Rabu, September 11, 2013

BANGLA KEBAL

Di bawah, gambar warga Bangladesh paling kebal di Malaysia.


Sewaktu ditemu bual pada pada 5 September 2013, dia mengaku membawa masuk 29 pekerja Bangladesh menggunakan permit perkhidmatan bekerja di RESTORAN. Dua puluh empat daripada buruh terbabit ditugaskan di 5 premis MENCUCI KENDERAAN di Bandar Baru Sungai Buloh dan Payar Jaras, SELANGOR.

6 daripada pekerja saya temui pada Sabtu, 6 September lalu, mengaku tidak pernah berkhidmat di restoran.


Jabatan  Imigresen Malaysia Putrajaya mengeluarkan kenyataan, pekerja restoran warga asing  tidak dibenarkan bertugas di premis mencuci kenderaan. Jelas Pegawai Perhubungan Awam jabatan terbabit, Abdul  Haidir Mohd Sukor. Hakikatnya,  Jabatan Imigresen Malaysia TIDAK mengeluarkan permit perkhidmatan kepada warga asing untuk mencuci kenderaan di negara ini.

Setelah hampir seminggu, saya dimaklumkan, tindakan masih belum dilaksanakan oleh penguatkuasa Jabatan Imigresen.

Itu fakta.

So, I rest my case.

12 ulasan:

  1. Itulah kelemahan yang nyata dari penguatkuasa Jabatan Imigresen sendiri, terlalu lembab atau tidak pedulik. Kemudiannya rakyat kita sendiri yang rugi sedang orang asing akan menjadi lintah darat.

    BalasPadam

  2. Imigresen tu memang kecut telur, orang ramai tahu lama dah, kalau tak, takkan lah banyak sangat PATI kat Malaysia ni. errr ...bayar bulan ke Imigresen wey...

    BalasPadam
  3. aku rasa la..
    bukanya dia sorang je yg kebal..
    ada lagi tu..
    mungkin berpuluh2 lagi.. yg 'xlut'.. !!

    BalasPadam
  4. Bangla kebal sebab penguatkuasa dapat wang sangat tebal???

    BalasPadam
  5. Kebal Bebal janji poket Tebal Tak begitu Pegawai

    BalasPadam
  6. kapasiti penjara
    60% org asing
    40% org malaysia

    dah rase mcm bkn duk kt malaysia je...

    BalasPadam
  7. beza enforcement...mlaysia dgn mgara lain...sgpore ke...berani depa buat d sgpore?... alaa msia..smua bolehhhh.... kta dpa....

    BalasPadam
  8. cuba ke bentong, pahang. ada satu premis cuci kereta pandu lalu yang semua pekerja cuci kereta adalah bangla. cuma tukang kutip duit adalah cina. tokey...semestinya cina. imigresen tak pernah lalu bentongkah? atau saja2 buat tak nampak? atau...berbagai atau lagikah?

    BalasPadam
  9. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Encik Mazidul kerena ambil berat dan peduli tentang masalah pendatang tanpa izin di Malaysia.
    saya juga melihat banyak car wash yang di uruskan oleh pendatang asing. mereka mengenakan harga yang murah untuk cuci kereta membuat orang tertarik ke sana.

    saya harap imigresen menyiasat aduan Encik Mazidul dan mengambil tindakan ke atas pendatang yang melanggar permit kerja mereka.

    alex choong chee yoong
    taman tun dr ismail

    BalasPadam
  10. Sebagai seorang rakyat Malaysia, saya ingin mengucapkan terima kasih Kepada Encik Mazidul kerana mengambil berat dan menyiasat perniagaan yang di dalangi warga asing yang mengupah pendatang tanpa izin atau yang menyalah guna permit yang salah untuk bekerja di car wash.

    sejak kebelakangan ini, banyak car wash boleh di lihat di merata rata tempat di kl dan selangor. banyak car wash ini di uruskan oleh warga asing dan menawarkan perkhidmatan cui kereta dengan harga yang murah. Ini menarik orang untuk cuci kerena di sana.

    alex choong chee yoong
    taman tun dr ismail

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.