Khamis, Disember 29, 2011

KEHIDUPAN PENIPU DI MALAYSIA DAN NIGERIA (Gambar Eksklusif!)

Ex-Nigerian boxing champ killed in UK
Nigerian kills self for failure to cram Koran
Nigerian chief murdered in UK, 3 held
Nigerian kills wife in Maryland, US
Nigerian corpse found floating in Belize sea
Nigerian in court for murder of Irish woman
Nigerian wife killer gets life in U.S.
Nigerian taxi driver slain in Chicago, U.S.
Nigerian 'wife murderer' charged in UK
Ex-Vegas official murders Nigerian boxer
Vincent Ekeoba Moses
Nigerian Student Missing in the U.S.
Nigerian shot in the US, in grave condition
Nigerian kills boyfriend, convicted in US
Nigerian murdered in Uk, man charged
Nigerian Businessman Murdered in the US
SA Warders accused in death of Nigerian prisoner
Nigerian merchant murdered in US
Nigerian student dead in the US
Nigerian executed by his BMW in S. Africa
Unclaimed Nigerian corpse in India 

Semua maklumat di atas dipetik dari sini.

Berdasarkan informasi di atas sahaja, kita tahu, warga Nigeria berada di UK, US dan India  Di Malaysia? Mereka bertaburan di pelbagai lokasi.

"You! I hendak buat apa sekarang ini?"

Itu soalan dilontarkan oleh kenalan wanita, berusia 26 tahun, Zuma (bukan nama sebenar) menghubungi saya kira-kira pada jam 7.14 malam semalam. Ketika itu dia bersama rakannya sedang membeli-belah di Suria KLCC, Kuala Lumpur.

"Kenapa?," soal saya tenang.

"Ada pak hitam tengah ikut kita orang," katanya cemas.

"Berjalan ke tempat orang ramai atau dapatkan bantuan security guards," nasihat saya.

Untuk mendapatkan berita lebih tepat, awal malam tadi saya dan kru 666, Razali Harun menemui Zuma di Restoran Bestari Maju, di Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.

"I dengan my friend di I-Setan. I hendak membeli baju pejabat manakala kawan I pula bercadang mahu membeli baju untuk berjalan-jalan. Tiba-tiba kami terlihat kelibat lelaki pak hitam berdiri dekat di belakang," jelasnya.

"Apa dia cakap?," soal saya.

"Dia bertanya, do you want me to buy that for you? Dan pada masa sama dia berulang kali meminta nombor telefon bimbit kami. Pak hitam itu mengekori kami lebih kurang 15 minit," ujar Zuma.

Saya terus mendengar luahannya biar pun dia bercakap agak laju.

"Terfikir selepas kejadian itu, nasib baik kami ada duit dan kerjaya. I cakap dengan kawan, baju engkau beli RM200. Bayangkan kalau pak hitam itu mendekati wanita kurang berkemampuan, mungkin duit tidak berapa ada, tersilap langkah, berkebarangkalian boleh tergoda dengan tawaran dia," katanya.

Saya percaya warga Afrika itu mencari sasaran secara rawak. Justeru, timbul persoalan, apakah tujuan sebenar dia sehingga sanggup membelikan barangan untuk wanita tidak dikenali?

"Bro, KLCC itu tempat orang berduit membeli-belah. Dia tahu, majoriti pelanggan di situ bukan calang-calang orang," celah Razali.

Melalui pengalaman saya, warga Afrika, terutama dari Nigeria sememangnya mencari wanita Malaysia bekerjaya dan mempunyai wang. Sebaik berpeluang berkenalan, janji manis ditaburkan oleh mereka sehingga mampu membuatkan sebilangan wanita tempatan 'cair', terkeliru lalu terpedaya.

Konsep penipu warga Nigeria mudah, laburkan sedikit wang asalkan mereka berupaya meraih keuntungan berlipat-ganda kemudiannya.

"Saya sudah lama tidak ke KLCC, ramai sangat ke pak hitam di sana?," soal saya.

"Ramai," balas Zuma ringkas.

Saya telah berulang kali menulis berhubung kelompok wanita berperawakan dan berperangai bak lelaki, 'pengkid', sebelum ini. Maka saya dapat melihat persamaan dari aspek daya godaan mereka berbanding godaan pak hitam.

