Selasa, Disember 06, 2011

KEKASIH KU WARGA NIGERIA RATAHLAH TUBUH KU

"Kekasih ku warga Nigeria, ratahlah tubuh ku"

Berapa ramaikah antara gadis tempatan berbangsa Melayu sanggup berkata begitu? Barangkali tidak terlalu ramai tetapi tidak bererti tiada.

Warga Nigeria sebelum ini terbabit dalam pelbagai kes jenayah. Terbaru, berlaku pada malam 4 Disember lalu dan akibatnya penjenayah berusia 31 tahun terbabit ditembak mati oleh polis, klik di sini untuk butiran lengkap kejadian.

Kejadian di Mantin, Negeri Sembilan, membabitkan tindakan liar warga Nigeria sekali lagi menarik perhatian saya.

Akhbar Harian Metro melaporkan berita berikut.

'Seorang pelajar perempuan sebuah kolej swasta dicekup dalam keadaan separuh bogel bersama teman lelaki warga Nigeria dalam bilik di tingkat lima sebuah apartmen yang disewa dan dikongsi mereka bersama sekumpulan lelaki warga Afrika, awal pagi semalam'

Wow! Kekah jangan tidak kekah. 

Lagi pun gadis itu masih muda, berusia lingkungan 20 an, bertenaga dan bernafsu muda.

Laporan lengkap, sila baca di sini.

Gambar di bawah saya rakamkan sewaktu menyertai operasi bersama pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman.

'No money, no honey,' moto utama penjenayah warga Afrika.


Juga di Mantin, lelaki warga Afrika dilaporkan mengamuk dan mencederakan penguatkuasa Jabatan Imigresen.

Baca di sini.

Saya percaya gadis terbabit tidak berpeluang membaca nukilan saya berhubung kegiatan jenayah warga Afrika di Malaysia.

Justeru saya senaraikan kembali di bawah untuk bacaan semua. 







Kepada gadis Melayu, bukalah mata kasar dan mata hati, usah terperangkap dengan kata-kata manis sebilangan warga Afrika.

Sudah diperdaya, di tipu dan kemudian tubuh diratah pula.

19 ulasan:

  1. Sudah tahu habis madu sepah dibuang, mengapa menyerah tubuh menghulurkan cinta, kasih & sayang?

    Sudah tahu tidak sekufu, mengapa itu yg dimahu?

    Sudah tahu objektif mereka hanyalah "No money, No honey" mengapa masih menggadai body?

    Adik2,
    Hentikanlah keseronokan & keserakahan yg hanya mendatangkan padah, sayangilah maruah diri, segala nasihat Abang, Kakak, Ibu & Ayah janganlah disanggah.

    BalasPadam
  2. Nice entry Encik Mazidul.
    Kat Malaysia ni, masih ramai lagi lelaki2 Melayu yg lebih hensem & baik akhlaknya, tak perlu segelintir kecil wanita di Malaysia nie mencari mat Indon, Negro @ Bangla mahupun PATI yg sstgahnya penuh muslihat, tipu helah & kata2 manis. Jangan dek BUTA kerana CINTA, habis tergadai segalanya...

    BalasPadam
  3. Isu yang semakin parah dan semakin menjadi barah. Kemasukan ramai warga asing, bagi saya banyak menyumbangkan kepada masalah sosial yang pelik2.

    BalasPadam
  4. dengar berita tadi pagi...
    lagi 100 ribu warga Nepal sedang berasak2.. beratur...
    nak masuk ke negara ini...

    habisss laa....
    lagi ramai anak2 gadis melayu hancurr leburr!!!

    kisah KEKASIH KU WARGA NIGERIA tu...
    mungkin jugak tagline gadis2 tempatan berbangsa Melayu ni..
    "permainan mereka ganazz...
    barang mereka baik.. teguhh.. kukuhh.. selain padat dan padu" !!!

    BalasPadam
  5. Mereka ni berbangga dapat jadikan pak hitam ni sebagai teman lelaki, bangga nak tayang kat orang ramai...

    Bercitarasa antarabangsalah katakan...

    BalasPadam
  6. ramai orang tua & muda gersang sex dirangsang oleh video lucah & internet mengambil jalan mudah memperolehinya secara percuma & sukarela. agama apapun di dunia ini tidak menghalalkan perbuatan mereka. hanya akal yang waras diperlukan untuk membataskan diri dari melakukan perbuatan terkutuk ini.

