Isnin, Oktober 05, 2009

Musuh Dalam Selimut

Lapor VIVAnews, Indonesia ...

"Tanggal 8 Oktober, kami akan memberangkatkan sekitar 1.500 orang (sukarelawan). Kami sudah mengirimkan aktivis ke sana untuk memetakan daerah-daerah. Kami akan mendatangi kantor-kantor pemerintahan," ujar Koordinator Bendera, Mochtar Bonaven.

Bendera, sukarelawan Benteng Demokrasi Rakyat, berhasrat menyerang Malaysia.

Hemat saya, Bendera bagai ayam jantan, berkokok nyaring tetapi tetap tidak mampu bertelur. Lihat, apa bakal berlaku 3 hari lagi.

Saya lebih bimbang jika 1.9 juta pekerja Indonesia mencari rezeki secara sah atau haram di negara ini menjadi musuh dalam selimut berbanding sukarelawan Bendera.

Update

Media sama melaporkan ...

'Universitas Diponegoro (Undip), Semarang memutuskan untuk menolak mahasiswa baru asal Malaysia. Tak mau kalah, Kementerian Pendidikan Malaysia balas mengeluarkan Undip dari daftar universitas yang direkomendasikan untuk para mahasiswa kedokterannya. Direktur Jenderal Pendidikan Tinggi Malaysia, Prof Radin Umar mengatakan dikeluarkannya Undip dari daftar karena universitas tersebut dianggap gagal memenuhi persyaratan dari Malaysia Medical Council (MMC)'

Komen Tindakan bijak!

Terfikir, perkataan 'gampang' di Indonesia bermaksud senang manakala 'butuh' bererti memerlukan. Jadi tidak salah jika saya nyatakan, jutaan warga Indonesia membutuhkan pekerjaan di negara kita tetapi pada masa sama gampang mereka ingin menganyang Malaysia.

Kalau Indonesia ingin mendakwa perkataan 'gampang' dan 'butuh' milik mereka sekalipun, kita izinkanlah. Lagipun amat jarang kita menggunakan perkataan terbabit berbanding mereka.

Nah! Indonesia, ambillah! Gampang dan butuh kamu!

52 ulasan:

  1. http://pkrpasdap.blogspot.com

    Cuba fikir siapa dalang kepada kebencian ini?

    kenapa mereka menarik kebencian ini?

    Boleh mazidul kupas?

    Mereka mengupah orang tertentu untuk tujuan demo jalanan ini.

    Indonesia kini menghadapi bencana paling teruk pun masih berlagak seolah-olah orang lain tidak betul.

    BalasPadam
  2. Saya yakin pihak perisikan kita sama ada dari PDRM atau ATM sudah lama memantau pergerakan mereka yang bakal menjadi "musuh dalam selimut" ni..

    Kita tunggu 3 hari lagi tengok macam mana kesudahannya...

    Kita kena yakin dengan panglima-panglima ATM kita dalam menangani situasi macam ni.

    BalasPadam
  3. Gi lah hantar ramai2 sukarelawan tu tolong bangsa sendiri di Padang dan kawasan-kawasan pendalamannya yg amat amat memerlukan. Lagi mulia.

    BalasPadam
  4. huhuhu,..

    apesal la nk benci2 neh,..
    truk btol dorg ni,..
    xsedar btol,..
    susah2 pon still nk menyerang org?? huh,.

    p/s: dorg xsedau ke dorang dah mengkhianati sedara senegara dorg sendiri yg merempat kat cni??

    BalasPadam
  5. Bimbang keadaan kenalan yang menuntun di sana..

    BalasPadam
  6. Saya akan tunggu panggilan dari pihak ATM jika berlaku peperangan antara Malaysia-Indonesia. Saya sedia dikerah untuk mempertahankan bumi bertuah ni dari ancaman anasir-anasir luar walaupun saya hanya askar simpanan dalam RAW..

    BalasPadam
  7. yer??siapa dalangnya..
    bisnes buluh runcing atau bisnes bendera??

