Jumaat, April 13, 2012

CUKUPLAH TUBUH DIGOMOLI DAN DIRATAH LELAKI NIGERIA

Mengapakah saya berasa amat meluat setiap kali melihat gelagat lelaki Nigeria di negara ini? Kerana saya banyak mengetahui sisi gelap kegiatan mereka melalui pengalaman dan berita disampaikan oleh pihak berkuasa ke telinga saya.

Saya percaya sebilangan warga Nigeria mengenali wajah saya sewaktu berkhidmat sebagai wartawan penyiaran dan perantara program 999 sebelum ini. Justeru tidak hairan jika saya kerap dilontarkan jelingan tajam sekiranya berada di lokasi tumpuan mereka.

Semalam saya mendedahkan kisah wanita tempatan, 'Jun', 30 tahun, menjadi kekasih lelaki Nigeria selama setahun.

Allah menemukan Jie dengan blog ini dan menurutnya sedikit sebanyak mendorong dia mengundurkan diri dari perhubungan itu.

Baca luahan Jun di blog Journalis Maya, klik di sini.

Saya yakin bukan mudah keputusan dibuat oleh Jie untuk berkongsi pengalamannya bersama pembaca blog ini. Apapun secara peribadi, saya ingin merakamkan ucapan tahniah kepada dia kerana mengambil langkah bijak sebelum nasi menjadi bubur.

"Adakah banyak komputer di rumah Charles?," itu soalan saya.

"Dia ada 2 laptop. Internet 24 jam menggunakan nama perempuan tempatan, orang asli. Dua lagi laptop diberikan kepada rakannya," balas Jun.

Sebaik menerima informasi itu, saya percaya bekas teman lelakinya sah terbabit dengan kegiatan penipuan menggunakan internet.

Berikut pertikan dari entri saya nukilkan pada 22 Disember 2012.

"Dalam rumah ini, ada 3 bilik. Satu bilik, saya dengan teman lelaki manakala dua bilik lagi, kawan dia duduk tiga orang. Mereka semua terbabit dalam 'parcel scam' sejak saya mula tinggal bersama. Mereka online 24 jam sehari kecuali pada hari Isnin mereka ke universiti dan kolej," jelas Zana.

Untuk membaca entri lengkap sila klik di sini.


Untuk rekod, Zana menghubungi saya selepas menyedari dirinya ditipu dek lelaki Nigeria mendakwa amat menyayangi dirinya. Dalam operasi dilaksanakan oleh pihak polis, 3 rakan serumah bekas kekasih Zana, dari negara sama  berjaya diberkas namun agak malang, dia berjaya melarikan diri.

Lazimnya, lelaki Nigeria memburu gadis berpunggung dan berbuah dada besar tetapi melalui pengamatan saya, Zana gadis manis dan bertubuh sederhana.

Namun, sebilangan lelaki Nigeria tidak teragak-agak untuk menyetubuhi sesiapa sahaja asalkan mereka bergelar wanita biarpun tubuh sudah berkedut seribu.

Baca kisah benar, diceritakan kepada saya di sini.

Melalui pengalaman lampau, ramai mangsa menceritakan kepada saya, kononnya bekas teman lelaki mereka mendakwa dilahirkan dalam keluarga kaya di Nigeria.


Saya sempat membuat sedikit penyelidikan berhubung Nigeria dan informasi itu saya kongsikan bersama pembaca  di sini.

Pembaca tentunya pernah membaca kes lelaki Nigeria dilaporkan mencabul gadis atau isteri rakyat tempatan. Lihat gelagat lelaki Nigeria di bawah.


Barangkali mereka sudah terbiasa dengan perlakuan sebegitu di negara sendiri dan kemudian terbawa-bawa ke negara kita, alah bisa tegal biasa.

Geram melihat tindakan melampau, menunjukkan kemaluan kepada wanita tempatan, warga Nigeria dibelasah, maut dalam kejadian di Batu 9, Kajang, Selangor.

Baca laporan akhar Harian Metro di sini.

