Isnin, Oktober 13, 2008

Susuk Kemaluan

Saya tertarik dengan laporan muka depan Harian Metro semalam, ’Susuk pada kemaluan’.

Dipercayai pelayan pelanggan, GRO memakai susuk di kemaluan mereka bertujuan menundukkan pelanggan agar sentiasa mengingati mereka selepas melakukan hubungan seks. Pelanggan ketagih mampu menabur wang ringgit tanpa berfikir panjang.

Tidak hairanlah jika GRO khususnya berkhidmat di Lembah Klang mampu meraih pendapatan purata antara 3 dan 20 ribu ringgit sebulan bergantung kepada ‘servis’ ditawarkan kepada pelanggan.

Saya pernah menerima pesanan ringkas, SMS melalui talian hotline 360 kira-kira 3 bulan lalu ..

‘Buatlah liputan pemakaian susuk di kalangan GRO. Saya juga memakainya dan hidup saya sentiasa berasa tidak tenang’

Saya cuba menghubungi penghantar SMS terbabit tetapi gagal.

Majoriti GRO berbangsa Melayu selain warga Indonesia, Filipina dan China. GRO Melayu teramai menurut stastistik pernah dicatatkan dalam akhbar sebelum ini berasal dari Negeri Serambi Mekah, Kelantan.

Mengejutkan?

32 ulasan:

  1. org kelantan sudah rosak sejak dulu lg...

    hanya pada nama mereka sahaja baik...

    aku setuju jikalau 360 merungkai pemakaian susuk di kemaluan...

    akan aku nantikan ...

    BalasPadam
  2. http://pkrpasdap.blogspot.com

    Pasal duit bukan setakat dari serambi mekah, serambi madinah pun boleh datang. mana tak, gaji sebulan GRO macam gaji pengacara nona dan majalah3 setahun. Itu belum lihat rumah, kereta, telefon bimbit, jenama pakaian, perhiasan dan make-up diaorang guna..mesti class kan.

    Sebab itulah di Barat mereka menggelarkan DUIT sebagai Tuhan!!!

    yang abe MIE hairan dan minta jangan marah. boleh tak?

    RAMAI PELANGGAN YANG MELANGGAN GRO, TAK ADA KE RASA 'PINTU KERETANYA' DAH MELEBAR? Pintu kereta GRO dah BOLEH SAMPAI MASUK KERETA BMW 5 siries? Pakai susuk pun, orang tengok kualiti juga. Kalau dah rosak macam pintu kereta macam kereta WAJA, orang tak mahu pakai.

    Pelanggan GRO pun tahu juga memilih antara ayam percik atau ayam golek dengan rendang ayam!!!

    Cuba mazidul komen sikit. Betul atau tak pendapat saya.

    BalasPadam
  3. rasanya x perlu lihat pada negeri... pengaruhnya budaya luar, banyak orang kampung yang kuar bandar dan terpengaruh... didikan agama yang tak berjalan dengan cara yang betul juga faktornya...kesedaran diri...dan rasa hormat diri pun hilang..oh..

    BalasPadam
  4. memang ramai org dr negeri kelantan yg terjebak ke dlm kancah pelacuran nie.if abg mazidul x caya, cuba pi jalan area chow kit.dengar diaorg bercakap pun dah tau negeri asal diaorg...

    p/s::abg mazidul,tak nak ke kupas kan isu penipuan menerusi kenalan internet?skrg isu nie baru nak panas.tapi bagus utk dijadikan peringatan pd semua org.if nak interview jgn lupa contact saya ek..saya salah seorang mangsa nye :(

    BalasPadam
  5. pengakuan dari teman yang bekerja sebagai cabincrew - mereka pun rata2 pakai susuk di kemaluan kerana sumber pendapatan ke 2 adalah dengan menjual diri ketika transit di luar negara... fikir2kan lah....

    BalasPadam
  6. lihatlah betapa besarnya kuasa duit.. kerana duit, apapun sanggup dilakukan.. tapi, kalau duit banyak melimpah ruah pun, tak ada maknanya jika hati tak tenang.... tiada gunanya jika hanya bahagia di dunia tapi di akhirat kelak jadi kayu api membakar diri..

