Rabu, Disember 28, 2011

GADIS TEMPATAN DIMANDIKAN OLEH LELAKI NIGERIA (Eksklusif 18SX)

Saya melalui 8 jam agak memenatkan semalam.

Jam 3.30 petang saya berada di Taman Mas, Putra Perdana, Puchong.


Gadis ini kemudian diberkas oleh polis.


Kakak gadis di atas berusia 31 tahun, 'Shana', bukan nama sebenar berasal dari Raub, Pahang kemudian ditahan. 

Saya difahamkan teman lelaki Shana, 31 tahun, 'Iko', berasal dari Nigeria telah memperdaya ramai mangsa menggunakan internet dan meraih keuntungan kira-kira 1 juta ringgit.


Shana kemudian dibawa ke rumahnya. 


"Teman lelaki saya telah pulang ke Nigeria dan setiap kali saya berasa rindu kepada dia, saya meulis nama dia," jelas pemegang Diploma Pengajian Komputer itu.

Tambahnya, Iko terbabit dalam kegiatan Nigerian scam dan sebelum ini wang mangsa didepositkan ke dalam akaun bank miliknya, berjumlah di antara RM5,000 dan RM50,000.

Berikut kenyataan Shana seterusnya.

"Kekadang RM100, kekadang RM200 sahaja sebab teman lelaki saya hanya menerima komisyen 10% daripada jumlah diterima, saya berkongsi dengan dia," dakwanya.

Melalui nama diberikan oleh Shana, saya mengakses Facebook milik Iko dan gambar kekasih kini hidup mewah di negara asal di bawah disahkan oleh wanita itu.


"Apakah antara daya tarikan Iko kepada awak?," soal saya kepada Shana.

"Dia baik, amat mengambil berat tentang saya dan memang selalu menolong saya dari segi kewangan," balas anak ke 2 dari 8 beradik itu.

Kata Shana, Iko tidak pernah membawa dia bercuti atau berhibur, cuma kadangkala mereka ke Cheras, Kuala Lumpur untuk bertemu rakan senegara teman lelaki itu.


"Saya bersama (mengadakan hubung seks) dengan Iko, purata 4 kali sebulan, selama lebih 7 bulan. Pada hujung minggu saya pergi ke rumah dia, lepak dan kemudian check in di hotel bajet di Putra Perdana," jelas Shana lagi.

Wajahnya kelihatan selamba berkongsi kisah kehidupan.

"Teman lelaki awak sebelum dia, Melayu?," soal saya.

"Lima semua, Melayu dan mereka suami orang tetapi lelaki meragut dara saya berusia 40 an, berasal dari Teluk Intan, Perak. Ketika itu saya berusia 20 tahun. Empat lagi teman lelaki lain, berasal dari Selangor. Biasalah lelaki bermulut manis," ujarnya.

Jam 4.15 petang, kami bergerak ke bekas rumah Iko. Menurut Shana, Iko berkongsi pangsapuri terbabit bersama 3 lagi warga Nigeria lain.

Mereka memasuki Malaysia menggunakan visa pelajar dan majoriti tidak pernah menghadiri kuliah.


Rumah disewa dengan harga RM300 sebulan itu didapati kosong. 


Shana kemudian diminta menghubungi belas rakan sebumbung Iko.

"Joshua, please. I want to take my laptop from the house," rayu Shana. 

Dari raut wajahnya, saya dapat menjangkakan jiwa wanita itu amat resah. Barangkali Shana baru sahaja tersedar dari mimpi dan tidak dapat mengakui hakikat selama bersama, dia hanya dijadikan habuan seks oleh Iko.  


"Kawan dia cakap tengah berada di dalam bas, suasana di sekeliling kedengaran bising, bunyi orang bercakap," terang Shana kepada saya. 


Bilik teman lelaki Shana berbau hapak juga diperiksa. Saya berasa amat hairan bagaimanakah gadis tempatan sanggup melepak di ruang hamis serta bersepah seperti itu.

Barangkali kerana cinta, cinta membutakan mata dan hatinya.

"Kata tadi hendak mengambil telekung, carilah," kata saya. 

