Rabu, Mei 30, 2012

MENGAPAKAH GADIS TEMPATAN SANGGUP DISETUBUHI LELAKI WARGA NIGERIA? (18SX)

Lelaki Nigeria lazimnya berhijrah ke Malaysia menggunakan alasan unutk belajar di institusi pengajian tinggi swasta.

Majoriti mereka bukan menuntut untuk menjadi rocket scientist tetapi sekadar mempelajari Bahasa Inggeris.


Untuk rekod, Bahasa Inggeris digunakan secara meluas sebagai bahasa komunikasi di Nigeria selain bahasa ibunda mereka, Ibbo.

Kita sama sekali TIDAK mendakwa semua warga Afrika tinggal sementara di negara ini penipu tetapi ramai antara mereka terbabit dalam kes penipuan menggunakan internet, warga Nigeria.

Semalam saya dihubungi oleh pekerja wanita, Malaysia Airport Berhad, MAB.

"Beberapa kali saya terserempak dengan wanita Melayu, datang ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, KLIA, untuk mencari 'pegawai kastam' kononnya menahan teman lelaki mereka kerana membawa wang ratusan ribu pound dari United Kingdom. Mereka datang untuk menjelaskan 10% dari jumlah wang didakwa disita oleh pihak kastam sekaligus membebaskan teman lelaki mereka. Saya katakan kepada wanita terbabit, warga asing hanya perlu mengisi borong pengistiharan membawa masuk jumlah wang jika melebihi jumlah ditetapkan kerajaan Malaysia. Kastam hanya menangkap orang menyeludup dadah," katanya.

"Usia mereka?," soal saya.

"Wanita pertama, cantik, saya anggarkan berusia dalam lingkungan 40 an manakala seorang lagi sekitar 20 an. Wanita kedua kemudian membenarkan saya bercakap dengan teman lelakinya melalui telefon bimbit. Memang boleh cair mendengar rayuan dia, meminta wang didepositkan ke dalam akaun warga tempatan kononnya milik pegawai kastam untuk membebaskan dia. Saya beritahu, saya betugas di KLIA dan boleh membebaskan dia tanpa membayar wang. Dia terkejut dan kemudian meletakkan telefon. Manakala ejen kononnya menguruskan bungkusan, parcel, mengandungi wang dikatakan cuba dibawa masuk oleh teman lelaki wanita sama juga memutuskan talian sebaik saya memperkenalkan diri sebagai pekerja MAB. Saya kasihan melihat ramai wanita kita ditipu hidup hidup oleh warga asing," tambahnya.

Untuk rekod, kedua mangsa terbabit dilaporkan berhubung dengan teman warga Nigeria tidak pernah mereka temui, melalui laman sosial Facebook sebelum mereka ditipu.


Di kesempatan ini, saya ingin merakamkan penghargaan kepada petugas MAB terbabit kerana sudi menghubungi saya dan berkongsi fakta bersama pembaca blog ini.

Berikut antara contoh ayat manis digunakan oleh lelaki Nigeria menyamar wanita, 'Laila', demi untuk memikat mangsa setelah beberapa kali berhubung melalui emel.

Baca antara kandungan emel di sini.


Setelah yakin dia berjaya memujuk rayu saya, bungkusan, parcel, dijanjikan itu kemudiannya didakwa dihantar ke KLIA.

Wakil syarikat penghantar barang, dipercayai warga Nigeria menyamar, kemudian menghubungi saya menggunakan loghat warga United Kingdom. Dia sedaya upaya mendesak saya mendepositkan sejumlah wang ke dalam akaun milik warga tempatan, kononnya untuk menebus parcel dihantarkan kepada saya.

Parcel itu dikatakan mengandungi pelbagai barangan berharga seperti wang tunai, telefon bimbit dan komputer riba seperti dinyatakan oleh 'Laila' pada awalnya di dalam emel.

Klik di sini.

Seorang daripada pembaca blog ini, 'K', juga pernah cuba diperdaya oleh warga Nigeria tetapi mujur menyedari bahawa dia bakal menjadi mangsa.

Dengarkan juga rakaman perbualan di antara 'K' bersama wanita tempatan mendakwa ejen syarikat penghantar barang serta lelak iwarga asing mendakwa 'diplomat', cuba menipunya, klik di sini.

Kepada mereka baru berpeluang menjengah blog ini, maklumat di atas menerangkan secara terperinci modus operandi 'Parcel Scam', majoriti membabitkan pengelentong warga Nigeria.

Mereka bukan sahaja mengaut keuntungan berbilion ringgit malah turut meratah tubuh gadis tempatan tanpa mengira bangsa dan ugama.


Sila baca kisah 'Shana', bukan nama sebenar, terlalu taksub menggilai cinta lelaki Nigeria sehingga sanggup menggadai maruah diri sebelum tersedar dia menjadi mangsa penipuan.

Klik di sini.

Tinjau juga pengakuan awal gadis Melayu, 'Zana' bukan nama sebenar, pernah tinggal bersama teman lelaki warga Nigeria di Puchong, Selangor, klik di sini.


Baca pengakuan ikhlas Zana, sewaktu ditemubual buat kali kedua, sebelum dia membuat keputusan meninggalkan kekasihnya itu, klik di sini.

Melalui pengalaman merekodkan maklumat disalurkan bekas teman wanita lelaki Nigeria, saya kemudian menukilkan fakta berhubung kehidupan sebilangan penipu warga Nigeria tinggal di Malaysia.


Mereka dilaporkan bebas menyetubuhi gadis tempatan hanya bermodalkan air liur dan ayat manis sebagai sweet talker.

Lagipun, tubuh lelaki Nigeria lazimnya tegap dan sedap dipeluk, barangkali.


