Ahad, Oktober 04, 2009

Bendera Keparat!

Buletin Utama TV3 melalui wakilnya di Indonesia, Didik Budiarto malam tadi menyiarkan berita, sukarelawan Benteng Demokrasi Rakyat, Bendera, di Bogor mengistiharkan perang keatas Malaysia. Kumpulan dianggotai lebih 200 ahli itu secara jelas bertekad mengepung Kedutaan Malaysia di Jakarta. Pada masa sama mereka membakar kertas dicetak Jalur Gemilang dan lambang kerajaan Malaysia.

Ahli kumpulan sama membuat kenyataan kononnya mereka akan ke Malaysia, melakukan serangan. Tindakan itu berikutan Malaysia didakwa mencuri pelbagai entiti budaya mereka antaranya tarian dan makanan.

Mungkin ahli Bendera fikir, menyerang Malaysia semudah menagih servis ‘bencong’ atau bapok di Taman Lawang, Jakarta Tengah. Berhentikan sahaja kenderaan, bencong menanggalkan baju lalu menari di hadapan cermin depan.

“Tips nya pak, tips nya!,” jerit mereka.

Keparat!

44 ulasan:

  1. Mau serang Malaysia?? Silakan...we will ready for them!!!

    Jangan sampai nak masuk negara kita, kapal mereka karam dilautan...

    Keparat punya Indon!!

    BalasPadam
  2. Hmm..nampaknya mereka ni tak habis2 lagi nak bermusuh ngan kita...walaupun kita yang menyinsing lengan membantu mereka di PADANG dan SUMATERA! Nah..mereka sendiri yang masih lupa diri n siap nak menyerang negara kita.

    Daripada rakyat Indonesia ni nak serang Malaysia,baik la diorang 2 g bantu saudara2 diorang yang tengah menderita dek gempa bumi...

    Tapi jangan dilupa bahawa wahai Indonesia, Adik (gelaran yang Cikgu gunakan semasa komen isu Indonesia yang lalu.. Rujuk 'http://mazidulakmal.blogspot.com/2009/09/rakyat-malaysia-terancam.html) yang dah banyak berkorban terhadap abangnya ini jua punya had kesabarannya...

    Cikgu tidak ingin berkokok tinggi..tapi jangan dilupa anak-anak Melayu di bumi Malaysia ini ada adat pendekarnya "PANTANG BERUNDUR SEBELUM BERTEMPUR,JANGAN DIGANGGU HARIMAU YANG TIDUR"...

    Dan kepada Rakyat Indonesia yang dah makan jasa sebagai amah,bibik,pekerja kontrak n PATI di negaraku yang bertuah ini tetapi masih merasakan mahu menyokong saudara anda yang berhajat menyerang Malaysia bumi tercintaku ini,satu pesananku untukmu....! KEDATANGANMU TIDAK DIUNDANG,JIKA RAGU SILA PULANG (Meminjam cogankata dan motto Gerup Gerak Khas ATM)

    BalasPadam
  3. Salam kat semua
    Malam nie memang saya rasa sakit hati..memang keparat, bangsat, hampeh..macam bagus..pergilah mampus..BENDERA shiallllll
    (maaf sebab tak dapat tahan perasaan)

    BalasPadam
  4. Kepada saudaraku SeAgama Sebangsa Dan SeTanahairku Azrul Hisham dan Kirana Nakia...Cikgu sanjung semangat tinggi Azrul Hisham n Cikgu gak faham knapa amarah Kirana Nakia diluahkan,ini smua dsebabkan kita dicabar berkali-kali dan kali ini kita x akan berganjak lagi..!

    Biar badan pecah berdarah..
    Jangankan mata berair merah..
    Kerana Malaysia dipijak punah..
    Bersatulah sesama saudaraku menjunjung amanah...
    Tidak gentar kita dek seranah...
    KERNA KITA CUCU DATUK LAKSAMANA JEBAT DAN TUAH!

