Selasa, Julai 07, 2009

Seks Di Rumah Majikan

Saya menerima emel daripada majikan, ‘Mar’, merasakan dirinya dianiaya amah Indonesia, Risna. Risna berusia 21 tahun, bersuami dan mempunyai anak berusia 3 tahun di Indonesia, berkhidmat sebagai amah lebih 10 bulan. Menurut Mar, Risna dianggap dan dilayan sebagai ahli keluarga dan atas dasar simpati dia berhasrat membawa anak amah itu berhijrah ke Malaysia sekaligus membiayai kos persekolahannya.

21 Jun 2009, Mar dan keluarga dikejutkan.

Jam 8 malam ketika cuba masuk ke bilik amahnya untuk mengambil selimut, dia mendapati 2 pintu bilik Risna berkunci biarpun amah itu berada di luar bilik. Jam 11 malam suami Mar ingin membaiki lampu bilik terbabit dan menyuruh Risna membuka pintu. Alangkah terperanjatnya mereka apabila mendapati lelaki hanya memakai tuala tanpa seluar dalam berada di bilik sama. Gambar lelaki itu dan seluar dalamnya, disertakan. Risna mendakwa lelaki terbabit, Haris sepupunya. Berang, Haris kemudian diheret majikannya ke balai polis dan setelah disoal siasat dia mengaku bukan sepupu Risna dan mendakwa mereka sudah lama berpacaran. Pasangan itu juga akhirnya membuka mulut, mereka mengadaka hubungan seks di rumah Mar.

Mar mengakhiri emelnya.

‘Dear Mazidul, for your information, this is my 4th maid and all of my maids have the same problem, sexual affairs. Hope 360 will be an eye opener to the Indonesian government’

Kisah benar Mar akan dipaparkan dalam 360, siaran 8 Julai, jam 9 malam di TV3.

*468 kes selsema babi disahkan setakat ini

30 ulasan:

  1. kite perlu menilai sesuatu itu berdasarkan individu bukannya bangsa, agama dan juga negara...setiap manusia yang ada sekarang ini perlu dicurigai kerana manusia kini tidak boleh dipercayai..terima kasih pada mazidul yang berani mengupas pelbagai isu terkini

    BalasPadam
  2. mat indon pun pandai pakai underwear B.U.M. igtkan still pakai crocodile a.k.a. cap buaya
    wakkakakakak

    BalasPadam
  3. uishhh..en mazidul gambo sepentot tu yg mahal bole buat iklan ekeke :p

    muda lagi baru 21 tahun mmg nafsu sedang bergelora lebih2 lagi dia pernah berkahwin.. :)

    mesti maid MAR ni semua cantek belaka sbb terlibat dgn bende yg sama ekk.

    BalasPadam
  4. salaam,

    memang benar,

    ada sekali orang pakistan yang kerja jual ais krim nak tackle bibik akak saya; tapi bibik ini sudahpun bersuami, tapi katanya, suami awak di Indonesia, kita di malaysia. mamat pakistan tu pun selalu main telefon di rumah (entah macam mana dia dapat tahu num.telefon rumah pun tak tahulah). sungguh merimaskan...

    malaysia pun jadi medan mereka untuk mencari pasangan hidup, bibik lama akak saya pun berjumpa dengan suaminya di Malaysia, bercinta di malaysia, tapi kahwin di Indonesia lah..huhu

    terima kasih
    salaam

    BalasPadam
  5. Daydeck, zaman sudah berubah :)

    Bee, selalunya, amah Indonesia ada affair dengan lelaki Pakistan.

    Echah, amah memang cantik, putih, bertubuh kecil, berambut pendek dan menangis ketika ditangkap.

    BalasPadam
  6. mcm2 hal..dah dapat majikan elok amah pulak buat hal..pastu menyalahkan majikan 100% kalo dieorang tercuit skit..

    apelah dieorang ni.. Saya sokong 100% cadangan CUEPACS untuk mengadakan Skim Perkhidmatan Pembantu Rumah. Diharap selepas kajian bolehlah di laksanakan hendaknya

    BalasPadam
  7. Mintak simpang lah pembantu rumah saya daripada benda2 ni...dia dh berkawin, umur 21 tp ditinggalkan suami..nmpk gaya mmg nak cari rezeki..

    BalasPadam
  8. dulu nak ambik amah..bila mcm2 cerita terbaca, dah ubah fikiran...amah tu tak tahan gelora..jauh dari suami. iman pun tak kuat...hmmmm

    BalasPadam
  9. pelbagai kes pembantu rumah yg boleh kita rungkaikan. saya pernah menggunakan 3 org pembantu rumah sebelum ini. tetapi semuanya memberikan pelbagai masalah. akhirnya terpaksa buat keputusan utk tidak menggunakan khidmat pembantu warga asing lagi.. walaupun terpaksa bersusahpayah sedikit sementara anak2 membesar.. tp hati puas sbb masalah pembantu tidak timbul lagi.