Lebih menakjubkan lagi, sebilangan penipu terbabit juga cuba mengkaburi kegiatan mereka dengan menjalankan kegiatan bercorak kebajikan menggunakan wang diraih hasil penipuan.


Baca informasi berhubung fakta itu di sini.

Berikut antara kisah diceritakan oleh Zana, amat menarik perhatian saya. Lelaki warga Nigeria bukan saya menyetubhi gadis muda pelbagai bangsa, malah warga emas berusia lebih 60 tahun turut dibalun oleh mereka.

"Selepas 2 jam berehat dan berborak di ruang tamu. mereka masuk semula ke dalam bilik dan saya terdengar bunyi macam orang menepuk nyamuk sekali lagi. Ozark memberi tahu saya, sempat duaround. Selepas mak cik itu balik, Ozark terus mengeluh, sister I am dying. Saya bertanya, kenapa Ozark? Dia kata, that woman sucked my blood. Rasanya macam hendak mati Ozark dikerjakan dek mak cik tua itu," jelasnya.

Baca kisah lengkap berita mengerikan itu di sini.

Kepada gadis dan wanita Malaysia kini sedang mabuk bercinta dengan lelaki Nigeria, berhati-hatilah. Sebagai manusia, segelintir meraka barangkali bersifat jujur tetapi tidak dapat dinafikan lagi pelbagai niat lain tersirat di hati mereka.

Jika terdapat pembaca wanita berasa diri mereka terperangkap dengan cinta lelaki Nigeria, keluarlah dari belenggu itu.

Keputusan itu milik anda.

HEBAHKAN

15 ulasan:

  1. SMTI : saya tak faham kenapa majoroti wanita / gadis MELAYU shj yg mudah diperdaya dgn mamat gagak hitam ni..apakah terlalu desprate kepada kesenangan yg bermodalkan air liur itu. Sedarlah wahai wanita/ gadis.. anda sgt mudah diperbodohkan!

    BalasPadam
  2. salam.. bro Mazidul..

    nak jugak ajukan.. 1 soalan..
    slain anak2 bangsa melayu ni..
    xde ke.. kes-kes begini yg melibatkan..
    anak2 bangsa lain..
    cina/india..
    sabahan/srawakian.. misalnya ??

    tq !!

    BalasPadam
  3. Navi, cuba baca secara cermat, saya tuliskan pelbagai bangsa.

    Itu tidak bermaksud Melayu sahajakan?

    Terkini, Cina, Melayu, India dan Orang Asli.

    BalasPadam
  4. ohh.. sori bro Mazidul..
    diulang baca...
    baru jumpa..

    quote:
    si lelaki akan mendukung manja teman wanitanya ke bilik mandi dan dimandikan sekali lagi. Melalui pengalaman, majoriti mangsa terjebak berbangsa Melayu dan India, Cina kurang," jelas rakan.

    BalasPadam
  5. peliklah... padahal ramai lelaki yg baik2 diluar sana yg boleh dibuat pilihan... inilah masalahnya bila nama sahaja melayu tapi tiada pegangan agama islam yang kukuh...

    http://buasirotak.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. Ini semua dasar Dr. Mahathir dan UMNO memberi masuk warga Negeria ke Malaysia kerana mahu jadi wira dunia ketiga... ambil visa di lapangan terbang... mana ada negara lain buat begini... last2 yg kaya kroni2 UMNO, rakyat merana kerana masalah yg dibawa Mat2 Negeria... tak payah komplen korang jugak sokong parti UMNO... padan muka... kah..kah..kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak perlu le bangsat sangat.. Mara & Tabung Haji serta berbagai kemudahan yg disediakan UMNO atau kerajaan taknak plak kau ungkit..
      Ini lah contoh bangsa bangsat..tau nak menyalahkan org lain je..

      Padam
  7. Kebanyakan yang terkena macam ni wanita Melayu. Entah apa yang dicari dari lelaki sebegitu. Moga kita dijauhkan dari golongan macam tu.

    BalasPadam
  8. Saya juga ada menerima message dalam fb dari seorang wanita jelita yang tinggal di England dan ingin datang ke Malaysia kerana bapanya asal dari Sabah. Saya sedar ini mainan warga Afrika dan sengaja melayan beliau. Semakin manis ayat-ayatnya, dan jika chatting diteruskan saya yakin beliau akan kononnya datang ke Malaysia, ditahan kerana bawa wang yg banyak dan saya perlu menjelaskan wang kepada pihak kastam utk bebaskan beliau. Saya belum habis sambung chatting tetapi dah tahu penghujungnya. hehe

    BalasPadam
  9. Jenggo, anda membuat tuduhan kerana anda pembangkang. Itu saja.

    BalasPadam
  10. salam..abg mazidul,terima kasih banyak2 sebab sudi menulis.terbaru ada mangsa dari penang.modus operandi masih sama..yang ini pemanggil berbangsa cina(lelaki).kadang2 geram jugak dengan orang malaysia yang mudah percaya kenalan MUKABUKU ni(bagi BUKU LIMA sebijik,baru depa tau!!)ape2 nanti saya "roger"..terima kasih lagi sekali.semoga apa yang diceritakan,dipaparkan menjadi iktibar.

    BalasPadam
  11. Oh Gagak Hitam, Ini negaraku Malaysia bukanlah tempat kamu nak menyundal pada sesiapa, Pulanglah ke negara asal kamu itu jika kamu rasakan mahu berbakti pada keluarga
    Usahlah menipu dengan air liur dan magis kamu yang selalunya tak manjadi....

    BalasPadam
  12. xkisahla siapa memerintah negara...bukan salah kerajaan mana2 pun yang memerintah...semuanya dari hati masing2...kalau dah diri cetek agama dan tiada nilai diri...memang senang sangat diperbodohkan

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.