"Pengkid memahami sebab dia pun perempuan. Contohnya, kalau kata, sayang! Jom pergi shopping, dia terus bawa dan belikan apa I nak. Bukan macam sebilangan lelaki, kedekut. Pengkid couple I, umur dia 43 tahun, peniaga buah-buahan, dia ada duit. Bagi dia, duit dia spend untuk I, semua tu tak ada apa. Tetapi dia ni jenis cemburu, sampai tak bagi I kerja sangat sebab itu sekarang I jadi part time beautician

Itu kenyataan Iza sewaktu saya temubual pada September 2010.

Pembaca berusia LEBIH 18 tahun, dipersilakan membaca luahan hati Iza di entri Pengakuan Janda Pengkid.

Sebilangan warga Nigeria juga didapati mampu mempersonakan wanita tempatan biar pun mereka lelaki, BUKAN perempuan ingin kelihatan lebih lelaki berbanding lelaki sebenar.

Pembaca setia blog ini mungkin masih mengingati nama 'Zana' dan kisah dikongsikannya. Jika tidak, klik di sini. Wanita berusia 24 tahun itu sebelum ini tinggal sebumbung bersama kekasih warga Nigeria berusia 30 tahun di Puchong, Selangor.



Sejak operasi dijalankan pasukan polis Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Ibu Pejabat Polis Bukit Aman semalam, klik di sini, warga Nigeria mengakui mencintai Zana sepenuh hati, dilapor menghilangkan diri.


"Bukan saya sahaja terperangkap dengan lelaki Nigeria. Saya kenal wanita berasal dari Sabah, kini tinggal dengan lelaki warga sama sejak lebih 3 tahun lalu dan telah mempunyai anak lelaki tanpa berkahwin. Dia memang selalu kena pukul dengan teman lelaki dia tetapi tidak mampu untuk membebaskan diri kerana anak," ujar Zana.


Anak kecil itu dianggarkan berusia 2 tahun. Saya difahamkan, wanita itu beragama Islam, tidak teman lelakinya.

"Teman lelaki dia juga terbabit menipu menggunakan internet. Sekarang wanita itu terjebak sekali, malah turut melatih adik-beradik dia membuat kegiatan sama," jelas Zana.

Lihat gambar lelaki dimaksudkan di bawah.


Hebat!


Dia datang ke negara ini hanya berbekalkan tubuh tegap dan visa pelajar, kini menetap selesa di kondominium mewah bersama wanita berkulit putih gebu diserikan dengan kehadiran cahaya mata tanpa status kewarganegaraan.

Apa pun nasib anak mereka itu tentunya lebih baik berbanding nasib majoriti kanak-kanak di Nigeria. Untuk rekod, gambar di bawah TIDAK diceduk dari Google.


Manakala gambar di bawah menunjukkan kemewahan kehidupan mereka di Nigeria setelah berjaya memperdayakan ramai mangsa pelbagai bangsa di Malaysia.

Jutaan ringgit wang hasil penipuan di negara asing disimpan dan dibelanjakan di negara sendiri. 


Saya percaya di dalam gambar di atas, kekasih Zana, berdiri dua dari kanan. Lelaki dilaporkan bekerja sepenuh masa sebagai penipu di negara kita itu kelihatan bergaya sewaktu bergambar di Nigeria.

Berikut gambar lelaki sama dipercayai berada di rumah keluarganya di benua Afrika.


Di Malaysia dia tinggal di kondominium mewah dan menjalankan kegiatan penipuannya bersama rakan bersekongkol.


Mereka juga menggunakan ruang dan peluang bermastautin di Malaysia untuk bergembira.


... dan menyokong pasukan Chealsea di stadium.


"Dua kali teman lelaki saya dan ramai kawan dia mengumpulkan duit, membeli makanan kering seperti beras, biskut dan perisa minuman. Meraka kemudian menyumbangkan barangan terbabit kepada dua rumah anak yatim," terang Zana. 

Berikut gambar dirakamkan pada 6 Jun 2009 sebagai bukti kepada dakwaan itu.


"Tujuan menghulurkan sumbangan supaya mereka tidak kelihatan jahat pada pandangan mata masyarakat. Bayangkan, mereka tidak bekerja selain duduk di rumah hampir 24 jam sehari, meraih wang lumayan melalui hasil penipuan internet," jelas Zana.


Selagi bernyawa, saya berazam tidak akan berhenti berkongsi maklumat sekaligus membongkar kegiatan haram sebilangan warga Nigeria di Malaysia untuk tatapan pembaca dihormati.

Sebelum ini, barangkali kegiatan warga Nigeria tidak begitu didedahkan kerana ramai mangsa dibuai dek mimpi indah.

