Sabtu, Ogos 11, 2012

MEREKA MAKAN KUCING


Mereka mempertaruhkan nyawa meredah gelora lautan

Mereka berhijrah secara sah juga haram 

Mereka memonopoli ruang perniagaan

Mereka membina koloni di bandar dan desa sekaligus mengenepikan anak bangsa kita

Mereka membuat anak seramai mungkin

Mereka membunuh

Mereka merompak

Mereka menyamun

Mereka meragut

Mereka merogol 

Mereka membawa lari anak gadis tempatan 

Mereka berhutang jutaan ringgit dengan hospital kerajaan 

Mereka mengemis dan mengaburi mata masyarakat penyayang

Mereka makan kucing

Mereka makan anjing

Mereka makan sireh

Mereka makan hati kita


- Mazidul Akmal Sidik

11 ulasan:

  1. SMTI~~!!
    Hoi PATI, Sila berambus dari Bumi Malaysia sebelum kamu, kami halau sebagaimana penjajah dan penjarah dihalau 57 tahun dahulu
    Jangan main main dengan kesabaran kami sebagai rakyat Malaysia yang berdaulat !!
    PATI, Diulangi sekali lagi, Sila berambus dari sini segera ~~!! Anda kami tak perlukan untuk membuat onar di bumi Malaysia tercinta ini...

    BalasPadam
  2. xlama lagi mereka yang akan menjajah negara kita!! GET OUT FROM MY COUNTRY!!!

    BalasPadam
  3. nk salahkan sape? kalau sy jadi pati pon sy sanggup meredah dtg malaysia, sbb risiko nak kena tangkap tu rendah. err kalau kena tangkap? buat pe risau, nanti orang hantar balik free.. at least ada gak merasa pegi OVERSEA free kan?

    Kerajaan sepatutnya perketatkan lagi kawalan especially kat laluan PATI masuk ni. Pekerja asing yang ada permit pon kita xlarat nak control, mcm2 hal.. ni plak PATI. haish..

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. apakah yang KITA ..rakyat Malaysia mampu lakukan ??? Kuasa bukan di tangan kita tapi di tangan PIHAK PEMERINTAH. Dasar dan peraturan buka KITA rakyat marhaen yang bentuk dan laksanakan .. tapi PIHAK PEMERINTAH. Kita cuma mampu melihat, merasa keperitan, kesusahan, ketakutan dan kerisauan. Keselamatan kita yang terancam .. sebab kita yang hidup dikelilingi mereka .. kita yang bertemu mereka di merata tempat sehinggakan kita terasa seolah-olah kita berada di bumi' asing ' .. Kalau kita bersatu menentang mereka .. mengusir mereka ... adakah undang-undang MELINDUNGI kita ????

    BalasPadam
  6. saya tak tahu nak komen apa psl ni..

    sbb "keterbukaan" kpd orang luar cari makan & cari kuasa di malaysia adalah satu budaya di semenanjung tanah melayu sejak sbelum zaman kesultanan melayu melaka.

    Parameswara tu pn bukan berasal dr semenanjung tanah melayu, datang melaka boleh buat kerajaan yg kita bangga sehingga kini.

    kemudian datang berhijrah ke sini mereka yg berasal dr china & india.. Lalu kita bersama kaum cina & india telah berjaya membentuk masyarakat majmuk yg utuh & kuat sehingga kini..

    lalu budaya tu berterusan smpai sekarang.. kini bangsa dpd myanmar, bangla, afrika & indonesia pula yg menyambung legasi budaya ni.

    cuma bezanya... pihak berkuasa masa kini tak bijak kawal & tapis mcm zaman sbelum merdeka...

    BalasPadam
  7. Salah pihak berwajib jugak..... buatla kerja jgn makan gaji buta.... haram makan gaji tapi tak buat kerja... keadaan sudah parah nak tunggu sampai mcm mana lagi baru nk ambil tindakan...

    BalasPadam
  8. kenapa kita selalu beri muka kepada mereka?mereka bukan reti berterima kasih malah meludah balik muka yang kita beri.Bodoh bukan?kenapa kita tak macam singapura yang tegas terhadap pendatang?Kat malaysia ni mereka hidup senang jer...Bila kerajaan akan bertindak?

    BalasPadam
  9. just kuat kuasa kan lagi undang2, no more rasuah2, klua xde rasuah memang gerenti susah giler PATI ni nk jejak kan kaki kt Malaysia ni..ambil contoh Singapura, tegas giler dalam isu2 begini..Malaysia?

    BalasPadam
  10. kerajaan malaysia ada hantar mereka balik free begitu saja ke?..setahu saya kerajaan akan tangkap,dakwa,penjarakan...akhirnya baru hantar balik...
    dari hari pertama tangkapan..tunggu didakwa,dipenjara kerajaan tanggung semua kos mahkamah,makan minum,rawatan jika sakit...kemudian baru hantar..lepas beberapa bulan mereka masuk semula.tahukan berapa banyak subsidi yg diperuntukan untuk kita telah rampas olih pendatang haram/halal setiap tahun?.
    saya tak ada kuasa,tapi saya setiap hari melihat perangai buruk pendatang ini sebab saya tinggal di kawasan yg ramai penghuni kediaman disitu terdiri dari kaum pendatang.
    antara jam6pg hingga 10pg...dari 10 manusia yg ditemui di SS6 Klana Jaya...8 orang adalah pendatang..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.