Sabtu, Januari 12, 2013

BENARKAH SEJUTA PESERTA MENYERTAI HKR?

Hakikatnya bukan semua warganegara Malaysia berminat menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat, HKR, di Kuala Lumpur hari ini.

Semua peserta sepatutnya sudah berkumpul di Stadium Negara.

Jam 12.45 tengahari tadi, dianggarkan 6,000 peserta berada di lokasi terbabit, kini mungkin lebih.

BENARKAH SEJUTA PESERTA MENYERTAI HKR? Klik di sini.


Sumber : Klik di sini.

Tanyakan kepada diri, mengapakah tidak menyertai HKR? Nyatakan pendapat di sini, mungkin ramai ingin mengetahui.

Silakan ...

21 ulasan:

  1. 1st..

    Tak berminat lah bro Mazidul. Buang masa, tenaga, wang dan buang akidah jer.. Bro Mazidul saya nak kongsikan satu penemuan baru pasal cerita belakang tabir perhimpunan ini. Kita tahu bahawa penggunaan nombor sebagai simbol perhimpunan ini dimulakan oleh DAP dan pakatan rakyat. Saya rasa-rasa pemilihan promosi nombor 112 ada kaitan dengan ungkapan "THE LORD GOD". Bro Mazidul boleh klik kat link berikut : http://www.biblewheel.com/GR/GR_112.php

    BalasPadam
  2. Bukan budaya kita nak buat perhimpunan mcm ni... harap2 generasi baru yg akan dtg tak terikut2 dgn budaya sengal ni...

    BalasPadam
  3. salam semua..

    hmm..rasanya tidak perlu untuk sertai perhimpunan seumpama ini..untuk apa?

    tanya pada diri sendiri..adakah sampai mesej yg hendak disampaikan oleh perhimpunan seumpama ini? kepada siapa mesej ini cuba disampaikan? berkesankah mesej2 ini? akan ada tindakankah untuk mesej2 ini? ada sebarang resolusikah mesej2 ini? adakah ada mana2 pihak yang memanipulasi semua ini?

    ntahlah..wallahua'lam..

    saya bersama isteri dan anak2 sedang layan cerita Hindustan di TV3.

    lagi layann...

    BalasPadam
  4. tah apa yang diminta.... tujuan utama tukar kerajaan, tumbangkan UMNO/BN... KENAPA?? depa sendiri tak tau, saja seronok nak tukar kerajaan.. heran bin ajaib manusia yg tak tau bersyukur dan menghargai keamanan negara... MELUAT!!!

    BalasPadam
  5. apa yg berlaku selepas perhimpunan ini berakhir? Tiada apa yang berubah. Esok bangun pagi jalani kerutinan hidup macam biasa.

    BalasPadam
  6. SMTI-Bising kat blog, ke oh di jalan, kecoh dalam stadium tak guna Penyatarahman, buat temujanjimdengan PM dan cakapa padadia, dia pun Melayu juga, bukan bangsa lain. Tak de duit nak ke Putra Jaya ke? Parking berapa ringgit sangat pun.

    Cakap terus pada PM, TERJERIT TERLOLONG kat tempat lain buat haper? Aku dulu terus je jumpa PM, setelah buat temujanji, PM sedia jumpa, walaupun cuma 30minit, dan beliau sudi mendengar cadangan dan pandangan serta aduan kami.

    Lepas jumpa PM, diamajak kami minum teh, lepas tu kami ke Taman Botanikal Putra Jaya untuk sessi bergambar dan seterusnya kami ke tasik Putra Jaya untuk Naik Cruise dan bershilat di Masjid Sultan Mizan ( Masjid Besi) , cantik betul pemandangan di Putra Jaya.

    Hujung minggu kami selalu ke Putra Jaya untuk main kapal layar RC, Seawind dan Kyosho, dan di sediakan juga padang untuk terbangkan kapal terbang RC. di Puchong pun ada tanah lapang tapi pemain RC ramai sangat. Kadang-kadAng PM pun turun padang menjenguk kami.

    Komplek membeli belah pun ada, iaitu Alamanda, bileh bershopping sakan. Ada air pancut, ada aircon dan banyak restoran. panggung wayang pun ada, dengan filem filem terkini dan anda boleh membayar harga tiket murah pada hari Rabu waktu Pejabat.

