tag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post5355065391702805811..comments2023-11-08T14:36:12.162+08:00Comments on BERSAMA MAZIDUL: Periksa Bil Jika Ke Giant Kota DamansaraAnonymoushttp://www.blogger.com/profile/03285841029277965789noreply@blogger.comBlogger70125tag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-18357651123360709132014-03-18T17:27:01.951+08:002014-03-18T17:27:01.951+08:00saya tinggal di Kuching Sarawak, dan memang ada a ...saya tinggal di Kuching Sarawak, dan memang ada a few Gian Supermarket kat sini.. moto Harga Rendah Tiada Tandingan langsung tiada memberi makna kpd kami dimana barang nya tetap mahal jugak :(Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/13145203600728044087noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-12414271420747789722014-02-05T13:25:51.029+08:002014-02-05T13:25:51.029+08:00No wonderlah..minggu lps beli ayam potong yang dah...No wonderlah..minggu lps beli ayam potong yang dah sealed tu..tarikh hari yang sama..balik rumah tiba masa nak masak..dah goreng sebenarnya, en suami yang tlg masak..minta bau..kenapa bau pelik..tgk kondisi ayam dah kelabu..hoho..kena dah..<br />.comothttps://www.blogger.com/profile/05506115719641789711noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-23150969961522307392013-06-10T17:33:42.764+08:002013-06-10T17:33:42.764+08:00Faham sangat perasaan marah tu. Semalam saya baru...Faham sangat perasaan marah tu. Semalam saya baru kena kat Kidzania. Geram betul. Kita bukannya nak mintak diskaun, cuma acknowledgement yang mistake has been made and yes, an apology. Itu saja.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07876644422962345047noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-90688571402058204952012-08-07T14:02:50.770+08:002012-08-07T14:02:50.770+08:00Salam,
so far, saya tak pernah ada pengalaman den...Salam,<br /><br />so far, saya tak pernah ada pengalaman dengan customer service yang biadap di mana2 hypermarket.. Biasanya, saya perlu tunggu lama untuk selesaikan any dispute. tapi, apa yg saya perasan, di giant, setiap harga barang selalu dibundarkan bila barcode diimbas. contohnya beli coklat. harga promosi RM 8.26, apabila barcode di scan, harga yg direkod RM8.30. kalau beli 1 barang, tak ada beza sangat. tapi kalau beli barang yang banyak, agak merugikan.. berbeza dengan carrefour.. jumlah total pembelian yang akan dibundarkan, bukan setiap harga barang dibundarkan. saya rasa macam tertipu juga. jarang beli barang di giant sekarang. =)asmahanihttps://www.blogger.com/profile/00223557207030759494noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-45271585230839370472012-08-07T05:51:18.898+08:002012-08-07T05:51:18.898+08:00wah. matjan. lama tak dengar cerita.
