Ahad, Februari 16, 2014

MIMPI DIMINTA HEBAHKAN GANJARAN RM500 JIKA TEMBAK PERDANA MENTERI


Dia menggelar dirinya 'USTAZ'.

Lazimnya, kenyataan USTAZ dipercayai oleh masyarakat kerana USTAZ penuh ilmu ugama di dada.


[ Sumber : Klik di sini ]

Jadi, mereka membaca status Facebook Ahmad Fadhli Shaari, klik di sini pastinya percaya dia memang telah bermimpi. Bermimpi menerima panggilan telefon meminta dia menghebahkan ganjaran RM500 kepada individu berjaya menembak Perdana Menteri.

Saya berharap status di atas bukan sekadar rekaan penceramah PAS akibat didorong tujuan tertentu, tersirat bukan tersurat.


Berikutan status itu, Fadhli telah mengundang kemarahan ramai pelayar di alam maya. Barangkali USTAZ Fadhli memang menantikan respon seperti di bawah.


Tidakkah USTAZ terfikir, kenyataan dicatatkan sebagai status itu, berpeluang ditatap lebih 10,000 pengikut setia, bakal mencetuskan kontroversi tidak diperlukan?



Jangan kerana emosi, kelak menyusahkan diri. USTAZ tolong gunakan otak bukan kepala lutut untuk berfikir buah fikiran di laman sosial.


Apapun, jangan kita menghina USTAZ itu, biar dia sendiri menghina dirinya. 

17 ulasan:

  1. Memang ustaz ni berotak lembu - Zahid Hamidi komen kalau buat ancaman nak bagi penampar tu bukan merupakan satu jenayah selagimana belum dilakukan tapi uztaz bodoh ni bertanya kalau benar ada ugutan untuk menembak (bukan setakat Perdana Menteri kalau ugut nak tembak anjing sekali pun dah) sah ada niat untuk membunuh dan ugutan membunuh sememangnya berunsur jenayah.

    BalasPadam
  2. ustaz zaman sekarang ni cuma panggilan je...
    silap2 nanti gelaran ustaz pon boleh dibeli...

    :p

    BalasPadam
  3. Mimpi yang elok boleh diceritakan, mimpi yang buruk jangan cerita dan nabi(saw). Nabi(saw) menyatakan dlm satu hadis sahih bahawa, tipuan yg paling teruk adalah menipu perihal mimpi. Narrated Ibn 'Umar. Allah's Apostle (peace be upon him) said, "The worst lie is that a person claims to have seen a dream which he has not seen" (Bukhari No. 6594)

    Ustaz ini ustaz jahil. Ugutan membunuh dan menampar adalah dua perkara yg berlainan. Jika orang ramai melaporkan kepada polis ugutan membunuh perdana menteri masak Ustaz ni. Islam pun tak bersetuju dengan kenyataan dia. Mungkin sifat khawarij amat tebal dlm diri ustaz ini sehingga sanggup menipu bermimpi nak bunuh PM demi seorang kaffirah.

    BalasPadam
  4. Saya harap abang Mazidul patut membuat laporan polis, ini salah satu statement "ustaz" ini Ahmad Fadhli Bin Shaari Azhari Jaafar ada juga yang Nabi perintahkan untuk dibunuh, antaranya Uqbah bin Abi Muit dan An-Nadhr bin Al-Harith

    Dia cuba menghalalkan perkara ini dengan menyalah gunakan islam. Islam melarang umatnya membunuh umat islam lain tambahan pula terhadap pemerintah umat islam yg masih muslim. Ini puak khawarij yg amat merbahaya. Ini ugutan membunuh PM kita. Mereka ini cuba menyakinkan rakyat Malaysia bahawa PM kita adalah seorang kaffir yg patut dibunuh. Bayangkan kalau ada dikalangan mereka yg tidak berfikiran waras. Ini jenayah besar. Saya menyokong dia dipenjarakan, jika PM kita pun dia boleh suruh tembak inikan pula umat islam lain.

    BalasPadam
  5. ingatlah bro dunia ini hanya pinjaman utk seketika saja. jgn anda ingat org lain semua tak betul. jgn kerana mulut badan binasa. bila ada prasangka buruk pada org lain itu yg salah. setakat gelaran ustaz sesiapa pun bolih guna pakai bukan kena daftar pun cuma org perasan macam bro sj dok perasan dia sj yg islam. jgn kita tunjukkan kebodohan kita pd org lain

    BalasPadam
  6. ustat DAp ni....mcm ni orang panggil ustat..

    BalasPadam
  7. Ustaz...dap makan babi..aku mimpi bini ustaz tu blow job bang non..sure okey..di relakan.

    BalasPadam
  8. Ustaz ni tak habis climaks malam jumaat lepas,sebab tu dok salahkan PM sampai mimpi tembak PM..

    depa ni,sembelit 2-3 hari PM gak salah..bil air tertunggak dgn bini pun salah PM gak..

    begitulah depa ni..orang lain je salah, depa je betul bro..

    BalasPadam
  9. Begitulah ibaratnya... Kadang-kadang orang yang rasa diri dia ni 'PANDAI' sebenarnya lebih JAHIL dari yang jahil tak tahu apa-apa....

    BalasPadam
  10. nawaitu ustaz tue jelas....kalau dia nafikan ALLAH LEBIH TAHU SEGALANYA..........kalau aku bagi rm1 untuk bunuh si kafir yg persoalkan kedudukan islam dan dia dibunuh atau dilempang....pahala ALLAH janjikan.......tapi kalau ustaz bagi 1 juta sekalipun untuk bunuh, lempang mahupun jentik seorang Islam yang menunaikan rukun iman dan islam......maka neraka ALLAH janjikan.......dalam konteks ini jelas kekeliruan mengislamkan politik atau mempolitikkan islam mmg parah dalam jiwa umat islam malaysia...

    BalasPadam
  11. nauzubillah.. jauhkan kami drpd sifat ini.

    BalasPadam
  12. Alahai komen2 kat sini.malu nye aku bace.

    BalasPadam
  13. mimpi sebagai alasan aje,nak cakap terus takut kena tangkap,niat sebenar memang itulah dia,ustad pebendanya kalau bermusuh sesama islam.

    BalasPadam
  14. Ahmad Fadhli adalah Ketua Pemuda PAS Kelantan merangkap SU Akhbar kepada Menteri Besar Kelantan

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.