Selasa, Ogos 04, 2015

VIRUS KEHIDUPAN - JIWA TERGANGGU (PART 1)


Pada awal tahun 1995 ketika menganggur saya menumpang dirumah bekas rakan sekolah di Pangsapuri Bank Negara di Subang Jaya, Selangor.

'Duduklah dengan kami dulu sementara dapat kerja," ujar Nazri Said ketika itu sudah berkeluarga.

16 Jun 1995, Sehari sebelum menhadirkan diri ke sesi uji bakat di TV3 saya berada dalam keadaan kelam kabut.

Mana nak cari kemeja?

Itulah persoalan berulangkali bermain diminda saya sejak awal lagi.

"sebab apa muka nampal macam risau je ni?,' tanya Totty Asla Noor, Isteri Nazri.

Segan tetapi saya terpaksa berterus terang.

"Ti, kemeja tak ada, lepas tu esok nak pegi uji bakat."

Mendengar jawapan itu Totty masuk ke bilik tidur dan membawa beg plastik berwarna putih.

"Last week, Nazri beli kemeja tapi terbesar rasanya, saiz XL"

"Engkau taulah dia tu, bukannya nak tengok betul-betul, main beli je," komen Totty.

Dia mengeluarkan kemeja berwarna kuning air dari beg plastik dipegang lalu menyerahkan baju itu kepada saya.

"Engkau pakailah. Mana tau ada rezeki. Jadi selebriti kawan kita seorang ni," usiknya.

Saya tahu kenyataann itu sekadar hanya gurauan.

"terima kasih. Manalah tau," balas saya.

Keesokkanya jam 9 pagi.....

Bersambung.......

Virus kehidupan
Mazidul Akmal Sidik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.