Beberapa saat kemudian Shana menemui dan mengambil telekungnya di dalam bilik Iko.


Pada 17 Disember lalu Iko dipercayai cuba membawa Shana pulang ke Nigeria untuk menyambut Kristmas.


"Dia memang ada mengajak awak untuk berkahwin ke?," soal saya.

Shana menganggukkan kepala.

"Orang Melayu tidak mahu dengan kita, kalau ada pun semua suami orang," komennya ringkas.

Saya terdiam sekaligus teringat kenyataan anggota polis menjadi kenalan saya sejak 10 tahun lalu.

"Saya sudah banyak kali terbabit dalam operasi memberkas warga Nigeria. Bukan perempuan tempatan tubuh berisi sahaja menjadi mangsa, gadis cantik pun terkena. Bila ditanya mengapakah boleh begitu mudah terpikat dengan lelaki Nigeria? Dia menjawab, dia orang istimewa. Teman wanita dibawa balik ke rumah, di taburkan dengan kata-kata manis dan romantis. Sebelum melakukan hubungan seks, teman wanita dimandikan terlebih dahulu. Dipastikan kedua mereka berasa selesa dengan semburan minyak wangi. Selepas bersama, si lelaki akan mendukung manja teman wanitanya ke bilik mandi dan dimandikan sekali lagi. Melalui pengalaman, majoriti mangsa terjebak berbangsa Melayu dan India, Cina kurang," jelas rakan.

Namun Shana mendakwa menempuh pengalaman berbeza.

"Saya dengan Iko, normal sahaja, tidak didukung pun cuma dia sungguh caring," ujarnya.

Kepada semua rakan Facebook dan pembaca blog, mohon sebarkan kandungan entri ini supaya kita bersama mampu untuk mempertingkatkan tahap kesedaran serta kefahaman di kalangan wanita warga Malaysia agar mereka tidak terus diperangkap dan diperbodohkan oleh lelaki warga Nigeria.

72 ulasan:

  1. Orang kita ni masih tak serik2 walaupun kisah awang hitang ni banyak dihebahkan dalam berita..

    BalasPadam
  2. smti... licik dan merbahaya awang2 hitam ni bro MAS... dengan kata2 manis sahaja wanita2 kita boleh terpikat... memang menakutkan!

    BalasPadam
  3. sakit hati baca...geram dengan perbuatan negro2 nie..dapat pulak melayu yang segini..hmm..dalam dok buat jahat..telekung ada jugak...apakah?

    BalasPadam
  4. smti.. terima kasih berkongsi info.. teruskan usaha memutihkan kembali keadaan di Malaysia.. ramai sgt mat gelap ni.. naik panas hati dgn angkara mereka..

    BalasPadam
  5. kpd 'Shana'..

    pesan pakcik...
    selesai kes ini nnt..
    cukup2 la tu...
    drpd terpikat dgn si awang hitam ni..
    kan ke jauh lebih baik..
    jalin hubungan dgn lelaki lombok...
    jarak perjalanan pun xberapa jauh...
    jika pihak kerajaan nak uruskan masalah ambik balik pun xde la masalah sgt..
    jaraknya dekat je..
    ok ?.. 'Shana' !!!

    BalasPadam
  6. Salam,
    ngeri sungguh..mcm mana bleh tergoda ngan lelaki kulit hitam..10 thn dahulu ngan org pakistan & bangladesh..ish..ish..

    moga2 menjadi pengajaran buat kita smua.
    Tq

    BalasPadam
  7. Tolong fahamkan saya... kenapa kjaan masih benarkan warga Nigeria senang lenang masuk sedangkan sudah jelas mereka ni pembawa masalah kepada negara. kenapa negara kita tak halang kemasukan mereka seperti mana dilakukan negara lain.

    BalasPadam
  8. Balasan
    1. Shana,

      Tubuh awak tu murah sangat, melayu bagi dan bila dah tak ada melayu cari gagak pula. Memang gagakhitam ini carring dan panjang danbesar.

