Rabu, Januari 19, 2011

Emel Berhubung Lambakan Pekerja Pakistan Di Plaza Low Yat

Sebelum ini saya menulis berhubung lambakan pekerja Pakistan dipercayai menyalahgunakan permit untuk bekerja di Plaza Low Yat, baca di sini.

Berikut emel dihantar lelaki mendakwa warga Pakistan kepada saya.

Bacalah.

'Terimah kasih, usaha yang di berikan tentang isu seperti Low Yat Plaza, salah gunakan permit dan lain lain sangat dihargai. Saudara, saya penah melihat TV3 dan khususnya Rakyat Malaysia yang sangat perihatin tentang kumpulkan dana untuk membantu Rakyat Pakistan apabila  hadapi bencana banjir atau gempa bumi.

Saya juga sangat malu bila saudara sangat bimbang tentang situasi Plaza Low Yat yang dibanjri dengan rakyat Pakistan.Mungkin usaha saudara tentang isu tersebut sangat hebat dan berani tetapi saudara boleh bagi  pandangan serta pendapat positif  seperti orang asing yang jatuh dari bangunan tinggi apabila sedang bekerja atau pengorbanan yang di berikaan untuk bumi Malaysia bertuah dan memandang Malaysia sangat hormat dalam blog baru.

Kita sangat hormat rakyat Malaysia. Kita memang hina kerana kita tinggal di negara orang tetapi kita adalah saudara seagama iaitu Islam dan masih berperikemanusiaan. Kita  cuba cari rezeki halal dan bantu negara  keluar dari kegawatan bencana alam tau ekonomi. Kita doakan kemajuan dan kesejahteraan bumi Malaysia dan Pakistan.

Terimah kasih sejuta kali kerana memberi saya tempat tinggal dan kerja di Malaysia. Tuhan sahaja yang dapat membalas budi baik rakyat Malaysia.

Saudara, saya mohon maaf jika ada kata- kata saya menyebabkan kecil hati. Saya hormat  undang-undang di Malaysia.

wasalam

Tariq waseem'

10 ulasan:

  1. Saya (tak berani nak guna perkataan “kita”) harap email beliau mewakili ramai lagi warga Pakistan yang tahu “di mana bumi di pijak...”

    Saling menghormati.
    Hanya harapan saya, agar isu agama tidak dijadikan alasan.

    Buat jenayah, ramai lupa agama.

    BalasPadam
  2. saya tiada masalah dengan warga Pakistan atau sesiapa saja yang mahu bekerja atau hidup di Malaysia TETAPI perlulah melalui saluran yang betul dan menghormati undang-undang serta rakyat Malaysia.

    BalasPadam
  3. Bumi kini semakin kehilangan sempadan, namun kenalah kita fahami perundangan sesebuah negara itu berbeda...

    E-mel pekerja Pakistan ini sebenarnya penuh dengan rayuan & harapan. Sering berlaku bilamana kita terlalu berlembut kita akan dipergunakan; bumi ini pun semakin hari semakin tidak kenal suku kaum pribumi sendiri...

    Segalanya terpulang pada kita, Islam semata bukan jaminan segala Islam kita kini semakin banyak pertaruhan & pertelingkahan nan masih tidak selesai...

    BalasPadam
  4. Mematuhi undang-undang dan bukan melanggar undang-undang negara... adalah salah satu cara menunjukkan rasa hormat terhadap satu-satu negara tersebut.

    BalasPadam
  5. pakistan ni x leh bagi muka sangat lg pun dio orang ni kadang2 yang bawa syiah kt sini.pakistan ni geng taliban

    BalasPadam
  6. ....saya x kisah sgt dgn pendatang sbb mrk ni golongan terdesak dan nak cari rezeki utk meneruskan hidup tp yg memuakkan saya ialah sikap "agensi penguatkuasa" negara kita yang seolah-olah nak menjual negara sendiri dgn menutup mata terhadap apa yang sedang berlaku....

    BalasPadam
  7. Banyak yang datang berlindung tidak mengikut saluran. Berlembut sangat kita sebenarnya dipijak. Kerajaan harus tegas dan bukan menjadikan bumi Malaysia ini sebagai tempat kebajikan.Mungkin Malaysia perlu menambak tanah dilaut bagi memenuhi pendatang asing dan memberi simpati kepada mereka.

    BalasPadam
  8. Selagi ikut undang-undang dan peraturan serta menghormati orang tempatan ok la..

    BalasPadam
  9. ye le tu...macam pendatang asing yang lain-lain juga tu .. indo, bangla nepal, mymar ... china (maksudnya dari tanah besar China le buka orang Cina kat Malaysia.. nanti jadi kes racis plak) semuanya ayat suma same

    Kita org melayu ni kena bijak le jangan sampai anak cucu tergadai dibumi sendiri.. okey

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.