tag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post3660494840279245777..comments2023-11-08T14:36:12.162+08:00Comments on BERSAMA MAZIDUL: Lebih 70 Jam Untuk TM Menangani Masalah Internet Pelanggan? UPDATED TindakanAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comBlogger47125tag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-14778097585692816392011-12-20T05:12:11.736+08:002011-12-20T05:12:11.736+08:00BETUL KATA PUTERA ISTANA KRISTAL.BETUL KATA PUTERA ISTANA KRISTAL.shahttps://www.blogger.com/profile/06790567579451212105noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-76055725769497761292011-09-12T17:30:28.451+08:002011-09-12T17:30:28.451+08:00Assalamualaikum..Pertama2nya...sy knal kan diri se...Assalamualaikum..Pertama2nya...sy knal kan diri seselamat yg mgkin...xleh ooo bahaye, sy ni staff TM. Periuk Nasik x gitu. Tp masalh ini mmg wujud, sedia wujud dan agak sebati dlm TM dan juga kebanyakkan GLC yg lain. Ia mungkin bermula semasa GLc masih lg dlm kerajaan..sedikit attitude goverment servant di bawa sama se lari dengan pengkorpratan entiti ini. <br /> Masalah yang ade...overlapping staff, staff kurang tmpat penting, lebih tempat yg kurang penting...staff bawahan memberi saranan pun biasanya x didengari..kecik sgt...iyelah mentimun. Staff TM sekarang klu x silap mencecah 30 ribu. Termsuklah yg diambil utk projek HSBB. Jika dulu wpun berpengalaman kerja kontraktor telekomunikasi tp kelulusan belajar bidang lain xkan diambil tetapi sekarang tidak lagi. Dari kelulusan Mekanikal hgga ke mekatronik..turut diambil demi menyediakan anak muda Malaysia mendapat pekerjaan. Hasilnya belajar lain, kerja benda lain..Lgsg la x faham kot. Klu belajar IT shj xpe asas networking tentu xkn faham network TM (malaysia) yg pelbagai jenis. Belum dikira lagi jenis modem yg mmg banyak (tolong SME wat bisnes..import dr CHina..rege murah..charge kat TM berganda2). Sesetengahnya diuji dan direjek ttp dgn bantuan politik tetap diambil dgn terpaksa.Hal ini akan memaksa teknician memerah otak utk memahirkan diri dgn berpuluh jenis peralatan, modem, testgear, dll.<br /> Sy sendiri..ade staff package utk line telefon biasa, CDMA dan streamyx selalunya terpaksa memperkenalkan diri sbg staff utk cbe diambil penting tp sampai hampir 1 minggu lebih utk hidupkan telefon. Tekniocian dtg, check pastu balik. Bila Sy col tye, frontliner 100 ckp teknician x update lg tu..walhal dia dtg pagi, petang kita col tye. Belom lg internet, semunggu raya dpt wireless signal je xpe line internet. Pas raya bru teknician dtg check.Ape nk kate, staff package tu..Dgn byk giler jenis modem, byk giler servis, byk giler Vendors, byk gilers unit dan bahagian, byk giler prosedur..birokrasi akan memanjangkan usia komplen, usia breakdown, usia masa teknician/vendor nk dtg repair dan bayak lagi. Kene ingta jugat selaku GLC, TM dibebankan dgn obligation dgn Kerajaan dlm bentuk kontrak dgn GLC len, company len, individu2 len, CSR, SME, PLC(Politic's Link Company) dsb.Cbe amati pepatah sy..Pepatah sy "WHEN A BIG ENTITY YOU BECOME, THERE WILL BE A HUGE FAT INSIDE YOU AND ALSO A BIG DISPOSAL (waste) ALSO" Renung2kanlah dan jangan lupe fikirkan dgn akal dan iman..kerana keduanya adalah mata dan cahaya buat kita selama kita masih bernyawa. WasalamPuteraIstanaKristaLhttps://www.blogger.com/profile/15060163527183374600noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-55156658722619413822011-09-09T20:17:53.343+08:002011-09-09T20:17:53.343+08:00Saya 'unknown' di atas yang menulis panjan...Saya 'unknown' di atas yang menulis panjang lebar. Bukan niat nk letak 'unknown', tapi sebab xbiasa berblog dan komen2 nh..Just terniat nak komen,tu je..Trimas to insan sbb memahami..semua benda ada pros/cons dia tersendiri..Unknownhttps://www.blogger.com/profile/12770144271261544873noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-60261569884349921322011-09-09T00:43:21.441+08:002011-09-09T00:43:21.441+08:00Ultra, thanks for the information.