abang mazid...wah. matjan. lama tak dengar cerita. <br /><br />abang mazidul, pasal benda macam ni jangan katakan hypermarket. ikea pun sama. <br /><br />sebab dah banyak kali terkena di samping saya pun jenis bajet bulanan groceries agak ketat, saya memang buat list atas kertas atau dalam grocery app yg selalu guna. saya make sure barang2 dlm troli akan saya kira balik (kuantiti dan harga) sebelum pegi cashier. kalau ada isu on the prices, saya diri aja sebelah cashier and refuse to pay until they solve it. either void the items from the list or i'm not paying. <br /><br />benda ni amik masa jugak, tapi saya lebih rela jalan lama dalam giant kd dari tunggu kat customer service dia untuk refund.Ebbhttps://www.blogger.com/profile/10340043771532628365noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-50799068978333235322012-07-30T17:00:29.072+08:002012-07-30T17:00:29.072+08:00semua cawangan Giant perangai macam ni bang. sekad...semua cawangan Giant perangai macam ni bang. sekadar berkongsi:<br /><br />http://www.hazrey.com/2012/07/863-hypermarket-giant-menipu-pelanggan.html<br /><br />dan<br /><br />http://wcsronnie.blogspot.com/2010/10/giant-hypermarket-real-giant-killer.html<br /><br />sekian terima kasih.Mat Janhttps://www.blogger.com/profile/07059301837518443238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-26705938370125362642012-07-13T17:17:54.450+08:002012-07-13T17:17:54.450+08:00yang indon tu 1 mslh negara pulak..aduihyang indon tu 1 mslh negara pulak..aduihAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/07110041418408345593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-62973049390830830702011-08-08T16:16:41.441+08:002011-08-08T16:16:41.441+08:00Honestly dah 2-3 kali terkena dengan Giant di Gomb...Honestly dah 2-3 kali terkena dengan Giant di Gombak..contoh harga dipaparkan RM 14.90 tapi bila balik rumah cek rupanya RM 19.90..walaupun asalnya ada tulis promosi etc..serik shopping kat giantSophiahttps://www.blogger.com/profile/02470214579804644932noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-46590672980190667852009-12-14T04:29:45.077+08:002009-12-14T04:29:45.077+08:00Giant Kota Damansara?, Hmmm tak heran lah kalau te...Giant Kota Damansara?, Hmmm tak heran lah kalau terjadi macam tu, aku duduk dekat area tu tapi tobat aku tak akan pergi lagi berbelanja di sana.MutiaraBahhttps://www.blogger.com/profile/17352140919297568307noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-54306781972790203112009-12-12T18:30:06.325+08:002009-12-12T18:30:06.325+08:00kenapelah susahnya nak mintak maaf...saya pon pern...kenapelah susahnya nak mintak maaf...saya pon pernah mengalami situasi seperti ini...macam biasa, dorang takkan mohon maaf pon...susah sgt ke nak mohon maaf? kadang2 yang buat kita marah sgt adalah sbb dorang tak tak tahu nak mohon maaf, itu je...SOMBONG! Tak reti nak jaga hati customer lgsung..Salikhttps://www.blogger.com/profile/08699984012483374444noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-1526821418616085822009-10-26T13:08:24.235+08:002009-10-26T13:08:24.235+08:00bukan giant kota damansara jer.... mydin subang ja...bukan giant kota damansara jer.... mydin subang jaya pun sama....<br /><br />hati2kuding-kuding ayah & ibuhttps://www.blogger.com/profile/11077461561682416893noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-84741178836512995742009-10-22T13:58:15.860+08:002009-10-22T13:58:15.860+08:00....jangan kata Giant sahaja siapa yg pernah shopp.......jangan kata Giant sahaja siapa yg pernah shopping kat Tesco pun sama....kena berhati2.pastikan apa yg ambil.adalah sama dgn dikaunter pembayaran...saya dah kena<br />.....satu lagi kaunter khidmat lepas jualan diorang tak pernah nak senyum...masam aje....dan jarang juga memohon maaf jika kesalahan tu datang dari pihak diaorang..