Rabu, Jun 11, 2014

ALIRAN TRAFIK LEBUH RAYA UTARA SELATAN DIBERHENTIKAN

Aliran trafik Lebuh Raya Utara Selatan terpaksa dihentikan berikutan kejadian lori 3 tan terbakar di lorong menuju ke utara tanahair.

"Kejadian bermula pada kira-kira jam 1.45 tengah hari. Waktu saya memandu, beberapa pengguna lebuh raya lain memaklumkan, lori dijilat oleh api. Pantas saya memberhentikan lori di lorong kecemasan dan kemudian beredar untuk menyelamatkan diri," ujar Wira, 58 tahun.


Saya menemui pemandu lori itu tatkala dia berdiri, memerhatikan kenderaan dipandunya marak di sekitar KM303


"Saya berpengalaman memandu lori sejak 30 tahun lalu dan ini kali pertama lori terbakar. Saya syak berlaku masalah pendawaian. Lori saya pandu membawa kotak, habis semua musnah dan saya telah melaporkan kepada majikan" ujar ayah kepada tiga anak terbabit.


Saya dan jurukamera, Abdul Rahman Salim dalam perjalanan ke Ipoh, untuk melaksanakan tugasan istimewa bakal disiarkan pada 30 Jun akan datang.


Petugas bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Gopeng, tiba di lokasi kira-kira 15 selepas kes dilaporkan.

Buat sementara waktu aliran trafik diberhentikan bagi menjamin keselamatan pengguna lebuh raya lain.


Lima petugas bomba bertindak pantas, api berjaya dipadamkan sepenuhnya dalam tempoh kurang lima minit.


1 ulasan:

  1. sy ada time nie... menuju balik ke klang, sib baik jalan sy tak di berhenti kan hehehe

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.