Rabu, Julai 04, 2012

WANITA SABAH DAN SARAWAK JUGA DIRATAH DEK LELAKI NIGERIA



Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman, pegawai dan anggota Ibu Pejabat Polis Kontingen, IPK Selangor dibantu Pasukan Gerakan Am serta kakitangan Jabatan Pelancongan dan Kementerian Pengajian Tinggi membuat pemeriksaan di Mentari Court, Sunway Mentari, Petaling Jaya, Selangor malam semalam.

Kekuatan keseluruhan gabungan pihak berkuasa, 245 orang.

Mentari Court dikenalpasti antara kawasan dijadikan penempatan warga Afrika terutama mereka mendakwa berstatus pelajar kolej swasta.


Untuk pengetahun pembaca, saya tidak pernah memasuki kawasan apartment terbabit sebelum ini, sekadar beberapa kali memerhatikan dari luar sahaja.


Melihat saya berjalan memasuki pintu pagar utama, beberapa pengawal keselamatan berbangsa Melayu, mempelawa saya menaiki motosikal untuk ke blok menjadi sasaran pihak berkuasa.


Saya percaya kawasan terbabit telah ditinjau terlebih dahulu sebelum Ops Tiung dilaksanakan lewat malam tadi.

Saya bersama pengawal keselamatan terbabit kemudian naik ke tingkat teratas, tingkat 17 menggunakan lif. Sempat saya rakamkan suasana sekitar apartment sebelum memasuki satu daripada unit di tingat terbabit.


Sebaik masuk ke unit terbabit, saya berasa hairan sebaik terjeling kawasan sekitar kaki meja..

Sejak bilakah lelaki Afrika membaca majalah Nona?


Beberapa saat kemudian saya menyedari kehadiran gadis memakai baju berwarna merah, sedaya upaya  cuba mengelak daripada rakaman lensa kamera saya.

Wajahnya manis cuma ketika itu bak tidak berdarah, pucat.

Sebaik mendengar loghat pertuturannya, saya tahu dia berasal dari Negeri Di Bawah Bayu.

"Janganlah ambil gambar saya. Saya malu, nanti keluarga di Sabah tahu!," jeritnya kepada saya dan beberapa jurugambar lain.


"Kamu duduk serumah dengan lelaki Afrika, tidak malu pula," celah seorang daripada jurukamera.

Saya hanya membisu dan teruskan merakamkan gambarnya. Berikutan itu gadis terbabit menjadi tidak ketentuan arah dan kemudian cuba bersembunyi di dalam bilik sambil diekori anggota polis wanita di bawah.


"Kalau mengikut maklumat tercatat di MyKad, dia dilahirkan pada tahun 1985, umur 27 tahun dan beragama Islam," kata anggota polis wanita itu.

Saya kemudian berhenti merakamkan gambar anak kelahiran Kepayan, Kota Kinabalu itu. Saya faham, barangkali dia panik.

Hemat saya, nasib gadis terbabit agak baik. Mujur bukan penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor mengetuk pintu dan menyerbu unit kediamannya.

Jika tidak, dia pasti dituduh berkhalwat.

"Mana satu boyfriend dia?," soal saya.

Pegawai polis bertugas menunjukkan lelaki bertubuh sasa di bawah.


Seperti dijangkakan sejak awal, dia dan 2 lagi rakan serumah, juga warga Nigeria bertegang leher mengemukakan pelbagai alasan untuk mengelak daripaa diberkas oleh pegawai dan anggota polis bertugas.

Pada masa sama, lelaki sama juga cuba menghalang jurukamera merakamkan gambarnya.


Pun begitu, saya berasa yakin pihak polis sudah terlalu masak dengan tipu helah mereka.

Pada jam 12.07 minit malam, lebih ramai wartawan dan jurugambar tiba di unit sama. Majoriti mereka kenalan saya.


Mereka di atas antara nadi utama membekalkan berita berhubung kes jenayah di Lembah Klang.  Sebilangan baru sahaja bertugas di meja jenayah, majoriti seasoned journalists.

Di rumah terbabit, pihak berkuasa merampas beberapa komputer riba dan peralatan telekomunikasi lain.


Sebelum tangannya digari, saya mengekori teman lelaki gadis terbabit masuk ke dalam bilik mereka. Bilik kecil, bersepah, cadar tidak dikemas. Barangkali mengemas tilam tidak begitu penting kerana tubuhnya terlalu kerap diratah oleh lelaki Nigeria itu di tilam sama.


