Jumaat, Julai 10, 2009

Facebook Ciptaan Yahudi

Tapak jaringan sosial, Facebook, Fb, dicipta pelajar jurusan sains komputer gagal menamatkan pengajian di Universiti Harvard, Mark Zuckerberg pada 4 februari 2004. Hampir 5 tahun kemudian, Fb kini dilaporkan mempunyai lebih 175 juta pengguna berdaftar di seluruh dunia.

Hakikatnya, penggunaan Fb menjadi kegilaan masyarakat dunia, tidak terkecuali Malaysia. Ahli politik, ahli perniagaan, artis, pelajar institusi pengajian tinggi, pelajar sekolah, pekerja sektor swasta dan kerajaan, antara pengguna berhubung dan bertukar maklumat melalui Fb. Malah ramai jarang tidur malam kerana taksub ‘melayan’ Fb hingga awal pagi dan kemudian mengantuk di pejabat, mengurangkan produktiviti. Segelintir leka membuang masa bersembang kosong tetapi dilabel ‘berkomunikasi’, justeru perlakuan terbabit diterima ramai. Pada masa sama majoriti mendakwa memanfaatkan fb mengikut keperluan masing-masing.

Pagi tadi, saya mencari maklumat berhubung latarbelakang Mark, saya terbaca beberapa fakta berhubung individu ke 321 terkaya di dunia itu, hartanya USD1.5 billion. Dia dilahirkan di New York, Amerika Syarikat. Ayah dan Ibunya, Edward dan Karen Zuckerberg berketurunan Yahudi. Maksudnya Mark Zuckerberg, Yahudi, sekaligus Fb, ciptaan Yahudi.

Sila klik di sini untuk mengetahui antara tujuan awal Mark mencipta Fb.

Selama ini umat Islam di seluruh dunia memboikot barangan keluaran Yahudi, khususnya produk berbentuk 'pilihan' bukan 'keperluan', mengapa tidak Fb? Saya akur, bagi diri saya, Fb BUKAN keperluan, tapak jaringan SOSIAL terbabit tidak lebih sekadar produk pilihan. Saya mampu hidup tanpa menggunakan Fb.

Entah mengapa, secara spontan bayangan sifat kebinatangan Yahudi antaranya di Palestin muncul di fikiran. Kanak-kanak tidak berdosa ditembak mati, nyawa wanita dan lelaki Islam tidak langsung dihargai kaum dilaknat. Bak bait lagu Michael Jackson, 'let us start with a man in the mirror', justeru, esok, 11 Julai 2009, jam 5 petang, akaun Fb saya akan DITUTUP. Biarpun tindakan itu dianggap hanya meninggalkan sekelumit kesan kepada kaum Yahudi, itu sumbangan saya.

Apapun, tindakan saya ini berbentuk PERIBADI. Keputusan pengguna Fb lain, mungkin berbeza mengikut tafsiran mereka.

44 ulasan:

  1. Bro Maz

    Saya pelik ni...

    FB ni kena ada storage kan?

    Storage mahalkan? SAN atau NAS

    Kalau 8Gb atau 16Gb storage untuk sorang, dan harganya lebih kurang USD30.00

    Kalau 175orang didarab dengan 8Gb

    Banyak tu... kurang urang pun kena ada storage sebesar bangunan 10 tingkat.

    Mana dia dapat duit beli harddisk banyak banyak sampai melangit tu ye?

    Ini yang saya hairan ni...

    Dan menurut kata kata orang IT, dalangnya ialah FBI, US of A.

    Kira FBI ni nak tau pasal latarbelakang dan aktivity semua manusia di dunia ni, buat Myspace atau Facebook atau Frienster, maka mereka akan dapat semua maklumat tu tanpa membuat bancian,

    sebab segala maklumat peribadi, gambar, video dan aktiviti telah diupdate secara volunteer oleh pengguna internet diseluruh dunia

    Senangkan??? tak payah nak upah Data Entry clerk



    "Selama ini umat Islam di seluruh dunia memboikot barangan keluaran Yahudi, mengapa tidak Fb?"

    Agakya sebab percuma kot...

    Nota: hari ni saya masih lagi malas kerja, sebab gaji kecik tak payah kerja banyak banyak... he he he he

    BalasPadam
  2. nasib baik saye dah delete akaun fb sebelum ni...
    dpat email juga mengenai ini ttg zack yg mampu mengodam maklumat peribadi.bahaye jikalau maklumat yang diperolehinye disalahguna.

    BalasPadam
  3. Alid, awak membangkitkan persoalan menarik berhubung isu stroge dan kos. Pada usia 23, Zack sudah menjadi jutawan.

