Ahad, April 19, 2009

Pondan Cemburu

Pondan berbuah dada besar dilapor berkeliaran di Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur sejak setahun lalu. Bagaimanapun bermula Januari lalu dia dikatakan mengganas memukul perempuan secara rambang. Jatuh, mangsa pelbagai bangsa dipijak tanpa belas kasihan.

Minggu lalu pondan itu ditahan polis lalu dihantar ke hospital untuk pemeriksaan mental. Bagaimanapun, dia kemudian dibenarkan keluar. Kini dia dikatakan mengubah cara berpakaian bertujuan mengelak daripada diberkas pihak berkuasa.

Saya difahamkan pondan terbabit cemburukan perempuan sejati. Tingginya darjat perempuan sehingga menyakitkan hati lelaki berkeinginan berkongsi jantina dengan mereka.

17 ulasan:

  1. dia cemburu sebab tidak dapat menjadi seperti wanita sejati.. dia tiada "sesuatu" yang hanya dipunyai oleh wanita sejati...

    BalasPadam
  2. Mungkin cemburu seperti yang diperkatakan adalah salah satu sebabnya. Barangkali juga si pondan itu sebenarnya sedang mencari perhatian seperti yang sering dilakukan oleh pondan-pondan sespesies dengannya.

    Kalau kita perhatikan, pondan merupakan antara golongan yang paling tak malu. Sama ada pondan itu cuba berpakaian seksi yang kelihatan seperti sotong basah yang sudah dibuang kulit, mahupun pondan yang berpakaian fesyennya campur lelaki perempuan. Lenggok pulai mereka sudah cukup untuk menunjukkan betapa mereka sebenarnya sangat perlukan perhatian.

    Hairan juga, mengapa perlu pondan ini cemburu dengan wanita yang memang tulen sifatnya, padahal dia sendiri sedar, dia tidak akan dan tidak pernah tulen walau apa hormon yang ditelan atau pembedahan apa yang dibuatnya.

    Tetapi lebih hairan, tidak pula ada perempuan yang membelasah dan memijaknya beramai-ramai di tengah jalan raya kerana ciplakan imej apatah lagi lenggok pulai yang terlebih tuning dan alignment. Ditambah pula, jantan yang hanya menyamar sebagai perempuan itu menjadikan lelaki sebagai sasaran, sekaligus saingan kepada mereka.

    Apa nak jadi dengan negara kita ini? Barangkali sebahagian besar daripada kita sudah lupa bagaimana Pompeii ditenggelami lahar gunung berapi, bagaimana Soddom dan Gomorrah hilang lenyap di dasar Laut Mati gara-gara aksi golongan sebegini.

    BalasPadam
  3. Hari ini saya minta jurukamera 360 cari pondan tu, nak buat ending credit program minggu ni :)

    BalasPadam
  4. pondan cantek ooooo..cekci :p

    phewittttttttttt..!

    BalasPadam
  5. apa nak jadi la malaysia ni..
    Abnormal Suam cakap kenapa perempuan tak pijak2 si pondan ini?? kerana kami ni perempuan.. saya tak ada kudrat nak melawan seorang lelaki.. kan pondan pun lelaki..
    rasanya inilah penyakit2 hati, penyakit2 mental yang semakin menular dan menjadi teruknya masyarakat kita pada hari ini.. Yang bertepuk tangan dan bersorak gembira adalah tidak lain dan tidak bukan Yahudi Laknatullah..

    BalasPadam
  6. jln raja chulan? ada ke? sebab selalu jugak ke situ. mcm tak pernah nmpk je muka die di mana2. maybe die attack perempuan je kot. tapi kalo kita laki takkan die nak menyorok?

    BalasPadam
  7. Mereka yang bergelar pondan atau maknyah ni sebenarnya mengalami "kecelaruan mental".

    BalasPadam
  8. adoiii haiii...,
    terlepas bebas lagi ker dia nie...
    semua org pompuan termasuk isteri saya yg bekerja sekitar jln raja chulan dah naik takut dah nih!

