Khamis, Disember 04, 2008

Sesat Menular

Setakat ini Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM mengenalpasti 56 ajaran sesat di seluruh negara.

“Kalau guru Muhamad (Nabi Muhamad) berguru dengan (malaikat) Jibrail, saya pun berguru dengan Jibrail juga. Syurga dan neraka saya dah tengok guna mata zahir”

Antara kenyataan pengikut setia Arifin Mohamad atau lebih dikenali sebagai Ayah Pin semasa ditemubual di Hulu Besut, Terengganu.

Berikut kenyataan Imam surau Kg. Kemensah, Hulu Klang, Selangor dirakamkan minggu lalu berhubung ajaran sesat Haji Abdul Kahar ..

“Haji kahar cakap kepada budak-budak main di laman rumah dia, arak ni elok diminum untuk terang hati. Dia kata arak boleh guna untuk ambil air sembahyang”

Biarpun kenyataan dibuat pengikut dan ketua ajaran sesat terbabit diketahui bercanggah dengan aqidah Islam sebenar tetapi mengapa masih ramai golongan mempercayai?

19 ulasan:

  1. mungkin mereka nak masuk syurga dengan mudah kot..ikut jalan pintas..

    BalasPadam
  2. ini la akibat org zaman skang yang xmengamalkan ajaran Islam..ataupun terlebih tafsir tentang ajaran Islam tu sendiri...

    BalasPadam
  3. Salam saudara Mazidul-Ajaran sesat memang sukar dibanteras, tugas JAKIM pula bukan setakat jejak Ayah pin dan pengikutnya, tetapi kena tarik balik minat penduduk situ dengan ajaran Islam.Jakim kena kerja keras lagi.

    BalasPadam
  4. kebanyakan die orang ni cube nak mencari islam yg sebenar tetapi asas keimanan tak kuat so tak boleh nak membezakan yang baik atau buruk...

    BalasPadam
  5. Ajaran sesat sebenarnya utk golongan yang sesat, yg tidak tahu islam dgn mendalam

    BalasPadam
  6. terkedu lidah masa tengok 360 bila pengikut ayah pin kata dia pun berguru ngan jibrail.. betapa ayah pin dah berjaya meracuni pemikirannya.. yang jadi rasul melayu tu pun tak sedar diri.. siap jawab salam dalam bahasa melayu.. konon2 rasul 'melayu'.. nak tergelak pun ada..

    BalasPadam
  7. Salam utk semua pembaca blog MAS. Berkaitan dengan ajaran sesat,mereka ini sebenarnya orang yang paling bodoh di dunia. Mereka bodoh sebab di dalam diri mereka dah dirasuk iblis dan syaitan. Sori to say mungkin orang tua mereka kureng memberi perhatian khususnya perihal agama Islam semas mereka kecil2 lagi atau langsung tidak mendapat pendidikan agama Islam.

    BalasPadam
  8. Itulah bila belajar membabi buta.Ikut jeklah apa orang tu cakap tanpa buat kajian..tak kiralah apa yang pelajari..hendaklah ada landasan yang sahih.Semoga Allah SWT memberilah petunjukNya

    BalasPadam
  9. Orang kita memang suka pada benda mudah

    Mudah jadi kaya
    Mudah jadi Glamour
    Mudah jadi macam macam

    Panjang chronologynya kalau nak di ceritakan di sini

    Walau apun
    'The Boss' yang salah
    Siapa the Boss?

    Anda fikirlah sendiri...

    BalasPadam
  10. "Arak sebagai penerang hati". Inilah yang akan menjadi pegangan anak cucu kita nanti kalau kita sekarang hanya memberikan didikan duniawi kepada mereka.

    BalasPadam
  11. Alidyangon, bagus komen anda.Memang tepat tu.Semuanya sekarang nak ZASSSSS....CEPAT...BERKESAN...SENANG.
    "The Boss" bagi saya ialah Nafsu.Nafsu berkata "Ehhh..bagus tu kau ikut aje senang ko nak masuk syurga..dunia pun dah dipenghujung nyawa ni..ikutjer."Syaitan cucuk angin dan berkata sambil gelak terbahak-bahak dan berkata "Betul kata nafsu tu kau jangan ikut kata Iman tu..." Iman membisu tanpa kata apa-apa sebab tak pernah dimandikan dengan zikir dan solat (solat 5 waktu)serta membaca Al-Qur'an.Si Hati pula "CONFUSE" dan kelu seribu bahasa.Aqal pula berkata "Betul jugak ekkk...dunia akhir zaman ni..mana nak sempat..ikut je lah. Kemudian Aqal mengarahkan semua anggota fizikal supaya ikut amalan dan ajaran ni.Maka semuanya ikutlah...Yang bertepuk tangan dan ketawa berdekah-dekah apa lagi Syaitan yang direjam.

    "Ya Allah kepadaMu kami beribadah dan kepadaMu kami memohon pertolongan.Bimbinglah kami ke jalan yang lurus.Iaitu jalan orang yang Engkau telah anugerahkan ni'mat kepada mereka,bukan jalan orang yang dimurkai,dan bukan pula jalan orang yang sesat.Perkenankanlah doa kami Ya Allah."

    BalasPadam
  12. sebabnyer mereka nie dah tak tahu bezakan ajaran dan agama...

    BalasPadam
  13. opismet saya pun hampir terjebak
    nasib baik le dia cepat sedar..

    BalasPadam
  14. Ajaran sesat ini tidak dapat dibanteras selagi adanya kumpulan² tarekat....lihatlah kesemua ajaran sesat kesemuanya berasal daripada tarekat....

    BalasPadam
  15. emm ni antara slot kat rancangan 360 kan?Ramai akan jadi sesat bila tidak belajar asas agama iaitu akidah,bila akidah tak mantap hati kita mudah goyang.....

    BalasPadam
  16. terima kasih brader mazidul atas pendedahan NII AL ZAYTUN/NII KW IX/PEMUDA KAHFI

    http://gerakankahfi.blogspot.com


    sCREW YOU JABATAN AGAMA!

    BalasPadam
  17. best pendedahan ttg Gerakan pemuda kahfi / ajaran MLM..
    usaha yang sgt bagus utk public awareness.
    bagaimanapun, ajaran tersebut masih aktif lagi. Huh! masih ramai yg terpedaya.

    saya add link blog saudara mazidul di blog saya.
    ikuti http://suarajagat.wordpress.com

    tq. kita bongkar segala mungkar.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.