      Kenapa lahgadis Malaysia tak sanggup jadi isteri yang sah wlaupun no 2 atau no 3 tapi sanggup jadi hamba sex orang luar, mungkin tak pernah ikut ceramah agama kut;;;;

      Padam
  9. setuju ngan admin...

    sepatutnya k'jaan sekat jer mereka awal2 lagi, jgn sampai terlepas masuk..kalau alasan nak belajar, hubungi dulu kolej berkenaan utk dptkan bukti kebenaran...kalau tipu belaka, tendang jer mereka jauh2..habis cerita.

    baik ati sgtlah diorang semua...

    BalasPadam
  10. dekat Puchong memang ramai sangat lelaki Afrika.. takut btol.. kalau dkat Suria Kinrara Court tu mcm perkampungan die dahhh


    hari tu dekat Tesco Puchong tegok diorang kluakan duit.. banyak woooooo gilak ah

    Skali tengok awek klua tandas, awek Melayu... fuiyoo.. badan die macam Shana ni la.. ntah2 org2 yg same..

    BalasPadam
  11. warga nigeria ni memang kurang ajar dengan anggota pasukan keselamatan,mentang-mentang badan mereka besar. Taktik mereka sama,bawa surat dari kolej mengatakan pasport di dalam simpanan kolej atau sedang diproses imigresen.Alasan mereka kononnya mereka tidak mampu melunaskan yuran pengajian maka pihak kolej akan menahan pasport mereka...dan subjek utama mereka di kolej, English Course level 1...

    BalasPadam
  12. Saya dengan Iko, normal sahaja, tidak didukung pun cuma dia sungguh caring - tekaan saya, maybe iko tak mampu nk dukung??

    BalasPadam
  13. Tahniah PDRM!
    Akhir2 ini banyak penangkapan dilakukan. Saya pun sudah tidak lagi menerima email2 scam tersebut. Kalau ada, saya akan cuba dapatkan maklumat seperti no telefon dan no bank akaun mrk.

    BalasPadam
  14. smti~

    kenyang ke dengar kata2 manis dan romantis???

    BalasPadam
  15. amat menghairankan,telekung sembahyang? Semoga pihak berkuasa teruskan usaha menangkap pak hitam ni. Belajar English di Malaysia? Jauhnya

    BalasPadam
  16. Tak silap abg saya kata, ada satu bangunan apartment, penuh ngan negro je.. kat negeri sembilan.. kawasan tuh dah macam kawasan negara depa..

    BalasPadam
  17. Teringat kata2 Allahyarham P.Ramlee
    'Yang kamu tu bodoh sangat sampai kena tipu tu pasal apa...?'
    bila teringat kata2 tersebut...saya teringat anak2 gadis Melayu kita...hhhmmm

    BalasPadam
  18. sanggup jd keldai awang hitam semata-mata nak cari yg single... laki org tak mau konon.. mana tahu negro ni single.. mana dia nak mengaku single padahal kat sana da ada anak berderet.... lepas madu dihisap, dijilat , diramas akhirnya sepah dibuang.. lagi elok kawin gan org tempatan walaupun laki org..., halal, sah, sama budaya dan senang masa hadapan anak2.

    BalasPadam
  19. Pelik bila fikir2... kenapa mudah percaya dgn email yg dihantar oleh org yg tidak dikenali.. sy biasa terima email mengatakan dpt wang.. fikir logik aje, dlm dunia ni, ada ke org nk bg duit free kt kita.. Inilah yg berlaku bila gelap mata dgn WANG...mudah utk diperdayakan.. Kerajaan perlu banteras habis habisan.. Hentikan terus kemasukan AWANG HITAM ni masuk Malaysia..

    BalasPadam
  20. Perempuan Melayu mudah ditipu. Salah sendiri. Makan banyak sampai gemok, tak jaga badan, social banyak sampai nafsu gemok, iman kurus, lepas tu kena tipu, kena setubuh dengan orang kafir. lepas tu bangga. Perlakuan tidak bijak. oleh yang sedemikian, jagalah tubuh badan, jaga iman dan jaga Agama, bangsa dan Negara.