    BalasPadam
  10. hmm..dah banyak kes macam ni terjadi...kelonggaran yang diberikan oleh majikan selalunya diambil kesempatan oleh sebilangan amah yg bekerja di Malaysia ni...harap kerajaan Indonesia dapat membuka mata tentang hal sebegini

    BalasPadam
  11. itulah antara kerenah maid, kita ambil maid ni tujuannya nak memudahkan, tapi ada yang lagi menyusahkan.

    BalasPadam
  12. Bila baca cerita ni, teringat cerita beberapa orang maid kakak saya dulu. Same case but different stories.

    Sorang maid ni, baru 2 minggu kerja, pastu mintak berhenti sebab dia nak ikut bf dia pegi mana ntah.

    Then, maid berikutnya, pernah cuba bwk bf dia masuk rumah tp tak berjaya sbb jiran kakak saya nmpk.

    Ada lagi sorang maid pulak, dah kawin n ada anak sorang umur setahun lebih. Dia kerja dgn kakak saya selama 3 tahun. Anak tiri kakak saya ni baik hati sgt belikan handphone kat maid ni. And itu la kesilapannya. Sejak ada handphone, maid ni sentiasa sembang kat phone. Handphone dia lebih kerap berbunyi berbanding handphone saya sendiri. Akhirnya bila nak anta dia balik Indon, bila kakak saya selongkar beg pakaian dia, kakak saya terjumpa gambar anak tiri kakak saya tu. Siap ada tulis 'Aku cinta sama kamu, H' kat belakang gmbr tu. WTF. Muka maid tu buruk tp berangan lebih.

    Dan selain drpd maid kakak saya, saya ada jgk dgr cerita drpd kawan-kawan saya pasal maid diorg. Mmg disaster, and semuanya dtg dr Indon. So, INDON, masih mau berlagak lagi ke? Cam durjana je korang.

    BalasPadam
  13. hope pasni Mar kene pndai memilih amah yg tidk terlalu mude,jiwe x bergelora lg dgn nafsu..amah dlm lingkungn 35 ke 40 an ok ape...masih kencang untuk bekerja..x pk sgt pasl berfoya2..mgkin segelintir x sume amah yg mcmtu..

    BalasPadam
  14. Banyak nampak keburukan maid tu yer..

    Ini kes terpencil(minoriti), 3 kes.(bergantung usaha dan doa majikan semasa menilai bakal maid ker??). Saya tetap mengatakan jika tersilap ambil maid yang sebegitu kena berfikir(menapis) soal REZEKI yang masuk..dari mana?. Sebab ketiga-tiga majikan yang saya jumpa itu, tidak mengamalkan rasuah,curik tulang,curi Claim dll. Doa mereka nak jumpa maid yang jujur diperkenankan, disamping Usaha.
    ketiga-tiga pasangan suami isteri itu mengamalkan cara hidup yang sihat jadi tak mustahil mendapat maid yang sihat.

    Solat jarang tinggal, bangun 5.00aam, bila subuh, solat dulu. Peramah baik terhadap baby., boleh lihat cara layanan yang kasar jika bersifat kasar walaupun semasa tiada majikan.

    BalasPadam
  15. Seharusnya saudara Mazidul mengupas dengan lebih terperinci situasi yang dialami oleh majikan-majikan yang saya labelkan sebagai teraniaya dalam soal mendapat PRA yang bermasalah dan dalam masa yang sama sudah rugi beribu-ribu ringgit kerana peraturan yang dikenakan agensi/agen persendirian.

    BalasPadam
  16. Saya hampir mengalami masalah yang sama, maid yang terakhir yang berkelakuan aneh hanya mandi saat suami berada dirumah berkemban dengan tuala pendek dari bilik ke bilik air. rimas akhirnya adik ipar tegur alihkan TV mengadap another wall. Tidak sampai tiga bulan bekerja mohon pulang ke Jawa. Ada maid yang lain kerjanya waktu maghrib duduk dibilik gelap berjam konon berzikir diberhentikan bila tangan baby 4 bulan seolah dikelar dengan pisau.

    BalasPadam
  17. Apabila dilayan sehingga ke status macam ahli keluarga...mereka mengambil kesempatan hingga ke tahap ini.

    Ya...bukan semua. Tapi, yang sedikit inilah yang membawa masalah. Serupa juga dengan kes majikan yang mendera amah. Sedikit...tapi memberi cerminan yang amat buruk kepada negara.