Terfikir, mengapakah gadis dewasa seperti dia sanggup hidup dalam keadaan berserabut? Melihat kain batik tersidai di pintu almari, saya yakin mereka tinggal di bilik sama.  . 


Lebih setengah jam saya menunggu di ruang tamu, sebelum gadis Sabah itu berjalan keluar sambil menutup wajahnya menggunakan tuala mandi.

3 lelaki tinggal serumah bersamanya turut diberkas.


"Sejak bilakah kamu mula digomoli lelaki Nigeria itu?," tanya saya sewaktu dia berdiri berhampiran lif di tingkat paling tinggi itu.

Hampa, dia enggan menjawab setiap soalan diajukan.

Mungkin kerana saya tidak sekacak teman lelakinya dan tidak bijak merayu.


Di tingkat 16 saya terserempak Pegawai Risikan Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Bukit Aman, ASP Hazri Mohamad bersama pegawai dan anggota beliau.


Tiga lelaki dan seorang wanit diberkas di unit terbabit.

"Masa kita masuk tadi, ada tengah sibuk berborak di lama sosial. Lebih pelik, tumb drive sekotak besar, entah hendak buat apa," bisik anggota polis wanita berdiri di sebelah saya.


Semua penghuni rumah itu kemudian di bawa ke 3 lori sedang menunggu berhampiran lobi apartment.


Di tingkat sama, saya ke unit bertentangan dengan rumah kedua.

"Perempuan ini orang asing ke atau warga Malaysia?," soal saya.

Namun, tiada pegawai atau anggota polis memberikan respon. Barangkali mereka tidak mendengar soalan saya kerana terlalu sibuk.


Berikutan itu saya kemudian menghampiri dua wanita duduk di sofa.

"Orang mana?," tanya saya ringkas.

"Sarawak," balas mereka serentak.


Untuk rekod, wanita duduk di hadapan berusia 28 tahun, berstatus janda manakala seorang lagi lebih muda, 18 tahun.

Mereka bukan pelajar kolej.

"Boyfriend kamu lelaki Afrika juga ke?," saya mengusik gadis muda itu.

"Eh! Tidaklah!," balasnya spontan.

Sewaktu gambar mereka saya rakamkan, teman lelaki janda terbabit memerhatikan pasangannya sambil berdiri.


Melihat lelaki itu, terlintas di hati saya, sesungguhnya cinta tidak mengenal bangsa dan agama. Hebat sungguh tarikan cinta di antara benua Asia dan Afrika.

Selama ini, wanita menjadi pasangan warga Afrika, majoriti berasal dari Semenanjung Malaysia. Kini wanita Sabah dan Sarawak turut terpikat untuk menetap bersama warga berasal dari negara Kunta Kinte.


Dalam Ops Tiung terbabit, 102 warga Afrika, lelaki dan wanita ditahan untuk siasatan lebih terperinci. Dua puluh enam daripada mereka diyakki terbabit dalam kes penipuan menggunakan internet.


Manakala 3 didapati positif ujian saringan dadah jenis ganja dan diserahkan kepada Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik IPK Selangor, 15 lagi diserahkan kepada Jabatan Imigresen Selangor.

58 kemudian dibebaskan.

Lazimnya wanita warga Afrika bertubuh badan besar namun 2 gadis di bawah berbeza.


Jika berminat untuk menjadikan wanita di atas sebagai pasangan hidup, sila cari dan pikat mereka di Mentari Court.

Apapun, sekalung penghargaan kepada pihak polis kerana menjalankan operasi secara bersar-besaran memerika dokumen perjalanan warga Afrika. Sesungguhnya tindakan itu saya isyarat jelas, pihak berkuasa prihatin berhubung kegusaran didepani orang awam bersabit kacau ganggu dilakukan oleh warga Afrika.

Justeru Ops Tiung seharusnya dilaksanakan secara berterusan di semua penempatan warga Afrika terutama di Lembah Klang.

Kita menghormati warga asing, selagi mereka menghormati kita dan undang-undang Malaysia.