<br /> terima kasih..shideehttps://www.blogger.com/profile/14632476874622705837noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-49340513505636856812009-10-20T00:04:46.834+08:002009-10-20T00:04:46.834+08:00dari dulu smpai skarang saya xpercaya ngan penipua...dari dulu smpai skarang saya xpercaya ngan penipuan supermarket Giant .. diorg suka menipu...Murkyhttps://www.blogger.com/profile/06622492197687748536noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-53746929085473865522009-10-19T02:07:17.954+08:002009-10-19T02:07:17.954+08:00Bukan shj pasaraya GIANT, tetapi MYDIN pun serupa ...Bukan shj pasaraya GIANT, tetapi MYDIN pun serupa jg. Sy pernah terkena harga yg dipaparkan berbeza dgn harga apabila discan di kaunter. Kalau lg murah tak pe. Ni lg mahal. Harap KDN sila ambil perhatian....jgm 3637https://www.blogger.com/profile/13546802274243414512noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-71695955158524568192009-10-16T20:41:57.822+08:002009-10-16T20:41:57.822+08:00Salam Sdr. Mazidul,
Saya teruja sangat dengan pos...Salam Sdr. Mazidul,<br /><br />Saya teruja sangat dengan posting ini. Pengalaman saya sendiri di Carrefour Subang Jaya, membeli 2 unit kaset. Kesilapan berlaku (yang saya pun tidak sedari) pekerja kaunter bayaran tidak membuka pek keselamatan kaset. Apabila keluar, saya terperangkap di scanner.<br /><br />Tanpa usul periksa, Pak Guard datang dan mengheret saya ke pejabat. Saya meronta dan cuba menunjukkan resit dan menunjukkan kaunter tempat saya membayar. Apabila diperiksa, pek keselamatan kaset itu belum dibuka pekerja kaunter. Anehnya di kaunter sama pekerja kaunter kata dia tidak tahu saya membuat bayaran di kaunternya.<br /><br />Memang haram jadah! Saya hempas kedua-dua kaset di situ. Pak Guard berulang kali meminta maaf dan memohon tidak dipanjangkan kes. Saya kata resit ini menunjukkan kaunter bayaran, bayaran yang saya jelaskan dan jenis barang yang saya beli. Kenapa pekerja kaunter tidak mahu mengakui kesilapannya dan meminta maaf. Itu saja.<br /><br />Saya sokong Sdr. Mazidul BERTEGAS di Giant. Kita kena tunjukkan kuasa kita sebagai pengguna. Hypermarket ini hidup kerana customer, jangan tipu customer atau ambil mudah soal harga dan soal perkhidmatan. <br /><br />Kita bukan "pencuri" yang tidak berduit untuk membeli barangan yang kita mahu atau mengemis diskaun mereka. Ini soal hak dan kejujuran.<br /><br />Syabas Sdr. mazidul.<br /><br />NIZAM MAT SAARINIZAM MAT SAARIhttps://www.blogger.com/profile/13236023655016094256noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-83770969141492793292009-10-15T23:49:08.643+08:002009-10-15T23:49:08.643+08:00Kat Giant Melaka pun macamtu jugak, tapi kalau tak...Kat Giant Melaka pun macamtu jugak, tapi kalau tak check betul2 memang tak perasan.Mas Putihhttps://www.blogger.com/profile/16086871987912184905noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-24828384444990419742009-10-15T17:19:59.311+08:002009-10-15T17:19:59.311+08:00Part tarik muka masam dan berlagak pada customer ...Part tarik muka masam dan berlagak pada customer tu yang paling tidak boleh tahan...<br /><br /><br />http://manis18.blogspot.comPak Ismail B Mustapahttps://www.blogger.com/profile/16070431808546725834noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-58373608198255428332009-10-15T15:38:28.010+08:002009-10-15T15:38:28.010+08:00Assalamualaikum Br. Mazidul
