Khamis, Julai 16, 2009

Sherita Memohon Maaf

Jam 4.34 hari ini saya menerima emel daripada manusia mendakwa dia Sherita Aziz.

Dia meminta emel dihantar TIDAK dicetak semula di laman blog saya. Bagaimanapun, saya terfikir Sherita sendiri sebelum ini bertindak di luar batasan kemanusiaan, memuatkan banyak gambar lelaki bogel atau berpakaian lengkap tanpa kebenaran mereka. Sudah pasti maruah mereka tergadai pada pandangan mata pembaca blognya.

Berikut emel saya terima dan telah membalas emelnya sekaligus memberikan alas ‘kukuh’ tindakan ini.

As'kum Abg Mazidul,

apa khabar...

uhmm.. saya tak tahu mcm mana nak mula email nih....

yes, saya lah sherita aziz (at least my alter ego)...

terima kasih dgn pendedahan abg mazidul itu... at least saya tetiba rasa saya berada di landasan yg salah...

memetik kata kata abg,

"Kepada Sherita, diharap tindakan itu berkekalan. Tiada siapa melarang dia berkarya tetapi biar bertepatan dengan citarasa orang timur."

ya saya sekarang akan kekal kan blog yg sebegitu rupa, no more those awful stuffs.. janji!!!!

cuma saya sedar yg saya lebih sayang kan kerjaya saya dan juga org org (lebih lebih lagi askar2) yg saya kenal itu....

so dgn itu saya rasa cukup lah saya untuk menjadi "nakal" seperti dulu dulu...

i hope abg mazidul tidak akan take this matter further.. saya pon dah berjanji takkan buat lagi mcm tuh...

anyway, i hope we can be friends and bila i turun kl boleh kita jumpa ke apa (tapi jgn pulak cekop tangkap saya pulak.. he he he.. gurau jer!!)

hiks.. boleh kannn??

PS: tolong jgn publish email nih dlm blog ok.. its just between the two of us.

bye and terima kasih.

36 ulasan:

  1. Bro, dia nak jumpa bro tu...leh ar interview...hehe

    Semoga taubatnya diterima Allah..

    BalasPadam
  2. huiks..????

    ahhahahhahaha..tegar sungguh lagaknya..
    tp nape abg mazidul tnjuk emel die ni..tak baik taw..taw..dia dah pesan tu kan???
    ahahahhahhaha

    BalasPadam
  3. Azrul, saya tidak bertujuan memalukan dia. Jika benar dia bertaubat BUKAN 'bertahubuat', saya tutup kes ini.

    Sherita barangkali tidak sedar, ramai orang mengenali dirinya, usianya, tempat tinggalnya dan kerjayanya. Mereka menghantar maklumat kepada saya.

    Dia pernah made a joke out of my picture bersama Datuk Rahim Razali dan Rosyam Nor dalam post blognya bulan February lalu. Malangnya, blog terbabit telah dipadamkan.
    Sedangkan saya tidak pernah mendedahkan identiti sebenar Sherita kepada semua.

    BalasPadam
  4. Areque, dia 'langgar' maruah orang beratus kali, saya 'langgar' arahan dia sekali, tak boleh ke?

    BalasPadam
  5. "Areque, dia 'langgar' maruah orang beratus kali, saya 'langgar' arahan dia sekali, tak boleh ke?"

    Yg ni saya setuju ngan bro Mazidul...
    Maruah diri tidak boleh dibeli ngan duit...mana la nak letak muka nanti kalau maruah diri dah tercalar...

    BalasPadam
  6. Saya sokong tindakan en mazidul. Biarkan ini menjadi pengajaran kpd dia.

    Dah beratus kali dia langgar maruah orang....harap2 betul2 la nak bertaubat.

    Semlm sy sempat juga pi melawat blog dia...tau2 hari ni blog dia dh didelete. Rasa tak lalu nak makan nasi tengok blog dia....manusia tak normal la dia ni....

    BalasPadam
  7. hi Bro..br jumpa blog ni. Rugi coz 'slow' saya ni! Anyway will be yr avid reader after this! keep it up. Oh ya topic 360 semalam sgt bagus!