24 ulasan:

  1. SMTI: berkenan sungguh ye minah2 ni dengan mamat hitam .. ishh..aper yg best pun ntah la.. *Org Penang jangan buat hal cmni ye..:))*

    BalasPadam
  2. Salam Bro Mazidul, Penyampaian maklumat berguna kepada seluruh masyarakat di Malaysia tanah air kita yang tercinta
    Semestinya SMTI pada posting posting Bro yang menyentuh tentang kebanjiran gagak hitam di Malaysia ini.
    Sedikit bilangannya kisah Mat Afrika yang tulus bersama dengan mana mana wanita di Malaysia ini manakala selebihnya banyak yang berakhir dengan tragedi.
    Kepada para pengunjung setia Blog Bro Mazidul yang mungkin terlepas sisipan kisah Gagak Hitam yang pernah dipaparkan terdahulu, anda boleh mengaksesnya dipautan berikut

    Paparan Kisah Persundalan Oleh Gagak Hitam Di Malaysia

    KISAH CINTA LELAKI NIGERIA DENGAN WANITA DI MALAYSIA (RATED 18SX)

    WANITA MALAYSIA BERBONTOT KECIL TIDAK PERLU RISAU (RATED 18SX)

    MENGAPAKAH GADIS TEMPATAN SANGGUP DISETUBUHI LELAKI WARGA NIGERIA? (RATED 18SX)

    MENAGIH SEKS LELAKI NIGERIA (RATED 18SX)

    CUKUPLAH TUBUH DIGOMOLI DAN DIRATAH LELAKI NIGERIA (RATED 18SX)

    JIKA PENGKID BERPASANGAN DENGAN LELAKI NIGERIA (RATED 18SX)

    KEKASIH KU WARGA NIGERIA RATAHLAH TUBUH KU (RATED 18SX)

    MENGAPAKAH WANITA WARGA ASING ITU KELIHATAN TERPEGUN? (RATED 18SX)

    ANTARA SEBAB MENGAPA GADIS MALAYSIA PERLU MENGELAK MEMILIKI KEKASIH WARGA NIGERIA (RATED 18SX)

    DIA TIDAK KUAT SEKS - THE INSIDE STORY OF NIGERIAN SCAMS (RATED 18SX)

    PELACUR AFRIKA DI KUALA LUMPUR (RATED 18SX)

    WARGA NIGERIA LARI TERKINCIT (RATED 18SX)

    BalasPadam
  3. Tahniah kepada pasukan PDRM. Mat Negro ni memang patut dipantau dari masa ke semasa. Setengah dari mereka dah lebih dari 5 tahun masih mengambil diploma/ijazah di negara ini sebagai tiket untuk berada di negara ini.

    Kaunter agent western union muka merekalah yang berlambak di sana dengan bau hangit bangit. Pihak berkuasa perlu pantau sekolah yang memberi visa mereka juga. Adakah mereka ini benar-benar pelajar atau PENYANGAK? Dari mana mereka dan semudah itu memandu kereta mewah/ berharga 80k ke atas? Di mana kita rakyat Malaysia yang mempunyai pendapatan RM3000 ke atas belum tentu mampu dengan kos perbelanjaan semasa.

    Renung-Renungkan dan Mari kita Fikir-Fikirkan.

    Wassalam.

    BalasPadam
  4. syabas...kena buat selalu lagi utk halang kunta kinte dr trus hidup berlagak kt negara kita...tahniah PDRM

    BalasPadam
  5. bagus, syabas..operasi macam ni kena digiatkan dengan lebih kerap..

    ramai-ramai macam tu menyemak je dok lokap makan tanggung be*** cangkung. Better dipaksa balik ke negara asal tapi sebelum tu suruh diorang beramai-ramai bersihkan longkang, sungai2 n lorong2 kat KL.baru berbaloi buat khidmat masyarakat macam tu

    BalasPadam
  6. kenapa la ada lagi wanita2 tempatan yang sangat bodoh dan mudah termakan pujuk rayu lelaki2 nigga ni? bukan nak mengutuk, tapi biasa nigga2 ni dah la busuk, pun mereka sanggup menyerahkan tubuh badan mereka untuk diratah oleh nigga2 ni...

    btw bro, bro rasa takpe ke paparkan gambar2 anggota polis yg terlibat dalam serbuan tu? yelah bukan apa takut kalau2 org2 nigga atau penjenayah2 yg kena cekup oleh polis2 dalam operasi2 mcm ni, kalau dia terbaca blog ni nanti dia akan carik polis2 yg tangkap diorang dulu untuk balas dendam. itu cuma pendapat saya je manalah tahukan...