    Saya suka Putra Jaya sebab saya tidak pernah pun dihalang dari ke Putra Jaya, sesiapa pun boleh ke Putra Jaya. Jalan tidak sesak, pemandangan cantik, banyak masjid, makanan dan minuman boleh didapati dengan senang, terutama makanan halal dan makanan arab.

    Walaupun agak mahal. Tapi Putra Jaya memang terbaik.

    Jom ke Putra Jaya, bawa keluarga atau teman lelaki/wanita anda. Bangak sudut dan pemandangan yang sesuai untuk ambil gambar.

    BalasPadam
  7. Salam,

    saya takut murka Allah..takut-takut Allah tak suka...matlamat tidak menghalalkan cara...walau bagaimanapun terpulang kepada cita rasa masing-masing..cuma iman saya masih lemah,sedang memperbaiki kelemahan diri sendir, tidak mahu mencari kelemahan orang lain...saya belum tentu selamat di akhirat...Wallahu'alam semoga Allah yang Maha Sabar akan terus bersabar dengan sikap dan karenah kita...

    BalasPadam
  8. Salam. Lepas PR menghalalkan kalimah Allah digunakan pihak gereja lepas tu buat perhimpunan ni. Seolah2 sapa yg menyertainya turut bersetuju.

    BalasPadam
  9. Salam. Lepas PR menghalalkan kalimah Allah digunakan pihak gereja lepas tu buat perhimpunan ni. Seolah2 sapa yg menyertainya turut bersetuju.

    BalasPadam
  10. Salam. Lepas PR menghalalkan kalimah Allah digunakan pihak gereja lepas tu buat perhimpunan ni. Seolah2 sapa yg menyertainya turut bersetuju.

    BalasPadam
  11. Suka hati la depa semua nak berdemo. Saya lagi minat duduk kat rumah bermanja dengan anak anak. Harap hajat mereka semua tercapai. Lain kali buat lagi sampai semua hajat tercapai. Sewa stadium jangan lupa bayar.

    BalasPadam
  12. Jika sekali pun sy penyokong pr tetapi sy tdk akan pergi berhimpun...xdpt ape pun...opssss tgah hari tadi saya pergi berhimpun(memancing)di pantai aceh port klang...dapat lah sekor ikan pari berskala 2kg..5ekor ikan ketuka..3ekor ikan sembilang..berbelas belas ekor ikan gelama..rasa tenang bila melihat ciptaan tuhan..laut terbentang luas..burung berterbangan..kapal kapal dagang memasuki pintu gedung port klang sungguh menarik perhatian..walau pun panas tapi amat mendamai kan....

    BalasPadam
  13. kalu anak jantan tak perlu kululusan tuan... contohi dppwm.blogspot.com... sapa-sapa berhak komen tanpa tapisan

    BalasPadam
  14. ...mereka mencari 'turning-point' utk merusuh, mencari penyebab untuk dijadikan isu, tapi tidak menjadi sebab pihak Polis lebih bijak mengawal keadaan...

    katakanlah kalau semalam ada rusuhan, tentunya pihak polis disalahkan...

    ironinya, himpunan ini hanyalah 'last call' sebelum PRU berjalan, utk tunjukkan mereka masih ada sokongan...tetapi mereka lupa, yg hadir tak sampai 50ribu jiwa daripada 1 juta yg dijangka tidak lah mewakili majoriti rakyat Malaysia..

    BalasPadam
  15. jgn biar minda anda dikawal dan dikongkong......kalimah Allah telah dicemarkan pun.....masih tidak dapat merenung dan berfikir.....aku bukan penyokong be end atau penyokong perosak rakyat.....Subhanallah.....bila ingin merebut kuasa.....diri jadi alpa...

    BalasPadam
  16. ulasan saya.. kalau berpeluang saya datang, tp tak sempat... sebab saya datang cuma nak menyokong..

    BalasPadam
  17. saya tertarik dgn komen "Bukan budaya kita nak buat perhimpunan mcm ni... harap2 generasi baru yg akan dtg tak terikut2 dgn budaya sengal ni..." tapi tahukah anda, sejarah mengatakan, asalnya dgn himpunan seperti inilah iniseatif untuk mendapatkan kemerdekaan malaya dapat menjadi realiti..biarpun selepas itu kita mendapat kemerdekaan dengan tiada pertumpahan darah... ternyata bak kata Tun M, "MELAYU MUDAH LUPA"

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.