    BalasPadam
  8. Kenapakah bangsa bodoh sombong ni masih angkuh dan takbur sedangkan hampir setiap hari negara mereka dilanda bencana cuma bezanya kecil dan besar... sehingga kebaikan yang malaysia hulurkan dipandang dgn sudut kejahatan, padahal sudah berkali2 dan pelbagai maklumat dinyatakan utk memulihkan keyakinan bahawa malaysia tidak kepingin nk claim apa2 dari indonesia... pn masih nak jgk carik pasal... buta betul hati dia org ni...

    BalasPadam
  9. Salam kat semua
    Gampang je diorang butuh perang dengan kita..tiada apa lagi yang boleh saya katakan..pergi jahanam la mereka-mereka itu..

    BalasPadam
  10. daripada antar berlawan dgn Malaysia baik le antar sukarelawan diaorang tu tolong mangsa gempa bumi...

    BalasPadam
  11. akan ku sematkan "ilang" , akan ku Gandingkan dengan "terabai" dan akan ku seru roh nenek moyangku dahulu . akan ku pancung kepala dorang satu persatu.

    AGi Idup Agi Ngelaban!

    BalasPadam
  12. x sedar yang negara mereka sedang hadapi bencana...ada hati nak serang negara orang...wei indon...sedar diri la skit...

    BalasPadam
  13. Wah banyak betul duit nak datang Malaysia sampai 1500 orang. Dalam miskin2 gitu... sanggup perabih duit datang. Naik flight ke tongkang? Kalau naik tongkang baik jangan... bukan apa... baru je gempa bumi.. takut2 ada tsunami... mati tak sempat sampai Malaysia kang.

    Sebenarnya teringin nak tanya. NGapanya susah2 mau datang Malaysia... ada hati nak pi kediaman pemimpin Malaysia... Susilo nak jumpa PM kami pun kena wat appointment dulu tau. Banyak besar ngkorang. Ni la masalahnya bila manusia tahap pemikiran IQ rendah ngalahkan budak 5 tahun tapi bercita2 tinggi.

    Daripada susah2 datang Malaysia ni... baiknya la kowang pi tolong sedara mara kowang yang tertimbus dalam runtuhan gempa bumi tu. Besar amal jariahnya. Lagipun dowang tu bukan org lain... rakyat kowang gak.. ni kitorang yg takde kena mengena plak yang susah payah nak nolong rakyat kowang, yang kowang plak dok jerit2 macam anjing menyalak bukit. Sebut pasal anjing, pernah dengar tak pepatah, Ibarat melepaskan anjing yang tersepit. Kitorang ini ibarat membantu anjing yang yang dalam kesusahan. Siapa anjing???... ha... lu pikir la sendiri.

    By the way... kalau tak cukup duit nak datang Malaysia.. bgtau.. kita bleh bukak satu tabung dana untuk kowang datang sini. Malaysia ni memang murah hati. Dengan binatang pun kitorg kesian.. inikan plak manusia berperangai binatang. Lagi kitorg kesian. Tak sia2 Malaysia buat iklan Visit Malaysia yang kontroversi tu ye... akhirnya mampu menarik kowang datang ke Malaysia. Ha... jangan2 ni lakonan semata2... nak jadi pendatang tanpa izin kat Malaysia ni, nak cari kerja... cakap la konon2 nak hantar petisyen... haih.... tatau la..

    BalasPadam
  14. Saya pernah berkata...

    Pertunjuk itu bagaikan anugerah Ilahi terhadap hambanya, ada ketika Ilahi, Allah Nan Esa membiarkan sahaja seseorang itu dengan kesesatan mereka.

    Ini bukannya hanya untuk orang kafir yang tidak mendapat hidayah; tetapi orang Islam yang memang terlampau. Apatah lagi golongan yang menyekutu Allah SWT.

    Jika benarlah sukarelawan ini berhasrat menyerang Malaysia; kerajaan kita mempunyai tugasan membenteras kumpulan ini agar jangan sampai menggugat keamanan negara kita.

    Jangan sampai ada mangsa keganasan terhadap orang tidak berdosa. Sekadar mencabar kedaulatan, membakar bendera, mengancam mahu berperang tentunya masih boleh berbincang & dimaafkan

    Namun jika telah menjadi tragedi & sampai menumpahkan darah dari serangan tersebut seharusnya ditentang habis-habisan. Itu namanya pengganas.Rasanya tak siapa dapat membela kematian Noordin Mohammad Top, silaplah jika golongan sukarelawan ini ingin mengikut jejak perjuangan yang berunsurkan keganasan sebegitu.

