Sabtu, Februari 22, 2014

SAYA RELA DIPENJARAKAN DEMI MEMELIHARA KEPENTINGAN UMAT ISLAM

Alhamdulillah, Allah masih memberikan saya kekuatan biarpun bertalu dikecam sebilangan individu terbabit dalam perniagaan produk Double Stemcell dan Triple Stemcell, keluaran syarikat Pyhtosciense Sdn. Bhd.

Phytoscience, syarikat diasaskan oleh Datuk Seri Lai Teck Peng dan produk dipasarkan secara MLM, majoriti masyarakat MELAYU, peniaga beragama ISLAM.

Teliti bungkusan produk Double Stemcell di bawah, dicetak logo halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM.


Majoriti pengguna beragama Islam, pasti percaya dan tidak akan mempersoalkan keaslian logo halal itu. Cetakan logo itu sekaligus memberikan isyarat kepada pengguna, produk ini memiliki Sijil Pengesahan Halal JAKIM.

Saya sendiri hampir terjebak.

Kira-kira sebulan lalu, saya berhajat untuk menjadi stokis produk itu dengan bayaran RM5,400. Wang tunai telah dikeluarkan dari bank. Namun hajat itu terpaksa saya batalkan kerana Allah maha mengetahui, menggerakkan hati kecil saya untuk terlebih dahulu mendapatkan maklumat SAHIH mengenai produk sebelum berstatus peniaga.

Apapun, terima kasih kepada ramai peniaga menyatakan kesudian untuk menaja saya dan menawarkan produk percuma tatkala itu.

Tanpa didorong oleh insan bergelar manusia, saya kemudian menghubungi Pegawai Perhubungan Awam JAKIM, Ustazah Asiah Alkharib Shah serta Pegawai Perhubungan Awam Hab Halal JAKIM, Nadia Zammil Md Nasir.

Nadia boleh dihubungi di talian 03 8892 5048.

Terima kasih di atas kerjasama dihulurkan.

Pada 20 Januari 2014, JAKIM mengeluarkan kenyataan RASMI di laman Facebook badan dipertanggungjawabkan menjaga kepentingan umat ISLAM di Malaysia.  


Kenyataan di atas boleh dibaca oleh semua pengguna memiliki kemudahan internet, klik di sini.

Pengguna di Malaysia terbukti ingin mengetahui fakta sebenar. Maklumat itu kemudian dikongsikan oleh lebih 3,000 pengunjung laman Facebook JAKIM.  

Malangnya, sebilangan individu terbabit dalam perniagaan MLM itu tidak dapat menerima kenyataan, produk Double Stemcell telah menggunakan logo halal JAKIM secara salah. Justeru segelintir mencadangkan agar saya disaman berikutan menyebarkan maklumat RASMI itu.


Pembaca sekalian, andai kata menyebarkan maklumat tepat demi memelihara kepentingan umat Islam di negara saya cintai ini adalah satu kesalahan mengikut undang-undang, saya rela dipenjarakan kerana memperjuangkan isu ini. Demi Allah yang maha berkuasa dan maha mengetahui, saya enggan melihat semua individu seagama dan sebangsa dengan saya terus dikelirukan oleh kelompok manusia memburu kekayaan duniawi. 

Saya akur, Datuk Seri Lai, individu kaya-raya, menuai hasil penjualan produk dipasarkan oleh majoriti ejen dan stokis berbangsa Melayu dan beragama Islam.


Jika pengeluar bersikap jujur dalam perniagaan, mengapakah perlu logo halal JAKIM itu diperkotak-katikkan? Apakah tujuan terselindung di sebalik tindakan itu? 

Justeru molek sekiranya, Datuk Seri Lai menasihatkan peniaga MLM itu agar tidak mengambil tindakan secara semberono. Tindakan LEBIH bijak, jika Phytoscience Sdn. Bhd, memohon Sijil Pengesahan Halal JAKIM untuk menyelesaikan isu ini biarpun tidak diwajibkan.

Jika produk ingin dipasarkan kepada pengguna bukan Islam, adakah logo halal JAKIM itu penting sehingga disalahgunakan?

Ramai peniaga Double Stemcell mendakwa, syarikat pengeluar memiliki Sijil Pengesahan Halal JAKIM tetapi telah tamat tempoh. Bertujuan tidak menyebarkan berita berupa fitnah, saya memperolehi penjelasan daripada Pegawai Perhubungan JAKIM terbabit. Saya dimaklumkan Produk Double Stemcell TIDAK pernah memiliki Sijil Pengesahan Halal JAKIM sebelum ini. Tidak hairan jika sehingga ke detik ini, tiada peniaga berupaya mempamerkan salinan sijil dimaksudkan kerana dokumen itu tidak wujud.

Petang semalam, saya difahamkan oleh Nadia, kini logo halal tidak lagi dicetak di pembungkus baharu Double Stemcell. Hemat saya, tindakan itu sekurang-kurangnya tidak akan terus mengelirukan pengguna ISLAM di Malaysia.

Perhatikan, TIADA lagi logo halal JAKIM di sudut kanan atas bungkusan produk. Jika hal ini tidak didedahkan? 


Selain daripada isu Sijil Pengesahan Halal JAKIM, saya juga menghubungi Pegawai Perhubungan Awam SIRIM dan Kementerian Kesihatan Malaysia, KKM untuk mendapatkan maklumat tepat berhubung status penggunaan logo SIRIM dan siri kodex KKM.

Berikut kenyataan rasmi SIRIM dihantar ke emel saya pada 6 Februari 2014.



Pegawai Perhubungan Awam SIRIM, Daing Zarina Daing Mokhtar, boleh dihubungi di taliann 03 5544 5021.

Berdasarkan maklumat rasmi itu, Phytoscience TIDAK mendapatkan kebenaran bertulis dari SIRIM Berhad untuk menggunakan logo SIRIM.

Jadi, mengapakah logo itu digunakan?


Akhir sekali, berikut, kenyataan RASMI dikeluarkan oleh KKM berhubung kodex dicetak di belakang bungkusan Double Stemcell.


JAKIM, SIRIM dan KKM telah mengeluarkan kenyataan rasmi, berhubung penggunaan logo halal, logo SIRIM dan kodex KKM.

Oleh itu, wajar bagi Phytoscience bertindak mengeluarkan kenyataan RASMI berbentuk penafian SEKIRANYA semua kenyataan pihak berkuasa itu DIDAPATI  tidak tepat. 

Sebagai pengguna, kami berhak untuk mengetahui fakta dan kebenaran.  


Barangkali ramai juga antara pembaca blog ini pernah melihat Sijil Halal Islamic Food Centre Asia disebarkan di alam siber. Mengikut maklumat tercatat, dua produk Phytoscience menggunakan sijil terbabit. Sijil sama juga menarik perhatian pelayar alam siber.

Berikut penjelasannya.


Andainya sijil itu masih digunakan, JAKIM perlu melaksanakan tindakan tegas mengikut lunas undang-undang dan bukan sekadar membuat kenyataan sijil itu tidak diiktiraf.


Sebilangan peniaga bertali arus mendakwa kononnya saya dibayar untuk memaparkan fakta. Sekali lagi, demi Allah, saya melakukan ini semua demi memelihara kepentingan umat ISLAM dan kesucian agama.  Tanggapan tanpa bukti hanya sekadar dakwaan.

Dalam pada itu, saya juga tertarik membaca pendedahan berhubung stem cell dikongsikan oleh penyelidik stem cell berbangsa Melayu, menuntut di Jepun, klik di sini.

Jika kenyataan Ibrahim Abdul Aziz itu tidak benar, sila kemukakan hasil kajian saintifik agar pengguna LEBIH memahami.

Minggu lalu, saya diberitahu, penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan kepenggunaan, KPDNKK, telah menyerbu sebuah premis dan beberapa produk dirampas. Nadia berjanji akan berkongsi hasil tindakan itu sebaik sahaja siasatan selesai. Ketua Pasukan Petugas Khas Bahagian Penguat Kuasa KPDNKK Putrajaya, Fahmi Kassim memaklumkan saya, kertas siasatan kes itu telah diserahkan kepada JAKIM untuk tindakan susulan.

In Sha Allah, sebaik memperoleh perincian dijanjikan, maklumat itu akan saya kongsikan di sini sekiranya saya masih berpeluang untuk bersuara.

Klik di sini.

145 ulasan:

  1. Dahsyat betul penipuan Tokey cina ! melayu jugak yg BUTA maklumat..... kesian...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tokey cina tak adalah bijak sangat kot. cuma melayu mudah ditipu sebab kita kurang berilmu dlm bidang2 macam ni. atau mungkin tak ambil pot. sedihla camni.

      Padam
    2. Kalau dah cina tu cina lah.Melayu yang kurang cerdik senang kena tipu.

