Jumaat, April 19, 2013

GAMBAR SUKAR DILIHAT DI MALAYSIA

Kira-kira jam 7 pagi waktu tempatan di Chennei, India, saya keluar dari hotel berseorangan dan merakamkan beberapa gambar sukar untuk dilihat di Malaysia.


Gambar dirakamkan di sekitar Theagaraya Road.


Sepinggan nasi berlauk ikan goreng dan ditambah sayur, berharga RM1.20 di gerai pinggir jalan.

Kebersihan tidak dijamin tetapi pastinya mengenyangkan.


[ Ingin menikmati minuman sejuk atau panas di dalam kenderaan? Klik di sini ]





11 ulasan:

  1. motifnya....orang india di malaysia harus bersyukur

    BalasPadam
  2. Mana2 manusia yg hidup kat alam ni pun MESTI bersyukur kerana atas sifat Maha Pemurah-Nya lah semua manusia & sekalian makhluk mendapat rezeki masing2.

    BalasPadam
  3. itu ke gerainya...hhmm...x kisah la,janji kenyang

    BalasPadam
  4. betul kata "parang terbang" tu...bersyukur kaum india dia Malaysia yang meraka hidup senang di sini.

    Ada tuh bila senang x igt pada kaum dorang sendiri. Kaya tapi x nak beri bantuan.

    BalasPadam
  5. Asal usul karpal sing disini,,sekarang bukan main berlagak lagi dia, hantar balik dia ke negaranya dia india...

    BalasPadam
  6. Suratkhabar berita harian today fullpage iklan sm amin ( yg buat product yg budak2 tahfiz amal jual).. Raja sakti..apa tu? Setahu aku kt malaysia cuma ada kesultanan melayu. Saiko dashat la mamat ni..

    BalasPadam
  7. Maha Suci Allah Tuhan Maha pengasih dan Maha Penyayang.

    Semoga Allah S.W.T memperindahkan jiwa Nenek ini.

    Semoga Allah memperindahkan kita semua juga sebab ternampak kurang manis apabila ada frasa-frasa "orang India di Malaysia kena bersyukur" atau seumpamanya di sini.

    Rasanya tidak wajar kita meletakkan label-label tertentu kepada sesuatu kelompok secara umum. Idak gitu?

    Saya bersyukur kepada Allah s.w.t kerana mengilhamkan pola-pola penghijrahan, migrasi serta perluasan kawasan orang-orang India terutamanya sumbangan mereka dari segi bahasa dan ketamaddunan awal penduduk rantau ini.

    Terimasakih kerana memperkayakan bahasa kami dengan perkataan-perkataan seperti :- agama, bangsa dan budaya, cahaya, dosa, gaya, harta, istimewa, jiwa, keluarga, lagu, manusia, negara, pusaka, raja, sabda, tatabahasa, udara dan wanita

    mmm oh ya terimakasih juga kerana meminjamkan kami perkataan "malaiu" yang akhirnya menjadi Melayu dan "bhumi dan putra" yang akhirnya menjadi bumiputera.

    Orang Melayu tidak meminjam perkataan "syukur"/terimakasih dari India. Syukur dari perkataan Arab. Mungkin sebab ini orang Melayu sukar hendak berterimaskih dengan orang India sebab belajar tak habis kot.


    BalasPadam
  8. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.