    Prof Radin Umar itu memang saya kenal; cumanya saya kurang mesra dengan beliau. Pasti ramai tersenyum bilamana sebut Prof Radin Umar itu dalam hidup penyair iDANRADZi.

    BalasPadam
  15. Salam Azrul
    Saya sokong tu. Saya sebagai anggota PSTD ATM bersedia untuk bertempur demi mempertahankan kedaulatan Malaysia. Mati syahid lebih mulia kerana pertahan agama, bangsa dan negara tercinta.
    Saya tunggu je arahan pihak ATM macam mana.

    BalasPadam
  16. salam, bro. Saya pun khuatir ttg "...jika 1.9 juta pekerja Indonesia mencari rezeki secara sah atau haram di negara ini menjadi musuh dalam selimut berbanding sukarelawan Bendera." Mengikut perkiraan saya org2 INDO(mereka lebih senang panggilan ini berbanding INDON)sangat emosi dan bertindak melulu. Harap pihak berkuasa Malaysia tidak memandang enteng perkara ini supaya perkara tidak diingini berlaku.

    BalasPadam
  17. Kepada warga-warga Indonesia yang tak sedarkan diri---> BENDERA!

    Ingin Pak Tua laungkan sekali lagi...

    Andai kamu melanggar negara kami ini...hanya DARAH yang mampu membayarnya! Ingatlah....bahawa KAMI TELAH BERSEDIA! Jangankan kata jasad..BAYANG sekalipun kami takkan benarkan kamu melanggar negara Malaysia bertuah ini!

    HINA BESI KERANA KARAT...
    HINA INDON KERANA KEPARAT...
    SEDIKIT TIADA MEMBAWA BERKAT...
    JIKA RAMAI MEMBAWA MUDARAT!!!

    BalasPadam
  18. Haaaaa.... nak datang ke??? Eleh... nak naik Air Asia pun belum tentu diorang mampu. Naik jelah tongkang tu. Tapi elok sangat lah tu. Datang jelah. Diorang ingat askar ngan polis Malaysia ni tidur agaknya.

    BalasPadam
  19. Kah Kah Kah!
    The Best ending ever had..
    Ambil Gampang & Butuh kamu!!
    Kah Kah Kah!!

    Cayalah!

    BalasPadam
  20. cakap kat sukarelawan tuh pergi Padang bantu rakyat diaorang dulu baru datang sini
    SENGAL

    BalasPadam
  21. kita dah tempah tiket tiga bulan lalu untuk ke medan minggu depan...takut laa..

    BalasPadam
  22. Kita patut panggil GI Joe Kahar The Rasul and vader Pin to handle the Indons. Whilst we may engage the service of mak hayam gedebuz too, after all this the joke of the century. A joke.

    As one reader at my blog says, sebenarnya depa nak datang Malaysia nak mintak kerja tapi segan nak cakap. malu malu kucing pulak, buat buat pecahkan batu kat kepala pulak tu.

    BalasPadam
  23. dulu x ada PTI Indon pun kita buleh hidup gak? Memang mereka ni dasar x sedar diri. 12 thn dulu masa naik bas mini no 20 di Keramat penuh dgn PTI. Kita plak rasa gerun. Skrg ni mungkin lebih teruk kot? Maklum la saya dah 1 dekad x pi KL.

    Cikgu Zuki
    http://zukidin.blogspot.com

    BalasPadam
  24. kita jangan serang mereka biar Allah menyerang mereka dengan gempa bumi

    BalasPadam
  25. napa kita tak pancungja kpala mat2 indon kat malaysia ni..xpayah tggu diorang serangla...kasi potong saja dia punya kapla.
    ditempat tok bekerja..tuhan saja yg tau byknya bangsa lupa dirini.
    dah tu hujung mggu kwsn shopping mmg diorang jala yg ada.pastu siap buat otai plak tu.

    BalasPadam
  26. kita halau je warga diaorg dari bumi kita nie.... dah byk sgt kita ni berlembut... dah la kita bantu macam2.. isu kecik pun nak dibesar2kan.. tak sedar diri langsung!!!!