      Padam
    3. Sbb ramai org melayu yg beli, org2 bangsa lain kurang yg beli, sbb tu budak2 bangsa dia pun ckp org melayu ni babi sbb kita ni membabi buta je percaya, bila org bangsa tu ckp kita org melayu bodoh, kita kena akur, bukannya melentung. org islam kita pun ramai yg keluarkan produk yg bagus2, kenapa produk bukan buatan orang islam juga yg kita sokong? Kita ramai2 beli & sokong barangan buatan islam, kita majukan bangsa kita bukan dgn hasad & dengki

      Padam
  2. Salam.. Klu betul dia nak hantar surat lawyer, kita lawan jer bro.. Kebenaran tu jelas sgt dipihak bro.. Untung2 bro boleh counter saman balik nanti.. Baru diorg tau langit tu tinggi atau rendah..

    IAA

    BalasPadam
  3. Paling terbaik bgi pengguna adalah mendapatkn maklumat terus dari jabatan2 yg berkenaan. Bkn meletakkn kepercayaan 100% pada pengeluar, terutama sekali pengeluar itu bkn islam. Berapa bnyk kelulusan2 dipalsukn. Barangkali mungkin juga sebhg kes2 masalah sosial yg makin bertambah hasil dari makanan tidak halal yg kita makan. Manusia lebih terpikat dan berkecenderungan memilih nafsu dari pedoman dan bimbingan agama. Tahniah atas pendedahan td oleh saudara Mazidul. Bertindak atas maklumat yg betul , berasas dan sahih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendedahan ini juga telah membuatkan saya terfikir. Macamana pula produk2 lain di pasaran samada yg dijual secara konvensional atau mlm. Mudahnya letak logo...logo halal pun sewenangnya diletak. Yg kita dok belek2 bungkusan, nmpk logo halal jakim terus yakin dan beli. Pdhal belum tentu halal kerana kemungkinan penipuan spt stemcell ni....

      Padam
    2. sebagai pengguna perlu research sendiri di direktori halal jakim..xd excuse kata susah leceh lambat sekarang internet dah mobile..nak guna sms pun boleh. cuma sedih ramai tempelak jakim sedangkan diri sendiri x reti guna teknologi

      Padam
    3. Kalau ada seekor anjing liar yang akan menggigit sesiapa yang melalui satu jalan, mana lebih berkesan.. PBT tunggu tepi jalan untuk memberitahu orang ramai supaya berhati2 atau tidak menggunakan jalan tu atau pihak PBT tangkap anjing tu dan kurung... orang ramai akan selamat... bagaimana fikiran awak YMA? mana lebih bijak, mana lebih praktikal?
      Kalau Jakim berani, terus rampas dan kenakan tindakan keatas syarikat yang menipu... jutaan umat islam akan selamat.. atau sekurang-2nya isytihar nama syarikat tersebut di akhbar atau tv. keadaan sekarang ialah, Jakim menyuruh jutaan umat islam menyiasat sendiri status halal beratus-2 syarikat... mana nak ingat? kalau nak beli 20 barangan, maka kena bawa H/P dan trace online kat pasaraya sambil pilih barang? begitu?..... otak awak pun bodoh mcm jakim jugak barangkali...

      Padam
    4. Skang ni zaman IT ..waima berjuta order pun..tak perlu ingat di otak..semua order dan data dimasukkan dlm sistem...just one click...we can find it :) guna la otak sikit..jangan menegakkan benang yg basah. Kalau takde sistem...ic u hilang..u mengadu kt JPN ..dia org boleh ingat ke?? Haha!! Semua jabatan atau department computerize and sistematik..!! Ada faham??

      Padam
  4. penafian yg dibuat oleh stokis dan peniaga hanya utk kepentingan perniagaan, mereka tidak ikhlas utk berniaga dan hanya mementingkan keuntungan. sedarlah wahai melayu, anda dipergunakan utk memperkayakan bangsa laen dan merosakkan ummah dengan makanan yg subhah..
    gunakan lah akal utk memikir dan mengkaji, guna juga akal yg dikurniakan pencipta kita utk tujuan kebaikan ummah

    BalasPadam
  5. Siapa yg akan dijail kan dlm isu ini? Nampak sgt Phyto Science ni penipu.

    BalasPadam
  6. Ye betul tu.. Yang nak saman tu ada mereka2 yg dah berhabisan keluarkan modal serta berangan untuk jadi jutawan segera dengan cara menipu dan menjual sampah kepada masyarakat. Harap dengan pendedahan saudara Mazidul akan dapat menghapuskan penipuan ini.

    BalasPadam
  7. makan sodium byk sgt pun tak bagus... sbb sodium adalah ganti kepada natrium... iaitu sejenis garam

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam.
      uishh bro.. amik sanad dari mana sodium = ganti natrium ni? setahu gua sama je dua2 tuh.. natrium tu nama latin bagi sodium.. pasal tu sodium punya simbol kimia "Na".. takde pulak "So" ke "Sd" ke.. atau adakah cikgu sekolah gua salah? gua kecewa kalau cikgu gua ajar gua bnda bukan2..

      btw pasal bnda2 supplemen/"ubat" ni, letak la brapa banyak pun.. n dedahkanla penipuan brapa banyak pun.. datang bnda baru, umat melayu pun berbondong2 percaya n jual/beli.. selagi boleh kaut untung n menipu selagi tu la akan ada produk2 "miracle" yg boleh ubat seribu satu penyakit..
      plus akan ramai la quack doctors yg bagi penerangan yg kalau komuniti sains dengar rasa cam nk terkentut pun ada.. lol. bila mintak evidence-based medicine punya proof, jawapan tipikal diorang ; banyak lagi bnda dalam dunia ni yg sains tak dapat buktikan.. lulz.. memang tahap maharaja lawak mega la kaki2 MLM nih..

      Padam
    2. Sodium = natrium benda yg sama.. Bukan garam.. Sodium atau natrium ni sejenis logam alkali.. Bila combine dgn certain element akan membentuk garam..

      Padam
    3. Natrium dan sodium adalah unsur yg sama dan hnya boleh jd garam kalo dicampur dgn cation. Sekian dr pemegang sijil spm.

      Padam
    4. sy rasa saudara nak refer pada potassium aka kalium kot.

      Padam
  8. Dato lai? Aii .. bukan depa sungguh kata ni bisnes melayu apa?

    BalasPadam
  9. Syabas saudara melakukan tindakan yang betul. Masalah masyarakat Melayu sekarang bila mereka mendapat manafaatnya (biasanya merupakan wang / Duit), mereka akan lupa motif sebenar syarikat yang menawarkan itu bersifat telus atau jujur.Wang / Duit / Pulus dah masuk, akal tak dapat berfikir, langsung diam dan terus membisu. Mereka berduyun-duyun mengiklankan produk ini supaya bertambah angota-angota (ahli).

    Cara MLM sebenarnya amat mudah. Kita masuk ahli, beli barangan yang diperlukan (mengikut BV/PV) kemudian mengenalkan pada rakan-rakan yang lain. Bila jaringan sudah membesar, kita akan dapat imbuhan seperti Bonus atau faedah yang lain-lain. Bergantung kepada keadaan menang-menang. bukan yang menang dan yang kalah atau di manupulasi. Bukan dibuat seperti "Money Game", permulaan modal yang besar ingin jadi jutawan segera, barangan yang dibeli terlalu banyak, kalau tak dapat menjualnya bagaimana? Syarikat bersorak-sakan kerana pncingan daah mengena. Yang mereka fikirkan keuntungan tak mengiira siapa yang akan kerugian, asalkan bukan mereka.

    Lebih-lebih lagi syarikat yang berdaftar di luar negeri juga di percayai kerana memberi imbuhan yang tinggi. Apa telah terjadi pada "Swisscash", Eaindex, arabicfund, virgingold semuanya bersikap penipuan. Sekarang ini muncul pula "Galaxytrio" (www.galaxytrio,con) tetapi ahli-ahli yang telah mendapat imbuhan atau keuntungan akan melenting bila kita cakap yang ini tidak benar, berkemungkinan juga satu pembohongan. Kita dengkilah, tak mahu orang melayu kayalah dan bermacam-macam lagi.

    Nasihat saya janganlah terlibat dengan janji palsu yang meraka janjikan. Mula-mula OK tetapi kemudian KO. Menagis tak berkagu pun sudah tak berguna. Fikir-firkan lah.....

    Saat Jais
    www.treat-cure.com
    http://saatjais.wordpress.com

    BalasPadam
  10. says sudah terkena..dan telah trai steemcell ni..

    BalasPadam
  11. Melayu bila dah pegang duit, halal haram dah tak ingat..taunya duit..duit..duit..

    dorang pikir saman dorang je..ada tak dorang pikir saman dari pihak JAKIM, KKM & SIRIM??

    kalau masuk dah tentu kalah der..dah le guna logo tanpa kebenaran,lagi nak menyalak nak saman orang..

    ape dah kaya sangat ke?? Berkat ke hasil jualan tu?? Jgn sbb duit, ambik ringan benda2 ni der..

    minta company ni jumpa dan mohon mengikut syarat yg ditetapkn..cina ni ape dia pikir halal haram..

    yg cina tau untung je..

    fikir2 der..