    BalasPadam
  5. sedih bila tengok buletin utama tadi. sblm ni masih cuba untuk berperangsaka baik terhadap jiran kita, tp jika dipijak kepala tak kan nak diam je kan???....ibarat melepaskan anjing yang tersepit. dh la di berikan bantuan...masih sombong dan riak lagi.

    BalasPadam
  6. Terima kasih Pak Tua...bukan apa, semangat tentera dalam diri saya bangkit bila dapat tahu negara kita diancam oleh negara jiran....

    BalasPadam
  7. marah, bnci, meluat.
    xsedar diri btul.. mmg patut allah balasan kt org yg riak dan berlagak ni,

    en mazidul, saye copy entry ni and letak di blog saye supaye org sedar ape yang sedang berlaku..

    BalasPadam
  8. orang macam ni kita panggil bodoh sombong.
    memang betul-betul keparat la.
    apa masalah dia orang sebenarnya.
    tak puas hati sangat sedangkan
    perkara boleh di settle dengan cara baik.

    sepatutnya Malaysia tak payah sibuk2 nak hulurkan apa-apa bantuan lagi dekat dia orang tu.
    biar je mampus..huhu..

    BalasPadam
  9. Semangatmu semangatku jua wahai saudaraku Azrul Hisham...

    AKU KAU SAMA..!

    BalasPadam
  10. bro mazidul

    aku menantikan 3 hour special of 999 and 360 yang hanya menunjukkan gambar ahli bendera menggeletek diatas jalan selepas ditembak di dada, perut dan celah kangkang

    yakin rating pasti kalahkan Nur kasih

    we demand it!

    BalasPadam
  11. Obefiend, saya bimbang ramai Indonesians di Malaysia ini akan meggeletek kena sembelih. kejadian itu mungkin lebih 'hebat' berbanding tragedi 13 Mei 1969.

    Love to do it but I had to turn down your demand.

    BalasPadam
  12. "sebanyak 200 orang hanyut, di laut telah diselamatkan oleh anggota Marytim Malaysia.."

    BalasPadam
  13. Hahaha and Indon Indon gampang ini akan naik apa? Tongkang haram? Hahahaha.. Hahahahah..

    Tapi elok jugak sebab berilah peluang kepada APMM untuk mencuba senjata mereka.

    BalasPadam
  14. Kepada Obefiend..Ku jua menantikannya.

    Bukan stakat menggeletek kena peluru, tapi kepala dipenggal dengan parang terbang Tentera Selendang Merah ( Tentera Sabil 13 Mei 1969).

    Nak blagak sgt mat indon ni ea...!

    Kepada Malaysia..hentikan semua bantuan kepada Indonesia!

    BalasPadam
  15. Haaaa... elok sangatlah tu. Kapal selam ngan SUKHOI kita pun blum test power lagi. memang canteklah tu. Senang sikit nak jadi target. Paling-paling hebat pun diorang ni naik tongkang HARAM je pun yang mampunya. MENATANG punya INDON....

    BalasPadam
  16. hmm... sy rs x smpi mendarat pun, grenti kena bedil... dan tenggelam ke dsr laut.

    yakin, Malaysia dh ada kapal selam, jd nak takut apa, lg pun senjata mrk cuma buluh runcing je

    BalasPadam
  17. hahahah ---> to hazrey's comment..


    nak perang pakai buluh je kot...kelakar je la....kah3

    BalasPadam
  18. Hmm..
    Provokasi canangan yang cuba memecah empang sabar.. Gua cuba untuk berfikir seperti ramai manusia tapi tak boleh..

    Gua nampak mereka membakar, gua diam.. Gua nampak mereka mencaci, gua kiam.. Gua nampak mereka menjerit, gua pejam..

    Gua tetap tak nampak mereka mungkin akan memecahkan empang disini.. Sebab banyak lagi 'bata' empang yang masih tahu guna logik dari menjerit-jerit..