    BalasPadam
  21. Apa kata lepas ni lelaki Melayu ramai-ramai gi cari perempuan Negro Nigeria yang lawa-lawa pastu tutuh cukup cukup, jangan memilih warna kulit, gambar Next Nigerian Top Model tu memang sexy habis walaupun ramai yang kepala mereka botak. Kira Check and Balance lah.

    BalasPadam
  22. Tak logik datang Malaysia nak belajar bahasa Inggeris. Kat Nigeria bahasa Inggeris dah jadi bahasa kedua mereka. Saya pernah terkena dengan mat hitam ni (scam). Saya jual barang via internet, disuruh poskan dulu barang tu, baru akan dijelaskan bayaran. Tapi kemudian, datang email dari dia, dia ada masalah nak proseskan bayaran, minta kita masukkan duit via Western Union, seolah-olah sebagai cagaran untuk dia selesaikan masalah bayaran untuk barang saya jual ni. Mujur sempat tanya kawan, dia cakap ni 'scam'. Terus abaikan email yang dihantar (berbaur ugutan). Rugi juga sebab poskan barang, tapi bayaran tak dapat. Mujur tak rugi lebih banyak lagi. Berhati-hatilah dengan mereka.

    BalasPadam
  23. tuan,

    penipuan puak2 afrika, iran, argentina, peru & negara2 lain semakin berleluasa namun masih ramai yg tidak sedar betapa liciknya mrk. masalahnya, perempuan2 di malaysia ni mudah sgt kena tipu, mudah berputus asa...kena tipu dgn bangsa sendiri terus cari mat hitam!! dulu sibuk cari abanggla & mat lombok...ntah apa yg mrk mahu? cinta, bahagia bukan datangnya dari orang lain tp hati sendiri...

    BalasPadam
  24. Dan paling menyedihkan ialah gadis2 tempatan yg diperdayakan utk jadi keldai dadah...yg terbaru d sydney, australia...maklumat dari kedutaan malaysia tetapi belum lagi tersiar dlm media

    BalasPadam
  25. Mohon copy artikel Tuan ke dalam blog saya untuk dikongsi dan dijadikan pedoman pembaca. Terima kasih..

    BalasPadam
  26. As salam Tn Mazidul,

    Kalau boleh tlg siasat diorang ni jugak, :)

    http://i-made-my-cuppies.blogspot.com/2011/12/beware-parcel-and-internet-scammer.html

    BalasPadam
  27. Kes nie dah kesan SETAHUN yang lalu...modus operandi lebih kurang sama... >>>>http://hazmanfadzil.com/2010/12/22/gadis-england-cuba-tipu-saya/

    BalasPadam
  28. Aktiviti haram ditujukan ke Malaysia demi merosakkan anak bangsa kita.

    Berwaspadalah.

    Perancangan mereka sungguh terancang utk rosakkan umat Islam

    BalasPadam
  29. Dungu,sedih,kesian ...yang di kejar orang lain yg dapat, yang dikendong berciciran

    BalasPadam
  30. kebanyakkan yang terkena perempuan melayu yang berpelajaran"ada-ada" dan bukan calang-calang orang..sebab tahu berbahasa orang putih..dan kerja mesti bagus kot..mengapa jadi macam tu ya?

    BalasPadam
  31. saya sedang mengalami situasi ini skrg. penyamar mengaku warga UK,knon menghantar barang kpada saya tetapi tersangkut di kastam kota kinabalu dan minta saya buat bayran Rm3800. yang sedihnya tu lah, perempuan yg mnyamar pegawai kastam tu saya pasti org malaysia, melayu. menggunakan nama Sarina dgn bor tlefon 0162844103. minta saya masukkan duit dalam akaun maybank atas nama noryati bt hambali. skrg ni saya sdg cuba nk dptkan alamat. blum berhasil lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. U punya kes sama ngan saya punya kawan.no tlefon 2pon sama juga.but alhamdulillah kawan saya pon sedar x jadi kena tipu

      Padam
  32. smti...kpd shana, bwk2 la bertaubat...bkn semua lelaki yg mcm awk jumpa tuh....jodoh pertemuan di tgn tuhan...mungkin tuhan nak awk dulu yg berubah, baru Dia tunjukkan sapa jodoh awak....