    BalasPadam
  12. Keluar artikel mcm ni bukannya nak jatuhkn atau dengki pada yg berjaya...cuma kita ni biarlah dari sumber yg betul dan sahih..

    kalau dah sangkut dari pihak2 berwajib, tiada kelulusan yg sepatutnya, sepatutnya kita berlapang dada utk cari jln penyelesaian..

    saman2 ni tak kesudahannya..makin nampak kebodohan adelah..hanya kerana duit, halal haram letak tepi..

    salah tetap salah..boleh diperbetulkan dgb company ni mohon dan ikut syarat ditetapkn kecuali bab hukum..tu kita jgn ambil ringan.

    BalasPadam
  13. Tahniah Bro Mazidul.
    Semoga usaha2 diberkati Allah.

    Berani kerana benar.

    BalasPadam
  14. KEPADA SESIAPA YANG TELAH MENGGUNAKAN PRODUK INI, SILA MEMBUAT LAPURAN POLIS DI ATAS MAKLUMAT2 YANG TERSEBUT DI ATAS UNTUK MENDAPAT PENJELASAN YANG SEWAJARNYA. JANGAN BILA ISU2 POLITIK SHAJA KITA ORANG2 MELAYU CEPAT2 BUAT LAPURAN POLIS, INI BERKENAAN APA YANG KITA MAKAN DAN JADI DARAH DAGING KITA..... KEADILAN ADALAH HAK ANDA.

    BalasPadam
  15. Terbaikkkk....cari fakta dan tonjolkan..bukan jenis yang MENYALAK SEPERTI ANJING, tapi fakta xda, bukti x lengkap... bila diminta tunjukkan berdiam diri seribu bahasa... MCM DUA EKOR SINGH.. dan 2 PENDATANG CINA yg kini bermaharajalela di PULAU MUTIARA Darul SAMPAH..

    BalasPadam
  16. Pakar stem cell di jepun tu kawan saya satu dorm Sekolah dulu.hehe

    BalasPadam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  18. saya sokong abg Mazidul...teruskan usaha abg membuka mata orang kita yang sengaja tutup kerana kepentingan diri sendiri.

    BalasPadam
  19. Congrats bro.yg xbenar kita hebahkan.cuma terkilan masih ada muslim yg tetap menyokong demi wang ringgit.mungkin bg mereka selain babi tu semuanya halal.

    BalasPadam
  20. pasal kes ni.. aku nk korng tau..bila kamu dlm business line(aliran perniagaan).. hnya duit yg memainkan peranan.. itu sahaja.. kalau kmu ada duit.. semua boleh dibeli termasuk logo2 atau pengarah yg buat logo tu..
    aku nk kongsi satu cara yg perlu perlu korang tanamkan dlm akal fikiran korang jesteru korang smpaikan pd keturunan korang,..
    aku amik contoh al alqam. walaupun al arqam diharamkan.. tetapi slah stu bende yg diajar (yang membuatkn aku tabik hormat) ialah... bila sentuh bab pemakanan.. "jgn beli barang buatan selain melayu islam".. waima tauhu putih sekali pun... (sampai sekarang bekas pengikut al arqam masih lg menitik beratkn bende2 ni) ini pengalaman aku sebagai peniaga brg runcit dn mereka pulak org kg aku... setiap kali nk beli brang.. waima roti kaya/kepala dll... dia akan check.. pernah aku tnya.. "cek tarikh luput ke? dia jawab "taklah.. tgk nama syarikat.. kalau **** punya tak boleh dibeli"
    tapi skang ni... melayu main lunggah... dah x de rasa was2.. nak salah sape? (BN la.. Kate pembangkang) lucu2..

    BalasPadam
  21. Teruskan usahamu En. Mazidul..
    Semoga kamu diberkati Allah...

    BalasPadam
  22. Org melayu kerana nak jadi kaya cepat, jadi buta dan kayu. Senang kena keldai. Keep it up the good job bro.

    BalasPadam
  23. Moga Allah merahmati dan beri kekuatan kepada saudara Mazidul dalam hal ini.
    Tahniah Mazidul.
    Ramai lagi yang menyokong pembongkaran ini.

    BalasPadam
  24. boleh dikatakan hampir semua perniagaan MLM ni diasaskan oleh tokey2 cina samada secara terang mahupun sembunyi...kengkadang tu boleh lihat di setiap MLM yg baru ditubuhkan ade muka2 yg sama jadi org paling atas untuk jadi jurucakap syarikat ni....mereka sebenarnya diupah untuk menarik org ramai menyertai MLM mereka.....tujuan utama MLM dibuat adalah untuk melalaikan org Melayu dari menyertai perniagaan yang sebenar....kalau org Melayu menceburkan diri dalam perniagaan seperti Tan Sri Syed Mokhtar.....nescaya akan tergugat la periuk nasi semua cina2 kiasu dan kapitalis ni.....dah semestinya harga barangan dan keperluan asas menjadi lebih murah sbb wujudnya persaingan sihat....tetapi bile org Melayu dilalaikan dengan mendapat duit cara mudah melalui MLM ni.....dah tentunya mereka akan malas untuk buka perniagaan seperti biasa sbb kne melalui dari bawah.......selalu diorg mainkan bile memasarkan MLM ni kat org ramai yg 9 per 10 dari rezeki dtg dari perniagaan.....tetapi ape yg diorg buat ni bukan perniagaan sebenar sebaliknya penipuan

    BalasPadam
  25. Salam....saya heran kenapa sampai sekarang tiada tindakan diambil oleh jakim....sirim ka...memang isu halal ni kalau tak dibuat tindakan makin besar kepala la diorg...ada pengedar terang2 mendabik dada kata jakim x berani

    BalasPadam
  26. Moga Allah SWT buka pintu hati mereka yang tertutup kerana Wang ringgit yang mereka dapat dari hasil tersebut.. Kalau betul kata bisnes melayu kenapa pengasas nya Dato' Lai? Bukan kat kita telah di tipu??

    BalasPadam
  27. Bagus.. Terbaik. Kita bantu umat Islam di Malaysia ni yang hanya mengajak kekayaan dengan mengutip untung daripada orang lain.. Moga Allah Bukak an pintu hati mereka.. Aminnn...

    BalasPadam
  28. Usaha yg murni sdra MAS. Perlu wujudkan rakyat yg bijak dan matang dlm kepenggunaan

    BalasPadam
  29. Isu ni dah lama di pertikaikan..tp hingga hari ni kenapa jakim..sirim..tak bg statemnt kat surat kabar utama....

    BalasPadam
  30. Dah salah x mengaku bersalah.....tahniah Mazidul
    Ramai org kita taksub bangsa yg tu....kejujuran bukan pegangan mereka

    BalasPadam
  31. Harap pihak Jakim blh bg kenyataan rasmi di akhbar2 utama supaya pengguna diluar sana tak berasa was2 atau keliru...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agreed! Jika ada bukti..saman pengeluar yg tak bertanggungjawab ini.

      Padam
  32. Salam Tuan
    kini ada pula PERFECT STEMCELL packaging yg sebijik mcm DOUBLE STEMCELL, juga akui produk mereka HALAL malah menggunakan logo halal yg sama. Saya percaya produk ini sama juga dgn DOUBLE STEMCELL hanya menggunakan nama lain utk mengaburi pengguna.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup...memang confirm dari bahan yang sama..diorg ambil dari syarikat yang sama dengan syarikat yg jual keapda Phytoscience, Mibelle Biochemistry..2 bahan yang sama;

      PhytoCellTec™ Malus Domestica
      PhytoCellTec™ Solar Vitis

      Ada potensi untuk jadi produk menipu sembuhkan macam2 penyakit kalau MLMer dalam Malaysia yang pasarkan, sebab dalam web syarikat Mibelle Biochemistry sendiri dah sahkan yang produk ini adalah produk KOSMETIK yang tiada kena-mengena dengan penyakit2 lain selain untuk Anti-Penuaan KULIT semata-mata

      Padam
  33. SYABAS saudara Mazidul! Bongkar bukan kerana dengki tapi kerana sayangkan agama dan bangsa dari terus ditipu dan dibutakan oleh duit. Kerana duit jugalah yang akan memutuskan talian persaudaraan kalau terlalu taksub.

    BalasPadam
  34. Klu doublestemcell dh kantoi...cuba plak nustemcell. Info lanjut sila ke fb Sya Nustemcell

    BalasPadam
  35. Macam mana pulak dengan produk nustemcell...?? Adakah produk ini pun sama dengan double stem cell...?? Mohon di siasat juga..