    Kita semakin suka mencuba senjata baru kerana bidiknya pada haiwan belum cukup.. Kita mahu bidik pada homosapien yang lain.. Kita memang begitukah?

    BalasPadam
  19. Mazidul... Segelintir orang Islam di negara suka bakar duit hari-hari. Saya tulis dalam blog saya pasal judi nombor ekor. Sila lawat.

    www.kadikluang.blogspot.com

    BalasPadam
  20. http://nasional.vivanews.com/news/read/88730-awas__ada_razia_warga_malaysia_di_menteng


    kat situ ada tulis bendera nak attack malaysia by oct 8 2009.
    tengok,kudrat yang ada bukan nak tolong bangsa sendiri yg melarat,tapi gunanya untuk menyalak kepada yang memberi rezeki.

    BalasPadam
  21. xpala...serangla.
    harimau sudah lama tido,singa sudah lama tidak mengaum,helang sudah lama tidak menggila,
    naga hanya menunggu menghembuskan api,
    kerisku akan mabuk darah lagi....pedangku akan amok diudara lg....
    skali kami melangkah maut yg kami tuntut......

    BalasPadam
  22. usah dilayankan. tingkatkan kesabaran. masih terlalu cetek pemikiran mereka. jangan kita terikut sama. ini semua noda dan rancangan para pendusta dunia.

    kehancuran bakal bermaharajalela sekiranya kita turut sama menari dengan mereka.

    jangan disimbah minyak pada api yang membara..

    setakat ini mereka masih belum melakukan apa2 tindakan yang mengganggu fizikal.

    sekadar provokasi jiwa yang lemah. bersabarlah anak bangsaku.. ini bakal jadi persengketaan saudara yang tiada untungnya. kita sememangnya serumpun.

    BalasPadam
  23. sesiapa nak bantu indon tu
    sila baca atikel akhbar du bawah

    TERKAIT JUDI, WARGA SUMBAR TOLAK BANTUAN PEMERINTAH MALAYSIA
    .
    .
    Harian Kota, 2 Oktober 2009
    .
    JAKARTA - Berbagai bantuan telah mengalir dan mulai menumpuk di Bandara Minangkabau, Padang, Sumatera Barat sejak Kamis lalu, hal ini cukup mengganggu kepadatan traffic di Bandara Minangkabau, Padang, Sumatera Barat, yang sudah cukup tinggi dan mengakibatkan sejumlah penerbangan mengalami delay. Bahkan pesawat yang ditumpangi Menteri Kesehatan Siti Fadilah Supari dan Menko Kesra Aburizal Bakrie sempat tertahan di udara Padang selama beberapa jam.

    Namun ada yang menarik dari tumpukan bantuan tersebut, yaitu dipisahkannya bantuan dari Pemerintah Malaysia dengan bantuan dari negara-negara lainnya, hal ini di sebabkan karena adanya penolakan bantuan dari Pemerintah Malaysia dikarenakan alasan sumber dana Judi.

    "Kami sangat berterimakasih atas kepedulian Pemerintah Malaysia, namun karena dibeberapa tempat terjadi penolakan dikarenakan alasan judi, kami memilih untuk memisahkan bantuan Pemerintah malaysia dengan bantuan negara lain, akan tetapi banyak juga bantuan dari perkumpulan warga minang di Malaysia yang mengirim bantuan dan tidak ditolak" ujar Kepala Distribusi Bantuan Bandara Minangkabau, Departemen Perhubungan Budi S Ervan.

    Seperti diketahui Pemerintah Malaysia memiliki fasilitas perjudian terbaik dan terlengkap di Asia Tenggara dengan omset pendapatan 4 Milliar Dollar/tahun bernama Genting Highland, dan hal tersebut dinilai warga Sumatra Barat sangat bertolak belakang dengan budaya Muslim negeri Jiran tersebut.Bantuan Pemerintah Malaysia berupa Mie Instan, Selimut, Tenda dan obat-obatan terlihat dibiarkan menumpuk di sisi kiri bandara Minagkabau dan sangat menggangu lalulintas bantuan korban gempa.

