Rabu, Mac 04, 2009

GURU Kencing Berdiri MURID Kencing Berlari

GURU kaunseling didapati bersalah meraba payu dara dan kemaluan GURU pelatih, 24 tahun di Kuala Muda, Butterworth, Pulau Pinang pada 22 Mei 2005 lalu. GURU pelatih dikata terkena sihir, lalu GURU kaunselor kononnya cuba mengeluarkan katak daripada rahim mangsa.

Kejadian pelik tetapi benar.

Mahkamah Majistret Butterworth menjatuhkan hukuman penjara 2 tahun dan satu sebatan kepada GURU kaunseling terbabit.

Biarpun bukan membabitkan semua, jangan hairan jika anak murid kencing berlari sebab GURU sendiri kencing berdiri.

19 ulasan:

  1. Salam..En Mazidul

    ye,memang pelik tapi benar.. tapi Sewaktu kejadian tu guru pelatih terbabit dalam keadaan sedar ke tidak sedar?

    BalasPadam
  2. Guru tersebut ada belajar ilmu bomoh ke? Boleh pulak ckp ada 'katak' dalam tempat tu. Pas tu boleh pulak guru pelatih tu percaya cakap dia.
    Ha..Ha..Ha...

    Namanya guru kaunseling, sepatutnya dia yg kena kaunseling sbb berperangai mcm tu.
    Pelik ! Pelik !

    Dan tak hairan la kalau pelajar sekolah tu cuba 'mempraktikkan' apa yg guru mereka buat.

    BalasPadam
  3. Guru juga manusia yang tidak lepas dari melakukan kesilapan, tetapi kesilapan seperti ini pada pandangan saya sesuatu yang amat memalukan, apatah lagi ia dilakukan oleh gologan guru yang sinonim dengan sifat seseorang yang berperawatakan tinggi.

    Orang sebegini tidak layak bergelar guru, malah lebih tidak layak menjadi seorang kaunselor..

    Soalannya, kenapa jadi begini? Sekadar pendapat. Ramai perkatakan ramai guru sekarang memilih kerjaya berkenaan bukan kerana minat dan keingingan diri yang tinggi. Saya bersetuju dan sememangnya trend kini, sekiranya graduan yang sukar mendapatkan pekerjaan di bidangnya, 'senang2' boleh memohon untuk mengikuti program Kursus Perguruan Lepasan Ijazah (KPLI), dan tentu ramai yang bukan betul2 berminat dengan profesion guru hasil dari program ini, maka tak hairan kalau integriti guru boleh terjejas dengan orang2 sebegini.. dan ini mungkin hanya satu dari masalah2 lain..

    BalasPadam
  4. Faisal, kejadian berlaku lebih 3 tahun lalu. Guru terbabit Melayu tetapi saya hairan bagaimana kaunselor itu menyakinkan guru pelatih muda mengenai kewujudan katak di dalama rahim :)

    Apa dia kata yer?

    "Cepat! I kena keluarkan katak tu, kalau tidak ..."

    Mungkinlah ...

    HEH, saya fikir guru terbabit wajib diberi kaunseling, kedua2nya.

    Cute, maaf, tidak dilaporkan pula keadaan guru pelatih terbabit pada ketika kejadian :)

    BalasPadam
  5. macam2 kes...
    *geleng-geleng kepala*

    BalasPadam
  6. org yg teda akal & biol jer mempercayai kata2 mcm gitu :(

    ntah pelatih tu pun mmg gian nak kena raba kot maklumlaa nak dapat markah lebih..hiks

    tapi kes mcm gini tak pelik sbb mmg ade pelatih yg suke mengediks dgn lecturer yg sedia gediks..

    sabo je aku.

    BalasPadam
  7. 3 thn lepas punya citer? baru skang nak buat laporan polis? macam ada sesuatu antara mereka tu. tapi x mustahil la benda ni terjadi. nama pun dah guru kaunseling. mesti pandai saiko punya. kalo x, x kan bodoh sangat pompuan tu percaya ada katak masuk kat celah sempit dia tu. hahaha...

    BalasPadam
  8. Zairi, usah keliru. Kes berlaku pada tahun 2005. Perbicaraan mengambil masa lebih 3 tahun. Mangsa bukan membuat laporan baru2 ini.

    BalasPadam
  9. tue baru kes cikgu2...kes bakal2 jd cikgu pun dah ade kan bro...

    budak sekolah dah byk terlibat..jangab pulak budak tadika pun nk terlibat sama

    BalasPadam
  10. Frame, budak2 tadika sekarang ni pun dah bijak dalam segala hal.

    BalasPadam
  11. Weh........!!!!
    Macam nih ponk ader gak eik?

    Hebat ilmu tuh!!!!

    P/S Ada katak? Heheheheh

    BalasPadam
  12. Epoi, nasib baik didakwanya katak, kalau lebah ke, lipan ke, ikan keli ke, bas sekolah ke, lagi payah. Kan?

    Lepas tu, kaunselor cakap 'Bas sekolah ni boleh I bagi u-turn tak?'

    :)

    ( Tunggu komen Alid engineer nakal di Yangon, Myanmar )

    BalasPadam
  13. Zaman para anbiya' dulu, ada kisah seorang 'abid ( ahli ibadah ) yg dah beribadah selama puluhan tahun dengan tekun, tetapi akhirnya mati dalam kesesatan akibat ditewaskan nafsu dengan seorang wanita.

