Jumaat, Julai 16, 2010

'Raja' Kata 'Siti Nurhaliza' Mengandung

Sejak seminggu lalu saya sering menerima pesanan ringkas, SMS melalui hotline 999 dari individu tidak dikenali.

Saya yakin ramai antara pembaca mampu menjadi penterjemah kepada SMS berikut. Kalau terkeliru, berhenti, usah sampai gila.

'Siti norhaliza,mula sekarang, tak ada kena meyana dengan saya. siti sudah mnyadong anak datuk KK. saya ada bukti dulu sejara dulu bukti. saya pergi lapangan subang 5, baru jumpa, saya kenal dulu, sejarah dulu, kamil, kenal saya dulu. saya makota diraja, raja selangor, makota diraja raja agong dunia pertama, keris diraja raja agong dunia petarna, ada, tak bolih kau sentuh, harta saya dulu husia 10 tahon, sudah ditabalkan, sigasana makota diraja raja agong dunia pertama. Harta luar negara Rusio ero 999,999,999,999,999,999 sampal sekerim komputer, habis, hilang sabongan ya. turun laju, masuk berita orang band yang cak gambar saya. orang band cak  masok komputa hekaun saya sampai 2,500 tahon baru berinti. bukti, En, Kamil kenal saya, pergi luar negara, satu sen, siti nurhaliza, artis M'

Pening!

36 ulasan:

  1. Mak aih.. poning palo den nak maham eiii... :)

    BalasPadam
  2. pening bila baca sampai habis...sumpah tak faham...hehe

    BalasPadam
  3. Ini bahasa Raja zaman dulu2 kot....
    ataupun bahasa Raja Gopal yang dapat BM gred F9.

    BalasPadam
  4. hihi..pening nye saya baca..tak paham sungguh..hihi

    BalasPadam
  5. hahhahahhaa... mengalahkan anak murid saya yang tahun 1 tu menulis.. mana punya raja ni cik Mazidul?

    BalasPadam
  6. Gila ka penulis SMS ni?
    Mabuk kah dia?
    Tak kena pil kut sbb Bro Maz dok ambush selalu...

    Heheeheee...

    BalasPadam
  7. Bro

    ☺ Adoi... Betl punya setan ketawa sampai Sakit buah pinggang aku baca sms ni. ha ha ha ☺

    Adoii ai... anak siapa la ni???

    Mana punya Hospital terlepas ni?

    ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺

    BalasPadam
  8. mau muntah darah translater... nak pahamkan satu hal..nak translate lagi satu hal....nie org Malaysia ker import mali??huhuhu

    BalasPadam
  9. adoi...sy naik juling mata dok baca...hehehehe

    BalasPadam
  10. bila dah habis baca..walaupun tak faham ...tapi gelak besar besar punya.... hadui...sakit ke hapa orang ni mr mazidul...

    kasihan..deh loh..

    BalasPadam
  11. adoii..ade juga mesej macam ni hehe dan memang pening baca.urmm ape yang dimaksudkan nya eh

    BalasPadam
  12. Ini yang dikatakan Gila Isim...ada orang kata Gila Insin...mungkin perkataan Insane tu asalnya...hehe

    Saya pernah jumpa ramai jugak yang macam ni...mungkin sebab terlalu banyak persoalan dalam kepala dia sampai jadi mcm tu...

    BalasPadam
  13. WAKAKAKAKAKAKA.....
    Lawak la bro...
    sapelah agaknya kerabat raja tu..
    tak abes belajar lagi agaknya...
    Tak paham langsong ape yang die cube nak sampaikan...

    BalasPadam
  14. soheh ade woyarnye dh terputuih ni.. kesiaann... heheheh

    BalasPadam
  15. Saya sedih dengan mesej begini...
    1. Sudah berapa tahun kita merdeka?
    2. Sudah berapa tahun kita jejak kaki di bumi Malaysia?
    3. Mengapa kita masih tidak reti menulis dalam bahasa Malaysia dengan betul dan baik?

    SYABAS 1 MALAYSIA!

    Sedikit nota untuk mengubat kesedihan : pengirim SMS mungkin seorang warga asing (PATI, mungkin).

    BalasPadam
  16. Saya berulang kali menghubungi penghantar SMS namun tidak berjawab. Cuma teringin mendengar cara dia bercakap :)

    BalasPadam
  17. saje nk kasik U pening...& kami pon senoneng pale bace...hhahahah

    BalasPadam
  18. Nih bahasa malaysia ker?Sebutan macam bahasa malaysia..tapi satu aper pun tak paham..

    BalasPadam
  19. ape motif & ape bahase yg digunekan?
    pening..

    BalasPadam
  20. umang aihh..poning den membaco eh..

    BalasPadam
  21. ini orang ke lalat yg taip msg ni....pelik bebenor

    BalasPadam
  22. bahasa jiwa bangsa!
    cerita ada.....faham tadaaa.

    BalasPadam
  23. berkali baca ...pening...fahamnya tak berapa ...bahasa apa nie??? Bahasa Melayu klasik?? Bahasa Melayu tak pass?? Bahasa Melayu rojak???

    BalasPadam
  24. orang ni ckp apa en mazidul???smpai kesudah sy tak faham, hahahaha

    BalasPadam
  25. Kesian dia melepas geram.
    Elok BAN jer nombor kerana salahguna..
    IC merah?? fasih bahasa sana, siapa agaknya yang tolong daftar SIM KAD..

    sesiapa yang tolong daftar SIM kad elok di hukum sekali..

    BalasPadam
  26. kerabat diraja?

    ah, ni mesti ada kaitan dengan "kerabat diraja kesultanan melaka" yg ada kereta hari tu.

    kesian, lepas kereta kena rampas,jadi gila begini kot. hahahaha

    BalasPadam
  27. ini bahasa kod rahsia ni..hanya org2 tertentu je boleh baca ni..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.