Rabu, Mac 12, 2014

RAJA BOMOH BERDAYUNG DI LANTAI BALAI KETIBAAN KLIA


Setelah 2 hari lelaki mendakwa dirinya Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP, Ibrahim Mat Zin muncul di KLIA, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM, baru sahaja mengeluarkan kenyataan kira-kira 1 jam lalu.


[ Sumber : Malaysian Insider ]

Kehadiran Ibrahim tentunya menarik perhatian orang ramai di Anjung Tinjau Lapangan Terbang Antarabangsa itu.

)

Ya! Pembaca tidak tersilap dengar.

Katanya, Perdana Menteri Malaysia, 'Dr Mahathir'.

Untuk rekod, Ibrahim juga pernah meramalkan keputusan Pilihan Raya ke-13 dan katanya Barisan Nasional tewas. 

)

Ternyata ramalannya tidak benar. 

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Malaysia, Fathul Bari Mat Jahaya menggesa JAKIM memandang serius pembabitan bomoh itu dalam usaha mencari pesawat MAS MH370.


Klik di sini.


Bomoh terbabit berpeluang muncul berulang kali di Balai Ketibaan KLIA dan mendapat liputan meluas media tanpa dihalang oleh pihak berkuasa Malaysia, sedangkan Mesyuarat Panel Kajian Aqidah pada tahun 2004 telah memutuskan kaedah rawatan Ibrahim bercanggah dengan aqidah Islam, dijalin unsur syirik, khurafat dan penipuan.

Mujur Fathul bersuara di laman twitternya, jika tidak barangkali Ibrahim dan pembantunya akan terus berdayung di KLIA.



JAKIM bertindak bak pahat dan penukul.

Bersama kita perhatikan, adakah selepas JAKIM mengeluarkan kenyataan rasmi, adakah Ibrahim masih berani muncul di khalayak ramai?



Sedang masyarakat dunia memerhati, sebilangan rakyat memalukan negara ini. Bagaimanapun gambar di atas, diedit. Obama tidak berminat dengan aksi remeh sebegitu.

13 ulasan:

  1. saya bersetuju.. sepatutnya pihak berkuasa di KLCC menghalang perkara ini dari memalukan negara

    BalasPadam
  2. pada pendapat saya perkara sebegini tidak perlu sampai membabitkan orang seperti itu...bukan saya mahu memperkecilkan ilmu beliau tapi,ini agak kurang selesa apabila perkara ini silihat oleh dunia...jika benar beliau dapat membantu,kenapa harus menunggu pihak kerajaan yg menjemput beliau...kata nya kita 1 malaysia kenapa tidak beliau sendiri yg menawarkan diri utk membantu..

    BalasPadam
  3. Dari segi baiknya ianya menjadi satu Fenomena seluruh Dunia selepas kejayaan Ganamstyle...Dari segi buruk memang memalukan bangsa Melayu.Apapun Malaysia dah Terkenal oleh disebabkan bomoh ini.

    BalasPadam
  4. jika benar boleh membantu tak perlu nak buat di klia di rumah beliau sendiri pun boleh. bukan niat nak menghina namun sedikit sebanyak tindakan beliau memalukan malaysia di mata dunia.dunia sedang memerhatikan tindak tanduk malaysia sekarangni.malaysia telah menjadi bahan liputan media asing.ratusan media asing berada di malaysia untuk mengetahui berkenaan isu kehilangan mh370.pihak berkuasa sewajarnya menghentikan perkara-perkara yang boleh menjejaskan lagi imej malaysia.sedikit sebanyak juga kehilangan pesawat ini boleh merencatkan tahun melawat malaysia 2014.agak tidak baik kesannya pada ekonomi malaysia kehadapan ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jika benar boleh membantu...




      Bantulah berlandaskan syariat Allah...

      Padam
  5. @panji timur ~~ klcc ke klia?? adoi..

    BalasPadam
  6. JABATAN AGAMA ISLAM tolong ambil tindakan dekat bomoh2 ni...benda ni dah menyekat semua amalan yg kita amalkan kepada Allah...sesungguhnya ianya syirik lagi menyesatkan...apa2 semoga mereka yg hilang ditemui dengan selamat hendaknya... #DoaUntukMH370

    BalasPadam
  7. Bomoh? Pakai kot dan tali leher? Wau... Zaman iphone, gadget dan teknologi ni, bomoh pun da upgrade ye?


    BalasPadam
  8. Kenapa beri kan Green light untuk BOMOH tu kat KLIA?Kalau kita tengok semula video tu ada pak polisi sedang tengok jugak.Ape ni....Dunia dah ketawa kan kita.Kita orang melayu bukan orang utan.

    BalasPadam
  9. Inilah yang akan digelar oleh dunia terhadap negara kita;

    'FIRST WORLD INFRASTRUCTURE, LOST WORLD MENTALITY'

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya sangat setuju dengan Mat Bai. Tiada sebarang kebaikan sedikit pun dengan mengamalkan syirik, khurafat dan tahyul!!

      Padam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.