Maklumat sebeg...Ultra, thanks for the information.<br /><br />Maklumat sebegitu berguna untuk semua pelanggan Streamyx rather then sebilangan penyokong Call Center bersifat defensive.<br /><br />Thanks again bro.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-35016486027586858762011-09-09T00:41:31.877+08:002011-09-09T00:41:31.877+08:00Insan, satu lagi pengkomen tanpa telor.
Lontar ba...Insan, satu lagi pengkomen tanpa telor.<br /><br />Lontar batu sembunyi tangan.<br /><br />No identity.<br /><br />Thanks.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-77083953198050069352011-09-09T00:39:42.922+08:002011-09-09T00:39:42.922+08:00Azhar Desa, saya bukan satu satunya pelanggan Stre...Azhar Desa, saya bukan satu satunya pelanggan Streamyx.<br /><br />Adakah semua pelanggan Streamyx WAJIB tahu berhubung jawaban kepada semua persoalan awak?<br /><br />Let me ask you a question, are you writing your comment on behalf of TM?<br /><br />Please state it clearly.<br /><br />So, maksudnya, saya tidak berhak melontarkan komen berhubung TM? TM terlalu kebal untuk dikritik oleh pengguna atau pelanggan?<br /><br />Thanks.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-22710077541257364612011-09-09T00:36:16.050+08:002011-09-09T00:36:16.050+08:00Untuk pengetahuan semua, TM Call Center telah meng...Untuk pengetahuan semua, TM Call Center telah menghantar wakil bertemu saya.<br /><br />Mesej saya sampaikan mudah. Jika hanya saya melontarkan komen berhubung servis mereka, abaikan. Sebaliknya, jika TM Call Center menerima banyak komplen lain, kaji semula kaedah menjawab telefon di kalangan CSX.<br /><br />Saya percaya mesej itu telah disampaikan kepada pihak atasan TM.<br /><br />Mr Mama, compare apple to apple and please jangan menggunakan huruf besar di ruangan komen ini.<br /><br />Cara awak menulis berbeza berbanding cara orang lain. Capital letters lambang jeritan atau bersifat kurang beradab. Itukah maksud awak?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-16889502414481592022011-09-08T22:00:52.061+08:002011-09-08T22:00:52.061+08:00SALAM, ADA PRO & CONS TENTANG PERKARA INI. PEL...SALAM, ADA PRO & CONS TENTANG PERKARA INI. PELANGGAN PERLU MENUNGGU 72JAM HANYALAH BAGI KWSN LEMBAH KLANG SAHAJA, BAGI KWSN SELAIN LEMBAH KLANG, HANYE MEMERLUKAN MASA 7 JAM. SETIAP PELANGGAN ADA KATEGORI MENGIKUT 'PRIORITY'. ITU DAH LUMRAH, MANA2 PUN. KALAU KITA ADA NAMA, BERPANGKAT, BERPENGARUH, ADA ORANG DALAM, SAYA PERCAYA DALAM TEMPOH KURANG 4 JAM MSLH INTERNET AKAN SELESAI. HARUS DIINGAT PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN TM 75% ADALAH GRADUAN UNIVERSITI DAN BUKANNYA TARAF2 SPM MAHUPUN PMR. MEREKA DILATIH LEBIH DARI 1 BULAN. 'MINOR TROUBLESHOOTING' DIPERLUKAN SBLM MEMBUKA REPOT, 'AT LEAST' ITU ADALAH SATU BENTUK PENDIDIKAN KEPADA PELANGGAN,JIKA MENGALAMI MASALAH. CONTOHNYA MCM MAZIDUL, TGK SET TELEFON PUN DAH TAHU ZAMAN TOK KADUK, SEPATUTNYA ANDA LEBIH PEKA DAN BOLEH GUNA INISIATIF LAIN. WALAUBAGAIMANAPUN, MAZIDUL MEMUJI TM KERANA MSLH DISELESAIKAN DLM TEMPOH 7 JAM, KURANG 65JAM DRPD WAKTU MENUNGGU SEPATUTNYA. MSLH ITU PUN DISELESAIKAN SUDAH TENTU ATAS DASAR 'PRIORITY' MAZIDUL SENDIRI. BEGITU JUGA MENGENAI MAZIDUL NAK BAYAR BIL UTK TEMPOH 27HARI SAHAJA. KALAU BEGITU, LEPAS INI PELANGGAN BOLEH CIPTA POLISI SENDIRI, CTHNYE KITA BYR KERETA BULAN2 DENGAN BAYARAN TETAP. KALAU KITA GUNA KERETA UTK TEMPOH 10HARI JE SEBULAN, JADI KITA PUN PATUT BYR UTK TEMPOH BERKENAAN JUGAK KE? WALAUPUN ITU ADALAH LOAN, TP ADA LINK JUGAK DGN CERITA INI. ITU BELUM CAMPUR KALAU KERETA MASUK BENGKEL.ADAKAH OWNER BENGKEL TU AKAN TANGGUNG LOAN KERETA KITA? FIKIR2 KAN LAH. KALAU ADA SIAPA2 MASIH KABUR, PERGILAH JOIN TM SBG STAF..mrmamahttps://www.blogger.com/profile/06854969364744703174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-42810817149193051082011-09-08T21:37:36.896+08:002011-09-08T21:37:36.896+08:00saya hanyalah seorang pengguna streamyx , dan seor...saya hanyalah seorang pengguna streamyx , dan seorang staff TM .