Kes silap harga ni se...Assalamualaikum Br. Mazidul<br /><br />Kes silap harga ni sebanarnya, setahu sayalah, pelanggan mempunyai hak iaitu harga yg terendah antara harga dipamer atau harga di imbas (scan). <br />Ada sekali di Jusco, pekerjanya lupa untuk ambil tanda harga 'sale' barang jualan yang ingin saya beli, tapi bila diimbas harganya lebih mahal. Saya bagitau cashier yang harga yang dipamer lebih rendah. Jadi dia check, memang tanda harga tu adalah. terus dia panggil supervisor untuk tindakan lanjut. Supervisor tersebut terus kurangkan harga sepertimana dipamer, sambil meminta maaf atas masalah yang saya hadapi. <br />Kadangkala kita sebagai pengguna kurang peka dengan hak-hak kepenggunaan. Dalam pada itu pihak pengurusan kedai-kedai, kecil atau besar, harus juga mengajarkan pekerja merke tatacara mengendali pelanggan.. lagipun budibahasakan budaya kita. <br />memang beberapa kali saya mengalami nasib seperti Br. Mazidul, di carrefour dan Giant. Selalunya saya pastikan harga barangan yang di beli, sebarang kesilapan saya akan mengadu; cumanya di dua-dua tempat tu mereka seperti malas nak layan kita; tapi kalau kita berkeras merka akan mengalah juga. Kalu masa tu saya nak cepat saya kata saya tak jadi beli, suruh cashier tolakkan harga yang dah scan. Kalau dia tak nak.. saya tinggalkan semua barangan.. tak jadi beli...Lagipun duit kita kan... ada hak kita nak beli atau tak barangan dia.<br />Pesanan saya kepada semua... berhati-hatilah bila membeli belah, pastikan kita menggunakan hak kita sebagai pengguna.<br /><br />::masih ingat lagi tagline Br. Mazidul masa sekelas kat KPP dulu.. "Nama saya Mazidul.. panggil saya .....". X sangka la ni dah femosariffinkmhttps://www.blogger.com/profile/07140318408489932535noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-56761342441099337992009-10-15T01:06:32.378+08:002009-10-15T01:06:32.378+08:00Beberapa hari yang sudah, saya naik bas Metro 91 d...Beberapa hari yang sudah, saya naik bas Metro 91 dari pasaraya OTK Gombak ke UIAM. Saya kemudian naik bas tu then konduktor Indon tu belum kutip tambang dari saya. Lepas tu dia tanya, "lu ada tiket?", then saya hulur duit kat dia. Then, dia sound saya, "oh, kalau aku tak kutip tambang, kau tak mau bayar la?", tapi saya diam jer. Tapi yg paling teruk, dia maki saya dalam bas kononnya saya tak nak bayar tambang. Kalau ikutkan hati, saya nak pijak perut konduktor Indon tu sampai pecahDexterhttps://www.blogger.com/profile/08030518394688850844noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-46824471876983825042009-10-14T23:08:36.770+08:002009-10-14T23:08:36.770+08:00Saya terkena dua kali.
Kali kedua
Kali kedua
A...Saya terkena dua kali.<br /><br /><br /><a href="http://www.speedrider.org/2009/09/giant-memang-penipu.html" rel="nofollow">Kali kedua</a><br /><br /><a href="http://www.speedrider.org/2009/07/apabila-gergasi-menipu.html" rel="nofollow">Kali kedua</a><br /><br />Adakah Giant ni, kat semua tempat dia kelentong orang?speedriderhttps://www.blogger.com/profile/16578786339579019211noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-21247784994521472852009-10-14T19:04:11.332+08:002009-10-14T19:04:11.332+08:00salam..
xyah pegi jauh2 la..
cuba test sekali..
...salam..<br /><br />xyah pegi jauh2 la..<br />cuba test sekali.. <br />kat mamat2/minah2 pekerja asing yg bekerja kat mana2 kedai runcit atau mana2 kedai sekali pun.. <br /><br />sy pernah cuba tanya 'penyapu lidi' ada tak..? terus je jawabnya 'xde'... walhal benda tu ada pun depan mata.. pekerja2 asing ni. tau ke.. berbahasa melayu/malaysia..<br />in english jauh api dari panggang lerr.. <br /><br />sakit hati ku.. apabila berurusan dgn para pekerja asing ni.. !!pnzuliahttps://www.blogger.com/profile/06229761535519669662noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-87235106327828828252009-10-14T09:42:00.392+08:002009-10-14T09:42:00.392+08:00salam..
