Khamis, Mac 06, 2014

AHLI KELUARGA KOPERAL RAJA AIZAM RAJA MOHID MOHON DR AFIF BAHARDIN MEMOHON MAAF



Berkebetulan, Amran Faisal, anak saudara kepada anggota polis terkorban, Raja Aizam Raja Mohid, 55 tahun, angkara penjenayah warga asing, , di Taman Sentosa, Klang, Selangor.




Bersama kita melihat setinggi manakah keegoan Afif dalam hal ini. Adakah dia ADUN PKR berjiwa rakyat dan sanggup memohon maaf berikutan kenyataan tidak sensitif dikeluarkan? Atau akan mencari pelbagai alasan sebagai simbol keangkuhan?

Setakat ini majoriti mengecam kenyataan doktor terbabit namun dia tidak memberikan sebarang respon di laman sosialnya.

Klik di sini.



11 ulasan:

  1. Sebagai anggota PDRM saya sangat-sangat kecewa dengan apa yang dilontarkan oleh seorang yang dikatakan Yang Berhormat, sebagai YB anda terlalu biadap dan kurang ajar, sebagai anggota polis mereka bukan mintak disanjung, mereka bukan mintak dijunjung, tidak perlu berterima kasih pun takpe walaupun mereka berjuang untuk keamanan negara yang anda nikmati dan boleh hidup sehingga kini, YB terlalu biadap nampaknya, adakah YB dikecualikan daripada Dosa?, InsyAllah S.W.T. akan menunjukkan jalan pulang kepada anda suatu hari nanti kerana sifat kerakusan anda.

    BalasPadam
  2. Sudah ada respon di laman FB YB ni..dikatakan ini tuduhan UMNO-kerajaan BN!! Apa punya mentaliti?

    BalasPadam
  3. I hope you are not a medical doctor "Dr Afif Bahardin" because if you are, I am very saddened to have you as a member of my fraternity . I am not related in anyways to the deceased, but he died honorably doing his job. Dare you do the same? Your statement shows your lack of mental and political MATURITY. What were you hoping to gain from such statement? If you have nothing good to say, maybe you better shut up.

    BalasPadam
  4. sehingga kini, semua ulasan dalam akaun fb yb tersebut menyatakan perasaan tidak berpuas hati, pelik, terkejut malah ada juga yang mengatakan yb tersebut bodoh. yelah, jika cerdik taklah begitu bodoh yb tersebut menulis kenyataan begitu. yb tersebut lupa bahawa anggota polis juga adalah ahli masyarakat yang perlu dihargai. entahlah, agaknya kerana kemaruk ingin naikkan 'rating' bagi bertanding jawatan dalam amk, terpaksa mengeluarkan kenyataan pedih dan mengguris perasaan begitu. mungkin juga yb ni tiada perasaan, siapa tahu?

    BalasPadam
  5. Walaupun akhlak PR memang teruk. Itu pun ramai jugak anggota polis yang sokong PR !!! Sama jugak penjawat awam.

    BalasPadam
  6. Bila semua dalam keadaan lemah, layu, longlai, semua pihak ambil kesempatan..polis melayu mati..indon mati no big isu..tak ada nilai politik, kalau kugan, tbh wah bising sebab ada nilai politik..

    BalasPadam
  7. Salam Encik Mazidul, cuba lihat di sini http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/03/pusat-tahfiz-amal-sangkal-dakwaan.html.
    Mungkin orang ini sudah di bayar oleh SM Amin.
    Sama-sama kita teruskan perjuangan menghapuskan perhambaan kanak-kanak Islam.

    BalasPadam
  8. Saya adalah isteri seorang anggota polis.Saya sangat terkilan dengan kenyataan YB yang ternyata sekali menghina anggota polis.Saya hidup dengan seorang anggota polis yang menyerahkan hidupnya untuk berbakti kepada masyarakat..mengejar masa untuk mengerjakan solat kerana masa yg ada sangat terhad..tanggungjawab kepada allah dan tanggungjawab kepada masyarakat. Saya rasa YB belum matang untuk membuat komen apatah lagi untuk memimpin masyarakat. YB SEHARUSNYA SEDAR yang bahawa mandat yang di beri oleh rakyat harus dibalas dengan sikap bertanggungjawab bukan sahaja terhadap perlakuan dan perbuatan YB malahan setiap patah perkataan yg keluar dari mulut YB perlu lah d susuli dengan tanggungjawab..jadi MOHONLAH MAAF KPD KELUARGA YANG TERLIBAT..supaya Allah redha pada kita sebagai umatnya..

    BalasPadam
  9. Kesilapan Dr. Afif adalah merumpunkan setiap anggota polis PDRM sebagai satu organisma yang sama. Adakah benar semua anggota polis terlibat dalam setiap kematian didalam tahanan polis? Adakah benar semua doktor terlibat dalam kematian setiap pesakit dalam rawatan seorang doktor?
    Saya faham ada selisih faham dalam politik, tetapi jangan-lah menggunakan keselisihan itu untuk mengeluarkan kata-kata yang boleh memecahkan kesefahaman yang masih wujud, bak kata pendapat 'datuk' diatas tadi - If you have nothing good to say, it is good to say nothing.

    BalasPadam
  10. Apabila anda dalam golongan Public Figure, anda haruslah berhati2 dengan apa saja tindakan dan percakapan anda. Lebih2 lagi jika anda dalam golongan 'Pemimpin' Setiap patah perkataan anda akan melambangkan keperibadian anda yg sebenar. Terlajak perahu boleh diundur, tapi kalau terlajak kata padahnya anda kena tanggung sendiri. Pukulan media sosial dalam meyebarkan maklumat adalah amat pantas sekali. Lagi banyak anda berdolak dalik, maka lagi banyak damage yg akan berlaku, Maka apa yg perlu anda buat?? MINTA MAAF SAJA, NYATAKAN KEKESALAN ANDA TU. Menuduh org lain yg akan membuat onar hanya akan memburukkan lagi reputasi anda sebagai pemimpin sebab lagi banyak anda bercakap, lagi banyak yang akan menghentam... Jangan malu nak minta maaf sebab org yang meminta maaf lagi mulia kedudukannya di sisi Tuhan..... so, what say you???

    BalasPadam
  11. Beruntungnya rakyat Seberang Jaya yg memilih ADUN sebegitu rupa..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.