Selasa, Mac 11, 2014

OPERASI DITUMPUKAN DI SEKITAR PULAU PERAK


Pangkalan Udara Tentera Udara Diraja Malaysia di Butterworth, Pulau Pinang dikatakan mengesan isyarat pesawat MAS MH370 berpatah balik dari Laut Cina Selatan tatkala dalam perjalanan ke Beijing, China Sabtu lalu. 

Berikutan itu, kini operasi mencari dan menyelamat memasuki hari ke empat ditumpukan di sekitar Pulau Perak (bertanda merah di peta) di perairan Selat Melaka. Jika diperhatikan, pulau terbabit terletak di antara Malaysia dan Pulau Sumatera, Indonesia.

Jika dakwaan itu benar, tentunya ramai ingin tahu, apakah sebab utama pesawat membawa ratusan penumpang itu berpatah balik?

19 ulasan:

  1. Tuan. umtuk makluman tuan. Diatas Pulau Perak ada base tentera yang dikawal oleh Regimen Kem Grik yang diketuai oleh Kapten Faybel dengan kekuatan 1 platun. Jadi kalau ada apa apa mesti dia orang nampak kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sapa kapten faybel. Dr Negara mana. Tgu laporan esok.

      Padam
    2. dari sarikei sarawak..keturunan iban..kenapa..ingat orang luar ke..?

      Padam
  2. Tunggu aje 3-4 hari lg dan bersedia utk menerima ketakjuban - Hj Shah.

    BalasPadam
  3. Semoga Allah mempermudah kan pencarian MH370. Amin. Frequent traveller.

    BalasPadam
  4. Ini adalah misteri alaf baru yang terhebat, bilamana segala kecanggihan teknologi manusia masih tidak mampu menerjah misteri alam semesta itu sendiri. Kepada Allah yang Maha Esa kita bermohon dengan rendah diri, agar usaha SAR yang dijalankan mendapat kelapangan dan dipermudahkan hingga ketemu dengan pengakhirannya.

    BalasPadam
  5. Seharusnya ada dua keadaan pilot mungkin bertindak memilih untuk berpatah balik (atau mengubah haluan ke barat?) - samada terpaksa atau dipaksa. Saya fikir penumpang yang tidak diundang itu mungkin ada peranan penting mencipta misteri. Sementara fenomena 'mumbling' semasa pilot dihubungi oleh rakannya juga memberikan beberapa klu. Ikutkan petunjuk diradar, pesawat itu telah memberikan isyarat merah sekali beberapa minit sebelum terus lenyap dari radar. Pakar pesawat pula merumuskan tiada letupan bom berlaku...Wallahu alam.

    BalasPadam
  6. akhirnya nanti akan terjawab misteri kenapa pesawat berpatah balik tetapi tidak memaklumkan kepada menara kawalan terdekat malah transponder juga tidak berfungsi atau 'dinyahfungsikan'. semoga Allah memberi yang terbaik bersabit kehilangan mh370 ini.

    BalasPadam
  7. Jangan berhenti utk berharap..walau pun harapan tu sgt tipis....doa..doa..doa dan USAHA berterusan....jgn putus asa...

    BalasPadam
  8. Jika dikehendakiNya, apapun boleh terjadi.
    Kun Fayakuun
    Kita tunggu sikit saja lagi
    In syaa allah semuanya akan terjawab..

    BalasPadam
  9. Mcm2 dah dgr..ane voice record la ckp da jpa mayat kat pulau perak yg terapung dgn life jacket..

    BalasPadam
  10. Apa sebenarnya yg belaku......
    Ya allah.....engkau mempermudahkanlah pencarian mh370 sesungguhnya engkau maha berkuasa....

    BalasPadam
  11. hanya Allah swt yg mengetahui apa yg ghaib dan apa yang ada di dunia nyata. saya percaya, dengan doa dari kita semua Allah akan bagi pentunjuk. sangat berharap mereka semua selamat. biarlah dikatakan macam drama misteri alam bunian pun. nak sgt tengok melihat mereka selamat. Wallahuaklam. ada sebab kenapa Malaysia di berikan musibah seperti ini.

    BalasPadam
  12. yaallah ya tuhan ku , aku memohon kepada mu yaallah , jika engkau maha berkuasa dan maha segala gala nya ...Kau tunjukkan lah di mana pesawat mh370 itu berada , walau dalam keadaan apa sekali pun , kau tunjukkan lah yaallah .. aku memohon kepada mu yaallah semata mata pertolongan mu yaallah ..... Kami di sini redda menerima apa yang telah kau buat untuk umat mu ya allah ....Kami terlalu kecil yaallah ...kami hanya sekadar merancang dan engkau lah yang menentukan segala galanya ....Ya allah ya tuhan kami ...kau dengari lah permohonan kami yaallah ...dan kau perkenankan lah doa kami yaallah .....dan dapat menenangkan keadaan keluarga kami yang menunggu dan terus menunggu ....Yaallah ya tuhan kami ....amin2 ya rabballalamin....

    BalasPadam
  13. Pulau perak memang ada penunggu la...ade base kem kat atas tu...
    askar kat situ yang menunggu ..hehehehe
    kat situ kan nelayan Kedah lalu lalang....

    BalasPadam
  14. Semoga misi pencarian pesawat MH 370 akan berakhir dengan kegembiraan. Memang ada sebab Allah jadikan perkara seperti ini berlaku. Supaya manusia alaf kini boleh berfikir dengan rasional bahawa sepandai mana otak manusia dalam mencipta secanggih mana pun teknologi, ianya tidak akan dapat menandingi kekuasaan Allah SWT. Supaya manusia menginsafi akan kekerdilan diri sebagai hamba kepada Yang Maha Kuasa. Malaysia perlu bermuhasabah, berfikir mesti ada sebab musabab kejadian seperti ini terjadi kepada negara kita. Marilah kita sama-sama berbalik kepada asas,iaitu Islam.

    BalasPadam
  15. Semuanya ini aggkara perancangan zionis..dajal zaman kini. Mereka nak sangat pulau ni spt pulau sparty, sebab nak kawal lautan dari kapal2 musuh mereka. Kan mereka yg memberi maklumat2 ni...tapi semuanya bercanggah belaka..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.