    Setakat ini, di Asia Tenggara, Indonesia mempunyai bilangan pengguna Fb teramai sehingga membimbangkan sesetangah golongan di negara jiran itu.

    Tidak dapat dinafikan, Fb melekakan ramai. Indonesia, negara masih merangakak memburu kemajuan, jika terlalu rakyatnya taksub Fb, mungkin akan menyumbang kearah 'melembabkan' pelbagai kegiatan tenaga kerja mereka.

    What do you think?

    BalasPadam
  4. FB melekakan?mengurangkan produktiviti..itu terpulang kepada individu..betul tak Abg Mazidul(sy suka bertanya?)

    BalasPadam
  5. hmmmm.. nasib baik saya x berdaftar... kawan2 dok sebok suh sign up for fb.. tp saya x bernafsu lak nak wat mende tu... heheheheh...

    BalasPadam
  6. Bro Maz

    Storage adalah satu dari persoalan yang bermain di fikiran saya... he he he bayak lagi sebenarnya..

    "What do you think?"

    Betul tu... Kalau asyik dengan Fb, blogspot dan internet, memang daya produktiviti kita akan lembab.

    Agaknya orang Malaysia sibuk bekerja, jadi kuranglah mengadap FB.

    Di Indonesia, kurang kerja atau tak de kerja langsung. Sebab itu mereka banyak masa untuk meng hadap FB. Sambil mengutuk Malaysia, atau buat planning nak masuk Malaysia ikut paya di pesisiran pantai Barat Malaysia.

    Salah kerajaan mereka la tu... Bila dah tak boleh kontrol, buat fatwa FB haram di sisi Islam... betul tak?

    BalasPadam
  7. Pertama sekali tahniah saya ucapkan kpd sdr mazidul kerana berjaya menyelongkar di sebalik FB ini. Kalau boleh jadikan slot utk 360 lagi bagus!

    Umat Islam hari ini sgt lemah penguasaan ilmu ditambah lagi dengan sifat malas mencari ilmu. Justeru ramai yg jadi pak turut berbanding membuat kajian, menyelidik apa lagi menganalisis isu.

    Semua umat Islam tahu bangsa Yahudi adalah bangsa paling jahat di dunia. Bangsa yang membunuh para Nabi dan Rasul. Bangsa pengkhianat dan bangsa yang paling banyak menumpahkan darah manusia di dunia. Semua umat Islam tahu besarnya dosa apabila bersekongkol dgn puak2 Yahudi sama ada r sudut memberi sumbangan tenaga, ekonomi ataupun ketenteraan.

    Tetapi dek kerana malasnya umat Islam meneroka ilmu maka sgt mudah mereka terpesona dengan budaya2 yg mempunyai tipu muslihat Yahudi. Mereka tanpa sedar sebenarnya terjerumus dalam memberi bantuan terutamanya ekonomi kpd puak2 Yahudi. Akhirnya dengan kekayaan Yahudi itu akan dimanfaatkansebaik2nya oleh mereka untuk membunuh umat Islam di seluruh dunia. Bermula dengan membunuh akidah umat ISlam, membunuh rasa perpaduan sesama Islam, membunuh jatidiri umat Islam dan seterusnya membunuh nyawa umat Islam.

    Semoga Sdr Mazidul diberi kekuatan utk terus membongkar & menyelongkar isu2 yg memberi kesan negatif kepada umat & negara.

    Drpd : Nazib

    BalasPadam
  8. Sdr. Mazidul

    Saya mempunyai akaun Facebook, tetapi langsung tidak tahu menggunakannya kerana saya lebih puas dengan menulis blog. Kalau Orang kata FB sama macam YM, saya lebih selesa memilih YM.

    Kalau blog Blogspot atau Wordpress orang kata Yahudi, saya hos sendiri blog saya

    Pada saya dan untuk diri saya, saya tidak memerlukan FB.

    BalasPadam
  9. Bro..sy lagi senang...menyamar..gambar lain, nama pun lain so dia org cannot trace. Yg bestnya dah ada member dekat 1K..hee hee...punyala menyamar.

    BalasPadam
  10. Nizam, pengumuman saya di Fb membuatkan ramai marah. Tapi itu keputusan peribadi, seperti saya catatkan secara jelas :)

    Saya tidak berniat menghalang atau menggesa sesiapa sahaja mengambil keputusan sama.

    Ada melontarkan pendapat, fb boleh digunakan digunakan untuk berdakwah biarpun ciptaan Yahudi, sedangkan saya percaya majoriti tidak mempunyai matlamat sama.

    BalasPadam
  11. saya pun ada akaun FB...selalu gak online tp bru tahu yg FB ni asal ciptaan yahudi..
    tp mcmne dgn yg lain mcm intel?
    intel ni nama2 yg sentiasa di komputer kita sbb intel ni yahudi gak...
    yahoo pun yahudi jugak tp ramai gak yg gne yahoo ni..

    apa kata yg lain?