7 anggota RELA terbabit direman untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. Jika sabit kesalahan pesalah boleh dihukum gantung sampai mati, mandatori. 

Saya percaya agak sukar untuk pegawai penyiasat mengenal pasti suspek sebenar mengakibatkan kematian, suspek membuat pukulan terakhir mengakibatkan lelaki Nigeria itu terbunuh. Apapun kita tunggu keputusan hasil siasatan dilakukan oleh pihak polis. 

Peringatan saya kepada pembaca, jika berhadapan dengan lelaki Nigeria bertindak ganas, tangkap dan lumurkan sahaja seluruh badannya dengan cili padi ditumbuk halus. Setegap mana sekalipun tubuhnya, dia pasti akan menjerit kepanasan. 


Tiada kesan luka atau kecederaan dapat dikesan.

Jika dia terduduk, sebat tapak kakinya menggunakan paip getah kerana tindakan itu tidak akan meninggalkan sebarang kesan di kakinya biarpun jeritannya bak menggegarkan dunia.

Kita tidak perlu sama sekali memukul mereka sehingga mati lalu akhirnya digelar hero kecundang tetapi pada masa sama kita juga tidak wajar membenarkan lelaki Nigeria 'menghentak' wanita tempatan sehingga melahirkan anak tanpa nikah.

Biarpun bukan beragama Islam, wanita dilaporkan berasal dari Sabah di bawah dilaporkan tinggal bersama lelaki Nigeria sehingga melahirkan anak di Puchong, Selangor.


Sebaik entri mengenainya dan kegiatan penipuan lelaki, ayah kepada anak kecil itu disiarkan di blog ini, mereka melarikan diri dari kondominum disewa.

Saya percaya blog mencecah hit lebih 6.4 juta ini turut dibaca oleh sebilangan wanita tempatan kini tinggal sebumbung bersama lelaki Nigeria di Malaysia.

Dengan kerjasama semua pembaca, kita bersama berkebarangkalian menyedarkan wanita tempatan agar keluar dari belenggu penipu.

Cukuplah tubuh digomoli dan diratah setiap hari hanya bermodalkan air liur dan kata manis oleh warga Afrika terbabit. Zana dan Jun telah membuktikan mereka mampu mengubah kehidupan dari bergelumang dengan lelaki Nigeria. 

Cukuplah.

Jika terdapat mangsa ingin menghubungi saya, sila hantarkan informasi melalui private message, PM ke akaun Facebook saya, klik Mazidul Akmal. Saya berazam untuk membantu dengan menyalurkan maklumat diperolehi kepada pihak berkuasa.

Itu janji saya.

Jangan biarkan hidup dibelenggu lelaki Nigeria.

Kepada semua pembaca, bantu saya. Mohon sebarkan entri ini kepada semua rakan dan ahli keluarga di seluruh negara.

Saya menyanjung tinggi jasa dan sumbangan itu.

Salam.

HEBAHKAN ENTRI INI KEPADA SEMUA SEMOGA ALLAH MEMBALAS JASA KALIAN SEMUA

27 ulasan:

  1. Bagus Kak Jie cepat tersedar..itu baru satu..ada banyaaaak lagi yang perlu disedarkan
    Nauzubillah..

    BalasPadam
  2. SMTI

    negara kita sekarang ni dah ada macam2 jenis bangsa dan agama...nak tengok apa bangsa yang ada di dunia ...datanglah malaysia...sumer ada...

    BalasPadam
  3. Niat yang murni untuk menyelamatkan rakyat Malaysia. Sedar dan sudah-sudahlah menjadi 'alat' warga Nigeria.

    BalasPadam
  4. Jangan merugikan diri sendiri.

    Memuaskan nafsu memang nikmat - Memang Allah hadiahkan nikmat & rahmat itu tetapi biarlah kpd yg hak.

    Berubahlah, masih ada masa...