    BalasPadam
  7. pada pendapat saya sendiri.. pengaruh yang terhmpir dgn tempat mereka mmg di sg golok n thailand. kebykan yg berkerja disana dulu majority bukan dari masyarakat thailand.

    xhairan sebenarnya bnde nie.. lain yang ditegakan...yg len pulak roboh.. xleh nk salahkan kerajaan yang nak menjatuhkan pihak len sedangakn ada bnde yang mereke sendiri pun xleh halang

    BalasPadam
  8. to mr fariziskan, pendapat anda macam semua orang kelantan rosak, kalau semua orang kelantan rosak, saya tidak akan berada pada tempat saya sekarang. Bos saya pun tidak akan menjadi timbalan pengarah sebuah agensi kerajaan. Kalau anda cakap macam tu, saya pun boleh cakap, semua org negeri anda suka memburukkan-burukan orang lain.

    Mana2 negeri sama sahaja, cuma dengan keadaan di negeri Kelantan yang cara pentadbirannya lebih bercorak keIslaman membuatkan kita berasa hairan macam mana masalah2 sebegini boleh berlaku. Saya tak berani kata ini salah pemerintah atau ini salah rakyat, tp ada baiknya kita sama2 sepakat, jadikan ini satu teladan, jgn ahli keluarga kita terjebak dalam perkara2 macam ni, bukan membangkitkan isu kenegerian, org Kelantan semua jahat, rosak, orang negeri lain semua baik belaka

    BalasPadam
  9. Saya baca semua komen, nanti saya tolong ulas .. later!

    BalasPadam
  10. Wah, mmg patut la buat liputan pasal benda ni.

    Teringat saya 1 episod Expose kat Astro Prima dulu, ada sorang nenek ni pakai susuk raja. Sepanjang susuk tu ada dlm badan dia, selama tu la dia takleh sembahyang, takleh lafaz dua kalimah syahadat, apatah lagi nak mengaji Quran atau berzikir. Lidah dia seolah-olah terkunci.

    Bila dah keluarkan susuk tu, baru la dia boleh sebut a bit by bit.

    Nauzubillah...

    BalasPadam
  11. Ini semua kerana duit..nak cepat kaya @ nak hidup mewah sanggup bt apa sahaja... Masa muda semua blh...tiba tua nanti semua dok pakat nyesal je... itu pun kalau sempat taubat...

    BalasPadam
  12. Fariziskan, mungkin kenyataan tu sepatutnya, sesentengah orang Kelantan, of course bukan semua orang Kelantan ..

    Abe Mie, orang kata keretapi pun boleh 'u' turn. Tetapi GRO ni fokus on layanan. Sebab itu ramai pelanggan berulang. Terasa disayangi, dikasihi biarpun dalam tempoh waktu seketika. Jika pendapatan GRO melebihi 5 ribu, selalunya dia pasti terbabit dalam kegiatan menjual diri atau menyediakan servis lain sewaktu berkaraoke.

    Deen, bila terlalu disekat, jiwa manusia sering memberonak. Apabila wujud ruang dan peluang .. macam2 boleh jadi, pastinya bukan gadis Kelantan sahaja.

    Acu, banyak kali dah ke ke Chow Kit?

    Akakpokpek, hui! Tak berani nak cakap apa. Tak pernah berkawan dengan cabincrew ..

    Nurdaniella, jarang fikir akhirat, sebab tu la jadi begitu.

    Belibuy, bicara fasal kerajaan, macam politikus ..

    Kucing, Fariziskan tak bermaksud begitu kut, cuma tertinggal beberapa perkataan penting. Maklumlah orang pertama melontarkan komen bagi entry ini.

    Knowlee, kat mana lagi perempuan selalu bubuh susuk yer?

    Hazim, GRO kalau tua, dia orang jadi MUMMY!

    BalasPadam
  13. ish..kalau dapat interview org yg hantar sms tu kan best..

    tanya dia..'ape yg dikejar sangat olehnya sampai sanggup buat keje tu semua?'

    BalasPadam
  14. putubambu, setiap kali saya SMS katanya sibuk makan dengan famili. Call tak berjawab ..

    BalasPadam
  15. selain daripada pengakuan 'berani' dari GRO terbabit, saya juga terkejut kerana yang menjadi pelanggannya masih muda belia.. baru 28.. kenapa yer dengan lelaki sekarang?? apa yang mereka cari??

    BalasPadam
  16. Nurdaniella, pelanggannya lelaki 60tahun pun ada, 19 tahun pun ada. Mungkinlah, dia orang ni tak jumpa apa dicari dengan pasangan masing2. GRO ni hakikatnya banyak daya penarik, manja, bijak berkata2, sanggup buat apa saja, tak emosional. Teman wanita dan isteri pulak, macam2 kerenah. Lagi pun bila dah lama, macam mawar la, layu akhirnya. GRO, boleh tukar2, 18 tahun ada, 19 tahun ada, 20 berlambak, 21 bersepah .. Kalau ada duit semua boleh jadi!

