Khamis, Oktober 08, 2009

Kahar Taubat Nasuha

Akhbar hari ini menyiarkan berita ketua ajaran sesat mendakwa ‘Rasul Melayu’, Abdul Kahar Ahmad, 59 tahun bertaubat nasuha dan bertekad memulihkan aqidah ramai pengikutnya sebelum ini.

Elok benarlah Tuan Haji.

28 ulasan:

  1. yang pastinya, pihak berkuasa dah jalankan tanggungjawab mereka. skang ni masyarakat kenalah tolong tengok2kan itu tuan haji dan pengikutnya. jangan sampai berulang lagi. tapi, ape cerita ayah pin ye? dah turun ke bumi ke?

    BalasPadam
  2. Elok sangatlah tu KAHAR oiiiii.... Dah memang patut taubat lama dah.

    BalasPadam
  3. Salam Bro,
    Hopely dier buat dengan sejujur2 dan seikhlas2nya, mudah2an Allah akan beri hidayah n petunjuk kpd mereka. Alhamdulillah...

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah...moga taubatnya diterima Allah s.w.t

    BalasPadam
  5. Moga taubatnya diterima...dan semoga apa yg berlaku menjadi teladan dan sempadan kepada kita sbgai masyarakat Muslim...

    BalasPadam
  6. Haji Kahar ni dulu pun dah taubat nasuha jugak. Tapi mamat ni memang dah jenis hati hitam legam agaknya. Buat lagi..lepastu taubat lagi..elok hukum mati je. Abih cite

    BalasPadam
  7. Semoga lepas ini dia tidak kembali ke jalan lama.

    BalasPadam
  8. ALHAMDULILLAH.. Hati nya Masih Terang dan telah Kembali ke Pangkal Jalan..

    BalasPadam
  9. Bro Mazidul,

    Pepatah orang tua;

    Malu bertanya, sesat jalan.


    Sesat di hujung jalan, kembali ke pangkal jalan. Moga Allah menerima taubat Pakcik Kahar.

    Cukuplah, kalau dia benar ikhlas, kita doakan dia muhasabah diri,

    Mana ada manusia sempurna, kan?

    BalasPadam
  10. Di hari baik bulan baik ni pintu taubat sentiasa terbuka selagi belum jadi arwah.keluarkanlah air mata tanda keinsafan dan bertekad tidak akan mengulanginya lagi.Sesungguhnya Tuhan itu Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.Amin

    BalasPadam
  11. alhamdullillah.. moga2 Allah terima taubat dia..

    harap pengikut dia jugak sama2 bertaubat nasuha..

    BalasPadam
  12. orang seperti ini tidak harus dibebaskan. biar terkurung agar tidak mendakyah orang lain yang tidak berdosa. mcm ashaari arqam; bila lepas (konon nak menyedarkan pengikut) akhirnya buat satu lagi jemaah! selalunya orang begini dah sebati dan mendarah daging fahamannya! percayalah... dengan mengasingkan daripada pengikut akan lebih berkesan.

    BalasPadam
  13. Alhamdulillah...akhir nye dia insaf gak

    BalasPadam
  14. Yang AM takut bukan samada dia bertaubat atau tidak. Taubat adalah antara dia dengan Allah.

    Yang AM takut sesudah dia bertaubat (didepan camera) kemudian bila pulang, dia akan memberitahu pengikutnya bahawa dia 'dipaksa' untuk bertaubat. Kerana ramai pengikutnya akan percaya apa sahaja yang dia cakap.

    Hari itu pun seleps kesnya disebut di mahkamah, dia ada mengeluarkan kenyataan bahawa "pengakuan bersalah itu adalah kehendak undang-undang"

    Kita cuma mampu mendoakan yang terabaik agar mereka yang telah sesat dan disesatkan akan mendapat cahaya kebenaran.

    BalasPadam
  15. bagus kalau bertaubat. cepat dia bertaubat tak perlu disuruh atau dipaksa, sedangkan anak anak muda yang lain kedisko dan kelab malam kena tangkap masih tidak bertaubat dan akan pergi lagi. maksud saya ialah anak muda orang islam.

    saya juga telah membuat blog saya sendiri. jemputlah datang tapi gambar belum pandai nak buat

    pemanduupahan.blogspot.com

    BalasPadam
  16. en mazidul..rasanye dah 3x tuka layout kan.

    tapi combi suke yg 1st dulu nmpk merah membara,semangat waja!

    apapun blog ini en mazidul punye kan..mesti ikut selera tuannye :D

    BalasPadam
  17. Alhamdulillah.. Taubat nasuha adalah taubat yang benar-benar insaf dan menyesali perbuatan yang salah kepada ALLAH S.W.T. Semoga beliau benar-benar insaf.

    BalasPadam
  18. Abdul Kahar perlu bersyukur kerana ALLAH memberinya peluang bertaubat kepada-Nya. Umur di panjangkan untuk bertaubat.

    BalasPadam
  19. macam tak percaya jerr,,

    bila terlepas buat lagi..tawaran rm40K.
    ..deduakali pransangka boleh kan..

    salahsatu teknik melepas diri..

    BalasPadam
  20. Sdr AM & Ghurur

    Maka itulah sering para ulamak berkata, untuk menuntut ilmu agama kita kena berguru. Pilihlah guru yang benar-benar jelas pegangan agamanya.

    Di sinilah peranan kawan, kawan yang baik akan menasihati kita jika kita didapati berlaku khilaf dalam beramal.

    Saya pasti majlis agama kita tidak membiarkan Haji Kahar ini bergerak aktif bagai dulu, semestinya orang yang punyai pengaruh begini kita terpaksa sering memantaunya.

    Kita masih beruntung ada pihak yang masih memantau ajaran sesat ini, bagaimana dengan negara Islam yang lain?. Terkadang ajaran sesat ini sebermulanya dari negara jiran; ini yang payah kita pantau!.

    BalasPadam
  21. Dalam surah Annisa' ayat 112 Allah berfirman bermaksud:
    "sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa orang yang mempersekutukannya dengan sesuatu, dan akan mengampunkan yang lain dari kesalahan syirik itu. Dan sesiapa yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jauh".

    Alhamdulillah kalau Hj Kahar dah taubat nasuha, semoga Allah mengampuninya. Tapi jangan jadikan alasan taubat ini kerana nak lepas dari hukuman. Pengalaman saya sebagai Pendakwa Syarie, ada juga orang yang berpura-pura insaf di hadapan Hakim di mahkamah, tapi di luar lain pula yang berlaku. Mudah-mudahan tidak bergitu.

    Diharapkan pihak berkuasa terus memberi bimbingan susulan kepada Hj Kahar dan pengikutnya. Perlu adakan kelas pengajian tentang asas Islam terutamanya soal Akidah. Kalau sesat akidah, maka rosaklah Islam.

    Sila lawat blog saya www.kadikluang.blogspot.com

    Saya juga menulis artikal bertajuk "Bercerai dengan Suami Gay"

    BalasPadam
  22. encik Mazidul, siapa pula artis veteran yang jadi pengikut tegar ajaran sesat ni??

    *Harian Metro pernah siar bekas penyanyi reggae 80an (Poie?)mendakwa ajaran ni betul semuanya..nauzubillah!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.