    BalasPadam
  12. Microsoft pun yahudi, tapi kita masih guna jugak produk mereka. Memang tak boleh nak buang sepenuhnya tapi boleh cuba untuk mengurangkan penggunaanya.

    Serupa jugak mcm kes facebook ni. mungkin boleh tukar ke laman sosial yang lain seperti berikut :
    http://twitter.com
    http://www.tagged.com
    http://www.bebo.com/
    http://www.netlog.com/
    http://www.habbo.com/
    http://www.ning.com/
    http://www.xanga.com/

    BalasPadam
  13. Ada tmbah..
    jikalau ciptaan yahudi ni adalah benda yg selalu kita guna mcm komputer rasa2nya kita terpaksalah guna..xkan kita nk mencipta jemana intel made in malaysia pulakkan?
    tp apa pun ciptaan yahudi mana yg perlu sahaja la kita guna..guna bkn menyokong tp adalah kerja kita cari mkn...
    jikalau ciptaan yahudi itu melalaikan hingga terpesong agama islam mmg patut kita biokotkan..

    BalasPadam
  14. Djnash, HEH, berikut pandangan saya.

    Jika produk saya keperluan, saya gunakan. Jika produk satu pilihan, saya elakkan.

    Kini, bagi saya facebook BUKAN satu keperluan, lebih kepada pilihan. Saya berhenti menggunakannya.

    Jika cip Intel satu keperluan dan tiada pilihan lain, saya gunakan. Tetapi jika perkakasan mouse ciptaan Yahudi dan saya mempunyai pilihan lain, saya gunakan pilihan lain itu. Jelas?

    BalasPadam
  15. nih la akibatnye bila bangsa dan agama laen memanipulasi teknologi...
    huhu...klu kite tgk...mereka nih pandai...bende yg hanyalah kehendak telah ditukarkan kepada keperluan...rata² rakyat malaysia ada facebook...hurm...

    BalasPadam
  16. bagi saya, memang betul la citer pasal fb nie... tapi saya berprinsip kalau perlu, saya gunakan.. kalau pilihn, saya MUNGKIN akan elakkan.. sebab US ni da menguasai dunia,ada beberapa produk yg kita tidak boleh boikot.. contohnya, mcm blogspot / intel.. ^_^ ... tapi teruskan la memboikot apa yg perlu..

    BalasPadam
  17. yaa betul tu bro mazidul.. kalau ianya satu keperluan.. gunakanlah. kalau ada pilihan elok lah memilih yang perlu dan yang sepatutnya..

    p/s: tp saya juga punya akaun facebook.. tp seperti ckp astroroy.. tidak semua maklumat dlm akaun facebook saya itu benar..

    BalasPadam
  18. Bro Maz

    Tahniah kerana bertindak awal.

    Saya memang tak pernah ada Facebook, Friendster, MySpace atau lain lain.

    Benda free ada 'catch' nya kan.

    Blogspot ada la... he he he

    Finally, ada beberapa program tv dariPrimeWorks yang menggunakan Fb sebagai landasan komunikasi dengan penonton.

    Apa pendapat Bro Mazidul?

    Haruskah mereka terus menggunakan Fb atau kita buat sendiri FB Malaysia atau "Buku Muka" atau "Kawan Kawan" atau lain lain?"

    Malaysia pun ramai Programmer yang Certified, dan boleh buat itu semua. (Kecuali sahabat saya sorang tu, Grad Computer Science tapi jadi Wartawan... he he he)

    Apapun, mari kita ramai ramai boikot Produk Yahudi...

    BalasPadam
  19. Thanks 4 the information.. sebelum ni tak tau ape-ape pun..

    BalasPadam
  20. Sama-sama kita memboikot apa jua barangan dan hasilan bangsa YAHUDI..

    BalasPadam
  21. betul
    dah memang insan diberi pilihan
    jika ada pilihan pilih yang sesuai dari banyak segi.

    *nasib baik takpernah daftar FB,

    jika daftar mana2 WEB blog atauapa2 yg besangkut Internet,saya tak pernah beri maklumat betul n tepat dari segi alamat dan butiran peribadi heee..

    BalasPadam
  22. rq dah tau lama pasal nie..;)

    BalasPadam
  23. salam., bagaimana dgn blog?????googles dan lain lain. minta la org islam yangh buka satu ...seperti HPA

    BalasPadam
  24. Bro Maz, thanks for the information...

    Sama2 kita boikot produk ISRAEL..