    "Bantuan dari Negara Jepang yang tiba lebih dulu berupa 2500 Genset, 500 Tenda, 25 Instalasi penyaringan air, 400 Toilet portable dan 10 Kontainer Rumah Sakit Mini sudah kami sebarkan di 6 Kabupaten, sedang dari Pemerintah Amerika, Brasil, Jerman, Filipinna, Brunai, Australia, Thailand, Vietnam dan Russia berupa Beras, obat-obatan, tenda, selimut, bahan makanan, instalasi air yang total keseluruhan berjumlah sekitar 28.000 ton akan tiba mulai hari ini, kami berusaha berkadinasi Barkorlak dan Palang Merah Internasional untuk penyediaan tempat penyimpanan dan penyalurannya" ujar Budi S Ervan.

    Harian Kota, Jumat (2/10/2009).

    BalasPadam
  24. Tengin betoi Indon BENDERA ni. Rakyat Padang dah kena gempa bumi, masih ada hati nak Ganyang Malaysia.

    Kamu ingat kami ni tak boleh pertahan diri ker?

    C'on Bro Mazidul, dah 'panas' ni. Mintak TV3 provok pulak.

    Senang nak halau Indon kuar dari negara ni. Mana yang nampak macam geng BENDERA, kita halau, itupun kalu tak mati kena tembak lah.

    AMACAM?

    BalasPadam
  25. Tanya mereka samada mereka mempunyai ongkos yang mencukupi untuk datang ke Malaysia.

    Jika tidak, rakyat Malaysia akan dengan senang hati mengutip dana untuk mereka agar mereka mampu sampai ke sini.

    www.anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  26. aduhai indonesia...indon...depa rupernye x sedaq..rkyat depa bnyk berkelana,menagih simpati dr M'sia utk sesuap nasi! dh berape kerat rkyat depa senang dek menumpang tuah di Negara trcinta ini...

    BalasPadam
  27. Indonesia.... dengar ya. Kamu tu sudahlah negara miskin tetapi bodoh sombong. Kamu cakap ada guna otak nggak?? Tak malu... kamu mahu halau penduduk Malaysia dari negara kamu? Apa kamu bodoh tolol? Rakyat kami di negara kamu datang bawak wang!! Rakyat kamu di sini datang mencari wang. Kamu tahu apa beza kita???

    Dengar ya Indon... kalau rakyat kami dihalau dari negara kamu, kami besar hati mau pergi. Tapi kalau rakyat kamu dihalau dari negara kami, saya jamin beratus ribu angkat parang dan pedang sambil kata "Berani Malaysia mahu halau kamu balik? Silakan... kami libas dengan parang ni." Jadi... apa bagus sangat negara kamu sampai rakyat kamu di sini pun nggak mau balik walaupun puluh kali dihantar pulang.

    Indon...
    Kamu ni negara sombong tapi miskin. Jadi renung balik dong. Kenapa kita sama2 negara Islam, tapi kamu seperti berada di kasta bawah? Kamu fikir cukup pandai mau klasifikasikan malaysia negara judi atau sebagainya. Di Mekah saja... orang Arab pun lebih sayang jemaah Malaysia dari Indonesia.. Kamu fikir kenapa ya????? Ingat ya... perangai miskin sombong ditambah bodoh segilintir kamu itu sungguh jelek di mata kami!

    BalasPadam
  28. aku x paham lah mentaliti org2 seberang ni. x abis2. tgk sj blog2 yg meghina Msia. amat2 menyakitkan hati. Dah di bantu tak mau terima plak. Dorang cemburu sgt dgn Msia sebenarnya.

    Mrk ckp seolah2 mrk hebat sgt2. bangga dgn ranking ketenteraan mrk di Kedudukan ke 14 dunia dr segi jumlahnya dan memeperlekehkan ATN kita.

