Jumaat, Julai 12, 2013

PUSAT TAHFIZ AMAL MENGUTIP DERMA MENGGUNAKAN SMS DAN LEBIH PELIK ...


Setahu saya, Pusat Tahfiz Amal di Yan, PTA, Kedah,  telah ditutup atas arahan Jabatan Agama Islam Kedah.

Klik di sini.

Bagaimanapun,  masih ramai lagi pelajar PTA dilaporkan berkeliaran, diperhambakan, menjual barangan  keluaran SM Amin.

Pesanan ringkas, SMS di atas kononnya dihantar oleh PTA untuk mengutip derma. 

LEBIH pelik, teliti informasi di bawah ini.


Pemilik nombor telefon bimbit itu bernama TEOH CHIA YANG, berusia 24 tahun. Selepas status identiti penghantar dipertikaikan oleh penerima, berikut SMS dihantar oleh penama di atas.


Jika individu bernama TEO ingin memberikan penjelasan, sila Whatsapp saya di 019 244 5354.

Kepada orang ramai,  berhati-hati jika menerima SMS daripada pihak tidak dikenali. Sebilanan manusia cuba menangguk di air keruh di bulan Ramadhan ini.

Kalau ingin mengetahui kisah DUA budak CINA (bukan semua CINA) biadap dan tidak mengenal erti hormat kepada orang ISLAM, klik di sini.

10 ulasan:

  1. Yup. Beberapa hari lalu semasa membeli barang di Mydin Putrajaya... ada jugak adik yang dikerah menjual minyak jualan amal. Sekolah diarah tutup tapi masih aktif...

    BalasPadam
  2. SMTI, abg mazidul, saya ada sesuatu nak minta bantuan abg.. kalau sudi, mohon hubungi saya di danishj58@gmail.com . bantuan abg amatlah saya hargai..

    BalasPadam
  3. Nak mengadu pada siapa lagi kalau kerajaan tak boleh nak buat sesuatu walau dah byk kali dilapurkan dlm media...takkan benda mcm ni kerajaan tak boleh buat sesuatu..sama mcm iklan ahlong tak boleh dihapuskan langsung

    BalasPadam
  4. Takkan dah terjadi sesuatu nanti baru kerajaan nak bertindak...perkara ini dah byk kali dilapurkan dlm media tapi kerajaan mcm buat bodoh je..

    BalasPadam
  5. pengasas pondok penyayang raudah di gombak tu satu lagi,,berjuta duit dah sapu,,dlam akaun peribadi,,sila check,,dah tu gelar diri "datuk"...tak athu malu,,udah ler tu,,,dgn anak angkat sendir dan murid pun di Nikah batin,,pakai dan cerai,,mohon Abg Siasat,,sebelum merak menipu dan menyesattkan lagi

    BalasPadam
  6. Salam. Macamana nak buat Prepaid VAS tu. Terima kasih diucapkan kalau boleh kongsikan maklumat.

    BalasPadam
  7. Semalam 25 Julai 2013, dalam jam 10.00 mlm saya mengisi minyak di Petronas Tmn Meranti Jaya, Puchong. Tiba2 datang seorang gadis berusia dlm lingkungan 15 tahun datang meminta derma sambil memegang resit Pusat Tahfiz Amal. Dia berkata dari Yan, Kedah. Dari loghat percakapan saya agak dia dari Selangor juga. Saya bertanya "Bukan ke pusat tahfiz amal nie dah kena tutup?" dia terkejut tetapi menjawab " entah, saya tak tengok tv.." dan terus berlalu mendapatkan pelanggan lain yg sedang mengisi minyak.
    Walaupun sudah banyak pendedahan dilakukan, nampaknya masih berleluasa lagi perkara nie..

    BalasPadam
  8. terlalu banyak menyelidik ? adoi la . kene la selidik dulu ..kalau tak kemana perginya amal kita .. yg sepatutnya disalurkan pada pihak yg betul .. gila bodo .. org tu

    BalasPadam
  9. 22/12/2013.. jam 3.00 petang.. medan selera tesco Melaka..
    masih ada remaja perempuan mengutip derma dan jualan amal untuk pusat tahfiz ini.

    BalasPadam
  10. setiap hari kalau sy pergi makan dekat ayob bistro depan mydin mitc melaka datang seorang budak perempuan menjual barang2 mcm ubat ke cd wallahualam, selalu datang kt kami. walaupun setiap kali dy minta sedekah, kami tidak akan bg. pagi tadi dalam pukul 11 lebih, ada makcik tua dia datang dekat dalam mydin minta derma untuk tahfiz amal ni. sy dah cakap xpe, dia still minta utk di derma. seolah-olah memaksa sy utk mnderma. kalau boleh, tlg buat siasatan utk kes ni.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.