    BalasPadam
  7. Kdg-kdg nampak macam gadis2 Malaysia ni tak baca surat khabar, tak tengok berita. Padahal dlm s/kaba dan dlm TV selalu siarkan tentang kes lelaki Nigeria ni. Kalo mereka baca, mesti bleh amik iktibar dan tak terjebak. Ish.. Takfaham la.

    BalasPadam
  8. Salam En Mazidul,
    Semalam baca kes 200 Mat Itam kat mantin. Tolong laa suruh TV3 highlight problematic cases pasal si mat itam ni sebanyak mungkin. Jadikan media as a medium to press the government. Make it your mission since you ada opportunity unlike many of us out here. At least boleh bukakkan mata pihak authority as well as kerajaan kita. Dah too many of them around sampaikan kalau pi Mentari Court Sunway tu, semata-mata diaorang. Macam diaorang plak kaum ketiga terbesar di Malaysia. Kaum India terus tengelam dek mereka. Diaorang memang kasar & biadap. Tak sesuai langsung dengan budaya kita. Even polis kalau sound diaorang pun kena ada few people sebabkan size diaorang yang double dari kita. Kalau ikutkan mereka ni pendatang yang 'baru' tak kisah laa secara legal or what tapi baru lagi dah buat macam-macam hal, itu belum lagi bertapak 10-20tahun cam orang Indon, silap haribulan kita plak yang jadi pak turut. Before things get worse, wrap all these people and send them home for GOOD! Ban terus passport. Takyah simpan kat tahanan rugi tax money. Baik tax money tu subsidize orang malaysia! Pack semua yang ada, send them home and send the bill to their embassy, baru laa kerajaan diorang ada akal sket nak pantau sket kemasukkan orang2 negara diaorang. Stop bringing orang-orang haprak camni kat Malaysia. Kena bagi kerajaan aware about this. Stop bringing bad influences to our country! Semenjak datangnya pendatang2 ni, jenayah meningkat, bandar makin kotor, baby2 yang lahir tinggal je kat hospital as charity, dadah bersepah nak dapat, penyakit yang dah lama takde pun makin bercambah. Indon, Bangla, Myanmar, Philiphine, Nepal, China berlambak last2 apa yang ada pada Malaysia? Kita dah kena stop jadi Melayu yang terlalu bersopan santun dan menerima semua dengan tangan terbuka..jangan semua datang nak kita tadahkan nyiru. Jika kerajaan dan rakyat Malaysia meyayangi Malaysia maka milik kita “Malaysia” mesti dijaga dan diurus dengan sebaiknya. Start from now! En Mazidul, tolong laa usulkan.

    BalasPadam
  9. sy berjiran dengan warga awang hitam ni semua..setiap hari nak balik rumah mmg takut especially malam coz takut duduk dlm lif sekali dgn mereka..unfortunately, mmg selalu sy nampak esp wanita melayu berkepit tanpa segan silu dgn mereka...hmm...

