Khamis, Oktober 08, 2009

Omong Kosong

Akhirnya wakil Indonesia dan Malaysia bersuara.
Menurut laporan Bernama, jurucakap Kementerian Luar Indonesia, Teuku Faizasyah berkata ancaman sukarelawan Benteng Demokrasi Indonesia, Bendera, menyerang Malaysia menggunakan buluh runcing hari ini hanya omong kosong.

"Satu hal yang ingin saya tekankan adalah bahawa aksi-aksi yang mereka lakukan sama sekali tidak menggambarkan sikap masyarakat Indonesia. Jangan diberi ruang, jangan sampai mereka berpeluang memburukkan hubungan baik kedua-dua negara," ujarnya.

Beliau menggesa media massa tidak memberi publisiti kepada kegiatan Bendera. Hemat saya, Faizasyah harus bertegas menasihatkan media Indonesia tidak ‘membakar’ isu sama di negaranya.

Di Malaysia, Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata rakyat tidak perlu takut berhubung khabar angin itu kerana polis sentiasa bersiap sedia berhadapan sebarang kemungkinan demi menjamin keselamatan negara.

"Polis perlu menyiasatnya dulu. Kita mempunyai pakar dalam bidang pemantauan dan risikan untuk menentukan kesahihannya," kata beliau kepada pemberita.

Kepada sukarelawan Bendera, kibarkan bendera Indonesia sebelum ini dijadikan ikat kepala menggunakan buluh runcing. Pacakkan di atas kubur ribuan mangsa gempa bumi di Padang untuk dijadikan peringatan, perjuangan kamu untuk terus HIDUP belum selesai.

25 ulasan:

  1. Alhamdulillah kalau macam 2...namun ingin dan izinkan Pak Tua berpesan kepada semua, berwaspada dan bersedia..!

    Biar jadi Harimau yang tidur..jika bangun terus berjuang!

    Bukan ingin menyalakan api permusuhan,namun keadaan waspada adalah yang terbaik untuk waktu ini bagi diri Pak Tua..kerna bangsa Indonesia yang jumud itu suka melakukan sesuatu tanpa berfikir....

    Selalulah kita doakan moga Allah S.W.T sentiasa mencucuri rahmat kepada Agama, Bangsa dan Tanahair kita..lagi elok kalu ada kesempatan, kita buat solat hajat mohon supaya Malaysia dihindarkan dari bala bencana dan onak sengketa mana-mana makhluk durjana sekalipun.

    BalasPadam
  2. Tidak perlu pihak mereka kata, AM sendiri berpendapat tindakan mereka itu memamg omong kosong.

    AM ada kata hari tu, nak sangat tunggu 8hb Oktober, iaitu hari ini. Khamis.

    AM cukup yakin mereka tidak akan membuat kerja-kerja bodoh itu, melainkan mereka rasa polis dan pihak keselamatan kita bodoh macam mereka juga dan masih menggunakan keris dan lembing untuk menghadapi mereka.


    www,anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  3. Pihak yang berkaitan tu patut banyak-banyak bermuhasabah diri,adalah lebih baik beri fokus pada nasib masyarakat senegara yang ditimpa bala bencana tu..

    BalasPadam
  4. Ntah apa2. Negara tgh tenat dgn bencana sibuk nak serang negara org. BODOH!!!!

    BalasPadam
  5. Walaupun sekadar omong kosong, kita perlu berjaga-jaga juga.. Kita dah banyak sangat lemak sebab terlalu bergantung kepada tenaga buruh mereka.

    BalasPadam
  6. hu~ khabar omong kosong, semalam seharian saya training di rumah dengan skill counter strike hingga game habis, nasib baik omong kosong , kalau tidak akan ku beli M 16 (B 3-4 ) fire in the hole.. hikHIKhik. nasib baik semalam main cheat.