    Apabila manusia dikuasai dan gila menurut hawa nafsu yang membuak-buak, inilah jadinya. Bukan sahaja kes amah ini, tapi kes-kes seperti dapam posting tuan bertajuk "Pelacur Remaja Chow Kit". Dan, yang tidak dilaporkan mungkin lagi banyak angkannya daripada yang kita ketahui secara umum.

    Tahniah. Diharap tuan dapat terus mengupas isu-isu boleh membuka mata para pihak yang bertanggungjawab terutama pemimpin negara agar mereka-mereka ini sedar bahawa didikan akhlak amat penting kerana sekarang ini semakin ketara dan kritikal runtuhannya....

    BalasPadam
  18. sesetengah da dpt amah baik, majikan plak buat hal..

    tapi byk bila majikan baik, amah naik kepala.. camne tu??

    BalasPadam
  19. Kenapala nasib keluarga Mar ni sama je ek.. Dia kata dah 4 amah yang dia ambil kan? Semua masalah yang sama. Saya rasa elok dia ambil Amah yang dah monopaus kot. haha.

    BalasPadam
  20. Satu responden 360 malam esok mendakwa amah Indonesianya gemar berbogel di rumah :) Dahulu teringin mendambakan diri untuk majalah Playboy Indonesia tetapi tidak berjaya barangkali.

    BalasPadam
  21. sudut Kemanusiaan..

    BOGEL itu satu kesenian..
    itu macam tenung laut bukit ombak hutan dan belukar..
    oo ujibakat juga ker??

    BalasPadam
  22. Bahaya kalau ambil amah tu. Dugaan yang kuat.

    BalasPadam
  23. Bro Maz

    'Perkara sedap' ni tak kira Orang gaji ke, orang VVIP ke...Remaja Muda, Remaja Tua atau Remaja Purba
    Orang Asing atau Orang Tak Asing

    he he he

    Masalah tetap melanda...

    Cuma Aqal dan Agama menjadi pegangan.

    Pembantu rumah tu pun tak patut tu, melampau, kalau nak buat jahat sangat pun, pergilah kat lkuar, cari hotel, bukan tak de duit nak sewa hotel.

    Suka suka hati je 'mengotorkan' rumah orang yang beriman.

    Apa pun haruslah kita berbalik kepada Agama Islam yang merupakan Ad-Din...

    Kata cerdik pandai...
    Kuat tiang agama maka runtuhlah 'Tiang Bencana'. Lemah 'Tiang agama', maka berkuasalah 'Tiang Bencana'

    Wallah hu aklam...

    dari saya yang tak berapa pandai pasal agama. he he he

    BalasPadam
  24. BODOH!!!!!!!!

    itulah perkataan pertama yg keluar dr hati areQue bile baca posting ni...

    BODOH kerana ia adalah warga indonesia dan BODOH kerana ia dilakukan oleh peempuan yg tak tau jaga maruah diri nya sbg seorg gadis dan BODOH kerana ia dilakukan di rumah majikan yg menolongnya dan BODOH kerana membiarkan lelaki BODOH masuk ke rumahnya dan melakukan perkara BODOH yg berdosa!

    mana lah anak org INDON BODOH mcm ni tak berlonggok2 di hospital2 negara kita ni..

    BalasPadam
  25. nafsu mengatasi segala-galanya..

    BalasPadam
  26. halamak...kelawar B.U.M...mahal tu...
    hak3...patutnye org cam nih rembat je terus...jgn bg peluang langsung..baru diew tau langit tu rendah ke tinggi..

    BalasPadam
  27. bosan jika ada trlampau byk laki2 durjana mcm ni kat dunia nie..

    BalasPadam
  28. Kalau tak nak suami, anak, anak tiri, paki jual kain, etc etc terancam dengan maid kita, cuba syaratkan pada agen supaya hanya bagi yang pakai tudung dan sanggup bertudung di rumah bila suami is around. Bukan tak boleh, kan? Maid saya dulu (4 org) semua bertudung dan pandai baca qur'an - siap boleh tegur kalau anak saya tersilap baca. Kalau time memohon maid tu kita pun tak kisah, ambil mudah, dan tak stern, jangan salahkan orang lain 100% bila ada problem kemudian hari. The option is yours.

    BalasPadam
  29. saudara DAN: saya dulu ambil maid pun yg pakai tudung juga.. tp still ada masalah... kadang2 dia org bertudung bila disuruh oleh agen.. sbb agen tahu kita minta yg bertudung..

    BalasPadam
  30. Benar tu Nyonyacyber. Masalah tetap ada. Sebab tu sudah 4 amah yang silih berganti di rumah saya. Sekarang tak sanggup lagi. Cuma kalau bertudung, walaupun dipaksa agen, berkuranglah satu bentuk 'ancaman', kan?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.