Isnin, September 02, 2013

AMOI SEKSI MENDAKWA POLIS MELAYU BABI


Berikut kenyataan Quincy Lim, hasil daripada screen shot akaun facebooknya.


Quincy barangkali tidak menduga, komen itu bakal dibaca ribuan pelayar internet.

KLIK  [ di sini ] untuk ke facebook Quincy.


Saya tidak pasti samada dia pelajar INTI International University & Colleges, seperti dicatatkan.  Jika benar, tidak sukar untuk mencari gadis ini dan menasihatkannya.

Di bawah, status dimuatnaik beserta komen Quincy dan beberapa  rakannya.



Komen Quincy berbaur perkauman itu dikongsikan bersama saya oleh rakan dari Sarawak.


Quincy, polis Melayu BUKAN babi, polis INDIA dan CINA juga bukan babi, begitu juga dengan polis lain. Mereka semua  manusia seperti awak, tidak berekor dan tidak sentiasa menjulurkan lidah

Untuk pengetahuan awak,  majoriti polis berbangsa Melayu dan mereka dibantu oleh polis berbangsa lain di Malaysia untuk memastikan awak, keluarga serta rakan taulan berpeluang hidup LEBIH selamat.   

... selamat menari dan menjadi pelajar.

Molek sekiranya Quincy memohon maaf di atas keterlanjuran kata itu jika enggan banyak laporan polis dibuat terhadapnya.  Jika Quincy ditahan untuk tujuan siasatan, kelak polis akan bertanya ...

"Awak hebohkan di facebook mengatakan polis babi ke?"


Setelah semua urusan selesai,  Quincy dipersilakan untuk berjumpa saya dan mendaftar untuk menyertai Bengkel YBBM, klik di sini supaya boleh ditanamkan dengan kemahiran berkomunikasi secara lebih beradab.



Quincy ajak Caven Ace sekali ke Bengkel YBBM.



Caven, to answer your question, NO. Police officers regardless of their races will not simply shoot at people with tattos.

Puki, fuck and shit, are those  3 of your favourite words Caven? Pity you! 



18 ulasan:

  1. Tangkap saja mangkok sintok ni. batalkan warganegara.

    BalasPadam
  2. Ini omputih kata "EMBOLDENED" atau dalam bahasa Melayu sudah naik lemak.

    Adakah mereka yang bersikap kurang ajar ini LAYAK menjadi ketua organisasi atau pengurus? Samasekali tidak layak kerana rasis. Adakah mereka ini layak diambil sebagai pekerja di mana-mana syarikat? Samasekali tidak layak kerana mereka akan pasti mengamalkan sikap rasis dalam semua tindakan dan keputusan. Lantas memberi risiko kepada integriti dan imej syarikat.

    Bagaimana mereka jadi EMBOLDENED? Ada banyak punca dan antaranya ialah :
    => Ibu bapa mereka tidak mempunyai akhlak baik atau
    => Mereka tak mahu dengar nasihat ibu bapa yang baik atau
    => Mereka mengambil dadah seperti ketamin atau syabu atau
    => Mereka mendapat hasutan daripada ahli politik atau
    => Mereka mendapat hasutan daripada kuncu ahli politik atau
    => Mereka amat kaya dan mempunyai pengaruh atau
    => Mereka daripada kumpulan samseng

    Mereka tak takut peruntukan undang-undang jenayah kerana mereka amat berani menghina. Tapi mereka takut kerugian WANG, WANG dan WANG. Mak bapak mereka pun takut kerugian WANG, WANG dan WANG.

    Lantas, mereka perlu disaman oleh pihak Polis kerana menghina.

    Kita pula? Apa cara terbaik untuk respon? Tak perlu kurang ajar seperti mereka, tak perlu menghina macam mereka dan tak perlu melatah sehingga kelihatan tidak bermoral seperti mereka.

    Ingat ... bukan semua Melayu baik dan bukan semua Cina jahat. Gunakan akal yang Allah berikan. Kita perlu berlaku adil. Biar Polis yang melaksanakan tugas menyiasat, membuktikan di mahkamah dan para Hakim mengenakan hukuman.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SETUJU!
      "Bukan semua Melayu baik dan bukan semua Cina jahat. Gunakan akal yang Allah berikan."

      Padam
  3. makin MELAMPAU puak2 ni menyalak yer!!! bila dikatakan bodoh, dorg marah... dah ternyata mereka mmg BODOH! bangsa yg sangat2 racist adalah bangsa CINA~

    BalasPadam
  4. Bila kena tang dia, kata hak kebebasan bersuara, tp bila tang kite, dikata kita racist, padahal doranglah bapakkkk segala racisttt...aptb!!!

    BalasPadam
  5. Sakitnya hati baca.. Orang kita baik hati sangat .

    BalasPadam
  6. saya dh frend request dia..tgok dia brani add x?

    BalasPadam
  7. mungkin dia menulis dengan perasaan yang marah kot..saya tak menyebelahi siapa..apabila seorng itu marah mereka akan cenderung utk melakukan perkara yang kadangkala mereka tak inginkan..

    *kadangkala dunia tanpa sempadan ini banyak buruknya kepada kita..saya sendiri khuatir budaya racism ni menular ke Sarawak..especially generasi baru yang lahir2 terus terdedah dengan dunia tanpa sempadan ini..

    BalasPadam
  8. Mereka lupa,kalau xde polis2 melayu tu,datuk nenek dorg tu dh lama kena tanam hidup2..
    Mereka juga lupa,polis melayu juga yg berkorban nyawa,xtido sbb nk jaga negara bila kes lahad datu.

    BalasPadam
  9. inilah kerja Mazidul saban hari,menyemarakkan racist antara Melayu - Cina, Yes, that sexy amoi did the stupid thing to say something like that.Tapi perlu ke sampai 3-4 post utk benda2 mcm ni? nk bg peristiwa 13 mei berulang ke?ke Mazidul suka tayang dada amoi?

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku sokong lu punya statement Momento... nampak sgt seperti dol hanya memikir di dalam kotak yang kecik.. wake up brother... fikir di luar kotak pwmikiran..

      Padam
    2. salam...pd 1 sisi mgkn ada bnrny pndpt Momento tu...tp pd 1 sisi yg lain xslh pe yg saudara mazidul ni buat sbbny mgkn dia b'pndpt pembongkaran ini perlu dilakukan supaya kita alert dgn puak2 yg racist ni w/pn ada segelintir yg fhm intipati rukun negara dan mksd perpaduan..pe2pn ni just pndpt sy je..salam

      Padam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.