    BalasPadam
  36. Saya pernah makan double stemcell tu rasanya. Kalau lah terbukti ianya tidak halal, kita pengguna patut sama2 usahakan supaya pengeluarnya dibawa kemuka pengadilan. Dia boleh main2 dengan halal haram orang Islam

    BalasPadam
  37. Ini kes tolong sama tolong,,,,60% orang melayu bekerja dengan tokey cina,,,,

    BalasPadam
  38. Saya harap, mungkin pihak JAKIM boleh buat mcm satu kenyataan akhbar, tunjuk rakyat Malaysia logo HALAL yang betul2 digunakan sekarang.terangkan cara nak check status halal produk,kalau logo halal berbeza dilekatkan utk produk terpilih, bagitahu.. contoh mcm kalau produk kecantikan/kesihatan logo halal semua ada code dan sebaliknya utk produk2 lain. latest update pasal HALAL dari A-Z.. bila pergi pasaraya pun, mcm2 logo ada.. Rakyat Malaysia pun bukan semua tahu cara nak cari atau siasat sendiri melalui internet ni. Bila keluar dari mulut pihak berkaitan sendiri, masa tu org2 yang bangkang atau cakap besar nak melopong mulut sampai lantai pun xpe.. Sekadar pendapat seorang belia muda. Harap ada la pihak yg sudi nak pertimbangkan idea2 yang boleh diguna pakai.. terima kasih.

    BalasPadam
  39. JAKIM sudah...SIRIM sudah...KKM pun sudah...cuba Mazidul g tny tokey diorg plak knp guna sijil palsu nih...baru adil kot. Mesti menggigil nk jawab...hahaha

    BalasPadam
  40. TAHNIAH Mazidul.

    Topik yang menarik tapi kurang impak sebab issue agak remeh. Saya tidak menyokong mana mana pihak tetapi ternyata setelah pengambilan 4 bulan, darah tinggi saya sudah normal and glukos level sudah jadi 5 dalam checkup bulanan (biasanya 17)!. Saya dah boleh makan buah pulasan :-)

    Saya YAKIN logo-logo halal dan lain lain adalah sekadar procedure kerana jelas dalam Ingredient tiada unsur haiwan. Mazidul juga sudah sentuh issue SIRIM, saya lebih lega kerana pasti tiada plumbum dlm product.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Lim Ismail,
      Alhamdullillah di atas kesihatan yg semakin baik..

      Tidak dinafikan logo halal,sirim & sbgnya merupakan 'procedure' tetapi adakah anda yakin akan isi kandungan yang telah dipaparkan disamping produk tersebut terbabit dgn penipuan sijil halal, sirim & sbgnya?

      Sy tidak mgetahui cara pemakanan product ini tetapi saya percaya pasti terdapat pantang & mindset anda juga mungkin telah bertukar ke arah positif menyebabkan kadar kesihatan berubah dgn cpt...

      Seperkara lg, logo halal yg sahih amat penting kerana meliputi segala aspek- peralatan, pekerja, kandungan... adakah anda sanggup menjamu selera dimasak oleh org Islam di kedai cina tanpa sijil halal? Fikir2 kan.. Ingatan Bersama..
      p/s: ssh mencari kedai makan high class yg 'btul2 halal' means without arak....

      Padam
  41. diorg bukan fokus produk sgt pun, lebih fokus pada roll duit jer. MLM nie seolah olah perniagaan yang melakukan penindasan terhadap org yg paling bawah sekali dlm piramid. Baik buat kerja mkn gaji, walaupun dengan penat lelah keluar peluh at least dapat hasil jugak dan halal. Sampai goyang kaki dpn laptop and smart phone pun dh blh jadi jutawan....PELIK Nk buat bisnes bkn dgn cara nie. dlm islam xajar pun buat bisnes mcm nie.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nusyi za.. nak berhujjah.. pergi berguru dulu... nampak sangat tak berilmu dan kurang membaca.... Moga anda akan jadi melayu yang suka membaca untuk menambah ilmu....

      Padam
  42. amat mengelirukan. ada kwn tu pergi majlis DSC..umie aida pun ada..semua businessman pun dn kluar pula artikel pat mjlh Wanita..tk sebut apa2 pun,. dlm fb n blogging kecoh bab product nie. .sedih sbb sya juga pengguna. terasa mcm ada udang sebalik mee wanton. produk kluaran dato sarimah mcm mna pula. logo Halal msia pun nmpk bermcm2. .yg mna satu yg asli? sama aja dgn yg kotak kopi senyum dan cerdiq iq..org spore biasanya tak ragu2 dgn produk msia lebih2 lagi klau Duta produk tu melayu..my email to d customer svc DSC pun bounced

    BalasPadam
    Balasan
    1. mjlis DSC,umie aida dtg ke,bussinesman pn hadir,kluar kt majala wanita x mmberikan hak kt DSC utk kluarkn produk kalau x dpt plepasan..yg penting dri kkm,jakim dsb

      Padam
  43. Selepas baca je terus sy periksa kotaka stemcell yg baru di beli. Ternyata BENAR salah satu kotak TIADA logo HALAL. SubhanaAllah... :'(
    Terima kasih atas perkongsian anda

    BalasPadam
  44. Dalam ISLAM pn dimestikan ber tatsabbut dan tabbayun. Bukan ape. Sesuatu info itu harus ditimbang semasak2nya. Alhamdulillah.. tuan berkata bukan dengan hati yang panas. Malah dgn akal yg waras. Daki2 MLM mmg mcmtu. Otak mereka dah diprogram. Janji untung. Carenye...tk kisah

    BalasPadam
  45. Salam saudara Mazidul...ape kata kalau saudara buat laporan polis berkenaan pekara ni...saudara mempunyai cukup bukti untuk membuat laporan polis...demi agama dan bangsa...

    BalasPadam
  46. Sepatutnya JAKIM, SIRIM dan badan2 kerajaan yg bertanggungjawab memantau produk pengguna ini membuat hebahan di akhbar2 utama jika ada bukti..dan saman pengeluar2 ni.

    BalasPadam
  47. mslh org kita produk org melayu d injak2....produk luar bangsa asing d agungkn....inilh jadinya....bila usd mengabui mata...slh benar bukan lg jd aturan....

    BalasPadam
  48. Kalau yg dh terlibat dengan stem cell ni..blh saman blk tak phytoscience tu?

    BalasPadam
  49. Terimakasih abg Mazidul. Berani kerana benar. Saya pernah bertanya kepada pengusaha industri makanan ringan yang berbangsa Cina tentang kelulusan JAKIM. Katanya "bukan senang untuk mendapat kelulusan dari JAKIM. Bukan saja bahan yang digunakan malah premis perniagaan, peralatan peralatan kilang, kebersihan kilang malah kebersihan pekerja juga termasuk dalam syarat nak dapat kelulusan JAKIM. Katanya lagi, kalau tak der kelulusan JAKIM susah woo....nanti orang melayu tak mau beli. Org cina tak akan jadi pembeli tegar. Mereka beli jika mereka ada kepentingan untuk menjual saja."

    Tindakan berani kerana benar abg Mazidul membuka mata sesetengah pihak untuk lebih berhati hati walaupun ada yang merasa geram dan iri. Terimaksih kerana melindungi pengguna seperti kami. Teruskan perjuangan membongkar fakta.

    BalasPadam
  50. Syabas En Mazidul.

    Saya memilih untuk bergiat dengan Syarikat Worldwellness Network & Anak syrikatnya RxInternational yang diasaskan oleh Yg Berbahagia Dato Dr. Noordin Darus, Seorang Doktor Perubatan & Cancer Survivor yang tersohor
    Syarikat ini bukan sahaja SATU2NYA syarikat Melayu Muslim yg tersenarai di dalam top 50 syarikat2 di dalam DSAM, malah Marketing Plan serta keseluruhan prosesnya Ada Panel Syariah Jakim (satu2nya di dalam Malaysia). Sila lihat di https://www.facebook.com/NewRxWater/photos/pb.187929258003829.-2207520000.1393113171./316611408468946/?type=3&theater dan juga di https://www.facebook.com/photo.php?fbid=804500306232670&set=a.803652929650741.1073741828.803627112986656&type=1&theater
    Malah Produk kami adalah yg Pertama seumpamanya di Dunia iaitu RxCrystal & RxPhoton, iaitu 2 siri produk yg mengaktifkan Stem Cell Manusia sendiri (yg terletak di tulang sum2 kita), dan bukannya ambil stem Cell dari luar
    Sila rujuk tentang RxCrystal & RxPhoton di https://www.facebook.com/NewRxWater/photos/a.187949508001804.42165.187929258003829/332890266841060/?type=1&theater & di https://www.facebook.com/photo.php?fbid=821860081163359&set=pcb.821860244496676&type=1&theater

    Syarikat Worldwellness Network ini adalah Satu2nya syarikat Jualan Lnagsung Melayu Muslim yg mendapat Pengiktirafan 'GLOBAL CODE & ETHICS INITIATIVE' dari WFDSA (WORLD FEDERATION OF DIRECT SELLING ASSOCIATION) yg mana diiktiraf syarikat ini LANGSUNG2 tak ada masalah dengan pematuhan Undang2 dan patuh mengikut kod Etika Jualan Langsung.
    Apatah lagi ianya membayar Zakat & 100% milik Bumiputera Muslim

    InsyaAlla, sebagai Top Distributor syarikat ini saya boleh bimbing Anda dengan platform yang hebat & luhur ini. Bukan nak promote, tetapi perkara yang baik dilakukan oleh pejuang2 kebenaran, harus mendapat pengiktirafan orang2 Islam, bukannya buruk sangka.