    Guru adalah manusia biasa - yang ada akal dan juga nafsu - sama macam kita semua.

    Pokok pangkalnya iman...

    BalasPadam
  14. Bang Dul sorry lambat komen, banyak hal dunia kena settlekan la..

    Perkara yang menimbulkan
    KEPELIKAN TAPI BENAR

    1. Kes tu dah 3 tahun dulu, kenapa lambat sangat keputusannya, lambat report ke? Mah-ka-

    mah lambat ke? Atau lambat buat laporan Polis. Ye la, dulu masa sedap tak ingat semua tu,

    bila salah sorang tak mahu bertanggung jawab atau cuba nak lari, yang sorang terkontang

    kanting, baru sibuk nak buat Polis report, korang perasan tak?

    2. Kita ni kan ke dalam tahun 2000an (Milleneum years), tapi kenapa masih percaya benda

    benda macam tu? (Betul ke? aku tak caya la kalau cikgu perempuan tu boleh percaya benda

    benda tu, tah tah 'katak' lain tak keh keh keh keh apa la sekolah tinggi tinggi, boleh

    percaya benda benda tu.

    3. Guru Kaunseling tu nampak sangat ambil kesempatan., yang lawaknya apala 'katak' yang

    jadi mangsa. Kenapa katak tu yang jadi mangsa dalam kes ni? katak tu tak tahu menahu pun pasal ilmu ilmu ghaib ni. Kenapa ek?
    Bang Dul, dulu orang guna bas, sekarang LRT...bukan setakat U Turn, Roller coster pun boleh he he he he

    4. Mengikut logik fakta kenapa guru wanita tu ikut guru kaunseling tu ke rumah, itu yang

    aku baca dalam surat khabar tempatan on-line, memang saja saja je masuk kandang HARIMAU yang HARI HARI MAU.

    Betul tak? kalau tak ikut, perkara ni tak jadi, so jangan lah ikut.

    5. Guru pun manusia juga, aku pun manusia juga, masing masing ada nafsu, cuma aqal yang

    mengawal perlakuan kita.

    So, kalau dah berdua-dua dalam bilik, tak kiralah sorang dah tidur atau tidak, atau kedua

    dua belum tidur. Nafsu yang ditambah dengan hasutan syaitan yang sentiasa bekerja untuk menjahanamkan umat Rasul Allah tu,
    macam macam boleh jadi

    Alid kata:
    Maaflah, aku sejak lahir tak caya dengan bomoh-bomoh ni.

    Ada yang mengaku dialah MAHARAJA BOMOH DATUK WWWWWWWWWMMMWMWMWMW itulah inilah, cuba korang tengok
    dalam akhbar akhbar tabloit, bukan main lagi iklan dia. "suami tak suka isteri akhirnya kembali bersatu suami saya kuat berjudi akhirnya insaf anak akak gian merempit kini gian ke surau....bla bla bla yada yada yada"

    Kalau betul bomoh tu TERER, kenapa Sarlinie masih belum di jumpai?
    ahhh jawab, jawab...jangan tak jawab

    Siapa yang tengah menuntut ILMU PERBOMOHAN tu sila jawab...okayyyy

    Satu je yang aku percaya, memang terbukti, alaa... yg gambar dia siap pegang handphone tu ha...dah memang berhasil pun... he he he he

    Mak aku doktor kerajaan pencen he he he he sekarang dah jadi bidan kampong he he he

    PUK... kena lepuk lagi dengan Abang Dul, " kau ni, tulis lebih lebih pulak, nak tulis banyak, tulis kat blog sendiri lah..."
    jangan marah aaaaa....incik...

    BalasPadam
  15. erm..en mazidul..
    Tapi pada pendapat cute kesian pulak kat guru kaunseling tu kene hukuman 2tahun penjara dgn sebatan lagi.. sekiranya hakikat sebenar kejadian tu guru pelatih tu sedar dan meerelakan perbuatan cikgu tu...

    BalasPadam
  16. dalam kes ini, anak murid tidak boleh kencing berlari sebab ada katak dalam anunya. guru pulak sedap kencing pada anak muridnya sendiri untuk menghalau katak itu....
    isk isk...dunia dunia...penjelasannya, cikgu mesti mempunyai iman yang tinggi dan lebih bermoral. anak murid pula janganlah terlalu gedik sangat sampai menggoda guru sendiri.

    BalasPadam
  17. Cuma nak komen peribahasa tu..

    Kalau anak murid kencing berlari, bukan salah guru jika guru kencing berdiri.

    Guru tidak berlari. Anak murid tidak ikut teladan guru untuk kencing berdiri statik. Salah murid sendiri.

    So bukan guru tu yang ajar anak murid kencing berlari

    http://aliashim-albani.blogspot.com

    BalasPadam
  18. ilmu sihir bahaya ...

    bukan dikalangan guru sahaja.. macam abg mazidul... dalam bidang penyiaran takkan tak de?

    BalasPadam
  19. Biar Cikgu tambah sikit ea...

    Guru kencing berdiri..murid kencing berlari..

    Guru kencing berlari..anak murid kencing menari

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.