Selasa, Februari 11, 2014

APAKAH BAKAL BERLAKU JIKA ANWAR DISABITKAN KESALAHAN MELIWAT?

Panel 5 hakim Mahkamah Persekutuan Istana Kehakiman Putrajaya MENOLAK rayuan kedua Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, 66 tahun, untuk menggugurkan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah sebagai ketua pasukan pendakwaan kes rayuan liwatnya.


20 Disember 2013, di Mahkamah Rayuan, usaha Ketua Umum Parti Pembangkang itu untuk mengenepikan Shafee, gagal. 

Di Malaysia, pesalah disabitkan kesalahan meliwat mengikut Seksyen 377B, boleh dipenjarakan maksimum 20 tahun dan disebat.

Hakikatnya, Anwar bakal mendepani Shafee dalam sesi perbicaraan bakal disambung kelak. Keputusan mahkamah akan menjadi penentu kepada kerjaya politik Ahli Parlimen Permatang Pauh itu. 

Apakah bakal berlaku SEKIRANYA Anwar memenangi Pilihan Raya Kecil, PRK Kajang dan kemudian mahkamah mendapati Anwar bersalah?  

Penduduk Kajang akan kehilangan wakil rakyat kedua selepas Lee Chin Cheh.

Bagaimanakah pula andai tatkala itu dia memegang jawatan Menteri Besar Selangor?

Rakyat Selangor bakal kehilangan pemimpin utama. 

Justeru pegundi PRK Kajang dan rakyat Selangor semestinya perlu mengambil kira kebarangkalian itu. 

Klik di sini.

11 ulasan:

  1. Kemaraan Anwar perlu dihentikan DENGAN APA CARA SEKALI PUN - sama ada melalui cara mahkamah, memalukannya, kekerasan atau apa saja! Seperti kata Machiavelli "Tujuan menghalalkan SEMUA cara"' itulah yang perlu kita lakukan bagi menghalang kemaraan Anwar. Sejarah Tayip Erdogan yang diberi peluang menjadi Datuk Bandar Istanbul hingga menarik perhatian rakyat Turki atas kejayaan gemilangnya membawa pembangunan terhadap bandar itu sebagai model Turki baru perlu kita jadikan iktibar. Bayangkan jika Anwar berjaya menjadi Menteri Besar dan membawa kejayaan berganda kepada Selangor, apa akan jadi kepada BN dalam PRU-14? Rakyat akan merindui sebuah lagi Selangor di negeri mereka, jadi apa yang akan tinggal kepada BN....cuma batu nisan?? Oleh itu kita perlu bekerjasama, kuatkan barisan bagi menghalang kemaraan Anwar dengan apa cara sekalipun, mahkamah salah satunya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. jgn taksub sgt bro..hormatila undang2..jgn jd cmpemimpin dap...kata polis anjing umno..tapi bila kene kacau sikit buat repot polis gak..mintak tlg polis jaga keselamatn depa..dlm masa yg sama dok kutuk polis...pernah ke dlm sejarah mahkamah kat m'sia hakim jatuhkn hukuman tanpa bukti....

      Padam
  2. Satu sindiran yg tajam dari semutapi, mmg itulah yg sebenarnya yg cuba dilakukan oleh bn, membunuh karektor pemimpin pembangkang yg berpotensi supaya pembangkang tiada tokoh penyatuan dan kucarkacir, dng itu bn boleh memerintah sampai kiamat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. anwa r ibrahim mengkucar-kacirkan negara buat demo sana sini nak kira camana...tuduh k'jaan macam2 lpas tu spin...dlm pembangkang kepimpinana dap lebih terserlah klu x mana mungkin ahli majlis pbt kat s'gor dap lebih ramai.pas/pkr cukupkan korum jer..jgn jual bangsa sendiri la bro..sya akan prcaya anawar tak meliwat klu dia brsumpah cam pemain t-team...ada berani..?

      Padam
    2. Anwar xkan berani bersumpah dgn Al-quran sebab beliau sendiri bukannya Islam sejati. dia macam Ayah Pin jugak, semua agama dia boleh jadi

      Padam
  3. sindiran yang tajam tapi tumpul analisisnya,lebih kepada emosi yang membakar dari fakta yang mencabar...

    BalasPadam
  4. Sepatutnya SPR patut mengenakan syarat tambahan untuk menapis wakil rakyat/calon yang akan bertanding di dalam pilihanraya. Kepada calon-calon yang pernah disabitkan kesalahan di mahkamah, yang pernah dipenjarakan/ pernah disaman atau di denda melebihi RM10,000, pernah ditangkap atas kesalahan polis/KDN hendakkan dilarang sama sekali menjadi calon pilihanraya.

    Ini akan lebih memudahkan SPR sendiri untuk menapis mereka yang tidak bertanggungjawab dalam memanipulasi undi dan memutarbelitkan otak rakyat dengan propaganda ideologi luaran yang dibawa dari negara luar demi memecahbelahkan keharmonian rakyat selama lebih 50 tahun merdeka

    BalasPadam
  5. Bro.. sy tabik spring sama saudara.
    Bg saya.Lebih baik saudara terus menonjolkan KESUSAHAN RAKYAT dan MASALAH PENGURUSAN KERAJAAN drpd saudara memperjuangkan kesusahan politik seseorang..(pendapat peribadi)
    sekali dah terjebak ke politik.. rakyat akan dikemudiankan.
    sebab bila bab politik, cybertrooper dh ada.
    Tp bila isu RAKYAT.SAUDARA sorang saya yg telus...

    BalasPadam
  6. Mazidul tak payah lah sentuh isu politik nampak sangat anda dipihak yg mana...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.