    Wallahu 'Alam, Shahrul Fitri Zainal, Crown Ambassador, Worldwellness Nework & RxInternational (0167672789)

    BalasPadam

  51. Mereka itulah orang-orang yang membeli (mengutamakan) kehidupan dunia (dan kesenangannya) dengan (meninggalkan perintah-perintah Allah yang membawa kebahagiaan dalam kehidupan) akhirat; maka tidak akan diringankan azab seksa mereka (pada hari kiamat), dan mereka pula tidak akan diberikan pertolongan.

    BalasPadam
  52. Setuju!!!! Tapi ada gak yang sebok canang mock cheque yang baru dapat.. sedih betul dgn golongan yang senang kena tipu ni..

    BalasPadam
  53. Kudos bro mazidul

    Stemcell ganya didaftar sebagai minuman atau makanan, bukan supplemenr

    BalasPadam
  54. Yang paling penting kandungan produk tidak mengandungi bahan2 berbahaya. Ada juga produk yg ada logo halal, tapi sekali check ada bahan bahaya pulak...! Lagi teruk :)

    BalasPadam
  55. syabas bang dol ...org MLM mmg gitu buta mata hati pasal duit

    BalasPadam
  56. Ada stokis yg perlekehkan logo halal JAKIM. katanya logo halal yg tertera pd kotak tu lebih "international". Naudzubillah.. demi mengejar wang, sanggup berbuat demikian. Tidakkah mereka risau halal haramnya wang yg diperoleh?

    Moga Tuan teruskan perjuangan mendedahkan kebenaran bagi kemaslahatan ummah. Mudah2an Allah memberkati usaha Tuan, dan melindungi Tuan dari sebarang kemudaratan. Ameen

    BalasPadam
  57. Assalamualaikum. secara peribadi, sbgai seorg yg bkerja di sbuah syrikat farmaseutikal, herbal produk dan produk supplement sbgai QA dan baru-baru ini terlibat dengan penyediaan dokumen untuk pendaftaran HALAL bagi produk, saya melihat isu encik mazidul dedahkan ini sesuatu yang serius dan nak tak nak mereka yg terlibat dengan MLM produk tersebut WAJIB sedar dgn segera. walaupun baru bekerja, sy dpt lihat sejauh mana kefahaman "tokey" syrikat sy terhadap isu HALAL. mereka bukan pndg kepada kepentingan hak org ISLAM tapi memandangkan kpd pasaran marketing MLM dlm golongan org melayu, saya percaya apa yg encik mazidul ketengahkan skrg ini, sgt berkepentingan kpda semua umat ISLAM. saya bimbang, ada golongan yg memonopoli keuntungan dari sesuatu yg tidak bersih. Memang mudah untuk print logo HALAL pada mana-mana produk. tapi tidak bagi mereka yg betul-betul menyediakan kertas segala bagai dokumen berusaha untuk mendapatkan sijil HALAL tersebut, kerja kita merupakan satu ibadah. Terima kasih En Mazidul atas pendedahan ini.

    BalasPadam
  58. Bila USD mengaburi mata, halal haram tak heran dah. Hmm.

    BalasPadam
  59. Amanah diberikan kepada kerajaan dan agensi berkaitan dalam usaha utk mengawal selia dan penguatkuasaan, namun demikian pekara2 mcm ini terus berlaku disebabkan oleh kerakusan manusia mengejar wang ringgit dengan menuruti hawa nafsu semata-mata, kembalilah kepada ajaran Al-Quran dan As Sunnah agar kita umat Islam tidak diperdayakan oleh orang2 kafir.

    Kita umat Islam kalau dgr Israel & Yahudi kita bukan main nak boikot, adakah ini sahaja orang yang kafir? Fikir-fikirkan renung-renungkan...Allah memberikan kita akal fikiran jadi gunakanlah ia sebaik mungkin...insha Allah

    BalasPadam
  60. Alah, org cina ni selalu kata depa pegang ekonomi, depan pandai bisness n melayu malas. Tp hakikat sebenar, tanpa melayu, diorang ni tak boleh niaga pun. Berniaga pun boleh tipu2 n ania, kalo melayu jenis aniaya, jgnkan jual barang, lesen niaga pun tak dapat..melayu miskin, tapi berani berbelanja. Tak takut duit habis sebab kepercayaan kita. Jd org melayu, hentikan ambik produk ni. Biar org cina sendiri jual. Tengok laku ke tidak.

    BalasPadam
  61. sedih melihat bangsa kita,melayu…mudahnyer percaya pada sesuatu…
    perubatan moden dihasilkan bdasarkan teori semata2, dan kita yg sbg pembeli @ pguna yg menjadi bahan ujikaji nya. dari situ mereka akan melihat ubat ni berkesan atau tidak. bukan sahaja pada ubat MLM, malah juga ubat barat (yg byk guna di hospital).
    contoh plg jelas,insulin yg digunakan pada pesakit diabetes. setiap hari dicucuk pada pesakit sebelum makan, agar kandungan gula terkawal. akibatnya,badan kita dimanjakan dan xkan mhasilkan insulin sendiri…supaya kita tetap dengan insulin barat…SEDANGKAN, mengapa tidak diberikan rawatan yg memulihkan pankreas kita supaya kita dapat hasilkan insulin dengan kadar normal semula? rawatannya ada,tp mengapa x digunakan?
    byk kali saya menulis ttg ini,da penat jari menekan hp saya yg kecil ini,tp melayu x sedar2 juga.
    ~rawatankanser2013.blogspot.com

    BalasPadam
  62. Good job en mazidul.kalau betul berminat utk menceburi bidang MLM ni perlu selidik product dan company nya dulu. Ada company MLM yg betul2 berwibawa di luar yg mmg diiktiraf kerajaan. Kalau nk cerita pasal menipu ni. Tempat kerja kita pon ade yg menipu tak bayar gaji dan sebagainya tp orang masih pergi kerja. Samalah dgn dunia MLM ni. En mazidul boleh hubungi saya di email zairulnizam@gmail.com utk info lebih lanjut jika betul2 mencari peluang. Mana lah tau kalau en mazidul berjaya bongkar lg satu kebenaran. Byk kaum melayu dpt diselamatkan nanti. Wallahua'lam.

    BalasPadam
  63. Rata-rata kebanyakan produk2 kesihatan, kecantikan, produk kuruskan badan serta supliment2 yang ada dijual dipasaran saya kurang percaya. Benda ni macam cendawan tumbuh. Ada saja produk itu ini. Yang menjadi persoalan, macam mana produk2 sebegini begitu cepat pengeluaran dan kesahihan produk2 tersebut memang amat diragui. Bukan saya nak mencantas rezeki orang, tapi apakah kesan produk2 sebegini pada kesihatan kita? Tengok iklan bukan main lagi boleh sembuhkan macam2 penyakit, boleh turunkan berat badan, kulit boleh putih dengan masa yang singkat. Harap bro Mazidul dapat ungkaikan persoalan ini kerana produk sebegini mungkin adalah pembunuh senyap. Termasuk juga cetakan2 logo dari jakim dan kkm. Selamatkan Melayu kita sebab rata2 semua org melayu yang menjual samada secara langsung, dikedai2 ataupun secara online. Saya tak mahu lihat melayu hancurkan melayu.

    BalasPadam
  64. need more people mcm Mazidul....sbb banyak lagi product yang di luar sana berstatus begini....

    BalasPadam
  65. Ikut kefahaman saya, mazidul tak cakap pun DSC ni haram. Dia cuma cakap Phytoscience ni guna logo halal JAKIM tanpa pengiktirafan oleh JAKIM sendiri.
    Tak semua produk makanan perlu ada cop halal JAKIM kalau kita yakin dengan cara pembuatannya. Contohnya kerepek ubi industri kecil, roti canai kedai mamak, nasi lemak kukus pasar malam. Semua tak ada logo halal JAKIM. Kita makan sebab kita yakin halal.
    So DSC ni kalau tak ada cop halal JAKIm pun terpulang kita nak makan ke tak . TAPIIIIIIIII KENA INGAT, kenapa tauke DSC memandai letak cop halal JAKIM pada produknya, strategi pemasaran ke, nak menyembunyikan sesuatu ke. Wallahualam.