    BalasPadam
  33. Nak salahkan kepada rakyat kita kerana cepat percaya kepada warga asing ini saja pun tak bolih.
    Punca utama kemasukan warga afrika adalah kerana kebodohan pihak yang membenarkan mereka masuk.
    Apa menteri pengajian tinggi dah buat?bagaimana pihak imigeresen menjalankan tugas mereka.
    Lihat saja ipts dan pusat2 pengajian swasta yang tumbuh macam cendawan musim hujan sekarang ini
    pusat pengajian swasta dah sama banyak jumlah nya dengan rumah urut di Selangor
    Betulkah pusat2 pengajian swasta ini beroperasi mengikut syarat2 yang ditetapkan.
    Warga asing ini masuk menggunakan pas pelajar selepas mendaftar dan buat bayaran pengajian mereka langsung tidak hadhir kuliah.
    Pusat pengajian dapat untung tanpa perlu membayar tenaga pangajar yang ramai.
    Bukankah mencegah itu lebih baik dari mengubati sesuatu penyakit.
    Menteri2 kat negara kita ini terlalu bijak dalam menjalankan tugas masing2 hingga tidak bolih ditegur dan anggap mereka saja betul.
    Haramkan saja kemasukan pelajar warga afrika dan dari negara2 yang bolih mendatangkan masaalah.
    Biarlah pusat pengajian swasta rugi daripada rakyat dan negara kita menanggung beban maasalah seperti sekarang.
    Satu pertanyaan dari saya apakah berani kerajaan bertindak atau pun ada pihak dalam kerajaan sendiri dapat habuan hasil wang pengajian yang dibayar olih warga afrika ini?

    BalasPadam
  34. astaghfirullahhhhhh....
    yang letihnyer... awat wanita melayu kita khususnya.. mudah terpedaya dgn kata2 lelaki luar negara tu? selera plak wat sex ..adusss. rendah sungguh 'nilai' wanita tu ye... sesenang ajer wat sex tanpa ikatan nikah yg sah.. nmpk sungguh rendah/very low 'dara' wanita zmn sekrg...

    BalasPadam
  35. lucu komen brader hisyam...

    "Nak salahkan kepada rakyat kita kerana cepat percaya kepada warga asing ini saja pun tak bolih."

    spt kata pepatah "kita bodoh, kita salahkan sekolah"...huhuhu

    tp kita kena ingat, dalam sekolah tu tak semuanya bodoh...so??? pikir-pikirkan lah...

    BalasPadam
  36. Kenapa mereka ni diberi kebenaran masuk ke negara kita dgn senang? Daripada marah masyarakat kerana asyik membiarkan diri mereka ditipu oleh golongan ini, lebih baik pihak berkuasa membuat peraturan yg lebih ketat untuk mereka supaya mereka tak boleh sewenang2 bermastautin di Malaysia.

    BalasPadam
  37. kesimpulannya, gadis Melayu mudah cair dengan kemewahan wang ringgit...

    korang pun boleh cuba.

    BalasPadam
  38. Perempuan dalam kesunyian,kewangan sentasa di perlukan,ingin lelaki yang dapat memuaskan nafsunya,keinginan hati nafsu melebihi akal fikirannya,itu di antara penyebabnya

    BalasPadam
  39. org afrika yg dtg d sini yg buat kerja2 menipu, merosakkan wanita m'sia ..aku ckp terus terang ckp mrk ni adalah golongan pundek.maaf kalo bhs kasar.

    apa lah malang negara kita ni kasi mudah sgt mereka2 ni masuk negara. konon nk blaja, belaja apa, menipu je kerjanaya. d kasi rosak anak gadis lagi. d perdaya jd kaldai dadah lg. utk makluman negara luar spt eropah betul2 ketat undang2nya terhadap org2 afrika. bkn nya nk rasis, tp ini adalah kennyataan d mana mrk adalah gol yg bermasalah.

