Sabtu, September 18, 2010

Suspek Ke-9 Kes Pembunuhan Datuk Sosilawati?

Saya mendengar berita, polis masih memburu suspek ke-9 kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya dan 3 mangsa lain.

Melalui maklumat ditemui di kenderaan miliknya, suspek terbabit dipercayai polis sukarelawan.

Bagaimanapun, usaha itu masih belum disahkan dan disebarkan kepada pihak media.

7 ulasan:

  1. setakat seorang diri dengan kabel dan gaya bodyguard bermotor besar memang ramai peminat yang sanggup menolong..

    Laut Morib dan Banting terbentang luas.

    Jika PATI AYAM dari china boleh menyusup masuk melalui laut situ berpuluh2 orang..
    seorang diri bukan susah sangt.

    BalasPadam
  2. Siapa pun, apa pun kerjanya, apa pun bangsa dan warna kulitnya, jika bersalah tetap bersalah kerana perbuatannya sendiri.

    Kita amat mengharapkan yang didapati dan terbukti bersalah mendapat hukuman.

    Tahniah atas kecekapan PDRM dan para media yang sentiasa melaporkan yang benar.

    BalasPadam
  3. Walaupun saya ni ramai adik beradik polis tapi saya berani cakap; pegawai kita agak slow. Ke mana perginya laporan-laporan kehilangan orang terdahulu?

    Kalau tak kerana jutawan cantik dan popular berstatus selebriti yang hilang mungkin loyer gila tu masih lagi berleluasa sampai sekarang.

    agak2 blogger picisan macam saya kalau hilang korang perasan tak? Hahaha.

    BalasPadam
  4. Pada pandangan aku la. aku bukan menghasut ok. cuma pandangan aku adalah mustahil seseorang yang waras pemikiranya sanggup melakukan pembunuhan sekejam itu di malaysia melainkan dalam hati atau fikiran ada sifat benci yang teramat sangat terhadap si mati atau bangsa si mata. ini adalah kenyataan.

    Kalau seseorang itu di... arahkan membunuh ,dia hanya akan membunuh sampai mati. kerana itu arahan. tetapi kalaus ampai cucuk di leher, tikam di perutk, pukul dengan kayu kriket , dna bakar mesti seorang itu hanya akan dapat melakukan kerja begitu dengan di sulami perasaan marah atau benci. mungkin perasaan benci itu memang dari hati dia atau di provokasi oleh ketuanya dgn cerita cerita yg menaikkan kemarahannya. betul tak.

    Lagi satu jamil tidak bersetuju sama sekali bila orang kata lebih kejam dari binatang. apa bukti binatang kejam. binatang tidak akan menggangu manusia melaiknkan dia tergugat dek perbuatan manusia sendiri. pengalaman jamil dgn berbagai jenis binatang sudah cukup untuk mengatakan binatang lebih elok dari manusia . maknanya binatang tidak seteruk mansuia. binatang di jadikan tuhan tidak berotak. apa yg di lakukan mereka adalah apa yg telah Allah tentukan. sedangkan mansuia Allah kurniakan otak.untuk mereka fikirkan sendiri.

    Jangan sesekali samakan binatang dgn manusia. becouse they are batter than human.

    BalasPadam
  5. setuju dengan jamilkucing..tak baik cakap manusia lebih kejam daripada binatang..dah binatang Allah jadikan macam tu..dia akan bertindak agresif untuk mempertahan kan diri..malah ada manusia pelihara cheetah,harimau, ular sawa, ular tedung...

    pembunuh ni agaknya mabuk time tu..takpun gila..kena cek mental gak ni..yela, dah banyak yang dibunuh..seolah-olah well-trained assassin..huhu

    saya berharap mangsa2 menerima keadilan yang setimpalnya di dunia..walaupun di akhirat kelak mereka akan terus layak ke syurga..
    sedih bila dapat tahu pemandu/pembantu peribadi datuk tu bapa saudara kawan..pegawai bank cimb tu plak abang kawan kakak ipar, dekat je bunyinye...

    BalasPadam
  6. Jika masih ada lagi konco2 'Datuk' itu yg belum dikesan, selamatkah mereka (mangsa sebelum2 ini) yg berkaitan? Seperti yang kehilangan isteri itu, dan beberapa mereka yang dilaporkan. Mereka pasti dah dikenalpasti oleh konco2nya yg masih berkeliaran (jika ada).. Terus terang, jika saya di tempat mereka, pasti takut untuk menampakkan diri dengan jelas. Macam yang dilakukan oleh datuk rakan kongsi D/Sosilawati dlm 999 baru2 ini memang wajar...Huhu, demi keselamatan!.

    Kebarangkalian ini mungkin kan? Jenayah ni berprofil tinggi, dan pasti banyak 'persiapan' si dalangnya untuk sebarang 'kebarangkalian' sekiranya berlaku sesuatu ke atas dirinya...

    BalasPadam
  7. carik dia sampai dapat...hadapkan ke muka pengadilan...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.