    BalasPadam
  66. Just Confius.... xtahu mana yg betul... kenapa jakim x bertindak if produk ni betul2 haram? kenapa baru-baru ini masuk dalam paper harian metro " phytoscience berjaya lahirkan ramai jutawan"..? Kenapa pihak kkm tidak rampas sahaja produk ini jika tdk memenuhi kriteria2 yg diluluskan kkm mcm kkm rampas produk2 yg lain?

    BalasPadam
  67. Saudara Mazidul minta juga JAKIM syaratkan kepada semua syarikat Insuran dan Takaful agar meletakkan tanda halal kepada polisi yang mereka keluarkan agar orang-orang Islam tidak di kelirukan oleh agent-agent yang berkepentingan dan menipu orang ramai.Ini kerana menurut Fatwa Muzakarah Kebangsaan insuran yang boleh disertai oleh orang-orang Islam hanyalah yang berasaskan kepada konsep takaful sahaja manakala insuran konvensional adalah tidak halal(haram).lni kerana ada syarikat insuran yang mempunyai lambang dan jenama yang sama mempromosi produk insuran konvensional dengan menipu orang ramai mengatakan ianya halal.,sedangkan bila peserta mendapat polisi rupanya bukan yang diluluskan syariahBanyak yang sudah terkena di pasaran..Harus difahami pampasan insuran konvensional (kecuali Takaful) tidak termasuk harta yang boleh di faraidkan,dan ingat halal dan haram bukan sekadar pada makanan.

    BalasPadam
  68. just confius... kenapa jakim x ambil tindakan terus kpd syrkt if prdct ni haram? kenapa kkm xrampas terus prodct ni if merbahaya mcm kkm rmpas prodct2 lain? kenapa jumaat lepas dlm akhbar harian metro ada ditulis lbh krg mcm ni "phytoscience lahir ramai jutawan"....? harap jika prdct ni btl2 salah disisi agama, trus dbanteras.. malahan, skrg keluar pula product tempatan yg serupa doublestemcell ini spt nustemcell...

    BalasPadam
  69. SALAM....MINTA SAUDARA MAZIDUL ULAS BERKENAAN ISU INSURAN KOVENSIONAL HARAM....CUBA BERITAHU PADSA SEMUA UMAT ISLAM ...SEBAB KEBANYAKKAN MASEH AMBIL INSURAN KONVENSIONAL UNTUK KERETA DAN INSURAN HAYAT......

    BalasPadam
  70. Salam...minta saudara mazidul buat siasatan berkenaan isu HALAL induran konvensional dan dedahkan pada masyarakat...

    BalasPadam
  71. Teruskan usaha murni saudara....Saya menyokong dan percaya masih banyak produk di pasaran kita yang menggunakan modus operandi yang sama iaitu samada tidak dipohon sijil halal JAKIM atau sedang dalam proses permohonan saja telah siap mencetak logo halal tersebut di label produk masing-masing. Proses kelulusan tidak lama sekiranya kilang mencukupi syarat halal JAKIM tetapi akan memasuki fasa yang lama sekiranya banyak perkara tidak dipatuhi. Ini terjadi mungkin disebabkan proses memohon sijil halal JAKIM perlu juga mematuhi standard GMP atau sekurang-kurangnya standard asas 5'S pembuatan produk serta pematuhan kesihatan dan keselamatan pekerja. Yang menjadi mangsa adalah pengguna naif yang terdesak ingin lebih sihat dan rupa wajah yang cantik amat mudah dikelirukan oleh penjual yang rakus dan tidak beretika. InsyaAllah, semuga segala usaha ikhlas saudara akan mendapat pertolongan & berkat ALLAH SWT.

    BalasPadam
  72. TQs Mr. Mazidul, harapan saya segala pendedahan dari anda dapat menyedarkan mereka2 diluar sana...
    Saya sendiri gemar dengan pelbagai produk begini namun tak berani nak mencuba sebab dah banyak produk yang sebegini berleluasa dan alhamdulillah saya juga consume supplement yang diperakui sah dan halal oleh JAKIM juga sirim. Dan saya tak mungkin tidak akan mencuba lain2 produk jika tidak pasti kesahihannya dan juga HALALnya sesuatu produk itu... TQs sekali lagi...

    BalasPadam
  73. Sbb wang agama diketepikan. Semoga pniaga2 ambil brt hal brg2 yg mneka mhu jual.

    BalasPadam
  74. Mohon masuk dalam berita TV1, TV2, TV3, astro awani supaya org ramai tahu. Tak mahu ramai yg jadi mangsa. Kalo tak gitu nanti org masih pertikaikan lagi benda ni sampai bergaduh - gaduh nak tegakkan benang yg basah.

    BalasPadam
  75. Terima kasih di atas usaha anda yg menjelaskan kedudukan sebenar. Alhamduliilah niat utk makan ditangguhkan. Rupa2nya ada perkara yg hendak Allah tunjukkan.

    BalasPadam
  76. Tahniah Bro Mazidul.
    Barakallah ke atas usaha anda.

    Ikhlas,
    www.bit.do/lah

    BalasPadam
  77. Bila duit jadi raja..macam macam bole jadi...produk belakang rumah mak jemah pon boleh jual....orang kita plak mudahnya pi beli tanpa usul periksa. MLM yang auta mcm ni bole kata adik beradik skim pak man telo..virgin gold sebagainya...
    Tak semua MLM jahat.....nak berniaga apa pun..foundation kena betul
    1. Fahami produk
    2. Status pensijilan
    3.marketing plan

    Just 10cent of thought

    BalasPadam
  78. Ambil iktibar dgn apa yg berlaku agar dimasa akan dtg kita lebih peka dan tidak terjerumus kedalam pelbagai penipuan khususnya yg melibatkan unsur2 pemakanan.

    BalasPadam
  79. Keluar dari tajuk....jika tlh sah apa yg pihak mazidul katakan disini dgn bukti2 jelas daei beliau..kenapa pihak yg bertanggungjawap tidak ambil tindakan pada syarikat PHYTHOSCIENCE SDN BHD..supaya kes ini ditutup terus..tidak terawang2..samada selamat atau tidak untuk pengguna. Tepuk dada tanya selera...jika benar apa yg tertera disini...sila ambil tindakan segera.
    ROKOK...Knape masih berleluasa jualannya di negara kita...adakah tanda HALAL pada ROKOK..adakah selamat untuk yg menghisap dan orang disekelilingnya..kita dah tahu ROKOK tu MUDARAT dan HARAM..tertera lagi slogan "ROKOK MEMUDARATKAN KESIHATAN"...tp kenapa masih dibenarkan jualannya dan dibenarkan pengamalnya merokok dimerata2 di negara kita yg terlalu menekan kehalalan sesuatu produk....tolong jelaskan....negara lebih berkualiti jika ROKOK terus dimansuhkan di negara kita. Dimana wang penjualan rokok dialirkan...berapa ramai pengusaha2 rokok kaya raya hasil dari pasaran dan jualan rokok....fikir2kan wahai rakyat Malaysia. AMBIL TINDAKAN SEGERA JIKA TERNYATA PHYTHOSCIENCE SDN BHD MMG SEBUAH SYARIKAT PENIPU!!!!...TAK PERLU TERUSKAN SIASATAN SBB ANDA TELAH BANYAK BUKTI DISINI...

    BalasPadam
  80. Apa kata sebagai umat Islam kita bersatu tidak kira agen/pengguna atau apa sahaja anda, sebagai umat islam ianya adalah satu penghinaan meletakkan logo halal pada barangan yang belum tentu lagi kesahihannya. Kita perlu bersatu untuk menyaman tokei ni supaya menjadi pengajaran. Ketepikan EGO itu wahai bangsa Melayu. Mengaku sahajalah kalau dah tertipu. Sama-sama bertindak. Rezeki boleh dicari. Keberkatan dalam rezeki itu yang paling penting

    BalasPadam
  81. terima kasih kerana bercerita. mak sedara saya pakai jugak. sy bgtau die cepat2.