    BalasPadam
  25. salam ..

    teruskan bang..

    bab2 yahudi nie..

    memng ramai yang marah...

    nak buat cam ner..

    jarum2 yahudi tersemat rapi di hati2 pemudi sekarang..


    saya pun baru tahu pasal fb nie..


    thanz..

    x terpikir nsk buat 360 blogger version?hee ;)

    BalasPadam
  26. kadang tu tak hairan pun..
    kata boikot yahudi.
    skejap je.
    dulu masa israel serang palestin.
    gempak habis.
    skrg.?
    guna balik barang yahudi.
    nnt serang lagi.
    boikot lagi.
    pastu beli lagi.. kan selalu cam tu..

    BalasPadam
  27. Apa pilihan yang kita ada? Jika diselidiki dengan teliti, bukan sekadar FB itu sahaja, banyak lagi 'komponen-komponen' IT yang kita gunakan berakar umbi dari keluarga Yahudi.

    Husnuzzan is much better

    BalasPadam
  28. Baru aje beberapa hari mendaftar jadi ahli tapi bila dah baca rencana bro maz, terus tutup akaun. terima kasih lah kerana meyebarkan tentang kebenaran.

    BalasPadam
  29. apsal susah sangat nak delete FB ni....Bro...mcm ne nak delete...rasa dah betul dah taip kat security check tu

    BalasPadam
  30. mcm2 pndapat org yea kalau dah tak tahan..hauahuhauhaa

    BalasPadam
  31. Jam 10.56 malam, akaun facebook saya telah diactivated. Agak sukar, akhirnya berjaya.

    BalasPadam
  32. bgus abg mazidul...
    tindakan yg murni...

    BalasPadam
  33. tapi rq masih berfikir tntg sesuatu yg areQue baca...pasal yahudi dan areQue trfikir sesuatu...

    masih brfikir dan blum mmutuskan..

    BalasPadam
  34. akaun saya dipadamkan sendiri oleh FB.. lagi la musykil.. tiba2 akaun ilang terus...

    BalasPadam
  35. cuba check saper latar belakang google , youtube dan blogspot . anda mesti terkejut nanti :) , selama ni kita tak tahu .

    BalasPadam
  36. bersama-sama kita membanteras produk yahudi..

    BalasPadam
  37. saya memang tidak terlibat langsung dgn fb sbb rasa tak penting. kawan ada di mana-mana.

    BalasPadam
  38. http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0720&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

    aiyaaa..gua manyak pining dengan ini orang atas..

    BalasPadam
  39. Saya akui pandangan anda perihal FaceBook
    Bagaimana dengan Microsoft. Saya ada mmpunyai blog di walinongsari@blogspot.com untuk menyampaikan pandangan saya dalam beberapa hal. Saya sedang mencari web site buatan Islam , bila dapat akan tutup semua akaun yang dipercayai ada hubungan dengan Yahudi. Sementara itu biarlah rakyat Islam kita menggunakan apa yang mereka sedang gunakan. Satu lagi banyak pengguna FaceBook adalah orang yang intelectual, apakah mereka tidak tahu FB kepunyai hubungan dengan Yahudi ? Apa pandangan saudara

    BalasPadam
  40. 1stly, fakta alidyangon mmg best!!
    bro, sy dh cuba byk kali nk padam , tp ader jer alasan FB bila isi form kenapa nk tutup akaun..
    mula2 dh deactivated, tiba2 jer active blk..aik???
    FS punyer akaun senang jer nk padam...sy sokong usaha bro, tak mati pun klau xada FB..klau masa depan ada ruangan social networking buatan Islam,knapa tidak?? tak mustahil kan?? ishh..mcmana nk padam akaun nih??!!

    BalasPadam
  41. yg terbaru pulak..member kt FB gila main Farmville...
    dh tahap kronik sy tgk...
    ader yg smpai tak buat keje..
    yg mmg tak igt dunia jgn ckp laa..
    yg smpai tak solat pn ader kot??
    taktik kah??
    sy mmg dh sedap hati dgn FB nih...
    bro, tak bolehkah sebar melalui emel??

    BalasPadam
  42. apa yang perlu ialah kita memboikot ideologi2 yahudi,seperti komunis,sosialis dan kapitalis.untuk pengetahuan saudara MALAYSIA adalah antara pengamal dasar ekonomi kapitalis.justeru itu,masalh tentang FB ini tidak sebesar ideologi yg menjadi pegangan majoriti pemimipin malaysia iaitu kapitalis.bacaan lanjut mengenai ideologi2 yahudi ada dalm buku sejarah pemikiran karya sulaiman noordin(bekas pensyarah UKM)

    BalasPadam
  43. alhamdulillah, artikel yg bagus. saya pun masa delete Facebook tu, saya tekad bila tau itu adalah brg yahudi.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.