    BalasPadam
  17. Satu lagi, GRO ni pelanggan tak bawak balik rumah, habis di pusat hiburan, kira habislah. Dia nak wang, pelanggan nakkan kepuasaan. Itu hakikat sebenarnya. Dalam mencari wang GRO sanggup berbuat apa saja. Sebagai tambahan, sekali mengadakan hubungan seks di pusat hiburan, bayarannya RM800. Bukan sehari, tidak lebih setengah jam. Kenapa saya jelaskan di sini sebb tiada pembaca mengajukan soalan, bagaimana GRO boleh dapat gaji lebih RM20,000 sebulan?

    BalasPadam
  18. Kepada semua, jgn hanya menunding jari,cuba bg idea bagaimana nak mengatasi masaalah ini. Yg berlaku, sudah berlaku. Tetapi yg masih baru nak mencuba tu, ajaklah mereka ke jalan di redai.

    BalasPadam
  19. Arryani, terima kasih kerana menjadi pemantau setia.

    BalasPadam
  20. bukn politikus...cuma ternampak kelemahan di satu sudut tp xde yang pandang

    BalasPadam
  21. saya setuju dengan kucing...nak kata saya nie org kelantan..tak jugak..saya lahir dan besar kat Peejay..bapak saya yer laa..tapi tak der laa kuat mana kekelantanan saya..cuma saya nak cakap kat sini..kenapa org kelantan selalu dichop sebagai org yang rosak sana sini..simple jer..manusia..prejudice and judgmental..disebabkan kelantan tuh dikatakan serambi Mekah...jadi..sungguh mudah untuk "mereka mereka" cepat mengajukan bahawa sa nyer org kelantan nie memang rosak..tak dinafikan memang ada..tapi ada juga dari negeri yang lain..tapi kenapa tak diperkatakan...kenapa? mereka tuh bukan dari serambi Mekah ker? tak layak untuk diperkata..hanya mereka dari serambi Mekah yang layak untuk dikutuk atau diperkatakan?! minta maaf abg mazidul..saya tak marah,cuma saya hairan kenapa begitu mudah sekali org hendak berkata kata tanpa berfikiran panjang..itu jer...

    BalasPadam
  22. Nik, SMS me your number. I ve lost more than 2000 numbers. Tq

    BalasPadam
  23. Mazidul saya suka bca pndngan adik2 n abg2 kita ni. Kekadang tu nak tergelak pun ada. Kekadang tu di gelakkan pun ada.

    BalasPadam
  24. Ermm...setahu saya (dengar citer drpd orang-orang yg handal bab perubatan tradisional), susuk ni bleh diletak kat mana-mana skali pun. Ikut suka si pemakai la. Niat dia camna. Camtu la lebih kurang. Tak berapa tahu lebih detail sbb tak berminat nak pakai pun.

    Natural beauty is the best walaupun ada jerawat atau jeragat! Hehe~

    BalasPadam
  25. salam syawal...baru terjumpa blog ni...menarik!

    susuk pd kemaluan mmg ade dgr..ermmm macammane la pulak nanti balasan Allah pada pemakai susuk ni kan...Nauzubillah..

    su..

    BalasPadam
  26. biasanya lepas tujuh tahun menyesal lah tu

    BalasPadam
  27. Saya setuju dengan arryani...kita mesti cari penyelesaian masalah ini... to start off...enforcement mesti ada...pihak2 yg berkenaan kena buat kerja... fullstop.

    BalasPadam
  28. macam2 cara utk org cari makan sekarang.. halal haram taruk ke tepi..! dunia nampak aman tapi sebenarnya TIDAK!

    BalasPadam
  29. Minggu ni 360 pasai apa? susuk ka? Geli geleman la kalo pasai dok menda tu.

    BalasPadam
  30. wah wah wah fariziskan..

    Cakap siang pandang-pandang!
    Cakap malam dengar-dengar!

    Apa hujah anda berkenyataan begitu?

    Kalau hanya cakap-cakap liar..
    Biar saya sumbat mulut busuk itu!

    BalasPadam
  31. Lama dah sy rasa tak singgah kat blog nie, terpaksa lah baca balik post2 yg dah lepas. tp post kali ni panas sket lah ek, bukan panas isu tau tp pendebatan kt komen ni.

    SUSUK KEMALUAN? isyhh, mengarut betul. tak ader tmpat len ker nak dicucuk? Org pakai susuk ni susah nak mati tau. kena bukak atap lah, tanam kat pantai lah, kan?

    Eii, selisih!

    BalasPadam
  32. sampai begitu sekali ya nak carik makan... bunyi macam tak logik tapi betul... memang betul ke?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.