Khamis, September 19, 2013

HARGA ISTIMEWA VAPORIZER DAN AKSESORI KHAS UNTUK PEMBACA BLOG MAZIDUL


"Saya berhenti merokok lebih sebulan sejak menggunakan vaporizer. Sebelum ini, saya menghisap tiga kotak rokok produk Indonesia berjenama Nusantara  sehari. Vaporizer, tiada asap, wap air berbau lebih wangi berbanding asap rokok, tiada habuk mahupun puntung  dan baju saya tidak lagi berlubang akibat terkena bara rokok terjatuh. Alhamdulillah," ujar Farid Osman sambil tersenyum gembira.

Saya sering berkunjung ke gerai mereka, bernombor 61, 62 dan 63 di Uptown D' Kota, Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor.


"Ya betul. Ramai pelanggan berjaya berhenti merokok selepas mula menggunakan vaporizer. Contohnya, Farid sekarang langsung tidak menyentuh rokok sekaligus hilang keinginan menghisap rokok mengandungi lebih 4.000 bahan kimia, termasuk cecair pengawet mayat," celah Jihar Fahmi Mohd Saleh.

Apapun Farid, 40 tahun, akur, perokok harus bersikap komited untuk berhenti merokok. Bukan sekadar luahan dek mulut semata-mata.


Fahmi, 41 tahun, anak kelahiran Teluk Intan, Perak mula berniaga vaporizer dan aksesori bersama adiknya, Mohd Yusri, sejak kira-kira 2 tahun lalu.


"Harga vaporizer berbeza mengikut kualiti, di antara RM30 dan RM800. Vaporizer RM800 buatan Siberia. Kami antaranya menjual vaporizer buatan Filipina, Amerika Syarikat, Portugal dan Greece," ujar Yusri.


"Berapa banyakkah  jenis perisa, tangki  dan tips dijual di sini?," soal saya kepada Fahmi.

"Perisa lebih 100, tangki, termasuk drip tanks, mesh tanks dalam 50 jenis dan lebih 30 tips pelbagai bentuk dan warna," jelas pemilik gerai.

Mereka turut menjual cecair berperisa buatan luar negara.

Kedai ini ini dibuka di antara jam 9 malam dan 3.30 pagi, setiap hari. Mereka hanya bercuti pada Hari Raya Aidil Fitri.


"Perniagaan kami mendapat sambutan hangat sejak Disember 2012. Pada waktu itu tidak banyak pilihan mode justeru harga agak mahal. Kini pelanggan ditawarkan lebih banyak pilihan, harga turun. Apapun harga dipengaruhi oleh aspek pembuatan dan prestasi,"  kata Yusri.


Saya perhatikan Yusri membuat kerja secara teliti demi  memuaskan hati pelanggan.


"Kebanyakkan pelanggan inginkan kepulan wap air yang banyak. Ramai terkeliru, vaporizer sebenarnya tidak mengeluarkan asap, oleh itu tiada secondary smoke. Pengguna boleh membuat pilihan samada ingin menikmati perisa mengandungi nikotin atau tidak," terang Fahmi.

Melalui pengamatan, mereka sentiasa cuba melayan setiap pelanggan dengan mesra.


Mereka juga turut menawarkan pelbagai jenis vaporizer dan aksesori untuk dibeli secara borong.

"Harga ditawarkan kepada pemborong lebih murah dan kami memang mempunyai resellers sekaligus membuka peluang perniagaan kepada warga tempatan," tambah Yusri.

Kepada pembaca blog ini dan pengguna vaporizer,   sila hubungi Fahmi di talian 016 2043883
dan Yusri 0173587742 pada bila bila masa jika ingin membeli vaporizer dan aksesori dengan harga ISTIMEWA.

Sebelum membayar bil, maklumkan kepada juruwang ...

"Saya pembaca blog Mazidul"

5 ulasan:

  1. berminat...tp lokasi jauh...buat la jualan on9.. kne kasi diskoun jgk sbb tahu melalui blog ni. :-)

    BalasPadam
  2. Saya mula hisap rokok sejak tingkatan 2, bermula dengan jenama Rothman's (curi2 rokok bapa) selepas itu berbagai jenama dari Kent, Dunhill, Lucky Strike dan akhir sekali kretek SURYA dengan purata 2 hingga 3 kotak sehari.

    Kini masuk tahun ke-6 saya berhenti merokok, tanpa penggunaan sebarang bahan, dan saya berhenti serta-merta. Ketika itu saya menghisap batang rokok terakhir dari sekotak Surya, tiba-tiba saya terfikir kalaulah duit rokok yang purata RM15.00 sehari saya gunakan untuk beli ikan/daging dsb. Jumlah yang cukup untuk santapan bukan hanya saya bahkan untuk anak bini bagi dua sessi (makan siang dan makan malam). Serentak itu saya tenyeh rokok terakhir itu ke dalam asbak besar/tong sampah di depan saya, dan alhamdulillah hingga kini saya sudah jadi manusia yang merdeka dari belenggu asap rokok.

    Bayangkan lauk-pauk kita, anak dan isteri untuk sehari semalam kita bakar untuk kemudaratan diri kita seorang dan kesengsaraan keluarga (apabila terpaksa menjaga dan menanggung orang sakit kronik akibat rokok).

    BalasPadam
    Balasan
    1. You are right bro. Gua rasekalau bapak gua tak isap rokok, aku rase bapak gua dah jadi org kaya.

      Padam
  3. Assalam... Buat pembaca sy telah pergi ke kedai tersebut di Kota Damansara pada 24/4/2014 jam 9 mlm .. Pada waktu petang sy set appointment dgn bro Fahmie dan disharekan lokasi melalui whatapps...Alhamdulillah seperti yang dijanjikan memang benar mendapat harga special serta layanan yang memuaskan... service sangat baik, memuaskan,pelbagai jenis mengikut kehendak pelanggan dan disaran bg peminat vaporiser anda boleh pergi ke kedai mereka.... 5 stars dan trusted seller!!!! Tq pada abg mazidul atas post berkenaan... sgt berpuas hati!!!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.