Sabtu, Oktober 12, 2013

MENAIKI BOT BERSAMA DUA CALON MAJLIS TERTINGGI UMNO


Sepanjang melaksanakan tugasan 'Hitam Putih Nadi Kehidupan' di Bandaraya Melaka Bersejarah' pelbagai individu saya temui. Dalam kesibukan dengan jadual harian ketat, mereka sudi turun padang dan berkongsi pelbagai maklumat berguna bersama kru Majalah 3.


Terima kasih kepada dua calon Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Wira Idris Haron dan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim kerana sudi menyusuri Sungai Melaka bersama saya pada 8 Oktober lalu.


"Saya menawarkan diri bertanding untuk mengekalkan jawatan Ahli Majlis Kerja Tertinggi kerana saya ingin meneruskan kerja kebajikan, kesukarelawan, sekian lama menjadi darah daging saya dan ahli Kelab Putra 1 Malaysia. KP1M. Saya ingin lebih  memperkasakannya lagi usaha itu. Kalau sebelum ini Datuk Michael Chong dilihat begitu hebat dalam kerja pembelaan dalam MCA, kini masyarakat mencari UMNO. Contohnya, usaha menyelamatkan anak gadis dibawa lari keluar negara, merancang dan melaksanakan misi bantuan kemanusiaan ke luar negara. Saya berharap, andai diberikan ruang dan peluang, saya hendak mengggabungkan Pemuda, Puteri dan Wanita di bawah payung Ahli Majlis Tertinggi itu sendiri untuk saya bergerak seiring di atas nama Sang Saka Bangsa, kita membawa bendera UMNO ke seluruh negara dan  juga dunia," ujar Pengerusi Tabung Haji itu.


Tambah beliau setakat ini KP1M telah melaksanakan  misi bantuan kemanusiaan di 32 negara. 

"Saya amat menjiwai kerja kerja berhubung bantuan kemanusiaan. Apapun jawatan bakal saya diterima dengan izin Allah, kerja kesukarelawan tidak akan saya tinggalkan. Cuma saya berdoa semoga Allah mengurniakan saya kesihatan agar saya berpeluang membantu lebih ramai masyarakat Malaysia dan dunia," jelas Datuk Abdul Azeez.

Saya mengenali Ketua Menteri Melaka, Datuk Wira Idris lama dahulu sebelum beliau bergelar Datuk. Sikap beliau tetap sama, peramah, tegas dan amat serius tatkala melaksanakan tugas dipikul.

Hemat saya, dua pemimpin ini seharusnya diberikan peluang untuk menjadi Ahli Majlis Tertinggi UMNO pada pemilihan bakal berlangsung pada 13 Oktober ini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.