    jom semua join contest watak kegemaran ni leh dapat hadiah pen drive 8gb

    BalasPadam
  7. salam bro mazidul.

    kalo boleh diharap kerajaan sekat kemsukan warga afrika ni. kementerian pengajian tinggi kena pantau juga kolej/universiti yang membawa masuk mereka ini.

    banyak mendatangkan masalah dr kebaikan.pihak KDN juga perlu menyekat kemasukan mereka dengan masalah seperti pnyeludupan dadah, tipu sana sini. rakyat malaysia menjdi malu seolah2 nama malaysia ni hub dadah pula.

    pergi mana2 ade muke pak itam ni. yg penting skang kerajaan perlu main peranan jugak. jgn satu hari nanti duit Bantuan rakyat 1 malaysia(BR1M) pak itam ni pon dpt jgak hak nye.

    BalasPadam
  8. Salam saudara Mazidul.. dekat seremban.. terutamnaya hujung minggu .. bila lewat malam ramai mamat negro nie di Terminal 1 - seringkali mabuk..

    BalasPadam
  9. Salam Bro Maz...tahniah kepada pihak berkuasa dan media yg terlibat. Itulah senario sebenar yg berlaku di kediaman saya lama saya dulu "Mentari Court"...wanita melayu yg rata2 berumur 17-28 thn tanpa segan silu berpeluk dan tggl serumah dalam komuniti yg agak ramai (6-10) org serumah (terutama blok G). Mereka xkira bangsa dan agama malah pelajar di kolej swasta berhampiran juga turut berkelakuan sedemikian.

    BalasPadam
  10. Entri kali ni agak lawak... cinta antara 2 benua... Teringat tajuk satu drama sikit masa dulu.... Btw saya nmpk tag INTI college ... Patutkh kolej2 ini disiasat sama?

    BalasPadam
  11. sekarang di chancellor condo taman kosas tpt saya tinggal juga sudah makin ramai african ni, selalu terserempak dalam lif, yg pompuan pakai sexy melebih, terkeluar segala tapi bau dia org mmg x bole tahan..grrrr..rasanya semua prostitute sbb mlm mlm dia org keluar reramai pakai sexy giler naik cab..kesian pak arab yg selalu trn naik lif g surau solat dgn pemandangan yang x senonoh oleh mereka ni..

    BalasPadam
  12. 58 org dilepaskan boleh buat sambung kerja lagi,,

    BalasPadam
  13. SMTI
    Diaorang ni tak habis habis dengan alasan 'Belajar di Kolej/Universiti'. Cuba pihak kerajaan bekukan dan batalkan semua pelajar dari Benua Afrika, bolehkan? dan halau semua warga Benua Afrika ni keluar dari Malaysia.

    Bak kata pepatah, musang berbulu ayam, tangkap sekor sekor tak guna, halau semua, mungkin selesai masalah. Masalah dalam negara pun tak selesai lagi, di tambah lagi dengan masalah yang dibawa oleh diaorang ni.

    Tak rugi kalau mereka tak datang untuk belajar di Malaysia, cuma yang mengelupur ialah agen-agen warga asing yang angkut semua orang dari bangla, Myanmar, Vietnam, CHina, Laos Indonesia tu...tau kan? Siapa? hint.... tauke GRO, Pelacur, DVD, along, dadah, perosak bangsa dan bahasa.

    BalasPadam
  14. Akhirnya!...kami penghuni apartment Mentari Court rasa bersyukur kerana pihak berkuasa dah mula memberkas sebahagian mat2 negro ni yang selama ini merimaskan kami untuk duduk selesa dirumah yang di beli sendiri. Harap jangan berhenti & untuk bro Maz syabas & teruskan usaha menyampaikan maklumat. Masih banyak lagi mat2 negro ni yang menginap di kawasan ini & ada yang suka mengacau bini orang & juga anak orang.