    BalasPadam
  40. Sy pn penah hadapi benda ni tp sy xterjerat sebab fikir dgm logikla...nama diberi.mohamed henry kononnya.anak saudagar baju2...then sy minta website so die bg lps.sy check owner of the co's beserta gmbr total tak.match owner tu pn muda lg n muka pn lain sgt2...then konon nk anta hadia h firstly mmg dorg call dlu n manis2 kata2...tp yg pelik nk anta hadiah handbag n duit rm27k kononnyer...sy xnk die.merajuk.konon2 pahtu sy.agreed pahtu.ade wanita.cine call.kononnyer dr.mascargo ckp berat melebihi 25kg so.kene byr utk.mas cargo lepaskn bungkusan tu...tp sy pk xkn la handbag smpi.25kg? Klu ade.duit pn xkn seberat tu....

    BalasPadam
  41. situasi maz mcm sy jugak.sy rajin chatting.utk hilangkan bosan. n then one day ni ada mat saleh chat dgn sy.kata dia doktor (nickname dah xigt). dia ckp nk datang malaysia.n dia perlukan org utk bwk dia round.dipendekkan cerita..dia ckp dia mmg nk convert la..nk cari wife la n nk trus menetap kat malaysia. sy malas nk cakap byk ikut je rentak dia.sbb sy curious jugak nk tahu betul ke ape mamat ni cakap.lepas tukar2 no phone..dia call. guna no international. yg buat sy hairan..dia kata dia american.tp accent dia accent african. so sy dah syak sesuatu. n then tiba2 dia nk bg hadiah pulak. sbb dia ckp dia ada byk sgt laptop.nk bg sy 1..sy tolak (sbb risau pulak dia pos dadah kat sy). lepas tu dia insist sy bg la alamat palsu. lepas seminggu mmg ada org call ckp ada brg smpai kat klia.tp kna bayar rm 1500 sbb berat lebih had. mamat chatter ni call sy balik suh sy bayar dlu.nnti dia bg duit next time. kebetulan sy ada kwn yg mmg pernah kerja partime bhgn luggage kat klia. dia ckp selalu klu terlebih berat xde la kna bayar sebanyak rm 1500 tu..lgpun staff yg akan call penerima bukan sender yg akan call. so sy boleh buat kesimpulan sendiri yg mamat chatter ni salah seorg dr penipu n bedasarkan accent dia bercakap sy pasti dia adalah african. so sy trus abaikan je mamat tu.

    BalasPadam
  42. sebelum saya baca artikel ini saya sudah agak yang wanita yang diperdaya adlah dari golongan berbadan besar..secara jujur saya ingin katakan..lelaki afrika@nigeria@somalia sukakn bentuk badan wanita yang bertubuh besar..mereka akan menabur janji bermulut manis untuk nafsu dan wang...ini adalah kesimpulan yang saya dapat setelah mengenali ramai jejaka berkulit hitam ni..berhat hati lah wanita

    ENTRI TERBARU: 50% diskaun tambang bagi Warga Tua,OKU 1Jan2012, Semakan tawaran Kolej Vokasional, SM Teknik dan Vo..., lelaki pun rugi gak kalau tak reti memasak

    BalasPadam
  43. Menyeramkan...nasib baik saya cepat bertindak..Ada kes tahun lepas di mana saya mendapat banyak emel2 scam ni.Banyaklah jugak tapi saya delete jerr.yeler apa taknya siap minta nama, alamat, no akaun dan byk lagi maklumat yg mereka nak, tu yg pelik. Sebenar kemasukan pendatang asing nie haruslah dibenteras dari akar umbinya lagi.Semua pihak mesti bekerjasama menangani isu ini, bukannya menunding jari sesama sendiri.Kekdg saya lihat mudah saja pendatang asing ni mendapat kerakyatan dari negara kita terutama warga Singapura dan Indonesia.Tak mustahil suatu hari nanti negara kita akan dibanjiri dgn warga2 asing.Undang2 hendaklah diperketatkan lagi.Jgn bila ada kes baru nak bertindak..nasi dah menjadi bubur...fikir2kanlah....

    BalasPadam
  44. Kes awang hitam lagi....sakit hati tul aku ngan perangai derang nih,...yg minah2 tempatan lak mudah sgt terpedaya...pendek akal betul laa...