<br />saya ingin merujuk kepada beberapa masalah / isu yang ditimbulkan.<br /><br />1. wiring .. perlu diingatkan bahawa staff/kontraktor hanya membuat penyambungan .. terpulang kepada tuan rumah untuk menyusun atau mencantikkan wiring antara line , splitter dan modem.<br /><br />2. 72jam untuk pembaikan ... adakah tuan gembira jika pembaikan dijanjikan 2 / 3 jam ...tetapi masalah sebenarnya mengambil masa mungkin berhari-hari.<br /><br />3. Adakah tuan sendiri tahu bagaimana sebuah sambungan streamyx dibuat .. tahukah tuan bahawa untuk satu sambungan dari ibusawat terdekat sehingga ke rumah tuan mungkin mengambil jarak sehingga 4km dan setiap inci dari jarak itu boleh menyebabkan masalah kepada streamyx tuan.<br /><br />mungkin juga kalau tuan boleh bersabar ..sabar juga pengguna internet tegar ..tetapi tidaklah saya akan hilang akal fikiran , serta budi bahasa sekiranya terganggu internet selama 2-3 hari ...sedangkan sambungan internet itu berfungsi dengan baik sejak 2009..Mohd Azharhttps://www.blogger.com/profile/09506473430869912256noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-64450395324533066002011-09-08T17:11:08.401+08:002011-09-08T17:11:08.401+08:00Salam....
Saya sgt bersetuju dgn insan 'Unkno...Salam....<br /><br />Saya sgt bersetuju dgn insan 'Unknown' diatas...ingat semua umat...kite hanya manusia..jike letakkan 'ANDA' sekalipun sebagai CEO TM...saya YAKIN dan PASTI TM akan lebih teruk dan Bankrup....jangan lah nak marah kpd call centre tuh...sbb mereka hanya menjalankan tugas..makan gaji...jangan berlagak seperti anda tidak pernah melakukan kesilapan...bagus sgt ker kerja 'ANDA'...perfect sgt ker kerja 'ANDA' tuh...kte sesama manusia perlulah beringat...jika ade kesilapan..saling tgur menegur lah...xperlulah nak menjatuhkan martabat org lain...bukan ajaran ISLAM tuh...<br />maaf lah jika ade yg terasa..cume..ingatlah tiada yg perfect dlm dunia neh..jadi...kita hidup lah dlm hukum alam yg sudah sedia tertulis neh...mgkn jika ade yg kurang kte bole perbaiki..yg bagus kita elok kan lagi...<br />selamat hari raya maaf zahir batin...insanhttps://www.blogger.com/profile/13968624938600037277noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-13784768465258505412011-09-08T12:03:42.670+08:002011-09-08T12:03:42.670+08:00Assalamualaikum En Mazidul,
jika terdapat sebarang...Assalamualaikum En Mazidul,<br />jika terdapat sebarang masalah berkaitan TM especially on telefon, streamyx or unifi, email di:<br /><br />1. Rapid Response Team: rrt@tm.com.my dan sertakan(nama, No akaun Streamyx/telefon, Streamyx username, no untuk dihubungi)<br /><br />2. Unifi Response Team:<br />urt@tm.com.my dan sertakan (nama, No akaun Unifi, Unifi username, no untuk dihubungi)<br /><br />If ada apa2 isu lain, boleh dikongsikan ke Twitter TMConnects or TMCorp, ada person yg sedia memberi response.<br /><br />TQAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-20454796223707083402011-08-23T05:48:11.520+08:002011-08-23T05:48:11.520+08:00Assalamualaikum
Saya sekadar nak berkongsi sebab s...Assalamualaikum<br />Saya sekadar nak berkongsi sebab saya pernh bertugas sebagai customer service/helpdesk support nih tapi untuk private company..<br />Memang kitorg semua ditugaskan menjawab panggilan dan menjalankan minor troubleshooting untuk semua masalah customer yang datang.<br />Mengenai masalah 72jam tu, saya rasa memang lambat. Tapi itu juga adalah salah satu daripada ketetapan yang ditetapkan oleh syarikat.<br />Sebagai contoh, jika saya mendapat call daripada customer, saya akan cuba untuk selesaikan masalah tersebut melalui telefon dahulu.<br />Jika customer mahu bekerjasama, maka InsyaAllah masalah tersebut akan dapat diselesaikan dengan cepat jika hanya masalah-masalah yang kecil berlaku.