    BalasPadam
  8. caya la bro!!

    power renjis slalu ikut bro punya crite ni..nak tau gak mcmne last2 nati..mybe power renjis yg menang..hihi

    ape pun..goog job bro

    BalasPadam
  9. abg..sori nk tanya skit.x yah publish pun xpe.sy ada terima 1 email mengenai ustaz yg cemburu.dia bunuh seorang wanita.gmbar tu pun dorang ade attachkanu sekali.sy x pasti email tu dr siapa.mmg kejam tau.dia kerat kaki 2 2 belah dan tangan perempuan tu.kesian.tp kan,kejadian tu mcm kt luar negara jek.abg nk tgk x? saje nk tau..kalo x kisahkan soklan sy xpelah..cuma kalo dpt abg bg la email abg.nnti sy forwardkan

    BalasPadam
  10. salam..

    this guy is sick.. but i dont want to talk bout him...

    aku berpendapat.. mungkin lebih molek ko tak publish email nie spt mana dia mintak... dia percaya ko tak publish.. but yet ko betray the trust.. mmg mamat nie mangkuk n tak respect others... but why must u put ur level as low as him... mcm zaman sekolah dulu... si A pukul si B... si B tak puas hati.. pukul balik si A... then si A lak tak puas hati.. pukul balik si B... and so on... sampai kiamat pon tak abis... kalu si B gentleman.. tak balas balik... sure takde lagi pukul memukul lepas tu.. same goes to this... i bet kalu dia tak puas hati ngan ko.. dia akan do something bout it...

    aku rasa pendedahan awal ko tu dah cukup buat masyarakat tau... n ramai mengutuk blog tersebut... dia pon dah tukar konsep blog tersebut... tp sekarang nie ko mcm nak get thing personal... better keep ur professionalism...

    or perhaps u want ppl to praise u as the modern day hero... my 2 cents...

    BalasPadam
  11. kalau betul email itu datang dari sherita sendiri alhamdulillah kalau dah bertaubat semoga sherita tak mengulangi kesilapan lalu.

    pssstttt<<< ada sahabat KDL (xtau la betul ke tidak) mengutuk saya di blog saya tapi xberani nak tunjukkan muka.

    BalasPadam
  12. Encik Mazidul,

    Tegas. Saya sokong tindakan en mazidul. Dia menulis tanpa imejnya didedahkan, tapi dia mendedahkan dan menjatuhkan imej2 orang lain di blognya. Encik Mazidul dedahkan kandunagn emailnya juga tanpa nama betul Sherita Aziz.

    Apalah sangat tindakan menutup blog itu? Kalau ada 'anak ikan' yang tahu muka mereka terpampang di blog jijik tersebut, pasti sherita dibawa ke muka pengadilan.

    Janganlah sekadar pindah rumah(tukar address). Kalau tutup, biar tutup terus. Ini bukan 'nakal'. Ini namanya tidak menghormati Bangsa, agama, budaya dan negara. Dan memalukan species & kerjayanya juga. Bukan budak belum baligh atau mummayiz hendak digolongkan dalam golongan nakal. Dah boleh jadi bapak orang pun, dah boleh direjam pun.

    Haih. Haih.. Haihhhhhhhhhh.. malaysia zaman ini terlalu banyak toleransikah?

    BalasPadam
  13. semoga sherita nie benar2 bertaubat...jgn taubat garam belacan dh le...bila pedas,berenti mkn..ilang pedas smbg makan lagi..

    BalasPadam
  14. Cool bro. Well done!

    At least ini satu peringatan kepada banyak lagi blog yang serupa. Banyak lagi.. trust me, amat amat banyak.

    Please don't stop.

    BalasPadam
  15. Ntah2 bukan tuan punya blog sebenar kot...dunia ini penuh dgn penyamaran... harap2 org nyer la... Harapnya betul2 taubat. Atau taubat bersyarat... Tuhan Maha Mengetahui. Biarlah...antara dia dengan Pencipta.

    BalasPadam
  16. Salam saudara Mazidul,

    Izinkan saya memberi komen dan tumpng lalu di sini.

    Maafkan saya menegur, tapi terasa pada saya terdapat unsur-unsur riak dan takbur dalam komen-komen saudara di atas.

    Maafkan saya andai tersilap, tetapi itulah yg dapat saya rasakan.

    Mohon undur diri

    ADam

    BalasPadam
  17. lah.. nape saya leh tertinggal kes ni.. isk isk isk... kena semak balik ke belakang ni.. apa kehal nye ni ;; hik hik hik..

    BalasPadam
  18. pengakuan dia mencemar nama sekolah??

    dan ATM,,

    boleh minta maaf ker?
    secara terbuka
    jika masuk TV, siapa angkatan tentera yang boleh beri komen benar panas????

    kemudian timbul penafian..