    BalasPadam
  7. Dalam keadaan aman macam ni, kita tak seharusnya leka....kena sentiasa berwaspada selalu

    MrJ, saya pun penat berlatih kat counter strike tu....nasib baik tak tunjuk cheat skill terbang... :D

    BalasPadam
  8. Setuju sangat dgn Pak Tua SP & Audra S. Kita harus waspada. Anggap saja mereka itu seperti orang gila di Tanjung Rambutan, fikir dh sihat sempurna sprt sedia kala. Rupa2nya mengganas tak tentu hala, tak kenal punca! huh!
    “Hai manusia, sesungguhnya janji Allah adalah benar, maka sekali-sekali janganlah kehidupan dunia memperdayakan kamu dan sekali-kali janganlah setan yang pandai menipu, memperdayakan kamu tentang Allah. Sesungguhnya setan itu adalah musuh bagimu, maka anggaplah ia musuh(mu), kerana sesungguhnya setan-setan itu hanya mengajak golongannya supaya meraka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala."
    (Fatir : 5-6)

    BalasPadam
  9. tin kosong.... tong kosong... same le tu!! nwy, kite kena jgak always alert, who knows..
    Mr.J, we need assistant.. back up..
    fire........ sama lah kita tok, same zone. hee..2!!

    BalasPadam
  10. Bagaimana mahu mengikas rasa terkilan telah kerap dilukai oleh pemblog Indon ini. Bagaimana mahu dibuang kata-kata kesat yang dilemparkan terhadap kita melalui TouTube ini.

    Isunya telah lama berkecamuk dalam jiwa antara kedua-dua warga. Pemimpin memang mahukan kebaikan & perdamaian tetapi mereka yang membikin provokasi ini bagaimana. Apa tindakan oleh pemimpin mereka?.

    Kita boleh membuang yang keruh & menjernihkan semula hubungan... namun jika masalah ini asyik berulang apa tindakan kita. (Bersabar?)

    BalasPadam
  11. apa pun semua ini ada DALANG nya. Provokasi demi provokasi mengajak Msia bergaduh @ perang. Perang akan besar impak nya pd INDON dan Malaysia. dan yg akan amat2 sengsara adalah negara mrk sendiri. dlm situasi sekarang ada hati lg nak berperang ( utk mengalih perhatian dan nak jd hero?)

    Krisis ini semakin tenat sejak kes ambalat, manohara dan mcm2 lg yg remeh temeh.. ( selepas Scorpene) semakin menjadi2. amat2 menyakitkan hati membaca setiap blog yg menghina negara kita.. Yg terbaru paling lawak Lagu Saiful Apek - Aspalela pun di katakan di ciplak dr lgu Indon...... ishkkk. ishk.....

    BalasPadam
  12. I dapat ni dari Ganyang malingsia website....pendapat I kerajaan malaysia ni x yah la nak sibukan diri gi anta bantuan kat diorang kan baikla bg bantuan tu kat ibu2 tunggal anak2 yatim, kat malaysia ni lagi afdal...




    GANYANG MALAYSIA

    Merasa dirinya developed country, padahal GDP/capita hanya 5000 USD (angka inipun sudah dimanipulasi oleh Kerajaan Malaysia), experts memperkirakan angka yg benar adalah sekitar 1500-2000 USD/ kapita/ tahun...

    2. Punya program luar angkasa, tapi tak punya teknologi pembuatan rocket..

    3. Bangga dengan kemampuan memperkerjakan tenaga kerja asing, sementara uang mereka diperas dikirim ke nagara asal pekerja2 tersebut dan banyak warga mereka yg menganggur karena kalah bersaing..

    4. Merasa universitas mereka terhebat di Asia.. baru terbuka matanya setelah keluar ranking baru bahwa merekalah yg paling rendah...setara dengan Somalia dan Sudan, agak sedikit di atas University of East Timor saja..

    5. Bangga dengan Menara Petronas yang dibangun oleh Korea Selatan..

    6. Mengeluarkan banyak uang untuk tourism marketing tapi memukuli dan menyiksa turis yg masuk... mana ada lagi orang yg mau datang..