<br />Jika tidak berjaya diselesaikan, pihak kami akan menghubungi engineer untuk melihat masalah tersebut. Masa yang diperuntukkan adalah dalam 48 jam.<br />Jadi, dalam tempoh itu, masalah tersebut hendaklah diselesaikan. Tidak kiralah dalam masa sejam ke,dua jam ke, 24 jam ke. Janji dalam tempoh 48jam, masalah tersebut selesai.<br />Jadi, pada pendapat saya, begitulah juga dengan TM(72jam).<br />Mengenai pemasangan yang tidak terurus, saya berpendapat itu adalah atas kualiti kerja engineer yang bertugas semasa pemasangan device tersebut.<br />Sepatutnya, pemasangan haruslah tersusun dan kemas supaya pelanggan mudah untuk bekerjasama ketika proses troubleshooting melalui telefon.<br />Mengenai nombor ajaib TM'100' tersebut, nombor itu akan sentiasa dapat dihubungi 24jam jika talian internet disebelah pihak TM sentiasa bagus.<br />Satu perisian telefon digunakan paga komputer, jadi segala call yang masuk akan dijawab melalu komputer dan direkodkan.<br />Para pekerja service provider ini akan bekerja 24/7 mengikut shif mereka.<br />Maafkan saya jika salah mengenai fakta diatas jikalau terdapat cara lain digunakan(saya menulis berdasarkan pengalaman)<br />Kemudian, mengenai 'robot' yang menjawab panggilan, kami semua dilatih supaya mengucap selamat, memperkenalkan diri, dan bersedia untuk membantu.<br />Memanglah sama sahaja dialognya(saya juga pernah bekerja sebagai operator/customer service di hotel)<br />Username diminta supaya kami dapat melihat status pengguna, dan cuba untuk melihat dimana kerosakan berlaku.<br />jikalau masalah yang lain diutarakan, terdapat pelbagai jawapan yang akan diberikan berdasarkan pengalaman dan pengetahuan yang diperolehi sepanjang bekerja dan belajar.<br />Jadi, saya turut tersentuh mengenai panggilan 'robot' tersebut. Bukan kami hendak membaca skrip, tapi itu adalah prosedur yang perlu dilakukan.<br />Jadi saya rasa itu sajalah yang ingin dikongsikan. Maaf jika ada salah silap dan terkasar bahasa.<br />Sekadar meluahkan pendapat dan pengalaman.<br />Kerja sebagai customer service/helpdesk support ini memanglah perlukan pengalaman, ilmu, dan paling penting kesabaran.<br />Sekian..Unknownhttps://www.blogger.com/profile/12770144271261544873noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-66665851101190435782011-08-22T21:36:56.579+08:002011-08-22T21:36:56.579+08:00saya juga pernah alami perkara yang sama. operator...saya juga pernah alami perkara yang sama. operator siap mengeluh dalam talian lagi sebab saya tak reti nak buat direct connection ke apa tu..sakitnya hati bila fikir2 balik.Cipinahttps://www.blogger.com/profile/00988698672372824583noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-10048727506736491952011-08-22T11:08:36.684+08:002011-08-22T11:08:36.684+08:00btl ckp Jari Pun Berkata tu..sebenarnye basic trou...btl ckp Jari Pun Berkata tu..sebenarnye basic troubleshooting membantu cust jugal..klu mslh tu berpunca dr configuration modem sahaja bile cust da buat dy blh dpt connection tu balik ms tu jugak..xperlu anta technician..cust pon dpt gune internet semula dgn kadar segera...tukang merepekhttps://www.blogger.com/profile/14581503206744746665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-18464450053762267412011-08-22T10:24:20.170+08:002011-08-22T10:24:20.170+08:00Salam Bro mazidul,