    BalasPadam
  9. tu baru ancaman dari SEEKOR pondan. Belum lagi ancaman daripada tomboy dan penkid yang juga tidak kurang lincahnya berbanding spesis 'pompuan betis berbulu macam enau' itu.

    Aku pernah melihat bagaimana seorang lelaki bergasak dengan seorang penkid yang cuba mengurat isterinya di pump minyak. Pergaduhan tersebut berlarutan dan si pengkid yang tidak berpuas hati kerana dihalang daripada mengurat isteri orang itu, memanggil beberapa orang kawannya yang sama spesies dengannya.... bahkan ada dua orang lelaki bertubuh besar. Mereka cuba membelasah si suami terbabit.

    Mujurlah si suami itu sebenarnya tidak pendek akal. Dihubungi pihak polis yang kebetulan ada di situ, dan si pengkid tersebut serta-merta bertukar menjadi perempuan yang bersuara lunak dan memberitahu dia hanya ingin menjadikan isteri si lelaki itu sebagai kenalan dan 'kakak angkatnya'.

    Aku tidak tahu apa kesudahannya cerita itu. Tapi yang pasti, si pengkid itu naik 'teksi' free manakala kawan-kawannya yang lain berundur perlahan-lahan.

    Tapi kalu tengok depa punya gelagat, memang melawakkan. Kengkadang aku terfikir, apa akan jadi kalau si pengkid berkahwin dengan si pondan... hehehehe... barangkali jurunikah boleh pengsan dua tiga kali kat depan bakal si suami yang berpakaian gaun pengantin perempuan berwarna putih, berdada besar dan bergincu tebal dengan tunggul-tunggul janggut serta misai yang cuba disembunyikan di sebalik mekap yang tebal.

    BalasPadam
  10. Salam.....pondan, bapok, maknyah....mana satu kita nak pakai ni ya? Sekarang dunia kita dah semakin sempit dgn gejala gejala tidak sihat...memang mereka ni menakutkan. Pernah satu kali boss di tempat kerja saya menceritakan pengalaman menakutkannya di Jalan Wong Ah Fook. Menggigil seluruh badan bila @**&# nya di pegang sambil mengasak terus ke dinding memaksa boss saya melaggan dia... Kesian orang tua tu...terkedu dia tanpa kata. Nak melawan takut kena belasah...maklum...mereka ni kuasa kuda...nampak aje lemah lembut....sekali terlepas penumbuk...terduduk beb. Boleh ke pantau benda2 ni? Sempat ke lagi nak pantau?...Kupaslah permasalahan ni Mazidul.....untung untung ada penyelasaiannya....

    BalasPadam
  11. bro, siti pernah kena marah dengan pondan dalam bas. Melenting kemain dia..tak boleh orang pandang sikit..hihi

    BalasPadam
  12. kadang2 saya keliru yang mana perempuan tulen & pondan, sebab pondan memang terlalu ayu & cantik, boleh cair tengok mereka... cun giler!!!!
    tp kalau perempuan tulen kan best....

    BalasPadam
  13. Sakit jiwa kot pondan tu, agak dia ingat perempuan tu ejek dia ke.

    Tapi rasa-rasanya lelaki yang melanggan pondan ni lebih teruk.

    Hehe, pelik juga kan kenapa pengkid tak suka pondan? Kan sesuai gitu..

    BalasPadam
  14. 1st sy nampak dia...dpn lot 10... pkai singlet tanpa bra tp ade misai n janggut!!! then sy sll terserempak ngn dia kt stesen bas blkg library SEGi college after sy blk klas (around 9pm)...tp alhamdulillah x penah kene kacau... tp utk langkah keselamatan...sy tunggu bas dpn aeon bank...

    BalasPadam
  15. yeke mereka bertindak ganas kerana cemburu?? atau mungkin ada sebab2 lain yang tak kita ketahui.. misalnya dipandang sinis dan diketawakan oleh wanita2 yang kononnya sempurna??

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.