Rabu, Januari 16, 2013

ADAKAH SEMUA ORANG ISLAM MEMAAFKAN PATRICK TEOH?



Hairan, bagaimanakah Patrick Teoh boleh mengeluarkan kenyataan menghina Islam seperti dipaparkan oleh screen shot di bawah. 


Hairannya belum pula ada kedengaran kumpulan memprotes, berdiri beramai-ramai di hadapan rumah dia samada wakil  UMNO, PAS atau Pakatan Rakyat.

Kiri kanan dia hentam, pemimpin BN dan PAS, sekali taruk.


Klik di sini untuk melihat pelbagai komen dilontarkan oleh orang ramai di laman Facebooknya.

Biasalah, majoriti orang Islam memang bersikap pemaaf :) terhadap lontaran kenyataan lancang sebilangan individu bukan beragama sama. 

Kalau sesama MELAYU ...

Setakat ini kedengaran bersuara di media, Presiden Persatuan Seniman, Zed Zaidi, beberapa artis lain dan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin.

17 ulasan:

  1. AC Mizal dah bsuara di twitter beliau akan hal ini.
    Betul, Islam di Malaysia bersikap pemaaf pada yg bukan Islam...pernah pun hal yg seakan ini berlaku...lepas permohonan maaf dibuat...tutup kes!

    BalasPadam
  2. isu ni membuatkan saya konfius, hak kaum bukan melayu/islam ke yang lebih istimewa dalam perlembagaan malaysia?

    Hak bukan Melayu/Islam yang lebih istimewa

    BalasPadam
  3. Susahnya. Nak maafkan rasanya sukar dan rasa terhiris amat sangat sebab dia ni melampau dalam statementnya.

    Tak maafkan dia saya rasa saya yang pulak melampau sebab dia dah minta maaf. Nak percaya atau tidak dia ni ikhlas minta maaf satu hal juga. Atau sebab takut aje.

    Mungkin boleh maafkan dia kalau nampak kesungguhan dari beliau dan di sertai dengan tindakan dari beliau sendiri. Beliau kena sedar minta maaf bukannya free. Ada harganya.

    Beliau ini pada saya suaranya emas sedap di dengar sebenarnya. Mungkin dia boleh "berkhidmat" secara free dengan mana-mana Jabatan Agama Islam atau badan-badan atau NGO menerbitkan rancangan bahasa Inggeris atau dokumentari menggunakan suara beliau secara percuma. Lagi bagus mungkin dokumentari mengenai Al-Quran. Kita gunakan kelebihan suara beliau untuk berdakwah. Rasanya baru makan dalam ni.

    Mungkin cadangan saya nampak saya macam lemah dan penakut menegakkan agama saya pada sesetengah orang. Tapi tak apalah saya cuma teringatkan kisah Rasulullah di baling batu oleh gengster-gengster kampung di Taif. Apabila di offer dengan bestnya oleh para malaikat (jurucakap Jibrail a.s) untuk membuat pile driver atau hentakan gunung ganang ke penduduk Taif. Rasulullah s.aw menolak sambil mengatakan mungkin sekarang penduduk kota Taif menolak Islam tapi anak cucu mereka mungkin akan beriman.

    Patrick Teoh sendiri mungkin menolak Islam tapi siapa tau suaranya boleh menarik orang untuk beriman. Wallhualam.

    P/s perkataan "gengster-gengster kampung" "pile driver" dan "offer" tu hanya saya gunakan sebagai gaya pengisahan saya bukan datang dari kisah asal. Terimakasih

    BalasPadam
  4. mana ustajah abby...mana ustajah nurol ijah...mana mat sabu...mana nik aziz...mana ANUwar...mana Najib...mana khairy...mana semua la....awat hangpa semua diam..tak berani komen dengan cina kulup sepet tu..maaf la lagi...sampai AL-QURAN pun dia cerca macam tu...bagi la muka lagi..bagiiiii...penyudahnya pijak kepala

    BalasPadam
  5. jom la kita buat himpunan kebangkitan islam...