memang betul pn..ezan pun dah banyak kali ...salam..<br />memang betul pn..ezan pun dah banyak kali kena..<br />mereka ni letak barang merata tak ikut harga barang..<br />bila dah punced, keluar harga lain.<br />bila tanya balik pada cashier,free je kena marah..<br />sepatutnya mereka semua ni perlu diberi kursus etika dan tatatertib..<br />banyak yang mereka perlu belajar.Antaranya pamerkan senyuman meskipun penat berdiri berjam2, jangan merungut bila customer minta penjelasan,minta maaf bila salah..n etc..<br />sekian..ezannurhafizhttps://www.blogger.com/profile/12375573366274876546noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-32317964002764744822009-10-14T09:37:09.509+08:002009-10-14T09:37:09.509+08:00Saya pernah terkena kat Giant Bandar Puteri Puchon...Saya pernah terkena kat Giant Bandar Puteri Puchong.Walaupun beza harga cuma 50 sen.Satu lagi beli baju anak,dalam resit ada tercatit bila sampai rumah bajunya tak ada kebetulan harga offer.Lepas tu saya dah tak pergi Giant.Banyak lagi hypermarket lain yang boleh dipilih.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-41806790813544480112009-10-13T18:51:08.649+08:002009-10-13T18:51:08.649+08:00Ye lah... Giant dan lain2 Hypermarket nih dah memb...Ye lah... Giant dan lain2 Hypermarket nih dah membunuh peniaga2 runcit melayu.. <br /><br />Kita pulak pakat pi Hypermarket bersubahat membenarkan sahabat2 saudara2 kita yg yg berniaga kedai runcit dikuburkan..<br /><br />Igt dulu, kalo nak beli ayam pon dapat ayam fresh... pilih hidup2 siap sembelih. sejam lepas tuh dah leh ambik siap togel atau dah siap potong2... kalo kat Giant Tesco nih sesilap ayam dah 3-4 hari dok jual lagi... <br /><br />Actually lama dah saya boikot beli ayam kat Hypermarket nih.. start bila tau diorg kekadang tukar tag date tuh .. konon baru letak hari nih siap tag tarikh hari ni. rupanya tukar tag baru... <br /><br />Mungkin bro boleh kupas nasib peniaga runcit melayu sekarang... <br /><br />Kasihan mereka.kyirulhttps://www.blogger.com/profile/16911497092167447569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6233937835124290905.post-43268963728110261882009-10-13T16:36:54.443+08:002009-10-13T16:36:54.443+08:00Bro Maz
lepas ni kita shopping kat kedai runcit j...Bro Maz<br /><br />lepas ni kita shopping kat kedai runcit je dah lah.<br /><br />Seksyen 11 punya kedai runcit lebih mesra alam dan kaya senyuman.<br /><br />"Orang Kita Acheh"<br /><br />10 Dalil kenapa membeli di kedai runcit adalah lebih afdal:<br /><br />1. Kita bantu perniagaan sesama Islam sesama Melayu.<br /><br />2. Boleh hutang dulu, sebab taukay tau rumah kita ( Paling popular sejak tahun 60an)<br /><br />3. Taukay jemput beraya kat rumah, taukay datang beraya kat rumah kita<br /><br />4. Taukay tak berkira sangat<br /><br />5. Layanan first class dari taukey sendiri. <br /><br />6. Tak yah letih letih nak berjalan jauh jauh macam dalam Giant, kecuali anda memang teruja nak 'ber marathon' bersama keluarga. <br /><br /><b> Percaya kah anda, untuk bershopping di Giant Kota Damansara, kita seumpama berjogging sejauh 4 kilometer secara purata</b><br /><br />7. Taukay ucap 'Assalammualaikum' pada kita dan bertanya khabar sekeluarga. Dan senyum lebar dari mula kita datang sampai kita keluar dari kedai runcit.<br /><br />8. Kadang kadang taukey kedai belanja kita rokok he he<br /><br />9. Tak yah susah susah beratur, cari parking, cari barang, cari itu ini. DI kedai runcit kita cakap taukay akan carikan sampai dapat.<br /><br />10. Boleh call taukay kedai dan order ayam, daging, gula, garam, sayuran dan gas memasak, lepas tu ada free delivery. Giant yang harga murah tu haram tak pernah buat special delivery. he he he<br /><br />Tak percaya?<br /><br />cuba pergi Kedai runcit paling hujung selepas kedai mamak pusat lepak international bersebelahan Salvia Appartment he he heThe Story Tellerhttps://www.blogger.com/profile/16875497125944004192noreply@blogger.com