    BalasPadam
  27. buang karan betoi laa manusia2 bernama INDON ni..

    buat apa laa dok hingaq2 habaq nak mai serang Malaysia.. depa ingat polis,askar,wataniah dan segala bala tentera kita ni dok lena ka?

    lagi satu,.. dari depa dok hingaq nak mai serang kita baik laa depa p tulun sedara seINDON depa kat Padang tu..rakyat Malaysia x laa buang masa dok kutip dana nak bagi kat depa..

    donia..dah semakin tua.. tanda-tanda dah makin banyak ada.. pakat2 laa kita semua siap sedia..

    BalasPadam
  28. Salam...
    Xpaham btol la ngn org Indon nie?
    Da ade musibah pon masih lagik nk wat hal jgk.Xsdar diri langsung.Daripada dorang sbuk nk perang ngn Malaysia,lebih baik la dorang tu sume p tolong mangsa-mangsa gempa bumi tu..ade gak paedah..Bodoh btol..
    p/s:Sarang tebuan jangan dijolok.mmg padah akibatnya...

    BalasPadam
  29. Hairan bin pelik betullah Indon ni. Sedang masa mereka tengah di timpa musibah, kita menolong rakyat mereka dengan bantuan yang di berikan, mereka boleh merancang untuk menyerang Malaysia. Memang amiklah 'gampang' mereka.

    BalasPadam
  30. agaknya depa ni naik syeh pasai banyak sgt mkn bakso & satay.. kan ke kedua2 resepi ni dari daging.. agaknya daging lembu gila kot yg depa mkn ni..

    BalasPadam
  31. Jangan jadi macam kes 16 september yang heboh diperkatakan oleh 'orang tu' sudah la..heboh je lebih, buatnya tak jugak.

    Tak sabar juga nak tunggu 8 Oktober ni, berapa ramai Bendera yang akan sampai dan berapa ramai yang boleh balik semula.

    Kalau tak sampai, kita pakat ramai-ramai tunjukkan isyarat jari kepada mereka.


    www.anak2mereka.blogspot.com

    BalasPadam
  32. saya tidak sangka, ramai sungguh pembaca blog ini begitu patriotik.

    Apapun saya masih menaruh kepercayaan penuh kepada pihak berkuasa di negara kita, polis dan tentera, khususnya.

    Saya percaya, Majlis Keselamatan Negara juga memantau setiap kenyataan berbentuk ancaman dikeluarkan kumpulan di Indonesia.

    Eja, saya tidak suka makan bakso tetapi gemarkan satay.

    Bazrul, usah guna perkataan 'gampang' kerap sangat. Tengok dulu digunakan di Malaysia atau di Indonesia. Syyyyhhh!

    Wanie, operasi mencari dan menyelamat sudah diberhentikan. Jadi molek jika mereka bersama membina semula bangunan runtuh.

    Hazrey, I like the picture of GI Joe Kahar :)

    Creep, sekarang ini, pembantu rumah wajib membayar 8 bulan gaji sebelum bertugas di negara ini.

    Tok Janggut, jangan potong kepala sesiapa. Seksyen 302 Kanun Keseksaan, hukumannya gantung sampai mati. Nanti tiada orang melawat blog saya.

    Suarapeneroka, baik orang peneroka, kan? Syukur.

    CCEO, kekadang ada juga finishing bagus :)

    Hani, still berminat ke Medan ke?

    BalasPadam
  33. Setuju dengan bro Maz....saya juga menaruh kepercayaan tinggi kepada pihak tentera dan pasukan polis kita...cuma saya kadang-kadang sedih bila ada sesetengah golongan yang memperkecilkan keupayaan tentera kita....

    Rasa gembira sangat bila ada rakyat Malaysia yang masih tebal jiwa patriotiknya terhadap negara kita ni....

    Marilah kita sama-sama berdoa, tak kira sama ada anda Muslim atau non-Muslim agar negara tempat kita berpijak ni sentiasa aman damai... :D

    BalasPadam
  34. @ Mr J

    Kamek tok org sarawak juak..tapi Melayu Sarawak.Tetapi semangat rentap dan agi idup aghi ngelaban tersemat kukuh dalam dirik setiap anak Sarawak sik kira agama atau bangsa.