    Tshirt Ustaz Azhar Idrus

    BalasPadam
  45. Sy pon penah nampak duit usd yg begitu byk.. semua mangsa perempuan berbadan gemuk.. kdg rase kesian plak yg jd mangsa dgn diorg ni..

    BalasPadam
  46. Orang yaang paling awal sekali kena tipu bukannya rakyat tempatan, tetapi Jabatan Imigresen. Sudah berkali-kali kena tipu tapi masih biarkan lagi Jabatan ini kena tipu. Jabatan yang tiada kredibiliti langsung menangani masalah pendatang.

    BalasPadam
  47. En. Mazidul, saya bagi idea untuk En. Mazidul menyiasat pula Jabatan Imigresen. Pasti panas.. Masuk tajuk depan Akhbar Utama..

    BalasPadam
  48. SMTI!

    setuju dgn faizal sino. kenapa senang sgt bagi diorang ni masuk negara kita? syarat kemasukan longgar sgt ke? sesetgh IPTS pun satu, main ambik je 'student' datang ntah dari mana. tak buat background check dulu ke?

    nak share video ni dgn pembaca blog encik mazidul. pihak berkuasa australia sampai sanggup datang ke sini untuk perangkap dan berkas awang2 hitam penipu ni. nanti tak pasal2 nama Malaysia jugak yang kena sebut.. sebab awang2 hitam ni beroperasi dari Malaysia! tak sanggup rasa bila nama negara tercinta kita turut terpalit sama! memang benci gila lah dgn awang hitam ni! patut ban aje terus diorang dari masuk negara kita.

    http://www.youtube.com/watch?v=VJplcynvez4

    btw, saya nak ucapkan syabas kepada encik mazidul & team sebab bawak isu ni ke tengah. terima kasih banyak2 dan teruskan usaha!

    BalasPadam
  49. jom pakat kumpul ramai2 geng kita di seluruh negara halau warga awg hitam ini!!! ayuh!! selamatkan wanita2 dan anak2 dara kita..Jom pakat ramai2 halau mereka...nak harapkan pihak berkuasa memang dah tak boleh dah..dah makin sial dah awg hitam di negara kita..

    BalasPadam
  50. ungkapan "melayu tak mahu ... awang itampun tak apalah" amatlah dikesali. Janganlah memperbodohkan diri hanya kerana nafsu. Ingatlah, matlamat tidak sesekali menghalalkan cara. Sokong pihak yg berwajib teruskan usaha pembenterasan ini. Kita kena ajar si awang itam ini biar dia sedar kedudukan mereka bila berada di negara ini.

    BalasPadam
  51. 1)Salmah Ak.Silem - A/C CIMB 14091376007520.2)Siti Aida Binti Mad Ibrahim A/C CIMB 14280071269522 (H/P: 014-9709069)3) Hasnah Abdul Wasi Samsor A/C (Ambank Nexg Credit card) 526788500105568.4) Georgia (British Ireland Embassy A/C RHB 11225500244860 (H/P: 010-25931060) 5) Puan Maidah Razali of Scotia Bank KL H/P: 012-9945526 6)Asyikin H/P 012-2095243 7)Phone numbers used by "so called KLIA custome officer" 010-2908096 & 016-2955120

    BalasPadam
  52. not every one is happy for this bad news against african's in Malaysia.please let Malaysia government give work to foreign student and i believe this will help to reduce the rate of crime committed by foreigners

    BalasPadam
  53. sedih, terkilan dan tak faham. kenapa semuanya bangsa melayu saja yang 'terkena'. tiada ilmu ke, mereka yang katanya 'mangsa' ni. Cerita penipuan warga nigeria ni macam dah terlalu banyak di ceritakan, tapi masih lagi yang tertipu. tak paham lah 'diaorang' ni

    BalasPadam
  54. sokong faizal sino, apa2 mslh nak selesai kena cari akarnya, punca nya..dok cuba potong yg ujung2 je, lepas potong tumbuh balik sbb akarnya subur...Jabatan Imigresen tu buat keja dulu..kerajaan kena serius tangani masalah ni, udah2la propa politik smp masalah negara yg lain makin menjadi2..rakyat didahulukan kan? bukan kerusi~peace~

    BalasPadam
  55. kakak saya juga seorang mangsa.saya telah senaraikan nama-nama prmrgang account yang kakak saya sempat simpan.beliau kehilangan hampir RM87,000.00 kerana terpedaya dengan kata-kata manis.beliau tidak percaya tentang "Afrikan Scammers" sehingga lah dia melihat dengan mata sendiri rancangan 999 (TV3.beliau hampir membunuh diri kerana terlalu kecewa.