    BalasPadam
  5. sdr mazidul, kwsn kondo rumah sy tinggal skrg pon bersepah dgn black african ni..rabu lepas (cuti umum), mereka berkumpul di kwsn pdg (tmpt budak2 main bola) dgn sekarton beer. bila sekuriti halau (sbb suara sorg2 bising/kuat gila), mereka lawan balik.

    acapkali sy terserempak dgn mereka. memandu kereta mewah. tak tahu keja apa. menjelang pg br blk ke rumah (terserempak ms nk pegi kerja).

    sy tak fhm bagaimana pompuan (esp org malaysia) boleh tinggal sebumbung/sebilik/sekatil. saya yg berjiran ni pon bila sesekali angin tiup jadi tak lalu makan (bau rumah sewa derang campur bau badan boleh jadi ubat diet sebulan!)

    BalasPadam
  6. Berkasih biar BERAKAL, sayang biar BERPADA..AGAMA jangan ditinggal, KELUARGA dan MARUAH jangan digadai..hanya untuk merasakan agar diri DIHARGAI oleh teman lelaki yang TIDAK HALAL apatah lagi WARGA NIGERIA. Maaf cakap.

    BalasPadam
  7. SMTI.. semoga menjadi iktibar kepada wanita2 tempatan yang lain...

    BalasPadam
  8. SMTI.. semoga menjadi iktibar kepada wanita2 tempatan yang lain...

    BalasPadam
  9. cili padi ditumbuk halus? masa bila pulak nak tumbuk cili padi ni En Mazidul

    BalasPadam
  10. Artikel SEBARAN siap lengkap. Ada masa sila singgah.

    http://www.greenappleku.com/2012/04/korban-cinta-made-in-nigeria.html

    BalasPadam
  11. Tertarik saya dengan GreenAppleku.

    Yes, it's good that she came to her senses and quick. Please don't judge her. The story is sad enough to be experienced by anyone no matter who. She is the one who has to live with the marks and regrets the whole life. Kalau benar beragama, apa salahnya bimbing balik dia ke pangkal jalan daripada dihina berterusan.

    None of us is in her shoe. Think for one second, what if the situation is reversed?

    BalasPadam
  12. Bagaimana dengan warga lelaki dari lombok bawak lari gadis tempatan sehingga beranak-pinak? Apa cerita disebaliknya? Saya dengar gadis2 lombok disana tanpa segan-silu mandi bogel ditepi-tepi jalan... Benar ke?
    Sila bongkar!

    BalasPadam
  13. Masih ramai lagi yang masih belum sedar pasal perkara ini.

    Lets create an awareness!

    BalasPadam
  14. wajar pemilik kediaman pejabat menapis warga ini jika nak sewa,,

    BalasPadam
  15. SMTI..

    Saya tertarik dengan kenyataan "Mereka online 24 jam sehari kecuali pada hari Isnin mereka ke universiti dan kolej".. ini bermaksud dalam seminggu hanya sehari sahaja belajar. Universiti @ Kolej mana mana yang buat jadual macamtu?.. Jika benar, tidak hairan orang nigeria ini ada dimana-mana siang malam pagi petang berpeleseran..

    BalasPadam
  16. aku kalau negro2 ni depan mata memang makan penerajang aku lah nampaknya..kalo 10 negro ni depan aku, memang aku tibai abis..mati aku hal nu 2..

    BalasPadam
  17. alaaa..ayam katik ni..of course laa diaorang xturun kelas hari2 lain..niat nak datang pun bukannya nak belajar tapi menipu..

    BalasPadam
  18. terima kasih atas usaha saudara mazidul...sedih bila baca those yg jd mangsa nafsu serakah nigerians ni :(

    BalasPadam
  19. Nurmentari; smti: saya membaca tampalan ini...means dh bc entry tp xtau nak komen apa :)

    BalasPadam
  20. Macam mana diorg ni boleh terlepas masuk dengan mudah di Malaysia? Kastam dan imigresen terlalu longgar?

    BalasPadam
  21. Warga Penipu Profesional, Sila berambus dari Malaysia kerana kami rakyat tak perlukan penipu seperti kamu disini.....

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.