    7. Bangga sebagai negara yg banyak kedatangan turis. Lupanya dia bahwa turis yg masuk ke negaranya sebagian besar adalah orang Singapore yg mengunjungi family dan orang Indonesia yg hendak cari kerja... jadi bukan turis yg sebenar2nya. ..

    8. Tidak bisa memanfaatkan potensi besar bangsa China dan India sebesar2nya karena rasa iri hati sehingga menggunakan NEP dan lain2 policies untuk membatasi perkembangan kekuatan bangsa China dan India..

    9. Tidak mampu menciptakan budaya sendiri sejak nenek moyangnya hingga sekarang. Orang Amerika saja mampu menciptakan budaya sendiri yg berbeda dari orang Eropa.

    10. Tingkat buta huruf masih mencapai 17% dari total populasi

    BalasPadam
  13. Kepada Helioz, MrJ & Azrul, teruskan berlatih..tak rugi berlatih :)

    Saya setuju sangat dgn pendapat Bro Mazidul, "Hemat saya, Faizasyah harus bertegas menasihatkan media Indonesia tidak ‘membakar’ isu sama di negaranya."
    Apa tindakan Indonesia membenteras kegiatan kumpulan ini?

    Apa pun, kita kena setiasa waspada. Kumpulan ni, tak guna otak...Umpamakan, kita bergaduh dengan orang gila, tindakan org gila ni unpredictable sebab dia tak fikir macam kita fikir.

    BalasPadam
  14. duit nak beli kasut pun tak ada, nak beli suratkabhabar pun tak cukup. siapa yang nak sponser tiket kapal terbang ataupun kapallaut ke Malaysia. saya agak mereka bila sudah sampai di sini tidak mahu balik ke indon kerana disini adalah lebih baik dan lebih banyak rezeki.

    BalasPadam
  15. Sesungguhnya hanya angin yang bertiup kencang.. Tetapi layarnya tidak di naikkan.

    BalasPadam
  16. Rakyat Indon seharusnya berusaha membantu saudara-saudara mereka yang masih berdukacita di Padang,bukannya memikirkan hendak menyerang sahaja. Uruskan keadaan di negara kamu dulu.

    BalasPadam
  17. nape diorg x sampai² lagi ni. datang ikut "bot pancung" ker naik flight(mampu ker...)???

    BalasPadam
  18. yang buat saya terfikir... bila dah sampai tahap macam nih ugut mengugut, masih ker kita perlu diam? bukan ker kita berhak menyuarakan rasa kita pada pihak kerajaan di sana? dan pihak berkuasa yang di sana pun tak buat apa2 ker nak halang? kalo kat negara kita, kena ugut ajer kita dah boleh buat report polis.

    ntahlah.. tak paham lah...

    BalasPadam
  19. isunya bukan indonesia tapi sengaja nak mengalih isu yang sebenar apa yang berlaku di malaysia...maklumlah melayu mudah lupe..

    BalasPadam
  20. Agaknyer mana pegi PEKIDA yg SAMSENG???
    Stakat nak Bunuh Org Melayu sesama sendiri,Berkobar kobar......Tapi Bab INDON nak menyerang Malaysia...tak plak berbunyi.Hihihi...Takut kah???Jaguh Kampung kot

    BalasPadam
  21. kepada saudara ulukelang...tidak perlu mempersoalkan mengenai PEKIDA di sini. PEKIDA atau tidak...menjadi tanggungjawab kita untuk menjaga tanahair.

    BalasPadam
  22. Pak Tua...Marilah kita sama sama berada di hadapan utk menjadi BENTENG menjaga keamanan negara kita.
    Bro Maz...Dengan adanya Blog Bro Maz,ramai anak malaysia bersatu utk menjaga keamanan negara.
    Tahniah Blog Bro Maz..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.