    Pasal lgu pun kecoh, pasal tarian pun kecoh, pasal batik pun mrh. ntahlah... nasib baik org2 China dan India x ada mentaliti mcm ni. Malahan org China bangga kebudayaan mrk tersebar dan tak pernah pun ckp org Msia curi.

    Dia org x tau ke ramai tok nenek kita yg berhijrah ke Msia dulu sejak zaman Parameswara lg. Bpindah ke Tanah Melayu maka budaya dan cara hidup akan di bawa bersama. 2 pun tak paham ke..
    Malahan Sabah Sarawak mrk ckp mrk punya krn msh dlm Borneo.. kdg2 lawak gak tgk.

    itu lah mentaliti org2 yg membuat onar- menangguk di air keruh. Media mrk juga memainkan peranan mengapi2kan krn cari Rp. Dr kes Ambalat, kain batik, tarian, lagu rasa syg, Manohara dan terbaru Nordin m. top ( sengaja dorang katakan arwah ni wira Msia)satu persatu mrk bangkitkan isu.

    Dlm keadaan sekarang Perang dgn Msia adalah spt pepatah - mencurahkan grm ke luka. keadaan bencana dan msh perlu byk dana luar mau lg bikin onar. Sdh jatuh di timpa tangga. situasi yg akan mejahanamkn mrk sendiri, negara kita kecil tpi mrk jgn lupa kita adalah naungan Komanwel yg tak senang utk di takluki.

    bila dah terlalu ramai rakyat maka adalah yg berfikiran bodoh utk mencari perhatian dan mau jd hero.

    BalasPadam
  29. 'GANYANG MALAYSIA ! ALLAH GANYANG INDONESIA!'

    DOA ORANG YANG DIAIBKAN DIMAKBULKAN TUHAN! BERMACAM2 SUMPAHAN, CACIAN YG INDONESIA HAMBURKAN, MALAYSIA TETAP BERDIAM MALAH MASIH SUDI MENGHULURKAN BANTUAN. NAMUN BANTUAN IKHLAS KITA TIDAK DIHARGAI MALAH DITUDUH BANTUAN DARI HASIL JUDI. JAHIL SANGATKAH KERAJAAN MALAYSIA MENGGUNAKAN WANG HARAM? SEDANGKAN SEBAHAGIAN BESAR SUMBANGAN ADALAH DARI INDIVIDU BERHATI MULIA.

    SAYA YANG PERNAH MERANTAU KE BEBERA
    PA NEGARA TIDAK PERNAH MELIHAT TV NEGARA TERSEBUT MEMINTA SUMBANGAN RAKYATNYA UTK MEMBANTU NEGARA LUAR SPT DI MALAYSIA. BANTUAN TSUNAMI,TAUFAN, GEMPA BUMI, PALESTINE, IRAQ SEKADAR MENYEBUT BBRP MUSIBAH KITA TETAP MENGHULUR BANTUAN.

    KESIMPULANNYA, COGANKATA INDONESIA TELAH MEMAKAN DIRI ;
    INDONESIA GANYANG MALAYSIA SEBALIKNYA ALLAH GANYANG INDONESIA!

    MUSIBAH GEMPA BUMI, TSUNAMI & BERMCM2 LAGI MENIMPA INDONESIA NAMUN MEREKA MASIH ANGKUH [ WALAUPUN TDK SEMUA] & TETAP EGOIS. SAYA SERU RAKYAT INDONESIA YANG BERHATI IBLIS ITU BERTAUBATLAH, FIKIRKANLAH BAGAIMANA UTK MEMBANTU NEGARA SENDIRI DARI MEMIKIR UTK MENGHINA NEGARA ORG.