    BalasPadam
  19. selamat TAUBAT, bukannya TAUBUAT..

    normalnya bila 2/3 kali buat silap/salah senang ker nak berubah..
    bertambah2 dgn ayat NADA ego?..

    alahai NIKMAT ILLAHI beri/pinjaman sementara, IDEA, pandai menulis dan minda cerdik telah disalahguna..
    HANYA seSAAT saja benda itu boleh melayang.kesiannnn..salamum

    BalasPadam
  20. barua KDL la komen kat my shoutmix chat tapi tak berani nak tunjuk muka.... apa kena mengena saya dengan kes penceraian bro??



    adik manja86 "dapat duit hasil jual biskut, baik adjust muka dan perangai DD ... macam ahli kumpulan cecupak tue .."

    Details
    2009-07-16 12:46 PM
    #

    # adik manja86 "perangai DD ni sama buruk dengan muka DD ... buruk"

    Details
    2009-07-16 12:43 PM
    #

    # adik manja86 "atau memang si dei**** ni ada scandal dengan mazidul ? harus sangatkan ..."

    Details
    2009-07-16 12:41 PM
    #

    # adik manja86 "nak tumpang tanya, tak habis-2 promote blog si mazidul tu kenapa? budak hitam nie ke punca mazidul bercerai"

    Details
    2009-07-16 12:40 PM
    #

    # adik manja86 "nak tumpang tanya, tak habis-2 promote blog si mazidul tu kenapa? budak hitam nie ke punca mazidul bercerai"

    BalasPadam
  21. Diver, ini antara komen awak, 'tp sekarang nie ko mcm nak get thing personal... better keep ur professionalism...'

    Saya tidak pernah mengharapakan pujian, usah menuduh keterlaluan. Saya ulang komen saya di atas, Sherita Aziz dalam postnya bulan februari lalu turut memanapulasi gambar saya bersama Datuk Rahim Razali dan Rosyan Nor. Apabila saya ajukan soalan melalui emel mengapa dia mengambil tindakan terbabit, katanya, 'It was just a joke!'.

    Untuk maklumat Diver, jika saya ingin menjadi hero, mengapa tidak saya dedahkan semua maklumat peribadi Sherita Aziz, seperti nama dan lokasi spesifik dia bekerja? Sedangkan saya tahu SEMUA maklumat itu. Jika saya dedahkan, pasti kerjayanya hancur.

    Saya masih lagi bertindak profesional, kan?

    Diver, tolonglah jangan guna perkataan 'ko', tidak profesional benar penggunaannya :)

    BalasPadam
  22. Daydeck86, usah terganggu dengan komen dia. Katakan kepadanya, saya TIDAK bercerai, masih bersama isteri dan 2 anak tersayang. Menulis tanpa menyiasat dan mengetahui fakta sebenar BUKAN kerja orang bijak.

    Orang berminat dan taksub menjalin hubungan sesama lelaki, hairankah jika melontarkan tuduhan sama kepada orang lain untuk memuaskan hatinya??

    Orang berak tengah jalan, siapa mengaku?

    Kecuali dia.

    BalasPadam
  23. email sekadar menutup sedikit apa yang dia telah lakukan...

    BalasPadam
  24. salam...

    terima kasih atas jawapan segera... at least dpt gak aku digest n improve my perception on u...

    tp like i said... mamat nie mmg mangkuk ayun tahap dewa... kalu adik aku mmg dah sekeh2 dah kepala dia... but dont put urself as low as him by acting the same... i mean memalukan dia dlm blog... biar la dia jer buat... u as a public figure.. kalu react dgn bagi nasihat... or perhaps bagi tekanan spt mana yg dilakukan sebelum nie hingga beliau kini dah ubah konsep blog beliau... i think, ppl will respect u more...

    on the other hand, i guess, i owe u an apology.. bukan nak tembak or tuduh sebarang.. just giving my thought... n perhaps a bit kasar... well... am used to it... i tot semua org cam aku.. my perception salah la kot... bout 'ko' tu... actually... IMO, it sound less formal n more mesra.. again.. my perception perhaps wrong.. so.. sorry again... i'll use 'u' or 'i' instead...

    cheers...

    BalasPadam
  25. hmmm..abg maziduL..rq gurau je kat ayat ats tu..hahahahaha..tk dpt tgkp mksud tersirat ayat rq kat atas tu ye..ahahhahahhah

    tu nada memerli 'taw taw' tu...
    wahkakakakkkakkak

    tkde mkne nye rq nak defend org sengal cam tue..

    BalasPadam
  26. Saya sokong pendapat Diver.Miskin.

