Sabtu, Mac 09, 2013

SANGGUPKAH AYAH MELIHAT ANAKNYA DILAKNAT ALLAH DI DUNIA DAN DI AKHIRAT?

Ayah antara insan cukup mengenali sifat dan sikap anak, zuriat dibesarkannya. 

LAZIMNYA ayah menyiasat pada kadar segera dakwaan anak terlebih dahulu sebelum menyokong tindakannya.

LAZIMNYA ayah tidak perlu mengambil masa selama kira-kira 5 tahun untuk mencungkil  kebenaran. Tambahan pula, mengenai dakwaan anak sendiri.

LAZIMNYA ayah tidak sanggup merestui tindakan anaknya melafazkan sumpah laknat tanpa mengetahui fakta sebenar mengapa sumpah itu perlu  dilakukan.


Mengapa?

LAZIMNYA ayah tidak sanggup melihat anaknya dilaknat oleh Allah di dunia dan di akhirat JIKA anaknya bersumpah untuk memfitnah individu tertentu.

Jika pembaca, seorang insan bergelar AYAH, sanggupkah membiarkan anak kelak sengsara?

14 ulasan:

  1. dalam zaman sekarang x mustahil ada ayah sebegini...sedangkan ada juga ayah yang sanggup menodai darah daging mereka sendiri..

    demi harta,demi wang...demi nafsu...segalanya mungkin...

    BalasPadam
  2. ayah perlukan duit untuk hidup.k ..ayah gelap mata bila dpt duit...dulu ayah jugaklah yang langtang...la ni ayah dah lintang pukang....ayah...ayah

    BalasPadam
  3. PR seolah-olah cuba mengalihkan perhatian rakyat dikala negara sedang sibuk mempertahankan kedaulatan negara di Lahad Datu. Mengapa dikala keselamatan negara menjadi isu utama, bapa Saiful baru terhegeh-hegeh hendak mendedahkan perkara 'sebenar'?

    Pada mula pencerobohan di Sulu, PR secara semberono menuduh ia adalah konspirasi BN utk menangguhkan PRU13. Apabila berita dari Reuters & Filipina mengaitkan seorang pemimpin PR dgn pencerobohan di Lahad Datu, cepat-cepat ia membuat penafian. Apabila Tian Chua mengeluarkan kenyataan kontroversi & pelbagai pihak mengecam kenyataannya, tiba-tiba keluar cerita 'aneh' dari bapa Saiful.

    Adakah ini sebahagian dari rancangan PR untuk mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu keselamatan negara & kenyataan kontroversi Tian Chua? Adakah PR susah mula goyah apabila melihat majoriti rakyat Malaysia telah mula sedar bahawa isu keselamatan di Lahad Datu bukan konspirasi BN? Dimanakah Ambiga, DSAI, LGE, Karpal Singh & pemimpin PR yang lain dikala negara sedang dilanda pencerobohan? Mengapa tiada seorang pun pemimpin PR mengadakan lawatan ke Lahad Datu untuk meninjau dengan lebih dekat apa yang berlaku & memberi sokongan moral kepada anggota pasukan keselamatan negara? Adakah anda takut dihamburkan soalan bertubi-tubi dari anggota pasukan keselamatan negara akibat dari kenyataan kontroversi Tian Chua? Jika benar PR semakin mendapat tempat di hati rakyat, silakan meninjau di Lahad Datu bagi membuktikan kenyataan anda wahai PR.

    Hikmah yang saya perhatikan dari kes pencerobohan ini, rakyat telah mula sedar tentang peranan penting anggota pasukan keselamatan & pentingnya negara mempunyai aset pertahanan yang canggih untuk melindungi kedaulatan negara. Anggota pasukan keselamatan negara pula semakin disanjung & dihormati oleh rakyat Malaysia. Selamat berjuang perwira kami!!

    BalasPadam
  4. Terlewat 5 tahun adalah lebih baik dari terlewat 1,000 tahun hingga tiada ruang lagi utk memohon maaf kpd Allah....

    BalasPadam
  5. entah la... Baik suruh je ayah saiful tu bersumpah pulak yang dia tu kene upah... Putar belit gak dia ni

    BalasPadam
  6. ini burung apa Ayah....
    burung nuar nak...
    burung apa ayah?...
    burung nuar nak..
    burung..apa?

    U ULANG I SAMAN U...

    BalasPadam
  7. anak sudah bersumpah, ayah bila lagi nak bersumpah.. ke takut?

    BalasPadam
  8. MasyaAllah..berani ye saiful ni bersumpah laknat dahulu.. dia tak takot ke dilaknat..? ingat boleh buat main ke benda ni.. semuanya disebabkan si saiful ni ingin mengejar harta dunia..

    BalasPadam
  9. xde salahnye jika si ayah ditempat yg benar dan baru skrg menyesal / ingin bertaubat.

    Zaman skrg sgt susah utk kita menentukan yg mane 1 dipihak betul atau salah. Sebab ape? sebab zaman sekarang maruah bole dibeli dengan wang ringgit. Hanya empunya badan yg tahu perkara sebenar.

    wallauhualam.

    BalasPadam
  10. sumpah laknat? Ermm, bg sayalah, apalah nk diheran dgn hukuman Allah swt bg org yg islam hanya pada ic..apa nk takut, nnti dh tua taubatlah! Saya tidak rujuk pada mana2 pihak, tp langsung tidak yakin dgn amalan sumpah laknat..

    BalasPadam
  11. ayah saiful ni dah kene bayar ker??? tetibe nak buat surat bagai kata tifuuuu......yo yo oooo je...

    BalasPadam
  12. Anak pun failed exam..pemain bola sepak pun angkat sumpah jugak padahal cerita tak betul. Apa nak heboh sgt.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.