Selasa, April 07, 2009

Kg. Sg. Bill


11 ulasan:

  1. saya pernah kesini,
    mungkin dah banyak berubah agaknye sekarang ni??
    jauh dari kebisingan kota.

    BalasPadam
  2. Walaweiiiiiiiiiiii


    Sempoi ...arrrrrrr
    Jernih siut!!! airnya!!!

    Bila?

    BalasPadam
  3. nmpk cam besh jerk bro...harap2 bleh pegi lah....cepat2 bg tau tarikh bro...

    BalasPadam
  4. Dah lam tak mandi di Sg Bil , dulu mas sekolah ada pergi. la ni dh sibuk keje, susah.

    BalasPadam
  5. urgggghhhh...

    Jernihnya air. Masih banyak batu di dada sungainya. Masih ada kenyamanan mengalir menggamit kedatangan perindunya. Derunya juga pasti masih tidak bosan mengitar di udaranya.

    Masih berbaki lagi keindahan di tanah ini. Masih ada yang bernyawa dengan alam lagi rupa-rupanya dan tidak tenggelam dalam arus lumpur dan banjir selut dari hakisan pembalakan haram dan halal di hulu sana.

    Sementara masih ada, jamahlah ia. Esok-esok bila ada naga kepala tujuh yang mula menderu dengan enjin pemotong pokok, dan dengan alasan pembangunan, ia pasti akan bersedih dan kristalnya pun bertukar menjadi teh susu.

    Maka beruntunglah penduduk sekitarnya kerana tangan-tangan hitam belum lagi mampu mencapah ke situ. Beruntung juga mereka melihat ikan-ikan berkelit di celah-celah batu, bebas dan riang.

    Tahniah Mazidul kerana hang punya kampung masih kekal asli... tak macam kampung aku dan kawasan sekitarnya. Segala-galanya telah lenyap ditelan arus pembangunan dan kecohnya naga-naga berkepala tujuh. Yang tinggal cuma gambar-gambar kisah 30 tahun silam dan memori kenangan.... kasihan generasi selepas aku... mereka cuma mendengar cerita...

    BalasPadam
  6. Nyaman suasana rimba belantara sungai terapi minda

    BalasPadam
  7. haaa ni petanda rindu kan ketenangan ni hehe..

    BalasPadam
  8. Anon, kami mempertahankannya sedaya mungkin sebab itu jarang dipromosikan di media.

    D'Rimba, InsyaAllah, masih nyaman.

    Pak Chu, memang selalu rindukan hidup tenang.

    BalasPadam
  9. ada sungai kat ranau sabah yg ade fish spa..

    bila kita masuk dlm sungai tu ikan akan gigit seluruh badan..hehe :p

    tp sehingga hari ni combi blom pernah try laa :D

    BalasPadam
  10. kenapa dinamakan Sg Bill? kena bayar bill ke mandi sini?

    BalasPadam
  11. air yg kehijauan...banyak ikan x kat sini/?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.