    BalasPadam
  82. Askm... saya juga merupakan pengguna dn pengedar Double Stemcell dri Phyto Science Sdn Bhd. Mcm2 perasaan timbul bila isu begini timbul.
    Permulaan bersama dlm penggunaan produk ini setelah sya follow sedikit demi sedikit feed back mengenainya dn sya dgn rela hati join sebagai pengguna.
    Saya dari NGO PERTUBUHAN MEMBINA EKONOMI RAKYAT AMAN & HARMONI MALAYSIA merasa kagum dgn Kejayaan beberapa individu yg berjaya membina empayar perniagaan networking. Mencontohi kesungguhan dn kejayaan mereka menjadi faktor utama saya bersama dlm perniagaan ini.
    Hasil dri pemakanan awal sya dgn produk ini menampakan hasil yg baik. Alhamdulillah...sya tiada sebarang sakit kronik tetapi dri hasil awal sya melihat kadar toksin dri badan sya keluar melalui najis dn tubuh sya merasa lebih bertenaga.
    Melihat kejayaan Seniwati Sarimah yg berjaya mengawal kadar penyakit kansernya dri khabar org ramai akn penggunaan beliau dgn produk Double Stemcell sya bertambah yakin dgn produk ini. Sya juga melihat perkembangan perniagaan DSC mula menjadi2 dgn ujudnya saingan sengit dri pengedar2 sykt baru. Sya memilih Phyto Scince Sdn Bhd kerana mengedar produk hebat ini dgn strategi pemasaranya dn komisen yg baik berbanding sykt2 pesaing lain.
    ISU HALAL!!! sesuatu yg tidak memeranjatkn sya dri byk segi. Pada dasarnya sya mempercayai produk ini dri membantu memperbaiki kesihatan tubuh badan dgn izin Allah swt. Kesilapan dri pihak sykt yg mengguna logo HALAL tanpa kebenaran dri JAKIM...tapi smpai skrg tiada pula nampak statemnt2 khas melalui media berkait perkara ini. Apakah tiada tindakan susulan dri rencana 999 spt yg biasa Saudara Mazidul hero rancangan itu atau mungkin rancangan2 tv seumpamanya.
    Pemakanan Perubatan dekad ini telah dikupas isu2 HALAL lebih 10 tahun dulu. Pun masih tetap kita pesakit makan ubat2an yg kita perlukan. Ubat2an berunsur KAPSUL terutamanya samada dri Sykt MLM atau Pharmasi kebanyakan diimport dri luar negara dipercayai KAPSUL2 ini mempunyai GELATIN HAIWAN (BABI).

    PERSOALAN KHUSUS SAYA DISINI... ADAKAH ISU DOUBLE STEMCELL INI KHUSUS KPD PHYTO SCINCE SDN BHD SAHAJA. Bagaimana dgn pengedar2 Double Stemcell lain spt PELAKON SARIMAH... dgn syktnya dn banyak lagi dipasaran skrg. Saudara Mazidul yg Berwibawa tinggi takkan hanya bersorak2 disini tanpa menggunakan media TV. Serasanya Saudara Mazidul juga peka dgn isu2 pihak berkuasa yg main tarik tali sepanjang pembabitan beliau dlm rencana 999 ada yg ditangkap dihebahkn..ada yg juga kes2 dikaburkn tapi tak berdaya nk buat apa pun. Ntahlah...sya amat mengagumi peniaga2 Online Networkers Melayu yg berjaya. Saudara Mazidul pun dh berjaya walau juga pernah org mengatakan Saudara pernah membabitkn diri dgn penyalah gunaan dadah. Itu org kata... ntah betul ntahkan tidak. Apakata Saudara Mazidul berusaha membongkar segala perusahaan pemakanan perubatan dri segi HALAL bersama2 PPIM (PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA) bantulah rakyat2 Malaysia yg ramai tidak peka dn tau status pemakanan HALAL ini walaupun ada yg dari pengeluar2 bangsa Islam sendiri.

    Cuba2lah...dn pekalah dgn keperihatinan masyarakat Malaysia.
    Setelah sya dn juga Aktivis Bebas utk PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA merasa amat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pruduct Dato Dr Hajjah Sarimah Ahmad memang thelah mendapat sijil halal dari Jakim yang sah... Syarikat BUMIPUTERA 100% ISLAM... Takkan nak buat mcm Pyhtoscience ! Tauke nyer Cina.. apa dia heran dengan sijil2 halal ni.... Ummi Aida pun tak nampak bayang bila kes ni jadi,,, at least buat la media conference ker... apa dia kira... dia duta jer.. Dapat payment syok lerrr dia... Kita sebagai org islam.. kena la bangun.... Tegakkan yg benar... haiya lu olang laaa.... Cina punya syarikat jugak mau kasi kaya ka ??? apa sudah jadi ?

      Padam
  83. Pengedar nak habiskan stok, bila licin atau dah cover modal, untung sikit istihar muflis. atau lari keluar Negara... resam.. cerita macamni dah sesalu sangat jumpa. mana ada orang nk mengaku salah!

    BalasPadam
  84. Saya asal dari Sabah. Serta berkelulusan dalam bidang sarjana perniagaan. Saya kagum dgn kenyataan Encik ini. Dalam kajian saya, alhamdulillah komuniti Sabah walaupun berbilang agama, masih mampu menilai produk tersebut mendapat pengesahan dari pihak yg bertauliah. Kita dalam islam tiada menghadkan perniagaan apa yg kita jalankan. Yang penting Halal dan segala yg dijalankan mengikut syarak yg ditetapkan. Walhal perniagaan jenis MLM, satu perniagaan yg mudah untuk mendapatkan keuntungan yg hanya berModalkan "Air Liur". Pandai bercakap, dapatlah keuntungan. Saya juga sebagai pengguna, setiap kali rakan2 mempelawa agar mengikut perniagaan jenis MLM ini, mentah2 saya tolak. Ini adalah kerana perniagaan jenis MLM hampir keseluruhan yg mengendalikannya di Malaysia ini sama sahaja. Yg membezakan adalah produk/perkhidmatan. Ini adalah kerana, saya sudah mengikuti lebih dari 3 perniagaan jenis ini. Pendedahan yg En Mazidul buat ini satu kenyataan yg sangat bermakna dan serius. Tidak salah jika kita pergi kemana2, bawa phone atau apa2 alat bagi memeriksa samada produk itu mendapat kelulusan yg sewajarnya. Utk tanda SIRIM, kita tidak titik beratkan kerna pengesahan ini hanya berkaitan dgn kualiti produk yg dikeluarkan. Sebagai umat Islam, wajar kita titik beratkan pengesahan dari JAKIM kerna apa yg kita tahu, kita yakin kelulusan yg diberikan terhadap produk tersebut halal dan TIDAK akan memudaratkan dihari kelak. Pada rakan2 yg masih bernaung dibawa syarikat ini, saya mohon agar berfikir sehabisnya kerna isu ini sangat serius dikalangan kita. Alhamdulillah, dgn niat baik En Mazidul kita beri sokongan padu kepada beliau yg prihatin dalam menegakkan syiar Islam. Semoga berjaya!

    BalasPadam
  85. Tahukah anda orang diluar sana yg mengidap pelbagai sakit telah mencuba pelbagai produk kesihatan dan ditakdir kan produk dsc ni dapat membantu mereka...apakah harapan yg diberi oleh mazidul ni pada org yg sakit diluar sana tu ...adakah en mazidul blh bg cadagan produk yg boleh memberi mereka sikit harapan untuk sakit mereka..byk produk kat luar tu yg guna logo halal sesuka hati dan dikeluarkan oleh org bukan islam...

    BalasPadam
  86. Kalau nak mencari rizki biarlah yang HALAL.. Dah sahih tak halal pasal orang nak nak sangat? Dunia Dunia..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maya Sari: Ko sekolah takat darjah berapa? tahu tak perbezaan antara TIDAK MEMILIKI SIJIL HALAL @ TIDAK HALAL (HARAM). produk berasaskan buah-buahan. klu x paham bahasa melayu. sila diam!!

      Padam
  87. Tahniah bro..

    Pada halal haram pun bukan kita tentukan. Jakim bleh sah kn produk tu halal je.. selagi xde pengesahan, kalu yakin, makan la.. buat la business kaching2 tu..

    Kita sebagai umat islam, mencari yg halal tu adalah fardhu.. kalu xde dh yg halal, makan la skit utk tidak memudaratkn diri (mati).

    Ingtlah pd yg buat biznez kaching2 ni..Allah dh ckp dlm surah al-asr
    Demi masa. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. kecuali org2 yg beriman dan beramal solah dan mereka pula berpesan2 dgn kebenaran serta berpesan2 dgn sabar.

    BalasPadam
  88. Syabas.. teruskn usaha anda.. slmtkn umat islam..

    BalasPadam
  89. Org2 yg dh masuk biznes stemcell ni sumer.. bile dh buat duit, sumer dh xbleh nk dinasihat kn.. mcm tu melayu.. btol la.. memang mudah lupa... moga Allah memberi petunjuk pd anda semua.. amin..

    BalasPadam
  90. Saya juga turut di marahi oleh rakan sekerja sbb enggan membeli produk tersebut...beliau bertambah marah apabila saya mempersoalkan status halal berkenaan...org beniaga dia sibuk nk berniaga smpai sanggup gadaikan bab halal haram

    BalasPadam
  91. Tahniah Bro Mazidul.
    Barakallah ke atas usaha anda.

    BalasPadam
  92. PIHAK JAKIM SILA LA SERBU PEJABAT PHYTOSCIENCE SDN BHD, PENGEDAR DOUBLESTEMCELL, SERBU JUGA KILANG PENGELUAR DOUBLESTEMCELL.