    BalasPadam
  6. kecewa... mudah nya mintak maap lps apa yg dia dh bt... sgt melampau

    BalasPadam
  7. SMTI - Rasanya kita maafkan dia, itu lebih menusuk ke dalam hati. kalau kita bergadduh dengan 'OKU' ni pun, tiada faedah. Kita maafkan dia sebab dia tiada ilmu agama Aslam dan mungkin tiada orang BN atau PAS yang berdakwah terhadap Encik Patrick ini. Seseorang harus berdakwah kepada beliau. Ada sesiapa?

    BalasPadam
  8. Korang, jgn bersifat perkauman sangat.. Bukan isu dia sapa yg patut ada kelebihan di negara kita antara bumiputra atau bukan bumiputra. sbg org Islam sendiri kita mesti tau, yg dorg bukan Islam ni x kenal Islam, jadi no wonder la dorg kutuk atau x suka Islam. Sbb nabi sendiri pernah memafkan org kafir yg kutuk Islam. Sbg org Islam contoh terbaik adalah nabi S.A.W. Walaubagaimanapun, harap2 selepas ini xda lagi rakyat malaysia yg hina menghina secara terang2 ttg sesuatu agama d negara kita.. Sama2 jaga...

    BalasPadam
  9. Slm. Nampak mcm ada dua akaun FB Patrick Teoh . . yg satu lg profile picture sdg pegang pistol . .????

    https://www.facebook.com/Patrick.Teoh.KY?ref=ts&fref=ts

    BalasPadam
  10. pasni takmo dah tengok filem dia ni.. sorry lerr

    BalasPadam
  11. BN,PERKASA,PEKIDA,IMAN MUDA FATHUL BARI pun kena,jgn nak harapkan PAS dan PKR sahaja.

    BalasPadam
  12. semua yang disebut oleh en.azman tu lantang berkata-kata tentang agama demi politik depa je..Mungkin ustajah nurul ijah tak tau lagi ni isu ni...kalau tak mesti dia LANTANG nihhhh

    BalasPadam
  13. Satu perkara sahaja saya blh katakan disini... Jgn lupa asal usul... Dia dilahirkan di tanah mane? Dia dibesarkan di mana? Dia sekarang mencari rezeki di mane? Dia duduk dia kawasan mane??? Ingat Malaysia ni tanah melayu... Tak suka balik China lah.. So kalau tak suka dgn apa yg berlaku di negara sendiri.. Apa lagi??? Bungkus barang angkat kaki dan berambus dari Malaysia... Jgn duduk malaysia... Buang kerakyatan lah... Buat apa duduk situ lagi... Penakut.. Nak bebual ini mcm gilah jumpa PM... Jadi anjing yg blh menyalak kat FB aje buat apa??? Mcm budak2... Pergi negara lain ah.. Ingat negara lain kenal kau siapa?? Singapore dan Malaysia blh lah kau famous... Itu pun kau ada role kecik aje dlm drama n filem... Negara lain nanti ckp dgn dia mcm gini.... Diaorg ckp "who are u? I don't know u... U are not our native.. U are a foreigner.. To Hell with you!!!" Ada betul tak???

    BalasPadam
  14. tolonglah......buat perhimpunan kebangkitan islam......mana umno....pas ke....buat lah......sampai kita biarkan islam dihina oleh mangkuk ni......inilah masa kita bersatu......

    BalasPadam
  15. saya rasa dah sampai masanya kita umat islam di malaysia ni bangkit dan tunjukkan ketegasan...supaya ekstrem2@pelampau@non-muslim ini tidak berani lagi bertindak sesuka hati mencerca ugama ISLAM ini...
    ini tidak...bila dah kutuk kemudian minta maaf...dah berulang2 kejadian yg sama sprti ini dah terjadi...

    BalasPadam
  16. uncle ni dah nyanyok maki org@agama xtentu pasal....org xkacau lu lu kacau orang....

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.