak heran pun gaji seciput tu. So, saya biarkan dan nasihat anak saya kalu kita buat kerja dgn betul tapi org benci Allah swt tetap sayangkan kita. Solat jangan tinggal. Anak saya selalu solat kat surau Pertama Complek. Suatu hari boleh Manager Perempuan tu tuduh anak saya mencuri makan "Aku walaupun tak solat tapi aku tak mencuri." Walhal staff lain yg curi2 makan kat dalam stor. Anak saya yg kena tuduh. Balik kerja, menangis dia. Saya suruh sabar ajerlah. So kerjalah dgn baik asal rezeki halal dan jgn sekali2 ikut mulut2 jahanam staff tetap KFC cawangan tu. Saya suruh dia berhenti ajer. Seminggu sebelum dpt result SPM terus dia berhenti. KFC nampak ajer gah dari luar dlm staff dari Manager dll memang teruk kesian kat budak2 pekerja sementara.mamawanahttps://www.blogger.com/profile/00119012912658083489noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-38886716717942197032011-04-03T12:24:04.584+08:002011-04-03T12:24:04.584+08:00To FAZEMY..
anda menulis: "Kdg kesian kat bdk...To FAZEMY..<br />anda menulis: "Kdg kesian kat bdk2 keje fast-food ni. Bape sen sgtlh gaji mereka..."<br /><br /><br />saya nak ulas tentang gaji.. my daughter pernah menjadi pekerja sementara di KFC selama 10 hari cuti semester break last year.. u know something? hanya pekerja sementara.. dengan kerja shift.. sama ada pagi ke petang atau petang ke malam.. bagi seorang remaja sekolah berusia 16 tahun, I think gajinya sangat lumayan.. <br /><br />10 hari = rm 700 tiada potongan KWSP kerana hanya pekerja sementara,<br />siap dapat makan free ketika masa rehat..<br />maknanya purata 1 hari (8 jam bekerja) = rm 70<br />* 1 jam = rm 8.75<br /><br />sangat lumayan,ok! bagi seorang remaja yang tiada apa2 tanggungan..<br /><br />so, saya nasihati dia, kerja dengan baik.. sentiasa utamakan pelanggan dan bersabar melayani karenah mereka.. gaji yang diperolehi akan diberkati Allah, insyaAllah..<br /><br />kenapa saya benarkan anak yang masih bersekolah bekerja sambilan ketika cuti? supaya mereka menyedari kesusahan ibu bapa.. alhamdulillah, mereka kini lebih menghargai nilai sebuah kasih sayang.. mereka kini kebih mengerti apa itu kesusahan..RHEAhttps://www.blogger.com/profile/12958969713739886896noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-24370658560566518592011-04-02T02:04:50.550+08:002011-04-02T02:04:50.550+08:00Salam Mazidul,
Isu disini bukanlah untuk memboik...Salam Mazidul, <br /><br />Isu disini bukanlah untuk memboikot makanan segera tetapi lebih untuk berkongsi pengalaman buruk.<br /><br />Cuma kita tidak mahu mereka terlalu tertumpu pada organisasi, produk, proses, keperluan dan dasar tanpa lupa menangani isu dan komen pelanggan.<br /><br />Too often, this gives way to an attitude, "everything would be great if it wasn't for those damn customers!" We complain about customers complaining rather than reveling in it because it shows they care. We become unresponsive and indifferent. We find ourselves having to invest more resources and more money in getting customers to patronise our establishments.<br /><br />Saya juga tidak idealis, percaya pelanggan selalu dipihak benar dan perlu didodoi setiap keperluan mereka. <br /><br />Setiap perniagaan perlu kepada keuntungan untuk mencapai matlamat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-52532064953418833842011-04-01T12:02:16.186+08:002011-04-01T12:02:16.186+08:00bile la RFC nak bukak kat KL ni...
ni tak bila pe...bile la RFC nak bukak kat KL ni...<br /><br />ni tak bila pegi kedah je bole dpt..GR33Nhttps://www.blogger.com/profile/02457805314803122587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-30342197332642402442011-04-01T11:00:11.305+08:002011-04-01T11:00:11.305+08:00KFC & pizza hut style staff semua lebih kurang...KFC & pizza hut style staff semua lebih kurang.... mcm *&^%$#@...<br /><br />kalau kat shah alam ni kat KFC seksyen 18 tu mmg selalu darah naik sampai siling... dah 2/3 kali buat hal.... <br /><br />mmg x semua tapi most of staff KFC yg jaga kaunter kene belajar adab lebih skit.... adan melayan pelanggan.<br /><br />bukan nak mintak disanjung or dilayan mcm raja... cukup dilayan mcm manusia udah ler...me, myself & mbekhttps://www.blogger.com/profile/01454580236111659188noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-56974355797658630422011-04-01T09:46:42.907+08:002011-04-01T09:46:42.907+08:00Tue diaaa....like En. Matahari...Tue diaaa....like En. Matahari...BurN_OuThttps://www.blogger.com/profile/11044066499961190574noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-78207737620568619432011-04-01T00:15:48.349+08:002011-04-01T00:15:48.349+08:00Ha ha ha... bila saya baca ke2-2 citer di atas, sy...Ha ha ha... bila saya baca ke2-2 citer di atas, sy geli hati dan jauh hati... sbb 1. mmg melayu dilayan kelas ke2, wpun ada duit (sbb berlagak tak sedar diri, muka belacan, makan omputih), 2. KFC tu mkn org kaya (mcm byk makanan kat M'sia ni, kat situ gak pi mkn-minum), 3. mkn KFC mahal, tapi boleh bayar tanpa komen2(cukai, minyak, gula naik- bising plak), 4.tu lah ajar anak2 boros lagi, baik makan tepi jln, warung jer (jadi tak terasa hati sgt- bayar murah, servis biasa2) 5. bayar ciput, nak servis hotel... hah hah lawak! 6. baik simpan duit, bykan duit dalam bank, baru kualiti bangsa naik... asyik2 komplen jer... nampak tak de kelas! Ingat! Kepimpinan Melalui Teladan!<br /><br />magua_putra@2000mataharihttps://www.blogger.com/profile/05190962755202378000noreply@blogger.com