    BalasPadam
  56. adakah wanita mmg mudah cair dgn lelaki caring ??

    BalasPadam
  57. @herod, why should we allow foreign students to work here? even if us Malaysians go abroad on student visa , say UK, we are not allowed to work while on student visa! if you think you cannot afford to study abroad then just study locally.. stay in your own country. serve your own country and respect other countries!

    BalasPadam
  58. apa bole buat?? dh sedap ..panjang plak tu..haha

    BalasPadam
  59. ye. saya pun hairan kenapa kerajaan kita simply amik derang ni utk belajar kat IPTS kita dengan senang skali. sebab aliran duit masuk ke?

    yep, any girl yang berbadan gempal kat FB korang pasti akan dapat inbox msg dari awang hitam tak guna ni. my friends pernah cita, kalau kat my area ni SEGi college tak amik derang lagi sebab derang harassing classmates derang sexually. and some more, budak2 masuk kolej habis spm stpm bagai, derang ni masuk je umur dah tiga puluhan. tak ke pelik tu?

    one of my friends jugak dulu ada hubungan dgn mamat negro ni tp kena tinggal sebab my friend ni pegi soal dia betubi2 apa pekerjaaan sebenar dia kat M'sia. Pengedar dadah ke? black money ke? tak sampai sebulan hubungan mereka jantan tak guna tu terus blah tanpa kabar berita sampai skrg. takut agaknya.

    BalasPadam
  60. belajar tinggi2....tapi sayang jahil akidah...dan bodoh dengan negro....

    BalasPadam
  61. Bro Mazidul & semua.... Selalunya gadis melayu yg kena pasal bangsa kita sendiri dah hilang jati diri.... Awek yang kena dgn awang hitam pulak bangga dapat pak we oversea. Masyarakat melayu sendiri dah tak berani tegur pasal takut kena sembur balik 'apa ngko sebok hal orang?.... Kubur lain2 apa.....' kalau ada boleh diadukan kepada mak bapak diorang, mak bapak lak backing anak diorang dan pengadu balik yang kena.... Hal macam ni jarang dan mungkin tak ada yg berlaku pada anak2 cina dan india. Bagi amoi2, mentaliti bangsa itu sendiri dgn perangai yang banyak soal dan banyak tanya akan membuatkan awang2 hitam tu rimas dan lama kelamaan terus blah. Begitu juga bagi bangsa India, diorang akan cuba jaga anak2 gadis diorang.... Kalau awek tu ada pak we selain bangsa india, diorang akan terus tanya macam macam hinggakan si awek tu rimas dan tak senang duduk.... Fikir2kan lah

    Dari tapa@xkpp

    BalasPadam
  62. Camana nak dukung kalau dah gemuk, patah pinggang abg negro tu hehehehehe

    BalasPadam
  63. Nk tau kenapa diorg pilih yg gemuk..most of them wanita yg xda bf and selalu kesunyian..klu chat dgn org melayu..bila da jumpa sekali.no for second time..diorg da kaji kelemahan perempuan ni..so bila diorg buat buat caring..so ape lg..memg cair lar..tu suma lakonan diorg..sama jugak kli kita g negra diorg..cari yg x laku..pas tu buat2 caring..kompom..kita pun ley jd jutawan..cuma sngup or x sangup jer..fikir2kn lar

    BalasPadam
  64. mana tak terpikat....awang hitam ni belalai dia panjang giler, mantap pulak tu...mau tak giler seks jadinya minah2 melayu ni...haha

    BalasPadam
  65. pergi mampus lah padan dengan muka wanita melayu bodoh...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.