Jumaat, September 13, 2013

MURUGAN TIDAK PERLU MENCADANGKAN KETUA POLIS NEGARA DITEMBAK


Berikutan catatan Murugan itu, satu laporan polis telah dibuat, klik di sini


Kepada Chandaragesa, klik di sini, tidak perlu menyemarakkan rasa  emosi  masyarakat dengan  mendakwa polis celaka. Pasukan Polis Diraja Malaysia disertai oleh pegawai dan anggota berbangsa,  India, Cina, Iban, Bidayuh, Melayu, Orang Asli dan banyak lagi.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, individu saya kenali. Beliau bukan gangster justeru tidak perlu ditembak.

Please la anei!

Terkini, Murugan dilaporkan oleh Utusan Malaysia, menyerah diri, klik di sini. Katanya, dia speaker syarikat jualan langsung tetapi malangnya apabila menulis di laman sosial, tidak menggunakan otak waras.

Payah!



8 ulasan:

  1. Diharap Akta ISA dilaksanakan semula agar tiada lagi kata kata berbaur hasutan/fitnah dan juga memperlekehkan undang-undang negara Malaysia.

    BalasPadam
  2. Salam saudara Mazidul,

    Kekadang hairan juga dgn sikap manusia. Bukan sewenang2nya anggota polis menembak orang dan bukan mudah bagi anggota yang bersengkang mata dan terpaksa meninggalkan anak bini di tengah2 malam kerana panggilan tugas.

    Segala tindakan yang diambil adalah mengikut SOP PDRM. Mereka kini lebih berhati2 lebih2 lg setelah ramai hero2 pembela org yg 'disyaki penjenayah' melalak kononnya anggota PDRM skrng bersikap 'happy trigger'.

    Anggota polis sudah pasti telah mengambil segala langkah yang perlu dan tindakan memetik picu pistol ke arah penjenayah adalah merupakan keadaan mendesak dan tidak tidak dapat dielakkan.

    Kenapa perlu mereka2 yg berlagak pembela 'penjenayah' berlumba2 hendak menjadi hero? Di manakah suara2 mereka tatkala keluar berita orang awam mati ditetak penjenayah? Diculik, dirogol, diugut dan bermacam2 lagi kes yang terang2 melibat mangsa yg 100% bukan penjenayah.

    Biarlah polis jalankan tugas mereka. Kita sepatutnya menyokong dan sentiasa bersama2 mereka dan bukan asyik sibuk nak menyalah dan menjatuhkan moral dan semangat anggota polis.

    Mereka tahu apa yang mereka perlu buat kerana mereka memang dilatih dan terlatih untuk menjalankan tugas mereka.

    Pada semua anggota PDRM...teruskan usaha anda demi kesejahteraan dan ketenteraman semua.

    'ALL THE BEST PDRM'

    BalasPadam
  3. Bagus juga Polis buat macam ni. Keluar kenyataan menghasut terus tangkap. Jangan tangguh-tangguh. Nanti jadi kanser...

    BalasPadam
  4. Byk sgt tgk filem hindustan ni..yg dipaparkan polis corrupted..bad police vs hero hisdustan..tu yg bersangka buruk dgn PDRM pula..wait til you have a gun pointing in your face..baru tau polis tu trigger happy ke tak..time tu adakah nak letak tgn di bahu penjenayah
    ..tepuk tepuk bahu pujuk macam bff (best friend forever) .. Penjenayah kalau bangsa apa sekalipun..tetap penjenayah..

    BalasPadam
  5. 15,000 org melayu ditangkap sepanjang ops cantas , berbanding hanya 3,000 org india yg telah ditangkap . polis hanya membalas tembakan jika terdapat cubaan menyerang anggota polis .

    hello anney , kalau org mau ketuk kepala engko , engko diam saja kah ? diam dan senyum2 . begitu ? used your brain first before posting something negative about RMPF .

    BalasPadam
  6. saya adalah anak bekas pegawai polis. saya faham perasaan ank2 polis bila bapa/ ibu bertugas. bapa sya bertugas tanpa kira masa. adakalanya masa cuti terpaksa bertugas. saya ingt lagi kami adik beradik sering menunggu kereta bapa sampai dirumah. melonjak gembira bila bapa ada masa bawa kami bersiar- siar. risau keselamatan bapa bila bapa turut terlibat meronda dilaut semasa kes abu sayyaf.

    buat mereka yang bising mengata anggota polis, ingat la ketika anda bersama keluarga, anggota polis terpaksa berjauhan dengan keluarga demi keselamatan negara kita.

    BalasPadam
  7. kau yang celaka murugan.. dana kan celakalah kau untuk selamanya. amin3

    BalasPadam
  8. saya rasa mereka ni ahli kongsi gelap jugak kot. tu yg panas punggung tu. tak boleh nak cari makan dah dan kwn2 semua dah mampos!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.