    BalasPadam
  10. sama-sama belajar, tinggal juga berjiran, ade juga rakan sekerja yang terdiri dari mereka2 ni. I don't deny a lot of them masuk Malaysia with the intention to smuggle drugs, money laundering and other illegal business activities. Itu memang saya tak nafikan langsung. Ade yang baik. Tapi tak ramai. Bukan saya menyebelahi sesiapa dalam soal Nigerian, Bangladeshi or Indonesian. Tapi setakat mengenali mereka ni, we're being protected dari involved directly or indirectly dengan gejala yang tak baik yang dibawa. I would like to further bring forward that, kaum Melayu, India atau Cina sekalipun sama juga. Ade yang baik ade jugak yang tidak. Jadi, instead of membenci dan ade rase takut di negara sendiri, why aren't we extend our hello's or Hi's. They are actually more afraid of us than we are of them. On the many chances I have to get to know these nationality, they could be quite hospitable. Cuma jangan salah pilih kawan. Sama juga seperti kita, jika layanan kekerasan yang kita terima adakah kita akan bertindak lembut? sedangkan jika kita diherdik di counter customer service kita boleh marah balik seperti orang gila, apa lagi jika dituduh melakukan jenayah pada waktu kita sedang berjalan2. Psal bercinta dgn awang hitam ni, saya tak boleh nak kata ape. Dalam tangan siapa pun anak2 gadis kita sekarang, soalnya bukan kerana pujuk rayu mereka. Tapi kuatnya pegangan agama anak-anak perempuan kita dan ingatannya pada tuhan serta nasihat ibu-bapa. Dalam tangan melayu sekalipun, masih belum tentu selamat. Dinegara sendiri pun mereka mengaku bujang padahal anak dah 4 dan berani keluar berdating dengan anak gadis muda membiarkan anak & isteri dirumah tanpa ketua keluarga.
    Mereka datang ke Malaysia, kerana opportunity. Fikir secara halus, jika tiada invitation dan perkara yang menarik disini, masakan mereka mahu ke mari. Given choices, ramai yang angkat tangan mencari rezeki di negara yang matawang nya lebih besar. Betul? Cuma yang menghalang kita ialah kemasukan hijrah ke negara-negara mewah ni sangat ketat berbanding Malaysia yang very loose sebab kita perlukan activity economy and high trade of foreign currency. Nak buat macam mana...to establish the relationship among countries bukan sesenang yang kita fikirkan. This is one of the ways yang boleh dilihat mata kasar.
    Ape yang kita sama2 boleh buat ialah, bendung masalah ni bermula dari rumah. Beritahu anak-anak kita apa yang kita gerunkan diluar sana untuk mereka, pantau rakan-rakan mereka, be their friends not parents anymore when they reach certain age. Saya juga punya anak perempuan dan dia akan membesar dalam masalah yang sedang kita hadapi today. And at one point I have to be open to her about all this. Tapi jangan sekali-kali kita tangani this problem by asking our people to hate them or banish them from the grounds because hatred will bring more problems. Don't be afraid in your own land. Mereka datang dengan tujuan tersendiri. Harapnya, pihak berkuasa sentiasa alert dengan kesalahan-kesalahan mereka dan hukumlah setimpalnya. Doa sajalah kita diselamatkan dari musibah, insyaAllah.
    Ini cuma pendapat saya. My apologies if I have offended anyone in anyways. I don't mean to.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sgt setuju dgn pendapat encik Charlie ni. Kita kena bersikap matang dlm menghadapi masalah. Way before these nigerians, Indonesian or other nations masuk ke negara Kita, memang malaysia dah banyak pun masalah sosial such bohsia, bohjan, lepak, Buang Bayi, dadah, perompakan, rogol Dan sebagainya. Kita x patut tuduh org2 ni sebagai punca masalah sosial Kt negara kita. Pengalaman saya tinggal Kt beberapa negara luar, di afrika selatan selama 3 tahun Dan di Indonesia selama 6 tahun setengah, memang mengajar saya bahawa setiap bangsa, Ada yg baik Dan Ada yg jahat. Sy sgt sedih Dan marah masa saya di indonesia, banyak org2 Indonesia Tuduh kitorang org Malaysia jahat la, suka menyiksa org2 diorang la Dan sebagainya. Sbb saya tahu saya Dan org2 yg saya Kenal, tak macam tu Dan kitorang layan maid kitorang dgn Baik. I also have few best friends in Indonesia. That is why I know how these foreigners feel like when they're being accused of doing things that other people did. I agree with mr charlie's opinion, semua masalah ni patut dibendung Dari Dalam rmh. All these social issues have been there before the arrival of these foreigners. We should not Blame them for the faults that we did. Although some of them do come here to smuggle drugs or do bad things, but not all of them are the same. The situation is same like, if I go to white country Wearing a scarf, n those white people stare at me as if I'm a terrorist, would I like it? Obviously no. If we want to be treated well, we should start treating other people well first.

      Padam
    2. SAya setuju dgn encik Charlie ni. All these social issues mesti dibendung Dari rumah. Even before the arrival of these foreigners from nigeria, Indonesia, china, Philippine, or elsewhere, malaysia mmg dah byk social issues like bohsia, bohjan, drug abuse, lepak, mat Rempit, rogol, Buang bayi, Dan lain2. Tak boleh la kite salahkan foreigners sebagai punca kite Ada masalah2 ni. Says pernah membesar di afrika selatan, Dan I studied medicine for 6 years in Indonesia. And I've been travelling since I was little. Cuma satu je saya boleh kata pasal org2 bangsa asing ni. They're exactly like us Malaysian: they're humans, have feelings, have families, have heartbeat n blood and internal organs all just like us. It's only their skins that are different. We human beings can be caucasians, negroid or mongoloid but we are all the same- Ada yg jahat and ada yg baik.