    Kita sama2 pertahankan bumi Malaysia ni.Ada satu kenyataan bodoh dari Indon..mereka mahu menawan bumi Kuching kononnya.Kau datnglah ke mari..aku akan campakkan tubuh kau ke dalam sungai rajang untuk menjadi santapan makan malam cucu cicit bujang senang.Itupun kalau mereka mahu.

    BalasPadam
  35. AM sama sekali tidak mahu bercakap takbur tetapi kalau setakat segelintir sigampang itu, kita boleh hadapi ramai-ramai tanpa bantuan askar.. chewahh..boleh ke..:)

    Tapi percayalah, yang cakap berdekar-dekar tu biasanya kosong. Kat Malaysia ramai orang macam tu. AM dah puas tengok orang yang berperangai macam tu, dan kesudahan tindakan mereka. Habuk.

    Bro Mazidul, kalau suka satay kambing, nanti AM boleh belanja Bro. Kat Kampung Pandan ada satey kambing best. Yang jual orang jawa Indonesia, tapi bukan katagori macam yang menyalak siang malam tu.


    www.anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  36. the last sentence is the best sentence for this article
    zehahahahaa~

    BalasPadam
  37. apa kata tok cadangkan,360 buat liputan tentang persediaan 3line plak nak hadapi perang dgn geng bendera ni,dengaq cita hebat diorang ni...kan.

    BalasPadam
  38. waduhh..ngak ngerti ni...

    ingatkan golongan kurang berpendidikan je yg terlibat ngan provokasi Malaysia ni. rupanya golongan intelektual ( ke?) dari universitas pon bodoh nak start perang saraf. sepatutnya kalu diorang terima pelajar Malaysia, at least boleh la menjana pendapatan sampingan untuk universitas seterusnya kepada Indonesia. selain industri menjual bakso dan pertunjukan monyet dijalan raya.

    sebab tu la ekonomi lambat membangun (one of the reasons)..
    'ya, kami lebih rela mati kelaparan dari mendapat sumber kewangan dari Malingsia,maruah lebih penting'...maybe one of the response dari derang kalu membaca ni.

    haih, hairan betul,selama ni tanak la claim batik,rendang tu hah. sekarang baru tergegeh...maybe neuron2 otak baru bersambung, tapi sayang tumbesaran otak diguna untuk hal2 yang remeh temeh.

    pastu nak cakap batik tu derang punya pulak? saya rasa motif2 corak batik Tengganu ngan Indon lain bebena. Dipanggil batik Jawa.

    kesian diorang.

    BalasPadam
  39. anaz...

    kmk pun org srwk juak,..
    benarkah sidak mok menawan kuchg??
    silap besar lah ya,..

    silap2 kenak pancung di kuchng lak,..
    hahaha

    BalasPadam
  40. Salam Bro Madz,
    Ape le sangat jadahnye "geng 609" nak buat ngan boloh ronceng tu... Bro?? kan le lebih baik buat benteng utk menahan tsonami or tanam jadi cerocok nak tahan gempabumi tu. setidak2nya bole gak bantu mangsa gempa tu, buat pondok sementara utk berlindung. lagi banyak faedah dan afdalnya.. nak buat sesuatu tu kenalah FIQIQ 100x, kalo dah fiqiq 2x tak jga dpt2. Dah bagi sosu tak kan nak balas toba kot?? Mungkinkah ini dikatakan kewarasan dikawal oleh kebodohan hawa nafsu dan bukannye oleh kecelikan aqal fikiran...

    BalasPadam
  41. kita boikot je produk2 dari Indon.. amah & kuli batak pun tergolong dlm produk jugak..

    lagu2, sinetron2, filem2 dari sana tu kita nak dengar, tonton dan ikuti lagi kah? sapa leh tolong jawab??

    BalasPadam
  42. Masih tak faham lagi kenapa mereka (Indo) masih nak cari 'pasal' dengan Malaysia... sedangkan kita dah lama hidup berjiran selama ini... malahan negara(Malaysia) yang mereka sangat bencikan inilah yang menjadi 'lombong emas' bagi rakyat mereka (Indo)... berjuta kali budi kita taburkan (bukan nak ungkit atau apa) berjuta -juta kalilah kebencian yang mereka tunjukkan sampai nak ganyang rakyat Malaysia!!!!sungguh ironik sekali... !!!

