Sabtu, Julai 18, 2009

Pondan Tertekan

Bekas anggota agensi perisikan MI5 Britain, David Shayler, 43 tahun pernah mendakwa serangan 11 September 2001 terhadap Pusat Dagangan Dunia New York, Amerika Syarikat angkara negara sama.

Mengejutkan, akibat tekanan, Shayler kemudian dilaporkan bertukar identiti menjadi pondan. Kini dia menghuni rumah setinggan di Surrey, London, memakai buah dada serta rambut palsu, skirt pendek dan dikenali dengan nama Delores Kane.

Bekas kekasihnya, Annie Machon menuduh kerajaan Britain merosakkan hidup Shayler.

“Tidak salah kita berpakaian seperti wanita. Penting untuk kita menunjukkan sifat kewanitaan dan rakan saya kini tidak kisah mengenai cara saya berpakaian,” ujar Shayler.

Di negara kita lorong gelap di beberapa bandar dan bandaraya masih dipenuhi pondan, mereka melakukan seks oral untuk kepuasan pelanggan dan taksub melakukan hubungan seks di luar tabii bagi kepuasan sendiri.

Apa pula alasan mereka menjadi pondan? Komen secara berkhemah.

* Pondan juga boleh melontarkan komen.

* Kepada KDL atau 'OnlyMalay', jika terlalu taksub, rakam sahaja gambar seluar dalam sendiri, sama sahaja, bukan pakai g-string pun :)

28 ulasan:

  1. *sy bukan pondan..ha3..

    kat negara kita ni byk faktor.
    start dari genetik hinggalah pada persekitaran dan banyak lagi sebab lain.
    tapi sebab utama ada lah kerana lemahnya imam dan kurangnya didikan agama.(ada juga yang tidak mendapat didikan agama dari ibubapa. langsung!)

    BalasPadam
  2. sy pun bkn pondan.....

    dunia pada masa kini tidak mencerminkan lagi sifat manusia tetapi sebaliknya....Gunakanlah saluran yang betul untuk mengatasi sesuatu masalah.....

    BalasPadam
  3. kadang kala kesian kepada insan begini tapi mereka yang tak kesian pada diri mereka sendiri

    BalasPadam
  4. dah ada kerja yg okey kenapa pilih nak jdpondan? x paham...

    BalasPadam
  5. *blum pernah jadipondan

    eee....tak kuasa I, kesian tau kat cikgu skolah U....klu dia tau U dah jd "PONDAN"....hehehe

    BalasPadam
  6. alangkah ELOK tetiba dia peluk ISLAM hee,,.mana tau ada kawan-kawan yang mendoakannya..
    panas Britain

    BalasPadam
  7. JPN kelantan wajar guna kuasa untuk menukar KDL (ustaz??>>>) ke hulu Kelantan (lokasi org asli) supaya ia tak jumpa internet.

    BalasPadam
  8. *Opss..saya bukan pondan juga...hehe

    Yg paling utama mungkin disebabkan pegangan agama yang lemah...didikan agama tidak dipraktik oleh ibu bapa kepada anak-anak...

    Sebab lain?? Pengaruh rakan-rakan? Hehe...

    BalasPadam
  9. apa maksud zezeq?? eh tak paham plak??
    Jelaskan...

    BalasPadam
  10. Saya pun bukan pondan.. haha.
    Mereka mamilih untuk menukar jantina mungkin kerana tidak mendapat apa yang di harapkan dengan jantina asal. So, apa lagi, tukar jantina pulak.

    BalasPadam
  11. bukan pilihan mereka. kalau diberi pilihan mesti mereka mahu jadi lelaki sejati. tp masih salah di sisi agama, moral masyarakat dan undang2.

    erm ini masukan aja buat mazidul.
    kadang-kadang saya rasa pandangan mazidul ni berat sebelah dan lebih kepada komersil, seperti yang dalam 360. bukan membantu sebaliknya membantut.

    BalasPadam
  12. kenapa hanya pondan dicerca? kalau perempuan sundal yg buat hal sedemikian mcm mana pulak ceritanya? Lagi satu lelaki perkasa yg x nak gi kerja, hanya dok rumah mkn duit bini tu, apa cerita? walaupun saya pondan, saya x buat kerja maksiat kat lorong, saya ada bisnes sendiri. jadi bg saya bkn smua yg dok lorong gelap tu pondan, cuba bukak mata tu luas2 ye! ni tau nak kenakan pondan aje!