Kini berdasarkan maklumat disalurkan oleh sebilangan mangsa, kita semua mengetahui kisah kehidupan mereka di Nigeria dan Malaysia.

Rakyat Malaysia tidak dilatih untuk membenci kerana mereka berkulit hitam tetapi majoriti rakyat sudah berasa terlalu muak berikutan pembabitan warga NIGERIA dalam kegiatan penipuan bak tidak berkesudahan.

Sekali lagi saya memohon jasa baik pembaca blog dan rakan Facebook untuk menyebarkan intipati entri ini demi untuk menyedarkan lebih ramai wanita kita agar tidak terperangkap dengan tipu daya penjenayah Nigeria merempat di negara kita cintai ini.

Bermula hari ini, berikutan permintaan ramai, sila klik butang "Facebook share" di bawah untuk berkongsi kandungan entri di blog ini terus di wall facebook anda. 

Terima kasih di atas sokongan anda.
 

25 ulasan:

  1. seram juga kadang2 diorang ni selamba tegur dan minta nombor telefon.

    salah satu tenant di bangunan pejabat milik syarikat bos saya mengambil pelajar2 yang kebanyakannya awang hitam untuk kolej mereka. sekali daftar 200-300..tak lama kemudian hilanglah 200 orang..kemudian nanti datang lagi pelajar2 baru..

    BalasPadam
  2. TM...takder ker pihak berwajib yang ikuti tulisan anda ini? Selain kesedaran yang anda tidak pernah jemu kupas, tiadakah tindakan wajar yang selaras untuk membenteras segala kebusukan ini?

    Kalau saya tidak berduit pun, kalau ditawarkan untuk dibelikan sesuatu oleh gagak hitam tu, takder maknanya saya tergiur dan terliur...

    bukan untuk menghina tapi sebijik dah macam orang minyak...baunya pun entah macam mana!

    bayangkan rupa rakyat Malaysia 10 tahun lagi...sesudah apa yg berlaku dalam hitam putih kehidupan pompuan murahan....akan ramai yang lahir berwarna hitam...

    BalasPadam
  3. Terima kasih bro. Harap wanita Msia tak jadi mangsa lagi.

    Officemate saya pun pernah kena kacau dgn diorang ni.
    dulu kwn saya tinggal di Cheras. Mcm bro tulis sebelum ni.Cheras mmg sggggttt ramai warga itam. Dia follow kwn sy yg tengah jalan kaki nak pergi keje. Asik mintak nombor telefon sebab minat dengan kawan saya. Dia ikut sampai ke tangga ofis. Dengan berani dia sentuh bahu kwn saya. Cepat2 kawan saya masuk ofis.

    padahal kan kawan saya ni umur da cecah 50 tahun. Dan dia masih single.Duduk menyewa sorang. Kawan saya syak warga itam ni memang da perhatikan dia.

    BalasPadam
  4. Kawan saya terperanjat ada Niger tegur minta tunjuk arah lepas tu minta nombor telefon. Hari-hari Niger tu telefon. Nasib baik kawan saya tak tergoda.

    Sejak U ambil makin ramai pelajar asing (untuk meng'international'kan Universiti(?)) makin ramai pak hitam gatal dan bermasalah kat sini. Kalau U yang ada 'nama' pun makin dikuasai mereka, mesti kat kolej2 luar lagi teruk situasinya.

    BalasPadam
  5. Sy juga penah hampir2 nk DITIPU oleh mereka2 neyh tp Alhamdulillah Allah masih pelihara sy. Amin~

    BalasPadam
  6. sebab tu jgn nampak lemah lembut sgt kat luar. bila berdepan dgn pak hitam ni buat je muka garang.

    BalasPadam
  7. jangan disebabkan inginkan nama negara di persada dunia sehingga maruah anak bangsa di gadaikan demi keuntungan. Semoga pihak berkuasa bertindak lebih tegas dan keras dan usah diberikan AMARAN saja. Saya mohon share En Mazidul entri yg sgt berguna ni

    BalasPadam
  8. salam abg mazidul,kalau boleh letaklah button share facebook di setiap post entry,senang kami nak shared nanti.

    BalasPadam
  9. Selain daripada menggempur di kediaman mereka, saya mencadangkan supaya pihak yang berkuasa membuat siasatan di kolej-kolej/Universiti swasta dengan kadar segera & mengambil tindakan sekeras-kerasnya.

    Jangan kerana hendak mengaut keuntungan berlipat kali ganda dgn menerima mereka sebagai pelajar tetapi maruah anak bangsa & negara tergadai.

