Sabtu, Mei 23, 2009

Parkir HKL Kritikal

Melalui blog ini saya beberapa kali dijemput hadir menyaksikan sendiri kesibukan sebenar didepani kakitangan Hospital Besar Kuala Lumpur, HKL. 17 Mei lalu saya ke hospital terbabit.

“Teruk parking di sini. Selalu pelawat nak bertumbuk dengan saya. Apa tidaknya, masuk sini kena bayar RM2 untuk 3 jam pertama tetapi tempat parking tak ada, orang marah,” jelas pengawal keselamatan bertugas berhampiran bilik mayat HKL.

Saya kemudian menyusuri lorong bersebelahan bilik mayat ke bahagian kecemasan. Pada jam 6 petang, saya lihat bahagian pendaftaran kecemasan tidak sibuk. Manakala di bahagian pendaftaran pesakit luar, kurang 15 pesakit dilihat duduk.

Kira-kira 10 meter dari bahagian kecemasan, saya terlihat beberapa motosikal diparkir di celah lorong tersorok. Di kawasan sama terpampang papan tanda, ‘Di Larang Meletak Motosikal’.

“Siapa punya motosikal ni?,” tanya saya kepada pengawal keselamatan lain.

“Kakitangan punya. Saya dah cakap banyak kali, jangan parkir di sini tetapi di orang degil,” ujarnya kesal.

Saya hanya tersenyum.

5 ulasan:

  1. mmg susah nak dpt parking kat HKL.. tp ada je parking tambahan di luar HKL.. dekat dgn kuil.. rate sama.. cume kene menapak aje la.. hehe..

    BalasPadam
  2. Pernah sekali datang HKL nak melawat kawan saya kena denggi...punya la payah nak cari parking...dekat setengah jam jugak le dok pusing2 cari parking kosong...huhu

    BalasPadam
  3. parking kat hospital Queen kota kinabalu disediakan mmg jauh banget deh..berpeluh gak laa.

    nx time kalo nak buat hospital baru lebih baik buat jer parking kat basement..tak kisah ler walaupun kena bayo.betul tak?

    lebih selesa kalo hari hujan.

    BalasPadam
  4. dulu masa arwah nenek tiri sakit sbb kanser..terpaksa parking jauh dkt dgn padang bola..atau pun dkt dgn kuarters...xkisah lah jauh pun asalkan dapat menjenguk dia...al-fatihah

    BalasPadam
  5. setuju dengan echah_syed,
    parking hospital baru di buat basement, ini boleh menjimatkan ruang, efektif dan praktikal

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.