    NEGARA MALAYSIA SUDAH LEMAS & LELAH MENANGANI KEBUASAN RAKYAT INDON DI MALAYSIA. MEMBUNUH,MEROMPAK,MEROGOL SUDAH MENJADI SATU BUDAYA MEREKA DI SINI. DARI STATISTIK JELAS PELAKU JENAYAH TERBANYAK TERNYATA DARI RAKYAT INDONESIA.
    SAYA USULKAN KERAJAAN KITA MENGHAPUSKAN TERUS DARI MENGAMBIL ORG INDON UTK MENCARI REZEKI DI MSIA. TUTUP PINTU UTK MEREKA DAN BUKA PINTU UTK RAKYAT DARI NEGARA LAIN YG LEBIH 'BERTAMADUN' DAN TAHU MENGHARGAI BUDI ORANG. MSIA TAKKAN MATI TANPA BANTUAN DARI BURUH INDONESIA!

    BalasPadam
  30. sebenarnya org indon ni pun takut dengan org malaysia... kalau tak takut, masakan dorng nak pakai buluh runcing... dorng tau org malaysia ni pun ramai yg ada ilmu kebal... hahahhaa... otak letak kat lutut... xpenah la nak bersyukur. Allah dah turunkan bala kat dorng pun xnak sedar2 lagi. hati dorng ni busuk. asyik nak berprasangka buruk pd jiran2. negara pun xpenah la aman..

    BalasPadam
  31. Semalam AM terima panggilan (missed call, tapi AM call semula) dari kenalan di Medan yang berasal dari Padang Indonesia.

    Dia kata di hendak balik ke kampung halamannya melihat saudara-maranya yang berada di sana, tetapi tidak cukup modal. Jadi dia minta AM sumbangkan sedikit wang untuk biaya dia pulang ke Padang.

    AM dengan dia memang tak ada masalah. Malah bukan sekali AM membantu dia, kerana dia pernah bekerja di Malaysia dan banyak membantu AM.

    Tetapi itulah contoh keadaan ekonomi orang Indonesia. Hendak pulang ke kampung halaman sendiripun tidak mampu dan minta bantuan dari rakan dari negara yang rakan-rakan mereka tak henti-henti ganyang.

    Ada hati pulak nak datang dan serang Malaysia. Seeloknya rakyat Malaysia tidak perlu bantu mereka makanan dan kewangan, sebaliknya kita belikan cermin muka yang besar untuk mereka cermin diri mereka dulu sebelum mencela Malaysia.

    www.anak2merdeka.bogspot.com

    BalasPadam
  32. yang lebih sebenarnya bukan seluruh warga indon..tapi sesetengah mereka yang IQ RENDAH je..Malaysia ni terlalu berlembut dengan warga asing..sampai penjara pun dah tak muat nak tampung mat-mat indon busuk ni..haramkan aja warga indon masuk negara kita..ramai lagi warga negara lain yang berebut-rebut nak kerja di negara kita..Nama je Islam, tapi boleh kahwin campur..Mazhab mana tah dia ikut..

    BalasPadam
  33. Sedih lihat rakan negara sejiran dan serumpun, malah juga seugama. Kenapa la mereka ni tak da otak nak fikir, tuhan dah turunkan musibah bertalu-talu, tapi tak pernah nak ambil iktibar atas segala musibah. Nak sangat ganyang Malaysia, nak sangat "Swipe Malaysian" belum sempat nak sapu, negara sendiri dah kena sapu dengan Tsunami. Kenapa masih tak fikir? dan asyik dengan ketakburan. Kita di Malaysia ni, buatlah semua program itu ini, nak kumpul dana untuk bantu rakyat mereka yang menjadi magsa gempa, eh alih-alih dia tolak tepi sumbangan kita. Alasan tak masuk akal, konon nak tuduh ekonomi negara kita dijana oleh sektor perjudian. Atas alasan kita memiliki pusat perjudian terbesar di Asean. Ini namanya bodoh sombong. Tapi pelik juga, sumbangan negara serumpun seagama ini yang ditolok, sedangkan bantuan dari Amerika, Jepun diterima tanpa sebarang keraguan. Dah terang lagi bersuluh pun tak nampak ker? Rasanya Las Vegas yang terkenal dengan syurga perjudian di dunia ni bukan terletak di Amerika kot...Kalau nak tolak beragak la bagi alasan. Patutla negara diorg ni tak maju, pemikiran terlampau cetek. Inilah yang nak dikatakan otak letak kat tapak kaki, dia tak sedar berjuta rakyat negara mereka datang ke Malaysia cari nafkah, lagi nak tuduh, nak ganyang Malaysia. Kalau negara diorg tu cukup bagus, tak kan ada lagi permohonan dari rakyat mereka yang dah berzaman duduk kat negara kita ni nak jadi Penduduk Tetap? Tak bersyukur betul diorang ni.