    Cukup-cukuplah statistik terkini yg mencatatkan lebih daripada 2 juta anak yg didaftarkan di JPN yg tiada nama bapanya! Berapa pula jumlahnya yang tidak berdaftar yakni yg dibuang bak sampah, yg dijual, yg dibunuh?

    Musibah yg maha dahsyat di dalam bentuk apa lagi yg mahu ditunggu baru hendak mengambil tindakan yg drastik?

    En. Mazidul, isu-isu yg saudara catatkan di blog ini ibarat menanam sebatang pohon - rendang, lebat daunnya & pelbagai bentuk dan rasa pula buahnya. Sgt sesuai untuk ditumpang berteduh & berkongsi mencicipi buahnya bagi yg memerlukan. Namun ada yg hanya sekadar kencing di pangkal pokok & melastik buahnya bersepai di tanah. Ini lumrah...

    Terima kasih sbb saya dah makan banyak buah-buahan tersebut yg kebanyakannya tiada dijual di pasaran.
    T E R U S K A N!

    BalasPadam
  10. Salam bang. Dah lama saya follow blog abg. Minta kongsi link ini ke page Kami Anti Warga Afrika di facebook

    Klik Sini utk Join Komuniti Kami Anti Warga Afrika di FB

    BalasPadam
  11. Salam En. Mazidul,
    Kat Cheras memang ramai Nigerian.Besar dan tinggi. Manalah orang Melayu kita tak gerun.

    BalasPadam
  12. semuanya klau tidak dibenteras dr mula memang cepatlah merebak dia org ne berkumpulan kebanyakan menipu di sebalik pelajar...mengunakan visa pelajar utk menetap di malaysia...pemerintah terlalu lembab..selembab lembab nya..mana mungkin belajar di pusat bahasa pun boleh dpt visa pelajar,kolej2 yg tidak berdaftar dgn KPM pun boleh mohon dpt visa...terlalu senang nak mohon visa pelajar..yg penting hulur duit...pemerintah kita kan terkenal dgn bab2 rasuah ne..manakan tidak negara kita no4 tertinggi didunia...OMG..sekat je org afrika ne dr mendpt visa pelajar di IPTS...kerana duit negara,bangsa habis di gadai...kebanyakan org melayu juga yg kena tipu...

    BalasPadam
  13. bukannya saya bsikap rasis, tetapi sekarang bila dah blaku banyak kali mlibatkan bangsa ni dgn pnipuan, setiap kali tserempak dgn bangsa ni, tak dpt tidak minda terus kaitkan dgn watak penipu, pemalas, merbahaya kpd sekeliling kita. Saya lebih respek warga Indon, Bangla dll yg memerah keringat, bjemur mcari rezeki halal.

    Pernah mgalami pgalaman diekori, memuji, myatakan perasaan wpun time tu first time baru nampak..eeee...geliii...insyaAllah..saya tidak akan jatuh ke perangkap dia org ni.

    BalasPadam
  14. acu pun salah seorang mangsa yang pernah ditipu oleh jantan jantan sial nie!!

    BalasPadam
  15. ..hebat awang hitam ni menipu..jom suruh pengarah film buat cerita CINTA AWANG HITAM..supaya jadi contoh untuk anak2 dara kat malaysia ni.

    BalasPadam
  16. kerajaan melalui pihak berkuasa kena buat sesuatu....

    BalasPadam
  17. Saya pernah didatangi warga Nigeria semasa membasoh kereta di Petronas, kOta damansara (near inti college, i suppose).hujung tahun 2009. they drove big cars. and told me he lives near Kenya West house in Nigeria. haha! masa time tu mungkin operasi mereka sgt desperate to look for 'agent'

    saya wanita bekerjaya & bepelajaran, single pada masa dingorat oleh nigger itu, tapi alhamdulillah, i can think wisely. jika terkena pada perempuan yg kurang berpelajaran, kasihan mereka mungkin terpedaya.

    BalasPadam
  18. akahirnya..kini pasti... (anita sarawak) kepade pmpn zana tu..padan muke kaw...percye lagi pde laki tu...itu la balasan hukum karma..:) hahahahahah...

    BalasPadam
  19. sila cri fana nazli facebook lam search mne2...die adalah jande yg high class...sape2 yg nk melanggan die sila msg die d fb..tq..

    BalasPadam
  20. sebenarnyer fia's ni ler barua pak itam..cer tgk twitter si gemuk ni kat cni https://twitter.com/Sofiahamz1
    wikikiki..insaf la dik..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.