    Ibu saya selalu berpesan, biar orang buat "langgar" kita, jangan kita "langgar" orang. Allah akan membalas segala perbuatan yang dilakukan dengan dosa dan pahala dan "hukuman" samada di dunia atau di akhirat.

    BalasPadam
  27. saya rasa tak semudah itu sherita ni nak berubah dan bertaubat...maklumlah, keje sampingan tu menyeronokkan dia...mungkin blog yang baru ni sekadar mengaburi mata kita je...tambahan pulak pengikut dia kan ramai....

    macam2 hal yg berlaku....dunia dh hampir sampai ke penghujungnya...

    BalasPadam
  28. bila org minta maaf, dan kita maafkan... hati kita lebih lapang dari hari2 yg sebelumnya..

    BalasPadam
  29. Apa yang bro Mazidul buat dengan meletakkan emel dari faggort tu ialah untuk memastikan justification kepada report pertama. It may triggers banyak persepsi yang kurang manis, tetapi kekadang like they said, the truth hurts and the email is the truth.

    Kami semua dah dididik untuk jadik journalist yang tidak berat sebelah. Jadi, kenalah pacakkan explanation depa kenapa blog dia tetiba jadik siuman. Dan baguslah kalau depa dah sedar and people should read his/her (mana satu ni), email as something that can be very educational.

    Memang Allah akan hukum segala perbuatan kita di dunia, tetapi kita SELALU lupa kita juga ada tanggungjawab kepada manusia lain. Kalau kita tak ambik kisah, esok Allah laknat semua orang termasuk kita, sebabnya, sebab kita alpa dan tak nampak hikmah dan usaha yang perlu dilakukan.

    BalasPadam
  30. sherita ni cikgukan?sekarang ni profesion tak melambangkan diri.Dulukalau nama cikgu memang org takut dan sifat2 yg ada pada diri amat baik skali!skang apa dah jadik?dunia nak kiamat gamoknya

    BalasPadam
  31. hmm...mazidul, tindakan hg expose email dia tu aku rasa ok..takde salah pe2 pun..(pki 'aku' ni rasa cam lebih mesra kawan)..dr email dia tu pun mayb dia punya intention mmg nk soh hg publish..bunyi email pun ala2 gediks..

    pastu nk jumpa hg plak noh..amboi..jgn smp dia goda hg plak dah la..hihihi..kalu ada chance intebiu dia, hg soh dia kembali ke pangkal jln..susah nk ubah naluri org mcm ni..kita cuma ble bg nasihat..

    tp tindakan dia berbangga2 ngan cite seks songsang dia mmg sgt melampau n kurang ajar...!!!

    BalasPadam
  32. A'KUM kepada bro mazidul & semua blooger2...

    Bro, klau boleh isu "BLog Songsang" sprt Blog KDL (http://kesahdunialelaki.blogspot.com/) & rakan2 Yahudinyer, harap diketengahkan atau dibincangkan/dikeluarkan di 360 agar masyarakat diluar sne tidak terserong dan juga terlibat gejala yg tidak sihat nie ke jalan yg salah@jln hitam..

    A'kum Semua...

    BalasPadam
  33. saya hairan, kenapa terlalu ramai kat sini suka mencerca org lain, semua pengulas kat sini seolah2 dah dijanjikan syurga firdaus... semuanya perfect, mcm tak pernah buat silap!

    BalasPadam
  34. salam.
    just nak beri sedikit pandangan peribadi terhadap komen azaz.

    saya sebagai salah seorang yang ada menghantar komen2 di blog saudara mazidul ni, sedikit pun tak pernah rasa perfect dalam diri saya. saya rasa rakan2 lain disini juga begitu.

    bagi saya secara peribadi, saya hanya mengutarakan apa yang saya rasa terhadap tajuk yang diutarakan. lagi satu, kalau dah tajuknye memang agak kontroversi, takkan kita nak puji lak kan??

    tu saje pandangan saya. tak berniat nak menyakiti hati azaz atau sesiapa. maafkan saya kalau tersalah bahasa.

    BalasPadam
  35. salam..bagi saya di sini adalah amanah yang diamanahkan..oleh seseorang kepada..lau kita diamanahkan untuk tidak mendedahkan..so kita perlu pegang..erm..kadang2 tak faham ngan motif mazidul sendiri..mengapa publishkan..nak glamer kah atau bangga diri?
    lagipun apa yang saya perhatikan dalam blog sherita tiada lagi unsur-unsur lucah..kadang-kadang kita sendiri boleh berfikir sendiri antara mana satu realiti, fantasi, gurauan atau sindiran.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.