    BalasPadam
  34. saya berdarah Iban Rentap akan turun berjuang. HeadHunters Forevers , Idup Malaysia . Agi idup agi ngelaban!

    BalasPadam
  35. agak agak la wahai orang Indonesia yang keparat (yang keparat je ler).
    ingat kita akan berdiam diri jer ker.

    BalasPadam
  36. Kalau kita buka sejarah hidup mereka rasanya penat je, tak tahu berapa ramai yang baca tulisan kita dalam ni.

    Hakikatnya kita jangan rasa rendah disebabkan penghinaan mereka itu. Mereka sesama mereka pun tak pernah boleh duduk semeja. Kaum Madura tidak boleh duduk dengan kaum jawa, Aceh tidak boleh duduk dengan batak, Orang Minang tidak sebulu dengan boyan.

    Baru beberapa tahun lepas, semua orang masih ingat, bagaimana orang mereka penggal kepala orang yang berlainan suku, dan usung kepala keliling kampung hanya disebabkan perselisihan kecil. Budaya itu mereka bawa ke Malaysia. Bila ada pergaduhan sesama warga Indonesia, cuba periksa identiti mereka, mesti berlainan etnik.

    Mereka lupa, kaum Batak dia masih makan orang lagi walaupun ketika itu mereka telah merdeka. Kita dah pakai jenama terkenal, ada orang mereka yang masih pakai cawat dan duduk cara primitif.

    Yang pandai sikit dan celik komputer tu rasanya 0.01% dari jumlah penduduk Indonesia. Celik komputer tak cukup kalau tidak celik sejarah. Suruh mereka yang mulut celupar tu melawat pendalaman Kalimantan dab Sulawisi dan tengok sendiri kehidupan masyarakat mereka. Itu pun kalau mampu untuk berbuat demikian.

    www.anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  37. bab bakar-bakar bendera ni..keja orang x bertamadun..

    BalasPadam
  38. Bagi sesiapa yang rajin memerhati bagaimana perbedaan tabiat atau budaya hidup sesuatu kaum itu sememangnya tak hairan kenapa ada kaum itu lupa akan diri sendiri. Amat payah menyatukan semua kaum.

    Baik Melayu, Cina, Indian, Benggali, Jawa, Madura, Iban, Bugis, Jepun atau jua bangsa sejarah banyak menceriterakan tabiat baik buruk mereka ini.

    Bila kita sebut kaum Yahudi; tak siapa dapat menafikan kebijaksanaan kaum ini tapi apa kata kitab terhadap mereka; Pak Arab pun sama semua tahu orang Arab ini amat kejam & degillah amat tapi ramai Nabi dari kaum ini.

    Itu yang terjadi dalam permasalah pelampau Indon ini; Tak perlulah kita menyeberang sempadan Indon & Malaysia. Kita sememangnya serumpun; maka kita lihatlah sendiri kaum mereka yang bermastautin tetap & tak tetap di negara kita ini. Pasti semua mengakui; ada kalangan mereka sememangnya baik bagai rakan AM hingga Am bermurah hati membantu dia.