    BalasPadam
  43. wah.. banyak juga sarawakian sini. hihhi..

    hi ayinn , hai anazz. hikhikhik.

    apa kabar kitak. sikpa kita senegeri juak . ingatkan kamek sorang jak situk tek..

    *mesti mazidul pening baca bahasa sarawak. hikhikhi.

    BalasPadam
  44. Bro Mazidul,
    Tak sangka ramai yg petriotik?
    Sebenarnya, rakyat malaysia ni ramai yang patriotik, cuma tak tunjuk berkobar2 jerit2 macam orang negara jiran tu jer.

    Walaupun Bendera ni nampak macam ala ala orang bodoh...tapi yang bodoh ni laa kita takut sebab mereka ni unpredictable. Orang bodoh ni, dia tak fikir, orang suruh dia ganyang, dia ganyang laa... macam orang gila mengamok.

    1.9 million orang Indon yang "kurang cerdik" di Malaysia, bahaya tu.

    BalasPadam
  45. hahahaha.. i like this entry especially ayat terakhir tu...!! Padan muka!!

    www.sweetdarling79.com

    BalasPadam
  46. Melancarkan perang terhadap Malaysia beerti melancarkan perang terhadap Yang Di-Pertuan Agung.... dan boleh dikenakan hukuman mati mandatori dan penjara seumur hidup...

    Kalau semua blogger masih ingat peristiwa di Bukit Jenalik,Sauk Perak dimana kumpulan militan Al-Ma'unah yang ingin menggulingkan kerajaan Malaysia...kalau tak silap saya pemimpin utama kumpulan itu, Mohamed Amin sudah dihukum mati dan ada pengikut-pengikutnya dipenjara seumur hidup kerana melancarkan perang terhadap YDPA...

    So, kepada indon-indon yang nak gugat kestabilan Malaysia, sila berfikir secara rasional dahulu sebelum bertindak...kalau tak hukuman mati mungkin menanti mereka...paling koman pun kena ISA...

    BalasPadam
  47. ada lagi? geram ni! dah hempas2 bear dah ni! rasa macam nak gi serang jer mereka balik!

    apa yang abg maz cakap ada betulnya, kita kan ada jabatan2 pertahanan yang memantau isu2 macam ni so, sebagai rakyat Malaysia yang ada otak dan akal fikiran, tak payah lah kita nak jadi kanak2 macam 'mereka' tu semua!

    buang masa!

    BalasPadam
  48. its a funny issue though..but im quite worried as well. im a student im Australia, and ive been foloowing this issue since it was started not so long time a go..

    here in aussie, i have a couple of indonesian friends..to tell you the truth, these indos are the smartest indos, thats why they are overseas..

    the indos in indonesian are very low in rational thinking..thats why they are willing do stupid things including attacking malaysia on 8th oct.

    my indo friends feel very embarrased with me rgrding the issue coz im a malaysian.. i can sense the awkwardness of my relationship with them afer the claiming issues..

    the fact is, "their" people who wanted to ganyang us..and their people who also feels guilty. but we are still friends though.. we even made a joke out of the claiming issues sometimes.

    these show how different the mentality of indos in and outside their country

    BalasPadam
  49. Syafiq, be cool. I don't think that it will happen as what has been potrayed by Bendera.

    Just study, come back home safely. Malaysians who are in Malaysia InsyaAllah are capable of handling matters arised. Believe me, I 'know'.

    Cheers!

    BalasPadam
  50. Ramai betul ANAK ANAK GAMPANG di INDONESIA.Di samping itu MEREKA MEMBUTUH ANAK ANAK MEREKA juga...

    GAMPANG LAH DIORG SELAMANYA...
    Tak sedar mereka sekarang MEMBUTUH seluruh DUNIA di sebabkan Tsunami dan GEMPA BUMI.

    BalasPadam
  51. Tertanya-tanya: Apakah sifat patriotik ini ada pada Melayu sahaja? Jika Malaysia diserang, adakah bangsa lain akan sama2 mempertahankan Malaysia. Atau mereka ini akan cabut lari terlebih dulu dan meninggalkan kita diganyang. Bukankah kita SATU MALAYSIA?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.