    BalasPadam
  13. saya rasa "penghuni" di lorong gelap bukan saja di monopoli oleh kaum pondan semata... ramai juga sundal2 dari kaum hawa. Bagi saya sama ada kita str8 ke pondan ke, semua tu tak penting, yg penting muest pandai membawa diri. menjadi pondan bukan isunya... sebab saya boleh tanya satu soalan kat marzidul sendiri, kena jadi lelaki? kalau marzidul ada jawapannya, begitu lah jawapannya kenapa jadi pondan. isu sebenarnya mcm mana kita nak menerima keadaan mereka ini dlm masyarakat. mereka buat "perkara" itu sebab pernolakan masyarakat itu sendiri, demi nak hidup, mereka berpegang atas prinsip yg sama dipegang oleh sundal kaum hawa... "apa boleh buat, saya nak duit"

    BalasPadam
  14. Ramai yang tak mengaku diri mrk pondan, mmg bukti jelas di depan mata...tapi yg plg jelas Tuhan aje yg tahu.
    Sy pernah membesar dgn beberapa pondan yg terkawal & tidak terkawal tabiat pondannya;
    1. Pertama- semasa kecil dilingkungi beberapa org 'bapa' saudara angkat yg dipelihara oleh nenek sy. Masa tu sy tinggal dgn nenek. Keadaan mrk ok aje kerana diberikan didikan agama. Skrg mrk sudah berumah tangga & mempunyai beberapa org anak. Jadi kenyataan 'unwanted' ada benarnya.
    2. Kedua- masa menuntut di ITM dulu sy ada pensyarah yg agak lembut. Masa mengajar tu tak ada pula kerenah yg luar biasa, tapi bila mlm minggu tup2 'berniaga' di kaw Kowloon. Jadi jgn kata golongan terpelajar tidak terjerumus dlm kancah begini.
    3. Ketiga- masa dah kerja, sy menyewa bilek di atas sebuah rumah kedai bersama adik lelaki sy yg kebetulan baru tamat pengajian di UTM. Bersebelah rumah sewaan sy tu ada beberapa 'adik2' yg tinggal di premis sambil berniaga saloon kecantikan. Mrk baik2 belakaz & menghormati jiran, siap menawar nak cuci baju kita. Sy hargai kebaikan mrk. Bila mlm mggu mrk menjadi 'entertainer'/'baby doll' di beberapa kelab disco. Bagi membalas jasa mrk, sy menawarkan diri menjadi body guard mrk. Kita sama2 respect each other. Sy awal2 lg bagi tahu bahawa we can be like brothers, but no physical contact pls(dgn izin). Ada juga yg sembunyi bawa blk 'boyfriend' pd lewat mlm mgg. Itupun kerana malu kpd sy. Berkat tarbiah yg sy berikan ada yg berjinak menunaikan solat, tapi memakai cara wanita...hai susah nak tukar benda yg satu ni. Lepas sy berpindah dari situ, sy hilang hubungan dgn mrk. Harap2 mrk sudah insaf & bertaubat sebelum terlambat.
    Kesimpulannya:
    Mmg sifat kewanitaan itu terbentuk dari genetik, pergaulan & pengaruh persekitaran. Walaubagaimana pun sifat & kelakuan ini blh diubah & dibendung dgn berkat nasihat,disiplin,ajaran agama,tauladan & penghargaan kepada insan istimewa ini. Jangan dihina mrk krn mrk pun makhluk Allah. PERINGATAN: SAYA TIDAK PERNAH MENJADI PONDAN WALAUPUN PERNAH BERGAUL & MENGENALI HATI NURANI MRK. ALHAMDULILLAH SY DIKURNIKAN 7 ORG ANAK YG COMEL & MEMBESAR...DAN DISYGI OLEH ISTERI TERCINTA.

    BalasPadam
  15. Gman, awak sakit apa sebenarnya??

    Ini ayat awak 'tp masih salah di sisi agama ...'.

    What are you trying to say? Someone is death BUT someone is still alive? Sendiri tulis, sendiri perlu faham.

    Apa saya catat di sini, TIDAK ada kena mengena dengan 360, please.

    Belajarlah dahulu, kemudian jadi doktor, ok.

    BalasPadam
  16. Azaz, lain kali, fikir dahulu sebelum melontarkan komen di blog ini :)

    BalasPadam
  17. Leelah, you should have read more entries in this blog. Entry fasal lelaki ada, fasal perempuan ada, fasal pondan ada, fasal pengkid ada, fasal lesbian ada. Eh! Fasal lesbian rasanya belum ada lagi. Good! I will write about it, soon.

    Anyway, dalam entry ini, TIDAK ada sebarang cercaan saya lontarkan berhubung pondan. Baca baik-baik dan tolong BUKA MATA sebesar mungkin apabila membaca. Cerita fasal lelaki bertukar pondan ada, itupun sepertimana dilaporkan akhbar.

    'Apa pula alasan mereka menjadi pondan?' - Ini soalan, BUKAN cercaan.

    Susah, jika ada membaca dan kemudian dibuai emosi sendiri sekaligus melontarkan komen.

    BalasPadam
  18. Gman dan Leelah, berikut kenyataan saya, 'Di negara kita lorong gelap di beberapa bandar dan bandaraya masih dipenuhi pondan'.

    Adakah awak berdua yakin ayat di atas bermaksud, MEREKA selain pondan tidak berada di lorong gelap?

    'Di negara kita lorong gelap di beberapa bandar dan bandaraya masih dipenuhi pondan (selain daripada pelacur, bapa ayam, anak jalanan, peniaga ubat kuat dll)'

    Better?