Saya di fahamkan, Tak silap al...Salam Bro mazidul,<br /><br />Saya di fahamkan, Tak silap almost majoriti punca network problem adalah di sebebkan masalah internal wiring customer sendiri..info sy dapat masa perbualan tgh buat aduan streamyx rumah sy rosak<br /><br />Contoh seperti spliter rosak, wayar telefon tercabut etc2,.. sebab2 tu kena troubleshoot dulu.Once dah buat and comfirm bukan salah cust baru tech datang...Tapi biasa la, sy sendiri pun tidak berapa suka kalau di berikan jargon2 teknikal.<br /><br />So far dah jadi user TM ni dah lama, xde la suffer exp yg truk sgt...Janji tau saluran betul, rosak buat aduan.. if lewat mintak rebate !! Kebanyakkan orang tidak tahu dan pikir TM mencekik duit even streamyx problem,:P <br /><br />Kalau nak buat aduan minta rebate, email je kat help@tm.com.my..StanNerohttps://www.blogger.com/profile/15620470503395808332noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-46619924371359730572011-08-22T09:18:32.416+08:002011-08-22T09:18:32.416+08:00Well done Kid & tukang merepek.
Keep it up.
...Well done Kid & tukang merepek. <br />Keep it up.<br /><br />We are 1 TM.ChallengeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-18332267174389835192011-08-22T07:15:24.441+08:002011-08-22T07:15:24.441+08:00jemput semua untuk ke nukilan pendapat CSR streamy...jemput semua untuk ke nukilan pendapat CSR streamyx.<br /><br />http://shakiddo.blogspot.com/2011/08/blogger-shakiddo-jawab-masalah-mazidul.htmlGeng Borakhttps://www.blogger.com/profile/12343720933807414632noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-61770507333355288692011-08-21T13:58:02.285+08:002011-08-21T13:58:02.285+08:00oh, red rambutan keje kat TM jugak ke? rasaya kalo...oh, red rambutan keje kat TM jugak ke? rasaya kalo tak mengamuk pun diorg akan datang jugak ..72 jam tu max time yg dorg jangka..script yg betul spatutnya adalah "dalam masa 72 jam bergantung pada kerosakkan" sbnrnya lps report siap, appointment terus dihantar pada technician side, tp sbb kekangan masa atau kekurangan kakitgn yg buat technician tu lmbt smpi,psl tu estimated 72jam..sy ada 2 acc, 1 under staff package, 1 lg acc customer biasa..tak kira account yg mana 1, kalo ngamuk ke x ke..diorg kan dtg a day after.<br /><br />Ttg troubleshooting cabut splitter,jenama modem and direct connection tu sbb nak gather info utk troubleshoot masalah2 kecil yg customer bleh settlekn sendiri, network card disable ke, splitter rosak ke..configuration corrupt ke..cable longgar ke..rasanya,x salah kalo customer buat troubleshoot dan bleh browse lps buat troubleshoot yg simple, compare than keep saying "sy bukan techical people" dan kena tunggu '72 jam'..<br /><br />sy bg komen ikhlas, TM tak byr apa pun, tp saja nk share dgn pembaca blog ni.dan ni pdapat perbadi sy, bukan dr pihak TM.Jari Pun Berkatahttps://www.blogger.com/profile/03974259026310498237noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-72542947299646643672011-08-20T23:57:59.454+08:002011-08-20T23:57:59.454+08:00itulah akibatnye klu monopoli. pengguna tak dpt se...itulah akibatnye klu monopoli. pengguna tak dpt servis terbaik.yg untg hanya TM.Asrul Hisyamhttps://www.blogger.com/profile/01390635515732392346noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-78799486834044216682011-08-20T19:00:43.709+08:002011-08-20T19:00:43.709+08:00betul kata kid tu...saya pon slh seorg dr CSR Stre...betul kata kid tu...saya pon slh seorg dr CSR Streamyx (sebelum nie la..skrg da transfer pergi unifi)...perbualan dgn cust sumenye dirakam..kami x bllh beri janji sesuka ati kami..lagi pon technician y dihantar tu ade 1 lg department y handle..kami sebagai frontliner akan buat report tuk pihak cust dan dlm ms y sama cuba juga menyelesaikan mslh cust dgn buat troubleshooting dr site frontiner dlu.klau msih x blh kami akan open report tuk cust..tp mcm y diberitahu oleh kid td...bergantung pd technician availability juga...apa2 pon kami akan cube bantu sedaya upaya kami..sebarang mslh blh email pd tm helpdesk..ape2 pn sy suke bc blog abg mazidul...lagi2 psl paranormal tu..mmg best la~ ^_^Vtukang merepekhttps://www.blogger.com/profile/14581503206744746665noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-24241990632413863302011-08-20T14:58:34.551+08:002011-08-20T14:58:34.551+08:00salam..