    Saya juga ramai punyai rakan baik di Acheh bekas pelajar yang menuntut di sini. Maka kalau kita terus melabelkan Indon ini pelampau; tak sedar diri, bagi saya bukanlah menyeluruh.

    Rasanya pemerintah di sana juga sedia berkerja sama dengan pemerintah di sini untuk menghukum mereka yang kepingin sangat ke kancah perang sia-sia ini. Saya yakin amat golongan mereka tidaklah seramai mana.

    Sementelah itu semua pihak terutama mereka yang melibatkan keselamatan & keamanan kedua negara mestilah segera menangani masalah ini.

    Amat tidak baik jika isu antara dua negara itu dicampuradukkan dengan dakyah & provokasi yang berpanjangan di jiwa rakyat jelata. Dari kudis menjadi bisul & kemudian menjadi barah yang pasti boleh sampai membuat hubungan dua negara menjadi parah.

    Buat mereka yang berkenaan; Bangunlah dari bermalas terus dengan selimut yang penuh dengan musuh ini. Bertindak cepat & tepat agar empangan kemarahan ini tidak sampai menjadi tsunami & bencana yang amat menyedihkan.

    BalasPadam
  39. moga ALLAH swt membalas budi 'baik' org INDON yg x sadar dek untung ni..

    ALLAHUAKBAR!!!

    BalasPadam
  40. Indon ni ingat negara kita ini macam telur ayam kot. senang-senang je nak di pecahkan. Cubalah kalau berani. tengok siapa yang kena..

    BalasPadam
  41. Apa akan jadi kalau Bantuan gempa dari Malaysia, kita hentikan dan kita buat tidak ambil kisah sahaja.. Kita ni boleh di katakan negara yang prihatin. Orang buat apa-apa kat kita, kita tetap menghulurkan bantuan sewajarnya.

    BalasPadam
  42. Salam 1 Malaysia,
    Saya sebagai rakyat Malaysia dari Sabah ingin berkongsi info tentang sikap warga Indon yang sangat KURANG AJAR terhadap kedaulatan negara kita. Ada pula sampai nak isytiharkan perang ke atas Malaysia, dengan buluh runcing pula tu...
    Di Sabah, sebenarnya terlalu ramai warga Indon yang dah kaya raya. Bermacam-macam bidang yang mereka usahakan untuk mendapatkan wang. Lebih kaya daripada penduduk tempatan.
    Saya percaya orang yang asyik mencanang nak berperang dengan kita tu tak pernah ke Malaysia. Kalau dia pernah datang ke Malaysia, saya yakin dia akan menetap di malaysia seperti kaum kerabatnya yang dah kata raya di Sabah ni.
    Panas hati juga waktu tengok Buletin Utama malam semalam tu. Orang tengah sibuk hulur bantuan kat tempat dorang, dorang pula nak berperang. Buang masa betul...
    Tak sedar diri...
    Kepada saudara Mazidul, mungkin kalau ada masa boleh datang ke Sabah untuk meninjau kehidupan warga Indon yang dah kaya raya di Sabah ni...

    BalasPadam
  43. salam...
    ish ai, apa lah masalah sebenarnya indon bodoh ni? depa tu tak sedar ker yang depa duk menumpang kat negara kita ni? tak kiralah yang datang cara halal dan juga yang datang cara haram! sedarlah sikit!

    geram gila bila baca isu ni sebab kalau nak cakap lah kan, tak habis nanti! macam2 keistimewaan yang kita ni dah bagi kat diorang! tak payah ar nak demand sangat!

    kurang ajar tul! kalau yer pun ada tiru/apapun, tak payah ar nak bakar bendera atau buat demonstrasi bodoh!

    derrr, korang memang kampung lah! no wonder lah bangsa diorang tak maju2 sampai sekarang! respect people lah beb! makin banyak plak diorang ni cari masalah! cukup2lah memburuk2 kan orang lain kalau kau orang sendiri pun macam tu!!!

    GERAM! memang macam *^&%^$#!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.