    Ada ayat, understood but not stated :)

    Apapun, jika Leelah membaca komen ini, saya mohon awak berkongsi pandangan di post 'Perlukan Penjelasan Pondan', terima kasih.

    BalasPadam
  19. majoriti sye rase.....mmg genetik kot...tpi...genetik pon kalo x di asah smpai begituu "women" skali....
    x jdik jugak...sooo.....
    salah sndrik la kot.. membiarkan diri hanyut...we always hav a choice...kan?? xde istilah xde pilihan....
    haaa lu pilih lah sndrik!

    BalasPadam
  20. PONDAN ? GAY ? Homoseksual ? Lelaki-lelaki yang homoseksual tidak semestinya 'lelaki lembut'. Muka macho, badan tough..tetapi minat sejenis pun ada...walaupun sesetangah lelaki itu 'lembut', asalkan dia tidak mengamalkan homoseksual, kira ok lah..

    PONDAN, maybe adalah lelaki yang nyata imitasi pemakaian perempuannya atau terjerumus ke penukaran jantina dan kancah homoseksual.'Lelaki lembut' adalah lelaki-lelaki yang berpewatakan lembut ala perempuan tetapi tidak semestinya minat pada kaum sejenis..

    Harus hati-hati..jangan terlalu seronok mencemuh...kasihan..


    http://manis18.blogspot.com

    BalasPadam
  21. idea yang baguz membuka pendapat dan perbahasan individu yang terlibat secara langsung..bicata tanpa emosi..

    ..menghayati kenapa mereka minta menjdai PONDAN..sebab dalaman luaran..

    ..sebab2 lelaki wanita CURANG

    ..sebab sebab ZINAH
    ..sebab sebab masuk ajaran sesat (RATIB malam)..
    ..kenapa tergamak merogol/mencabulkanak2/lesbian??

    ..mengapa minat mencuri merompak..

    ..tergamak derhaka.kepada keluarga ibubapa.

    alasan dari sudut jiwa..

    BalasPadam
  22. + penari laut..sambungan nota kaki sdr maz..
    ..tugas untuk mengenal dan mencari KDL adalah tugas JPN atau NGO serta mereka yang makan gaji lain lain???

    jika bidang kuasa JPN kelantan atau pusat(KPM)?

    wajar bertindak supaya BLOG yang berunsur dendam ini tidak wujud masa akan datang..atau menunggu aduan awam? baru bertindak??

    BalasPadam
  23. salam, topik yang agak hangat. Saya menghabiskan masa beberapa hari untuk mengkaji komen2 yang dilontarkan. Ramai yang menggunakan emosi lebih dari intelektual. Yang terkena batang hidung biasa akan lebih panas. Salam kawan2, istighfar banyak2, sebagai seorang Islam, kembalilah kepadaNya. Isu pondan ni dah lama. Sebenarnya, tak kiralah anda pondan, gay, lesbian dan sebagainya, anda semua perlu terima hakikat yang anda telah mengubah hakikat yang diberikan oleh Allah. Allah menjadikan anda lelaki, walaupun hormon wanita dalam diri anda mempengaruhi hormon lelaki, sebagai seorang Islam, wajib untuk kita mengatasinya. Begitu juga jika anda wanita, terlebih hormon lelaki, jangan la pulak tukar penampilan sehingga mengatasi azalinya anda sebagai wanita sehingga kita menyukai kaum sejenis melebihi kaum lawan. Allah kurniakan kita akal, sebaik2nya kita guna. Dan sebagai seorang Islam kita wajib sedar bahawa semua itu adalah dugaan yang Allah berikan kepada kita. Tentunya Allah ada sebab kenapa kita ditakdirkan begitu. Allah itu Maha Adil, Maha Bijaksana, Dia tak akan jadikan sesuatu itu tanpa SEBAB. Renung-renung kanlah
    wassalam

    BalasPadam
  24. yg best, ayat yang last tu..
    hahahha

    BalasPadam
  25. HEH, betullah, selagi ternampak lelaki berwajah 'qute' habis diambil gambar, mesti ada sesuatu tidak kena.

    Lagipun perbuatan itu dianggap mengganggu privacy orang lain. Apabila gambar 'mangsa' dimuatkan di blog terbabit, adil ke tindakan itu? Agak-agaklah sikit.

    BalasPadam
  26. betul tu bro mazidul..mesti ada yg tak kena kalau dah camtuh..

    BalasPadam
  27. Ibu bapa dan pergaulan semasa membesar atau alam kanak2 memainkan peranan penting membentuk samada seseorang itu akan jadi - normal, pondan atau tomboy.
    Sepatutnya dari awal2 lagi jika anak itu lelaki - perlulah dia di didik secara lelaki begitulah sebaliknya jika anak perempuan.
    Pergaulan semasa anak masih kecil dan membesar perlu dipupuk ketika berkawan seharusnya diambil berat oleh seluruh isi keluarga bagi membentuk gender yang tulin.
    Agama Islam telah gariskan apa yang perlu di asuh kepada anak2 lelaki dan perempuan - contoh; salah satunya ialah mereka dilarang bergaul terlalu bebas.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.