Selasa, Julai 30, 2013

APABILA JURUTERA FIREFLY AB MELATAH BERHUBUNG ISU KANTIN ALTERNATIF SRK SERI PRISTANA


Sekalung penghargaan kepada semua pembaca blog dan rakan facebook kerana sudi menyebarkan gambar di atas.

Seperti diketahui, saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen dicatatkan oleh pembaca blog ini. Itu hak mereka dan jika komen mereka berbaur perkauman, saya tidak mampu menghalang. Malaysia mempunyai undang-undang dan tindakan boleh diambil terhadap mereka.

Saya tertarik dengan komen dilontarkan oleh Jurutera Perkhidmatan, service engineer mendakwa bertugas dengan Firefly AB,  K. Vigram Kovalan.

Klik di sini untuk mengetahui butiran  Firefly AB (bukan syarikat penerbangan).


Dia secara sinis MENCABAR orang Melayu menukarkan  ruang makanan di pejabatnya menjadi TANDAS selepas bulan Ramadan.

Ruang makan, pantry.

Pastry? Pastry?


Vinod, I am a blogger and NOT a protector for both, Malays or non-Malays . My task is to reveal  the truth and I have done that. I published their comments just like I published yours.

Budak hingusan ini menggelar saya SIAL. Hahahahahaha!



That  picture of mine in a clean changing room  might cause  pain in the ass to Vinod but that is  the real picture.

Di entri ini saya juga ingin  memaparkan komen William Doraisamy mengenai sikap Guru Besar SRK Seri Prisatana,  Mohamad Nasir Mohd Nor.



Itu luahan William Doraisamy di laman facebook miliknya.


"William, ahli Lembaga Jawatan Kuasa Pengelola, SRK Bukit Bintang Lelaki I. Saya bertugas sebagai Guru Besar di sekolah terbabit di antara tahun 2009 dan 2010," ujar Mohamad Nasir Mohd Noh.


Sewaktu sidang media di SRK Seri Pristana, Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor,  Datuk Seri Noh Omar menyarankan agar ibu bapa pelajar memaparkan berita tidak tepat itu  didakwa mengikut Akta Hasutan.

Klik di sini.

17 ulasan:

  1. Engineer la sangat... Pantry dengan Pastry pun x dapat beza..kesian...

    BalasPadam
  2. Maaf nak cerita, sebagai salah seorang staff airlines di subang ni memang tiada nama K Vigram Kovalan dalam email address Firefly. Maksudnya, dia ni bukan lah staff Firefly atau pun kebetulan masa saya type tadi nama dia ada yang ter miss or masa tu email server sengal sekejap tak boleh recognized nama dia. Anyway, memang tak pernah pun nampak muka mamat dekat Firefly office unless dia ni yang jenis kerja bila orang semua tak kerja. Tapi kan... tapi je la nak cakap, muka dia macam pernah nampak jaga "Valet Parking" yang dekat skypark tu... haa! try cuba check tengok.

    BalasPadam
  3. kalau dah ular dapat bersuara..semua bisa nak diembur keluar...

    BalasPadam
  4. Budak hingusan...

    Hahahaha...Terbaik en. Mazidul...

    BalasPadam
  5. salam persahabatan.. sy tertarik dgn byk artikel di blog tuan, mohon jasa baik tuan untuk pautkan link blog sy di pautan blog list politik hebat tuan.. terima kasih..
    budaksrikinta.blogspot.com

    BalasPadam
  6. Wow ! Dari hari ke hari semakin banyak beruk2(lahir d M'sia) yg jadi C#a & M##sad Agent.Wahai beruk2 kalau ada bran keluar la...jgn la brgayut dlm mna2 rumah batu brpengawal !

    BalasPadam
  7. Mohd fazrul..Firefly AB bukan syarikat penerbangan fire fly..type jer fire fly AB kat google...mazidul pun dah maklumkan kat atas tu..

    BalasPadam
  8. sib baik dia tak tulih PaNTy Abng Jidoi oiiii..kalau dak lagi haruuu...hahahahaa!! stupidooo Fellow..sembang gegaqq..

    BalasPadam
  9. kepada yg cerdik kat atas tu .. kan ke bro Mazidul dah bgtau awal2 .. Firefly AB bukan airways company .. adoi la .. ape pon .. ramai lembu2 yg menyokong fakta tak berasas pasal isu makan dalam changing room ni ..maklum je la .. ramai keyboard warior ..tgk gambar je .. terus nk percaya dan fikir bukan2 .. teruskan mazidul .. reveal the truth for malaysian .. terbaik .. inshaAllah ..

    BalasPadam
  10. Tak boleh blah baca cerita ni. Dari tadi asyik nak tergelak aja disebabkan oleh "Pastry!" Hahaha! Hahaha!

    BalasPadam
  11. Saudara Mazidul, saya mengucapkan terima kasih dan syabas atas pencerahan dalam post yang dibuat sebelum ini yang mana dapat mengendurkan ketegangan yang berlaku atas fitnah yang dibuat segolongan rakyat Malaysia yang cuba meniup api perkauman dan kemarahan. Berkaitan dengan tuduhan yang dilemparkan terhadap guru besar berkenaan, adakah penyebar fitnah tersebut akan disabit dibawah Akta Hasutan. Sebabnya, ada sebilangan pemimpin kita yang nak mansuhkan Akta Hasutan. Saya amat gusar dan risau akan provokasi yang dibuat yang memainkan sentimen dan sentiviti perkauman kebelakangan ini. Saya rasa Akta Hasutan tidak perlu dimansuhkan, TETAPI jika ianya dipinda untuk menguatkan lagi akta tersebut supaya ia relevan dengan peredaran zaman amatlah dialukan. Apakah pendapat saudara Mazidul. Saya hanyalah budak mentah yang belajar oversea dan berumur 23 tahun. Kuasa pun tiada, pangkat pun tiada tetapi saya sayangkan Malaysia.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.