Sabtu, September 06, 2008

Melayu Hebat Jual Diri

Kegiatan pelacuran berlaku di seluruh pelusuk dunia. Kegiatan tidak bermodal tetapi menawarkan imbuhan bagi golongan terbabit dalam profesyen tertua di dunia itu.

Di negara kita Melayu, Cina, India melacur. India merangkumi 2% daripada statistik dikeluarkan Bukit Aman, Cina 30% dan Melayu 60%.

Mengapa Melayu 60%?

5 ulasan:

  1. itu baru statistik perkerjayaan.. bagaimana statistik yang melalukan kerja ini sebagai part time terutama di hujung minggu ( untuk santapan dan hadiah kemenangan mat rempit

    bagaimana pula dengan statistik pelacur dari luar negra?

    p/s- belum lagi di kira yang melakukan secara suka-suka di hotel atau rumah tumpangan

    BalasPadam
  2. kenapa melayu 60%..
    kerana ini negara mereka..
    mereka yang mendominasi kerjaya ini..
    tapi..
    ini negara Islam..
    kalau mereka Islam mereka tak buat begitu..

    BalasPadam
  3. Pada pendapat sayalah En. Mazidul, ianya mungkin kerana mentaliti pemikiran melayu kita yg nak senang cepat, nak kaya, nak seronok yg selama ini kalau dikira kebanyakkan taraf hidup orang melayu adalah di kateogarikan dalam sederhana yg mana mereka terutama muda-mudi melayu ini teringin merasai apa yg dirasa olih orng2 yg berada atau mewah. Justeru mendorong mereka bersikap cetek memandangkan cara ini begitu mudah, senang & dapat mengabulkan segala permintaan mereka. Kekadang faktor2 yg lain adalah seperti kurangnya pendidikan yg menyukarkan mereka mendapat pekerjaan atau juga masaalah hutang. Rata2 rumusan yg bolih disimpulkan disini adalah tentang keinginan Melayu yg nak cepat mewah dengan bergaya tanpa berusaha & ini bukan saja dalam aktiviti pelacuran malah dalam aktivit jualan juga yg mana muncul macam2 jualan kononya secara langsung & halal yg menjanjikan kekayaan yg cepat.

    BalasPadam
  4. Salam bang

    Orang Melayu 60% sebab:

    1. Kurang pendidikan - akibat kemiskinan, kemalasan, pergaulan atau pengaruh pengaruh lain. So nak dapat kerja yang bagus susah. Inilah kerja yang paling senang.

    2. Lemah minda - Akibat terlanjur atau di lanjur, merasa dirinya tidak berguna atau tujuan kononya membalas dendam kepada orang yang merosakkan nya.

    3. Dapat duit banyak, kalau satu malam RM700.00 kala satu bulan sudah berapa?...

    Di Malaysia ni segala galanya kena pakai duit. Segala galanya mahal. Kalau kita tak ada duit atau kurang duit, siapa yang nak peduli?

    Nak kerja sektor swasta terutamanya bank bank atau syarikat antarabangsa semuanya di monopoli oleh kaum bukan Melayu.

    Kalau dapat kerja pun, gaji ciput.
    So inilah profesion yang BANYAK DAPAT DUIT. tak luak apa pun.

    4. Kurang pendidikan agama atau lemah iman. Ada yang sudah bekerja dengan gaji yang agak besar pun sangup buat kerja macam ni sebab nak hidup mewah. Ingat tak dulu ada sorang tu, kalau di ikutkan gaji cuma beberapa ribu sahaja. Tapi boleh duduk di appartment mewah. Akhirnya mati di bunuh.

    5. Semuanya pasal Duit. Kalau duit banyak, depa tak buat kerja macam tu.

    Wasalam...

    BalasPadam
  5. Sbb duit la kot...Kalo free ade ke yg sanggup?.Tak tau la plak kalau ada.Mngkin terdesak.Bagaimanapun matlamat tidak dapat menghalalkn cara. Knape melayu???Agaknye tu je yg ada dlm fkiran dorang yg boleh mndtgkn duit cpt. Selama ini dh terlalu banyk dimanjakan. Jadi sikap utk berusaha kurang kot. Apapun ni skadar pndpt pribadi. Pada ibu bpa smua tlglah pantau anak2 yg kerja kt bandar tu..Sayangilah waris2 kita.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.