      Masa sy student di Indonesia, saya pernah berdepan dgn org2 Indonesia yg demo "ganyang Malaysia" gara2 kes pulau ambalat Dan Maria bonat disiksa majikan malaysianya. Walaupun sy tak bersalah langsung dlm kes tu (takde kene mengena pun ok) tp they generalize malaysians as all the same- jahat, penyiksa, pencuri Dan semua yg buruk2. Patutkah sy dianggap begitu? Of course sgt tak patut. Kite org Malaysia boleh la cakap cmtu sbb kite semua rasa kite baik Dan tak bersalah. Luckily I have best Indonesian friends yg protect saya through all the hardship. Believe it or not, my best friends in indonesia are not malaysians but indonesians and of mixed races: Chinese, Palembang, jawa. Now I'm back in malaysia, I know how these foreigners feel being accused Of doing things that other people do. Memang betul, Ada je org Nigeria yg mmg jahat, ada je org Indonesia, china, Myanmar Dan lain2 yg jahat. Tp apa bezanya dgn org2 kite? Kite Melayu yg selalu membanggakan diri sbg berbudi pekerti tinggi, adakah kita benar2 berhati mulia? Kite org melayu yg konon2 Islam lebih banyak buat maksiat. Kaji balik diri sendiri.

      Maaf jika apa yg saya kata di sini menyinggung perasaan. Tp apa yg sy Cuba nak katakan adalah, Dalam setiap kaum atau bangsa, pasti Ada org baik Dan pasti Ada org jahat. Dan seperti kata encik Charlie, Kita harus bending semua masalah ni Dari rumah supaya bila anak2 kite besar, they will know how to protect themselves from all the bad influence outside. Tak payah la kite nak menyalahkan org2 asing ni bila masalah sosial Kt Malaysia ni dah lama ada sebelum kedatangan Diorang lagi

      Padam
  11. Nigerian man shot dead by Malaysian Police in drug related incident

    In Malaysia, a Nigerian man was arrested on suspicion of being a drug mule. The man was reported to have been tied down to a bed in the hospital as the police waited for him to excrete the drug capsules out.

    According to news from Malaysia, the man somehow managed to free himself from being tied down (even though he was supposedly being monitored by a policeman) and was about to lunge at the policeman when he (the policeman) fired three shots in self-defense, instantly killing him.

    Nollywoodgossip gathered that the incident occurred at 9.45pm yesterday at Ward 18 in Hospital Kuala Lumpur.

    We still find it very suspicious that a man tied to a bed – which is inappropriate – and was being monitored by a policeman was able to free himself and lunge at the policeman.

    We hope that the Nigerian Government would take up this case, because they can’t watch arms folded as Nigerian citizens are being murdered by crazy and cheap countries like Malaysia and the like.-saya dapat artikel ni dari NOLLYWOOD GOSSIP....

    BalasPadam
  12. :) ditelan pahit dibuang sayang...
    jangan buta dengan cinta yang membutakan.....

    BalasPadam
  13. warga Nigeria datang ke negara ni kerana kerana tersebut memang adalah antara yang miskin dan tidak ada peluang untuk membuat Scam


    Nigerian Scam adalah antara scam yang paling terkenal di dunia dan adalah b oleh untuk saya katakan bahawa kerajaan seolah-olah tidak lagi menggempur mereka ini secara habis habisan malah pihak IPTS juga bersikap lepas tangan terhadap pelajar yang berada di bawah seliaan mereka.

    saya mencadangkan supaya syarat kemasukan warga Afrika ke nagara ini di perketatkan dan mereka ini di awasi dari masa ke semasa

    BalasPadam
  14. Cara yang paling terbaik adalah mengharamkan terus negro dari nigeria ni utk masuk ke negara kita kecuali yang terlibat dgn kedutaan sahaja... kalau tak dibasmi nanti ada generasi baru dalam masyarakat kita iaitu bumiputera berwajah negro..aku cukup takut sebab perwatakan mereka kasar dan tidak menghormati budaya orang orang asia.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.