saya rasa terpanggil komen ke sini.. saya...salam.. <br />saya rasa terpanggil komen ke sini.. saya CSR Streamyx. Apa yang encik mazidul lalui tu adalah salah satu dari senario sebenar. saya sebagai CSR streamyx memang ada skripnnya sendiri dan pelbagai prosedur yang perlu dilalui, lagipun perbualan dirakam. <br /><br />mengenai 72 jam tu, memang kawasan lembah klang sahaja itupun bergantung kepada punca kerosakan. Kalau luar lembah klang yang ambil masa 24 jam pun sama. ada juga kes yang settle dalam dua jam sahaja. jadi, detail yang tepat untuk report kepada technician. mengenai avaibality technician, itu kena tanya pihak berkenaan.<br /><br />saya pun faham mengenai perasaan semua yang ada masalah internet, sebab saya pun gunakan streamyx kerana so far, inilah yang terbaik (di kawasan saya line OK). Harap dapat ajukan masalah kepada tm helpdesk. Kami CSR streamyx memang sedia membantu selagi yang boleh.<br /><br />CSR streamyx<br />http://shakiddo.blogspot.com/Geng Borakhttps://www.blogger.com/profile/12343720933807414632noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-89851816336281050432011-08-20T14:22:05.490+08:002011-08-20T14:22:05.490+08:00Haha...bayar sewa sebulan...tapi time rosak sewa t...Haha...bayar sewa sebulan...tapi time rosak sewa tetap dikira sebulan juga... Bil cepat je sampai...Tak lama lagi Celcom pulak...raya dah dekat. Apa boleh buat bro dah tak de pilihan...yang ade pun 2 X 5 je.kamayusoffhttps://www.blogger.com/profile/10696766498339041266noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-26795209992606856822011-08-20T11:49:45.226+08:002011-08-20T11:49:45.226+08:00pandangan saya TM kena kena contohi TNB didalam ke...pandangan saya TM kena kena contohi TNB didalam kerja-kerja senggaraan...dan menyediakan unit sengaraan seperti pasukan TNB...selalunya TNB akan pulihkan bekalan dlm masa 3-5 jam bermula panggilan dibuat..sekiranya major dia akan sediakan genset bergerak..<br />Walaupun kos operasi tinggi, tp itulah yg sepatutnya dibuat sebab pengguna perlu membayar untuk tempoh sebulanamir_rwghttps://www.blogger.com/profile/13195889986013968215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-45594882292606254122011-08-20T10:38:05.095+08:002011-08-20T10:38:05.095+08:00last week line telefon rumah saya juga bermasalah....last week line telefon rumah saya juga bermasalah..pagi saya call 100, t/h mereka dtg dan repair, ptg ada ada customer sevice tm follow up dan tanya status terkini. Alhamdulillah, settle dlm satu hari.MamaYatiehttps://www.blogger.com/profile/14742103983504154869noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-44839283321576288522011-08-20T10:26:11.453+08:002011-08-20T10:26:11.453+08:00smti.
tutup jelah TM ni...aku dah lama stop TM pen...smti.<br />tutup jelah TM ni...aku dah lama stop TM penipu...time bil cepat je sampai.....hampeh punya syarikat nasional.Anonymousnoreply@blogger.com