    BalasPadam
  15. Assalamualaikum,

    Abg mazidul,saya salah seorng warga negara malaysia dan skrng menetap di South Africa kerana mengikut husband berkerja diluar negara...sy memang sedia maklum,and pernah terdengar pasal warga Africa ni yg menetap di Mentari Court....dan semakin ramai warga africa bersepah2 kat Malaysia...dgn alasan belajar..tp mereka melakukan kegiatan haram dan sebaliknya....sy sgt berpuas hati atas isu kali ni dan berharap pihak berkuasa tempatan ambil tindakan sewajarnya dan hantarlah warga africa ini semua pulang ke negara asal...untuk pengetahuna semua,sy yg tinggal disini hampir setahun lebih,kita warga malaysia dipandang rendah disini dan untuk melepasi pihak custom mereka di airport sgt la susah dan banyak songeh....sgt detail dan terperinci setiap maklumat yg mereka minta dan org2 disini sgt sombong belaka...jauh beza dgn negara kita....sy hairan mcm mana org mereka boleh dgn sewenang2nya lepas masuk ke negara kita tanpa pemantauan yg ketat...Tidak seperti mana yang org dan pihak berkuasa negara mereka lakukan...Kami yg mempunyai Visa berkerja pun setiap kali masuk dan hendak pulang ke malaysia akan melalui pemantaun dan pemeriksaan yg ketat....

    BalasPadam
  16. Darikacamata, jika boleh kongsikan kisah kehidupan warga tempatan di sana.

    ... bersama gambar.

    Hantarkan ke mazidulakmal@yahoo.com

    Saya percaya ramai berminat untuk membaca nukilan awak.

    BalasPadam
  17. Saudara, Malaysia tidak memerlukan warga Afrika Kerana mereka sangat banyak memberi kan kemudaratan Dari kebaikan

    BalasPadam
  18. Taniah kepada Bro Mazidul, Saya harap tindakan polis menyerbu tempat penginapan tikus tikus hitam nih dapat memberi amarana bahawa Penguatkuasa Malaysia lebih serius dalam memantau kehadiran tikus hitam ke dalam malaysia.

    untuk Info bukan setakat Sunway je jadi tempat tikus tikus nih cari makan, malah banyak lagi. sebagai contoh, Di ampang saja banyak tempat yg telah dikenali umum sebagai tempat mereka. jika kami sebagai orang awam pun tahu lokasi lokasi ini, mengapa tiada tindakan dari pihak polis, Dengan ketiadaan nya tindakan dari pihak polis , masyarakat setempat akan beranggapan bahawa ada unsur unsur rasuah di antara meraka. Bukan menuduh tapi bertanya.

    Seperti Di Taman Kosas, apartment yg selalu menampung kehadiran tiku shitam ini adalah berdepan dengan masjid kosas, Bukan setakat negro negro je tapi kehadiran dengan samseng, bapok dan macam macam lagi lah. Taman kosas dah tak ubah seperti chowkit yang dibanjiri dengan masalah sosial.Sekolah menegah kosas juga berdepan dengan kehadiran negro ini, bayangkan jika negro sudah start meratah anak anak gadis kita yg bawah umur nih yg di bangku sekolah lagi, sedangkan yg dah berumur dan berpelajaran juga kena ratah ini kan anak anak dara yg masih di bangku sekolah.

    saya harap ada tindakan yang lebih serius di lakukan terhadap genjala kedatangan negro ini, tidak kira lah yg betul betul belajar ke atau tidak. hantar lah mereka peluang sebelum masyarakat sendiri yang akan mengambil tindakan.

    Harap maklum. terima kasih

    -

    BalasPadam
  19. Saya tak mahu mempersoalkan Jabatan mana yang meluluskan permit dan mengambil pelajar yang mengikut statistik lebih membawa keburukan dari kebaikan. sepatutnya semua pelajar di pantau, bukan dibiarkan lepas begitu saja. contohnya, kita maklum negro masuk dengan student pass. saya percaya, kalau disemak di kolej atau university, berapa kerap saja yang tinggal. Selebihnya pasti dah terlibat dengan jenayah dan aktif. Cuba Mazidul ambush kat kolej dan check dgn registrar apa betul kata2 saya.. Saya tahu, sebab saya pun buat MBA bersama mamat & minah Negro ni. abis2 satu semester je bertahan, lepas tu cuba tanya dan agak kemana mereka ni menghilang??

    BalasPadam
  20. Saya sangat suka dengan tulisan abang ini. Saya pun salah satu penulis yang memerangi Scammers...Boleh saya share ya di Fan Page saya...terima kasih

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.