Ahad, Julai 14, 2013

MANGSA DITETAK HANYA AKIBAT KES KEMALANGAN JALANRAYA DI KLANG

Kejadian pergaduhan di Flat Rebana dan Taman Klang Utama, Bukit Raja, Klang kini  menjadi topik hangat dibicarakan di laman sosial.  

Pergaduhan dilaporkan tercetus akibat kes kemalangan membabitkan dua kenderaan berlaku di Jalan Sungai Keramat 3, Taman Klang Utama.  


11 Julai, dilaporkan, mangsa, Mohd Syukri Sairun, 24 tahun, kakitangan Majlis Perbandaran Klang, bersama adiknya dalam perjalanan ke masjid menaiki motosikal  terlanggar oleh suspek menaiki kereta Proton Iswara berwarna biru bersama 3 rakan lain.;

Berikutan itu, tercetus  pertengkaran,  suspek  kemudian dikatakan  menetak mangsa di kedua  tangan dan kepala.  Kini Syukri dirawat di Hospital Tunku Ampuan Rahmah.

Saya bersimpati dengan kejadian menimpa Syukri.

Bahan  berita  itu  dipaparkan di laman facebook Perkasa Selangor Malaysia, klik di sini.

Rentetan daripada kejadian itu,  berlaku lagi kes pergaduhan lain di Klang.  Beberapa lelaki India  dilaporkan  tercedera dan  dirawat di hospital. Laporan polis telah dibuat. Terkini, pihak polis  berjaya mengawal keadaan agar kes pergaduhan  itu  tidak terus  menular.

Teliti  antara komen dilontarkan  di facebook berhubung kejadian itu.



Apapun berlaku, JANGAN  sesekali menyebarkan berita tidak sahih di laman sosial kerana dikhuatiri mengakibatkan kejadian lebih buruk.


Saya percaya 100% pihak polis berupaya menangani kes jenayah seperti ini tanpa sebarang masalah. Ketua Polis Klang Utara, ACP Mohamad Syukor Sulong berkata, kes terbabit tiada kaitan dengan isu perkauman.

Klik di sini untuk membaca laporan Sinar Harian.




10 ulasan:

  1. kemarahan adalah sikap individu bukan bersikap perkauman ... jangan jadi stereotyping.... tidak semua bangsa tu baik dan tidak semua bangsa tu tidak baik... diri kita penentu sikap kita...

    BalasPadam
  2. Suka tengok filem Tamil...banyak adegan parang, pistol dan amok dipaparkan.....suka filem `Irruvar'

    BalasPadam
  3. Saya sayangkan Malaysia. Ramai anak murid saya bangsa India yang tau hormat orang. Tapi ada jugak sebaliknya. Benar, jenayah melepasi sempadan kaum. Tapi ia mesti diambil tindakan segera sebelum menjadi barah. Kalau sudah wujud persepsi negatif dalam hubungan antara kaum, ia bakal membawa kita ke situasi tidak mempercayai antara satu sama lain.

    BalasPadam
  4. Kami org melayu takkan berdiam diri...sampai ke lubang cacing kami akan cari...bile melayu diam makin menjadi2 dorg nie...darah dibayar darah...

    BalasPadam
  5. kena haram filem ganas ditayangkan di tv atau astro.

    BalasPadam
  6. Org melayu x akan diam.. Tunggu je la nanti

    BalasPadam
  7. Kami orang melayu x kan berdiam diri..
    Jaga kamu paria..

    BalasPadam
  8. ELANGOVAN ANNAMALAI, minta maaf saya ingin perbetulkan. Tuhan antara bangsa-bangsa di Malaysia mengikut agama yang dianuti adalah TIDAK SAMA. Saya orang Islam tuhan saya ALLAH yang Esa. Agama lain dari Islam tuhan nya lain. Minta maaf jangan samakan tuhan orang Islam dengan agama lain.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.