    JIKA IANYA DIDAPATI HALAL, BOLEHLAH TUAN MAZIDUL JOIN BUSINESS NI, BERSAMA-SAMA MEMBANTU MELAYU ISLAM, YANG DA RAMAI BERJAYA SIAHAT DAN KAYA. INSHAALLAH. KUNFAYAKUN.

    JIKA IANYA HARAM, BOLEHLAH KAMI YANG PENIAGA-PENIAGA KECIL-KECILAN BERMODALKAN RM270 NI, STOP BERNIAGA SERTA MERTA.


    ITU SAJA ISUNYA. INSHAALLAH KITA SEMUA KAYA AKHIRAT DAN DUNIA. :)

    BalasPadam
  93. Orang melayu memang sudah dan mudah di tipu oleh puak2 ni...bukan baru bahkan dah berkurun lamanya...dari atuk nenek dah kena tipu hingga sekarang...dan akan datang....

    BalasPadam
  94. salam subuh...
    tak memihak pada sesiapa...
    produk ni mungkin produk yang bagus, berkesan dalam merawat penyakit, cuma persoalannya, mengenai status halal dan bahan seterusnya menyebabkan pembaca bertanya, "halalkah produk ini?".
    lagipun, dari yang saya baca di atas, tiada pun disebut tentang wujudnya bahan-bahan yang haram di dalam produk ini, cuma tiada status HALAL nya sahaja.
    cuma...tanggapan pertama saya bila didedahkan mengenai perkara-perkara ini, SEKALI SYARIKAT INI DAH MENIPU PENGGUNA ISLAM, MEREKA ADALAH PENIPU.
    # siapakah yang mereka ingin tipu, dengan sijil halal tiruan tersebut?
    # jika halal, mengapa tidak cuba mendapatkan sijil Halal secepat mungkin? adakah kerana takut bahan-bahan di dalamnya terbongkar? apa yang cuba disembunyikan?

    kepada pengedar MLM DSC, maaf kerana kami menggugat bisnes anda, tiada niat, cuma persoalkan status Halal tu sahaja. sekarang, tugas anda pula menggugat HQ DSC untuk mendapatkan sijil Halal jika mereka berada di pihak yang benar. selesaikan masalah hari ini dan mulakan bisnes anda esok hari dengan hati yang tenang. :)

    BalasPadam
  95. kesihan kepada yang Islam nak saman Mazidul... kehekehekhe. padanlah muka korang yang kena tipu.. tak sedar2 diri lagi. Alhamdulillah dengan pendedahan ini,. TQ Mazidul. teruskan usaha anda. i support u.

    BalasPadam
  96. PADA HEMAT SAYA, BAIK JAKIM,SIRIM.DAN KKM, SEMUANYA GAGAL DALAM MENGUATKUASAKAN TINDAKAN PIHAK YANG MENYELEWENG LOGO DAN NO SIRI MASING2. ADALAH MEMALUKAN PENGGUNA ISLAM TERUS DI TIPU SEJAK ZAMAN DAHULU SAMPAILAH SEKARANG ENTAH DAH BERAPA KILO NAJIS TELAH DITELAN UMAT ISLAM OLEH MCM2 PRODUK HARAM YANG MELAMBAK DI PASARAN.
    AGENSI2 DI ATAS BUKAN BEKERJA SECARA PERCUMA.MEREKA DI BAYAR GAJI OLEH PEMBAYAR CUKAI UNTUK MELAKSANAKAN TUGAS MASING2..
    SEMUANYA ADA UNIT PENGUATKUASAAN MASING2.JADI APA ALASAN ANDA? ZZZZZZZ....

    BalasPadam
  97. Mencari yang halal itu mmg tanggungjawab kita sebagai org islam.x dinafikan produk ni bagus dan adik saya sendiri pengedar.dah jadi was2 mcm ni seeloknya berhenti sehingga semua persoalan terjawab.jgn kerana dunia kita gadaikan agama.

    BalasPadam
  98. Terima kasih Mazidul. Kalau tak kerana pendedahan anda tentu masih ramai yang taksub dgn produk ni. Tahniah... dan teruskan berjuang..dedahkan segala penipuan dan kebatilan..Allah memberkati anda.

    BalasPadam
  99. "Nak jadi pilot kosnya dekat setengah juta. Belajar bertahun, gaji baru berapa ribu je. MLM modal beberapa ribu, untung beratus ribu. Mari masuk MLM" itu yang dakwa oleh jurucakap hebat MLM. Habis tu kalau semua juruterbang masuk MLM, siapa nak jadi pemandu kapalterbang. Amboi cakap tak tengok tengok. Pernah turut serta taklimat Stimcell ni. Sebenarnya terbukti untuk mengenyangkan perut sahaja.

    BalasPadam
  100. Salam semua, baru2 ni mak sy ada makan dsc, sy check tgk betul ke x ada sijil halal, mmg xde pun..
    Bkn main tipu2 nk boikot ke ape..
    Kalau betul2 diorg ni nk bniaga, xperlu kot nk tipu smpai mcm 2.. Xde sijil, xperlu la ltk logo halal tu.. Kesahihan brangan ni, sy pun dah was2 so sy suruh mak sy stop.. Malah, sy dah buang dah produk tu takot org lain consume pulak.. Kalau betul xde pape campuran yg dilarang, rs xde mslh kalau nk dptkn sijil halal, bila2 msa boleh dpt..

    BalasPadam
  101. CADANGAN MEMPERBAIK LOGO HALAL JAKIM

    Sekadar nak memberi cadangan agar logo halal itu disertakan sekali dengan code number ekslusif. Jadi setiap produk akan ada code number masing2. Code number ini pula boleh jadi rujukan kpd para pengguna, mereka cuma perlu seach saja code tersebut di laman web jakim atau pada aplikasi telefon pintar. Logo yang ada sekarang terlalu generic, mana2 company pun boleh copy dan letak saja pada produk mereka.

    BalasPadam
  102. kali ni aku sokong ko mazidul... tq foe the explanation. nasib baik aku tak terjebak...

    BalasPadam
  103. dorang ni bende da terbukti depan mata pun masih nk tegakkan benang yang basah!..wa salute lu bro! teruskan..perjuangan belum selesai!

    BalasPadam
  104. Meh sertai kami jadi juruterbang, dapat MLM juga. Melihat Langit Malaysia.

    BalasPadam
  105. Pd pendapat sy, Kerajaan Malaysia atau JAKIM haruslah membuat kajian terhadap permohonan sijil Halal secara suka rela ini adakah bersesuaian pada masa sekarang. Bg sy lebih elok jika JAKIM meletakkan syarat kepada semua peniaga haruslah memohon sijil Halal atau Non-Halal bagi semua produk mereka. Barulah ianya lebih senang dan terang.

    BalasPadam
  106. Saya amalkan je, sebab produk berasaskan buah-buahan,
    janji tak mati cukup lah...

    BalasPadam
  107. sy nak cadankan kpd abg mazidul apa kata abg cuba curi satu slot mana2 rancangan tv3 dan bongkarkan rahsia ni secara live....baru org ramai percaya sbb kadang2 ramai org mlayu x percaya cerita2 kat internet ni.....harap dpt membantu

    BalasPadam
  108. sebab dia tahu..saman pun baru 200k..apalah sangat dengan keuntungan yg diperolehi....yg kesian ...pengedar melayu yg 'Islam'..

    BalasPadam
  109. Terima kasih En. Mazidul kerana telah tunjukkan kenyataan serta bukti dari sumber yang sah. Harap kita (org melayu) dpt ambil iktibar ttg hal ini.

    BalasPadam
  110. Sebab tu la bila jepun mula2 takluk.malaya puak ni dulu dia tangkap n siksa.....sbb dia.org dah tau puak ni mcm mana cuma kita org melayu sj tak.sedaq n.mudah lupa.....

    BalasPadam
  111. kenapa eh ? dekat blog en mazidul sahaja yang hangat pasal isu ni?? kenapa di HARIAN METRO, NST , MAJALAH, BERITA HARIAN tidak menceritakan semua itu. semuanya menceritakan ttg kejayaan pengedar dan syarikat ini.. lagi hangat isu ini lagi ramai pulak yang pakai kereta mewah, rumah mewah, duit berjuta-juta dh dikumpul.. Isu dah lama, kenapa tiada apa2 tindakan dari pihak yang bertanggungjawab.. !! Semua orang kecoh kat sini, org kt luar tu berjuta-juta masyukkk. Lagi isu ini panas, lagi tu orang makin sertai biz nie.. kenapa ? sbb isu di blog sahaja.. sumber yang tidak boleh dipercayai. boleh baca jer la !! buat la bagi masuk surat khabar ! baru GEMPAK !! ~HEHEHE~

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.